België is een ambtenarenland

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

28 mei 2018, 18:39

De schooldirectrice van buitengewone secundaire school IBSO De Horizon in Aalst is ontslagen, nadat leerkrachten van de school haar beschuldigd hadden van fraude. 

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/aa ... ~a8669370/

Zijn die mensen reeds uitschot als ze toetreden tot de leegloperij of worden die zo gevormd? 

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 mei 2018, 10:10

Hij die nooit iets van zijn werk meenam gooit de eerste steen :lol:
Ik moest wekelijks WC papier met pakken bestellen; waarschijnlijk een blijvende vorm van sammonella.
Kunt u voorstellen WC papier dat verdween .
dejules

29 mei 2018, 10:30

voorn schreef:Hij die nooit iets van zijn werk meenam gooit de eerste steen :lol:
Bij ons stond Securitas aan de uitgang na elke shift en die deden controle (om de x-personen werd ééntje gecontroleerd). En op de luchthaven ondergingen wij dezelfde security check als de passagiers. Bij diefstal werd altijd de politie er bijgehaald.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

29 mei 2018, 10:47

Er ooit betrapt die de boel over den draad kieperden.

sibarita
Lid geworden op: 29 nov 2004, 22:44

04 jun 2018, 15:17

http://www.standaard.be/cnt/dmf20180603_03543032



 Statutaire  leeglopers  , nietwaar Jules  ,  meer dan  2000 euro pensioen en nog bijklussen  !! :D
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850
dejules

04 okt 2018, 09:43

Welke andere voordelen en tegemoetkomingen zijn er nog voor Vlaamse ambtenaren?
Naast het loon (inclusief eindejaarspremie en vakantiegeld) maak je bij de Vlaamse overheid nog kans op andere (financiële) voordelen, tegemoetkomingen, vergoedingen en toelagen zoals :
● Hospitalisatieverzekering
● Maaltijdcheques
● Tussenkomst woon-werkverkeer
● Internet en computer
● Persoonlijk gebruik dienstwagen
● Tussenkomst beeldschermbril
● Tussenkomst medische check-up 50+
● Rechtsbijstand
● Voordelige kinderopvang tijdens schoolvakanties
● Begrafenisvergoeding
● Opleidings- en vormingsaanbod
● Psychosociale en juridische hulp
● Griepvaccinatie
● Toelage voor dienstreizen
● Vakantiegeld en eindejaarstoelage
● Haard- en standplaatstoelage
● Toelage voor tijdelijke functieverzwaring
● Prestatietoelage
● Mandaattoelage
● Nacht-, zaterdag- en/of zondagsvergoedingen
● Permanentietoelage
● Oplage ploegenarbeid
● Overuren
● Gevaartoelage
● Kraamgeld en kinderbijslag
● Competentiepremie
● Toelagen voor specifieke personeelscategorieën zoals loodsen en luchthavenpersoneel

https://www.hln.be/geld/vacature-com/di ... ~add7e7cf/

Wat is de waarde van een levenslange benoeming en waarom moeten die mensen ook nog een dubbel pensioen krijgen?
En de belangrijkste vraag : wie gaat die zooi onderhouden?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 okt 2018, 12:59

Jij in ieder geval niet, want je krijgt het zelf van die overheid betaald om in je matje te liggen. In het door jou geciteerde artikel staat ook een link naar de best betaalde jobs, zie daar nergens ambtenaar tussen staan.
dejules

04 okt 2018, 13:14

Horus1 schreef:In het door jou geciteerde artikel staat ook een link naar de best betaalde jobs, zie daar nergens ambtenaar tussen staan.
U komt toch uit het bedrijfsleven?
Of heeft U weeral gelogen en bent U een statutaire …?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 okt 2018, 14:35

Neen juleke,  ben met pensioen na een 45-jarige loopbaan in de privé.  Maar in tegenstelling met jou heb ik indertijd andere en blijkbaar betere keuzes gemaakt  en daar geniet ik nu dagelijks van. 
dejules

04 okt 2018, 14:39

Horus1 schreef:Neen juleke,  ben met pensioen na een 45-jarige loopbaan in de privé.  Maar in tegenstelling met jou heb ik indertijd andere en blijkbaar betere keuzes gemaakt  en daar geniet ik nu dagelijks van. 
Statutair in de privé? En 6 uur op de trein?

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

04 okt 2018, 14:51

Laat maar zitten jules, allemaal verloren Vlaams. Wat is er nu verkeerd met de trein?  Heb jij een treinfobie?We nemen de trein vrij regelmatig sedert dat we met pensioen zijn.  Na 09h00 (6 euro en x cent) stappen we op, sporen naar een of andere stad, ga daar lekker dineren en sporen na de koffie met jeneverke/bailey's) terug naar huis. Gisteren nog. Geen last van files, geen last van wegcontroles, nooit moeten blazen, geen bob nodig. Moet je dringend zelf eens doen, verruimt je blik op de wereld, wat anders dan de ganse dag op je scherm te zitten turen. Saluutjes, was niet verrijkend te tetteren met jou  (maar dat zeggen er jou wel meer zeker) ik ga wandelen en een terrasje doen terwijl het zonnetje nog schijnt. Druk, druk, druk en vanavond nog gaan kaarten.
dejules

04 okt 2018, 15:50

Horus1 schreef:Druk, druk, druk en vanavond nog gaan kaarten.
Als ge 6 u in de trein kaart en nog eens 8 u op uw "werk" dan kunt ge daar niet meer zonder, toch?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

04 okt 2018, 16:30

Juleke, Juleke toch … :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 okt 2018, 17:44

Bij ons werd er met de nachtshift ook gekaart. Dan waart ge zeker dat iedereen terplaatse was als het fout liep.
dejules

12 nov 2018, 13:35

Vakbonden halen slag thuis: Vlaamse ambtenaren behouden volledig loon na 30 dagen ziekte

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/va ... ~ac3f73fe/