TERUGKEREN NAAR BLAD gOOGLE NA EEN OPZOEKING GEEFT EEN WIT B

Vragen/antwoorden betreffende het Internet.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 jun 2017, 11:16

In de hoop een oplossing te vinden heb ik deze morgen een "systeemherstel" (terug naar de toestand op een vroegere datum) geprobeerd maar dat gaat blijkbaar ook niet. Ik krijg de boodschap dat er niets gewijzigd is.
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 jun 2017, 11:50

@Ide

Je gaat het probleempje blijkbaar zelf oplossen...


--Als je de zoekmachine google op de goede manier wilt gebruiken doe je dat zo.

Je geeft de zoekterm in en vervolgens:

Afbeelding

Zo krijg je boven een nieuw tabblad met het aangeklikte resultaat.
Het tabblad ernaast blijft ter beschikking met de eerdere zoekterm en de resultaten.
Zo open je ieder verder resultaat op een nieuw tabblad en behoudt je bovenaan alles overzichtelijk op een rijtje.


-
Wat je zeker moet doen, is je browser, IE dus, opnieuw instellen, en kijken wat dat geeft.
Bing weer verwijderen, startpagina wijzigen, enz...

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 jun 2017, 19:14

pcekspeer schreef:@Ide

--Je laat wekelijks Malwarebytes en AdwCleaner scannen en verwijderen?
Heb je dat vandaag ook al gedaan? Neen? Doe het dan eens en probeer google opnieuw.

--Geen goed resultaat, dan IE11 maar eens herstellen.
Klik op EXTRA - Internetopties - Geavanceerd - klik OPNIEUW INSTELLEN.
Plaats vinkje bij Pers. inste.verwijderen en klik opnieuw instellen.
Klik nadien op Sluiten.
De pc dient herstart te worden.
:wink:
pcexpeer ge zijt ne krak. Alles werkt. Ik ben wel zowat overal mijn inloggegevens kwijt maar die zijn terug in te stellen. Hij vraagt nu wel of ik Google Chrome wil installeren . Heeft dat een bepaald voordeel voor mij??????
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 jun 2017, 20:01

@ide

Goed.
Denk eraan hoe je google best kan gebruiken.
In gelijk welke browser.

Installeer de browser chrome naast IE11.
Maakt voor Win totaal niets uit.
Heb je een snelle betrouwbare browser erbij.
Kom je bijv. op een anderstalige website, gewoon ergens op die pagina RECHTSklikken en klik op Vertalen naar het NL.

Afbeelding

Chrome zal ook vragen natuurlijk om je WW op te slaan, dan zeg je OK.
Veruit de meest gebruikte browser.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

30 jun 2017, 20:37

pcekspeer schreef:@ide

Goed.
Denk eraan hoe je google best kan gebruiken.
In gelijk welke browser.

Installeer de browser chrome naast IE11.
Maakt voor Win totaal niets uit.
Heb je een snelle betrouwbare browser erbij.
Kom je bijv. op een anderstalige website, gewoon ergens op die pagina RECHTSklikken en klik op Vertalen naar het NL.

Afbeelding

Chrome zal ook vragen natuurlijk om je WW op te slaan, dan zeg je OK.
Veruit de meest gebruikte browser.
:wink:
Van ganser harte dank hoor. Als ik voor u eens een varken in de boom kan jagen zeg je het maar. :D
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 jun 2017, 21:39

@Ide

Niks te danken hé. :lol:
Sla deze site en de gewenste onderdelen ergens op in een document, kan soms van pas komen hé.
http://www.seniorennet.be/forum/viewtopic.php?t=198597
Suc6 verder,
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 jul 2017, 17:10

pcexpeer, na start deze morgen stond alles terug zoals gisteren voor de herstelling. Dus terug IE hersteld, Bing weeral weggehaald , paswoorden terug ingegeven enz. Resultaat...............weeral dat wit blad bij teruggaan met blauwe pijl na één selectie. Dus weeral kruisje, op bureaublad Google aanklikken en herbeginnen. Ik weet geen raad meer. Ik begrijp niet dat het gisteren gewerkt heeft en dat na afsluiten en heropenen blijkbaar de oude settings terug staan.
Op de bovenste lijn staat dus het Google adres gevolgd door de naam van de opgezochte website bv.(https://www.google.be/#q=beeldenstorm&spf=1498921229673) Een vakje Seniorennet waar ik deze mail mee typ en daarnaast dan nog een vakje Google maar geen ingave vak meer in het midden. Als ik op het rond pijltje klik komt er wel een ingave vak maar terug naar de vorige pagina doet hij niet.
Ik ga wenen............... :cry:
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 jul 2017, 17:18

@ide

--Gebruik een andere browser dan IE11.
--Nooit klikken op een zoekresultaat van google, altijd RECHTSklikken erop en klik Open in nieuw tabblad.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 jul 2017, 17:26

Ik ondervind iets eigenaardigs. Ik klik dus Google en krijg het normale venster. Als ik daar een zoekopdracht ingeef krijg ik dus een selectie. Ik kies een site en ga die bekijken, dan ga ik terug met de blauwe pijl en ik krijg een wit blad. Ik klik bovenaan op het ronde pijltje en zo wat over en weer op de linker en rechter blauwe pijl en plots verschijnt er het ingavescherm terug. Als ik daar dan een zoekopdracht ingeef krijg ik de selectie waar ik kan uit kiezen en met de blauwe pijl gaat hij normaal terug naar de lijst met de selectie. Op de bovenste lijk heb ik dan 2 vakjes met Google. Ik mag een van die twee deleten, het werkt Hoogst eigenaardig.......
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 jul 2017, 17:37

@Ide

--Je meldt niet welke browser je gebruikt....

--2de keer deze vraag: Malwarebytes en AdwCleaner laten scannen.

--Nadien Chrome gebruiken om te zoeken op google.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

01 jul 2017, 20:10

pcekspeer schreef:@Ide

--Je meldt niet welke browser je gebruikt....

--2de keer deze vraag: Malwarebytes en AdwCleaner laten scannen.

--Nadien Chrome gebruiken om te zoeken op google.
:wink:
Internet Explorer
Malwarebites is clean
ADW is clean
Chrome geïnstalleerd en wist niet meer wat te doen toen ik weer op Bing viel. Ik kreeg een lijn waar ik moest intypen wat ik op internet zocht en toen wist ik niet meer hoe ik verder moest. Terug IE aangevinkt. Ik ga proberen om dat systeembeheer van de het te halen en dan een herstel te doen naar een vroegere datum.
Ondertussen kan ik me behelpen met door enkele klikken te doen het goede scherm terug te krijgen. Sorry maar ik krijg aan mijn eega niet wijsgemaakt hoe ze het moet beheren als ze in een ander venster moet openen. Na enkele minuten kan ze er niet meer aan uit zegt ze.
Ik laat later nog iets weten hoor. Ondertussen stijf bedankt voor al uw moeite hoor. :wink:
De zon is gratis voor iedereen

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

02 jul 2017, 08:02

@Idefix

Wel de goede uitleg geven aan het vrouwtje.

Afbeelding

Afbeelding

Altijd met tabbladen werken is het makkelijkst en overzichtelijk.

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/