HERNIA I4 I5

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen
Gast

02 jun 2017, 10:38

25 JAAR GELEDEN MET SUCCES GEOPEREERD AAN EEN HERNIA IN GASTHUIBERG NU SINDS EEN PAAR MAANDEN HEB IK TERUG PROBLEMEN.
NA ZES WEKEN RELATIEVE RUST MEDICIJGEBRUIK EN KINESITERAPIE WAREN MIJN PROPLEMEN OPGELOST DACHT IK,MAAR ,DE INSPUITING VAN HUISARTS EVENMIN.ZELFS VALTRAN EN TRAMIUM BATEN NIET EN ZOLANG IK NIET DEFTIG KAN RONDLOPEN KAN IK GEEN SCAN ONDERGAAN IN DE KLINIEK.IK LIG GROTENDEELSIN MIJN BED.

meredith
Lid geworden op: 18 jan 2009, 13:57

04 jun 2017, 20:06

Ik heb pas weer een ernstige opstoot gehad van hernia in de onderrug met ondraaglijke uitstralingspijn. Geen enkele pijnstiller die helpt. Het enige : 4 x naar een goede gediplomeerde osteopaat . Nog een klein beetje trekking in mijn been. Een 10 tal jaar geleden heb ik hetzelfde voorgehad en ook met goed resultaat. Google' osteopaten in België' en je krijgt een lijst per provincie met de erkende mensen.
Gast

04 jun 2017, 21:16

Voor ik een osteopaat raadpleeg,wil ik zo snel mogelijk een scan laten nemen,zodat ik juist weet wat er schort.Want ik weet dat ze graag een medisch verslag hebben alvorens een behandeling te beginnen.Maar voorlopig kan ik door de erge pijn bijna niet functioneren,en de wachttijd is ook behoorlijk.Maar inderdaad de pijn is bijna niet te harden en te bestrijden.Juist een speciale ligging op mijn zijde houdt me pijnvrij.
Zodra ik een medisch verslag heb laat ik eens iets horen.
Gast

15 jun 2017, 09:12

Heb mijn verdict vernomen.Het was niet L4-L5 die me terug parten speelde.Die blijkt genezen,maar het is nu L3-L4 met zeer ernstige uitsulping op de ischias zenuw.Door mijn ernstige artrose in de rug zakken de wervels ineen met hernia als gevolg.Voorlopig geen manuele behandeling van osteopaat,waar de huisarts niet weigerachtig overstaat.Hij heeft me door het gevaar van blijvend krachtsverlies onmiddellijk een afspraak bedongen bij een neuroloog(morgen reeds)Ik heb een zeer goede band met mijn huisarts en vertrouw haar volledig,en zal na het bezoek aan de neuroloog pas nadien samen een beslissing nemen.
Gast

16 jun 2017, 14:43

Ik ben bij neurochirurg langs geweest.Blijkbaar zal de hernia zelf herstellen.
Indien de pijn weg is en er alleen nog gevoellooosheid is moet men gewoon de spontane herstelling afwachten,en op de hometrainer kracht op doen voor het getroffen been.Dit kan soms maanden duren.Ik heb dus de hometrainer uit de kelder laten halen en ga starten met de ritjes.
Dit belet me niet om een bezoekje te brengen aan een chiropractiker of osteopaat.

gerarda
Lid geworden op: 02 feb 2005, 09:55

16 jun 2017, 14:49

Dag Pollemans
Niet leuk wat ge meemaakt .maar goed dat er toch geen operatie nodig is. En als ge goede begeleiding hebt van uw huisarts komt het misschien nog in orde. ja op een zeker ouderdom beginnen we wel wat te kraken .

Veel geluk en beterschap
Gerarda
Gast

16 jun 2017, 18:40

Bedankt gerarda voor uw lieve woordjes.Ik denk dat wij gelijkgestemde zielen zijn.De moed niet laten zakken,en er steeds het beste van trachten te maken.Achter de wolken schijnt altijd ergens de zon.
We zullen elkaar ook nog wel eens tegenkomen in de rubriek huisdieren.
Gtjs.

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

27 sep 2017, 19:48

ik kan je maar één raad geven
en dat is buikspieroefeningen doen elke morgend
maar wél buikspieroefeningen die de rug niet belasten !
dat is hetgeen der helpt
en tomaten en banen eten

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 okt 2017, 18:36

Probeer een paar keer per dag te gaan hangen
Heeft u niets om te gaan hangen
Ga aan de deur hangen tegen de kant van de scharnieren
Doe dit al heel lang,en met succes ,probeer het zo lang mogentlijk vol te houden ,twee tot drie keer na elkaar
Maar hangen voeten van de grond,zodat alles goed kan rekken
Kreeg ooit de tip van een zeergoede turner,en is mijn redding
Probeer u heeft niets te verliezen

roadrunner2008
Lid geworden op: 20 mar 2008, 14:20
Locatie: Deinze

20 okt 2017, 15:51

[quote="marcelvm"]Probeer een paar keer per dag te gaan hangen
Heeft u niets om te gaan hangen
Ga aan de deur hangen tegen de kant van de scharnieren
Doe dit al heel lang,en met succes ,probeer het zo lang mogentlijk vol te houden ,twee tot drie keer na elkaar
Maar hangen voeten van de grond,zodat alles goed kan rekken
Kreeg ooit de tip van een zeergoede turner,en is mijn redding
Probeer u heeft niets te verliezen[/quote]


Heb vroeger 15 a 20 jaar geleden hernia gehad kon mijn een been met moeite bewegen voor enkele dagen dan begon da wat te beteren toen ben ik begonne met het innemen van ALCHEMILLA COMPLEX van dr vogel ik heb dat een hele tijd genomen en nu 20 jaar erna als ik voel dat ik een zere rug gaat hebben neem ik een PAAR dagen van bovengenoemd medicijn en de pijn is weg voor lange tijd.
Probeer maar je hebt niks te verliezen en slechter zal het zeker niet zijn.En als ge eraan begint niet doen van och ik heb dat eens een week geprobeert en dat helpt niet ge moet de eerste keer voort doen tot de pijn weg is en dan kan je heb soms eens gebruiken.