Tandarts

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

26 jun 2017, 20:22

Al maanden denk ik er over na om mijn tanden allemaal te laten trekken omdat ten eerste er 3 reeds een groot deel zijn "uitgezakt" plus dat er 3 andere zeker moeten getrokken worden wegens tandpijn plus dat er volgens de tandarts al reeds enkele los staan. Momenteel heb ik al een gedeeltelijk vals gebit van boven.
Ik heb 2 mogelijkheden : ofwel laat ik ze drastisch allemaal ineens trekken (totaal 19 !) onder volledige narcose ofwel in ongeveer 6-7 keren.
In feite wil ik het zo vlug mogelijk achter de rug, maar naar het schijnt loopt het niet altijd van een leien dakje ! Het onderste gebit zou het lastigste zijn zegt men.
Graag had ik wat reacties ontvangen met goede raad indien mogelijk.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik enorm bang ben ! Zelfs voor een gewone consultatie om tandplak te verwijderen ben ik al een week op voorhand zenuwachtig en vraag om verdoving omdat ik een kleine pijngrens heb. Ik heb echt een goede tandarts maar hij heeft weinig begrip voor mijn schrik. Ik lig hier écht wakker van !! Ik ben 65 en woonachtig in Antwerpen.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jun 2017, 20:27

Ik heb vorig jaar in september al mijn tanden laten trekken, we zijn nu bijna juli en ik zit nog met problemen. ingreep (volledige extractie onder volledige narcose) heeft geen problemen gegeven. Ook niet de pijn die ik verwachtte. Ik had allemaal ontstekingen en daarom moesten de tanden er uit en mijn tandvlees is geweldig weggezakt. Bovengebit is te doen, ondergebit is een nachtmerrie. De ingreep zelf, laat die aub onder volledige narcose doen daar heb je het minste last mee. Boven en ondergebit zal afhangen van persoon tot persoon. Als je graag naam van kliniek en van mijn tandarts hebt, stuur dan een pb'tje.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

26 jun 2017, 20:47

Prima Vera,

Het bovengebit is geen probleem.
Het ondergebit wordt afgeraden door de tandartsen (het vervormt het gezicht).

De tandartsen hier in de buurt trekken geen tanden meer, ze sturen u naar het ziekenhuis, en het gebeurt onder volledige verdoving. Enkele uren slapen in het ziekenhuis en voorzichtig naar huis gaan.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

26 jun 2017, 20:51

pastoor schreef:Prima Vera,

Het bovengebit is geen probleem.
Het ondergebit wordt afgeraden door de tandartsen (het vervormt het gezicht).

De tandartsen hier in de buurt trekken geen tanden meer, ze sturen u naar het ziekenhuis, en het gebeurt onder volledige verdoving. Enkele uren slapen in het ziekenhuis en voorzichtig naar huis gaan.
Tja pastoor, zonder ondergebit is het toch niet gemakkelijk zenne. Hopelijk vind ik vlug een oplossing want zo kan het ook niet blijven duren. en aangezien de ontstekingen moesten die er echt wel uit.

En idd extractie onder volledige verdoving, daar sta ik vierkantig achter. Zoals gezegd, veel minder pijn dan verwacht.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

27 jun 2017, 08:26

Prima Vera en Pastoor, bedankt voor jullie reactie !
Kunnen jullie eventueel - zonder de namen te namen van chirurg of tandarts - mij laten weten in welke kliniek het jullie hebben laten doen a.u.b. ? Indien u het liever via PB stuurt, ook goed natuurlijk.
Bedankt.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jun 2017, 08:33

syrietje schreef:Prima Vera en Pastoor, bedankt voor jullie reactie !
Kunnen jullie eventueel - zonder de namen te namen van chirurg of tandarts - mij laten weten in welke kliniek het jullie hebben laten doen a.u.b. ? Indien u het liever via PB stuurt, ook goed natuurlijk.
Bedankt.
Bij mij was het Klina Brasschaat, 's avonds binnen en dag nadien terug buiten (bekleed met ijspakken :D )

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

27 jun 2017, 08:43

Bedankt Prima Vera.
En de verdere afhandeling, als je het laat doen in een kliniek, wordt die dan door je eigen tandarts gedaan (ik bedoel het maken van de prothese) ?
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jun 2017, 08:45

syrietje schreef:Bedankt Prima Vera.
En de verdere afhandeling, als je het laat doen in een kliniek, wordt die dan door je eigen tandarts gedaan (ik bedoel het maken van de prothese) ?
Inderdaad mijn eigen tandarts nam de behandeling over voor de prothese en verdere afhandeling. Kliniek dus enkel voor de extractie.
Gast

27 jun 2017, 09:35

Ik heb onderaan drie implantaten, heel gemakkelijk maar erg duur.
Ik heb de volledige behandeling laten doen bij tandarts Marco Tudts in Lier, een echte vakman op gebied van tanden.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jun 2017, 09:44

*leah* schreef:Ik heb onderaan drie implantaten, heel gemakkelijk maar erg duur.
Ik heb de volledige behandeling laten doen bij tandarts Marco Tudts in Lier, een echte vakman op gebied van tanden.
Ja Leah, hier begint mijn tandarts ook over te spreken mocht ik mijn problemen houden. Probleem bij mij is dat mijn speekselklieren bij het minste beginnen opspelen en ik een opgezwollen hals krijg. Ik ben uiterst gevoelig. Heb ook weinig tandvlees over en de kans zou er zelfs inzitten dat ze eerst moeten transplanteren, ik zie het direct allemaal zo niet zitten moet ik zeggen.

Artesia
Lid geworden op: 11 feb 2004, 11:37
Locatie: ergens ten velde

27 jun 2017, 09:48

Ik liet ooit een tand trekken waaronder een serieuze ontsteking zat.
De tandarts kreeg die tand niet verdoofd en dus heb ik dat onder volledige narcose moeten laten doen.
De anesthesist vond zulke ingrepen 'luxe ingrepen' en rekende daardoor een heel hoog bedrag aan.
:twisted:
Dit ter info.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jun 2017, 09:52

Artesia schreef:Ik liet ooit een tand trekken waaronder een serieuze ontsteking zat.
De tandarts kreeg die tand niet verdoofd en dus heb ik dat onder volledige narcose moeten laten doen.
De anesthesist vond zulke ingrepen 'luxe ingrepen' en rekende daardoor een heel hoog bedrag aan.
:twisted:
Dit ter info.
Ik verwachtte mij bij de laatste tandextractie ook aan een fikse bijkomende opleg maar heb, tot mijn eigen grote verwondering, geen eurocent moeten opleggen. Het was een 0 eur operatie.

sanne
Lid geworden op: 19 jan 2005, 23:04
Locatie: vlaanderen

27 jun 2017, 13:10

Kijk eens op de website van tandarts Luc Vanderborgt .
www.tandartsopwijk.be
info@tandartsopwijk.be
Daar is een nieuw systeem voor inplantaten , vooral van belang onderaan.
Hij is een zeer goede tandarts, rustig en alles moet in orde zijn. Werkt met computergestuurde verdoving, dus niet meer prikken bij het verwijderen van tanden.
Hij legt alles zeer goed uit. Natuurlijk de chirurg die de inplantaten plaats is niet goedkoop, de hele procedure waar men doormoet ook niet, maar het is dan ook volledig in orde. Zeker de moeite waard om alles eens door te nemen, volledige uitleg.
een wijs mens is hij die weet dat hij niets weet.
Gast

27 jun 2017, 13:43

Prima Vera schreef:
*leah* schreef:Ik heb onderaan drie implantaten, heel gemakkelijk maar erg duur.
Ik heb de volledige behandeling laten doen bij tandarts Marco Tudts in Lier, een echte vakman op gebied van tanden.
Ja Leah, hier begint mijn tandarts ook over te spreken mocht ik mijn problemen houden. Probleem bij mij is dat mijn speekselklieren bij het minste beginnen opspelen en ik een opgezwollen hals krijg. Ik ben uiterst gevoelig. Heb ook weinig tandvlees over en de kans zou er zelfs inzitten dat ze eerst moeten transplanteren, ik zie het direct allemaal zo niet zitten moet ik zeggen.

Ik begrijp je Vera, denk dat ik dan ook de keuze zou maken om onderaan geen tanden te hebben.
Altijd een tweede en zelfs een derde opinie vragen.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

27 jun 2017, 14:00

sanne schreef:Kijk eens op de website van tandarts Luc Vanderborgt .
www.tandartsopwijk.be
info@tandartsopwijk.be
Daar is een nieuw systeem voor inplantaten , vooral van belang onderaan.
Hij is een zeer goede tandarts, rustig en alles moet in orde zijn. Werkt met computergestuurde verdoving, dus niet meer prikken bij het verwijderen van tanden.
Hij legt alles zeer goed uit. Natuurlijk de chirurg die de inplantaten plaats is niet goedkoop, de hele procedure waar men doormoet ook niet, maar het is dan ook volledig in orde. Zeker de moeite waard om alles eens door te nemen, volledige uitleg.
Dank u!