Tablet Medion 7" E6912

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

28 jun 2017, 17:37

Mijn vriendin heeft onlangs een tablet gekocht bij Aldi, maar ... ze kent helemaal niets (letterlijk) van computers, tablets, smartphones enz. Nu vraagt ze aan mij om die te installeren want het enigste wat ze er op wil doen is skypen en Facebook (met haar dochter die in het buitenland woont).
Het is ook zo dat ze thuis geen internet/wi-fi heeft ! Bestaat het dat je (zoals bij een gsm) er geld kunt opzetten i.p.v. een abonnement te nemen ???
Ikzelf heb een laptop en iPhone, maar van tablets ken ik ook niets. Maar het grootste probleem is dat er bij dit tablet geen gebruiksaanwijzing is ! Plus dat, als je hem aanzet, het uitsluitend in het Duits is !!! en daar versta ik niets van. Ook op Google vind ik niets over dit tablet in de Nederlandse taal. Ik zou niet weten hoe ik hier moet aan beginnen.
Kan er mij iemand een klein beetje op de goede weg zetten ?
Bedankt !!
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

28 jun 2017, 21:28

Klik op volgende link en geef in het tekstveld E6912 in. Dan krijg je een venster om de handleiding en/of een korte handleiding te downloaden.

https://www.medion.com/be/nl/service/do ... eiding.php
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

29 jun 2017, 08:22

Mastacembelus en Janneke, hartelijk dank voor de reactie.
Van zodra ik tijd heb begin ik eraan. Het vervelende is dat alles nog moet "aangemaakt" worden (e.mail, enz.) en al die instructies zijn in het Duits. Dus vooraleer ik in het "menu" kan moet ik nog vanalles regelen. Ik ga het doen als ik wat serieus tijd heb.
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

29 jun 2017, 09:37

Je kan de taal van de tablet veranderen. Onderstaande link is voor een Samsung maar het is gelijkaardig op alle Android toestellen.
" Talen en Invoer " is in het Duits "Sprachen und eingaben"

http://www.samsung.com/be/support/skp/faq/1073314
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

29 jun 2017, 16:16

Bedankt, gevonden nu !!!! :-)
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

syrietje
Lid geworden op: 04 okt 2007, 21:08

29 jun 2017, 17:47

Ik sta nog niet veel verder :-( ! De taal staat nu op nederlands, het uur is ingesteld en heb een gmail aangemaakt. Maar verder geraak ik niet. Ik krijg wel de melding "je eerste account is klaar voor gebruik. Je kunt later accounts toevoegen en verwijderen via 'Instellingen'. Dan "volgende" = e.mail xxx is klaar. Als je daarnaast ook een andere e-mailadres gebruikt, kun je het nu toevoegen. Ik duid aan "niet nu". En kan ik niet meer verder ! Ik geraak dus maar niet in die startpagina ! Er staat ook soms "Aanmelden" Gebruik je Mirosoft-account. Maar als ik dan het email adres invul dat ik heb aangemaakt, krijg ik te lezen "Voer een geldig e-mailadres of telefoonnummer of een geldige skype-naam in. Telefoonnummer wil hij ook al niet aanpakken !! "Controleer de landscode. Doe ik en ik verzet van "Verenigde Staten" naar België en typ mijn gsm nummer in (op alle mogelijke manieren) = dit telefoonnummer lijkt onjuist. Controleer de landcode en het telefoonnummer.
Er steekt wel geen SIM in noch Micro SD.
Hopeloos ???
ASUS K75VM-T2118V-BE, laptop, Intel Core i7 - 36100M, 2.3GHz, Memory 8GB, HDD 750GB, IE11 WIN7 Premium

janneke dust2
Lid geworden op: 15 jan 2006, 16:31
Locatie: Antwerpen LO

29 jun 2017, 18:01

Voor de dingen die ge opnoemt heb je internet nodig.
Dit kan via WiFi of met een SIM kaart (tablet moet juist ingesteld zijn voor de provider van de SIM)
Acer Nitro N50-600 ,Win11-64b,i7-3GHz,16GB RAM,500GB SSD,1TB HDD
Laptop HP pavilion, win11 64bit, 16GB RAM, SSD 512GB
Firefox, Microsoft Outlook 2019

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

29 jun 2017, 20:10

syrietje schreef:Ik sta nog niet veel verder :-( ! De taal staat nu op nederlands, het uur is ingesteld en heb een gmail aangemaakt. Maar verder geraak ik niet. Ik krijg wel de melding "je eerste account is klaar voor gebruik. Je kunt later accounts toevoegen en verwijderen via 'Instellingen'. Dan "volgende" = e.mail xxx is klaar. Als je daarnaast ook een andere e-mailadres gebruikt, kun je het nu toevoegen. Ik duid aan "niet nu". En kan ik niet meer verder ! Ik geraak dus maar niet in die startpagina ! Er staat ook soms "Aanmelden" Gebruik je Mirosoft-account. Maar als ik dan het email adres invul dat ik heb aangemaakt, krijg ik te lezen "Voer een geldig e-mailadres of telefoonnummer of een geldige skype-naam in. Telefoonnummer wil hij ook al niet aanpakken !! "Controleer de landscode. Doe ik en ik verzet van "Verenigde Staten" naar België en typ mijn gsm nummer in (op alle mogelijke manieren) = dit telefoonnummer lijkt onjuist. Controleer de landcode en het telefoonnummer.
Er steekt wel geen SIM in noch Micro SD.
Hopeloos ???
Nee, niet hopeloos, maar wel een duidelijke illustratie van het feit dat de zo-geroemde gebruiksvriendelijkheid van tablet-iPhone-laptop enz... pure marketingpraat is.
Ik weet niet waar je woont, maar kijk eens uit of er in jouw gemeente geen kursussen hierover gegeven worden.

fendtje
Lid geworden op: 26 aug 2010, 17:30

05 aug 2017, 13:57

syrietje schreef:Ik sta nog niet veel verder :-( ! De taal staat nu op nederlands, het uur is ingesteld en heb een gmail aangemaakt. Maar verder geraak ik niet. Ik krijg wel de melding "je eerste account is klaar voor gebruik. Je kunt later accounts toevoegen en verwijderen via 'Instellingen'. Dan "volgende" = e.mail xxx is klaar. Als je daarnaast ook een andere e-mailadres gebruikt, kun je het nu toevoegen. Ik duid aan "niet nu". En kan ik niet meer verder ! Ik geraak dus maar niet in die startpagina ! Er staat ook soms "Aanmelden" Gebruik je Mirosoft-account. Maar als ik dan het email adres invul dat ik heb aangemaakt, krijg ik te lezen "Voer een geldig e-mailadres of telefoonnummer of een geldige skype-naam in. Telefoonnummer wil hij ook al niet aanpakken !! "Controleer de landscode. Doe ik en ik verzet van "Verenigde Staten" naar België en typ mijn gsm nummer in (op alle mogelijke manieren) = dit telefoonnummer lijkt onjuist. Controleer de landcode en het telefoonnummer.
Er steekt wel geen SIM in noch Micro SD.
Hopeloos ???
De woonplaats vermelden , misschien leest iemand uit uw woonplaats het en bent ge daar welkom.
Laptop Toshiba, terug de flybox, Ci+ telenet, Sat via protek 9920lx.
Philips Android tv's als kijkkastjes.
Mobile Viking voor mobiel internet + bellen

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

05 aug 2017, 14:34

volgens mij ondersteund die géén G3 of G4 voor telefoonkaarten
kan dus alléén via wifi

kunt wel ne smartphoon die over g3 of 4 beschikt instellen als thetering
dan kan de tablet internet hebben via die smartphone via wifi

voor leken natuurlijk allemaal niet simpel