België is een ambtenarenland

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 dec 2018, 21:25

voorn schreef: Bij ons kreeg je maar 2 jaar.
Dat was dan om ook het kaarten een beetje onder de knie te krijgen?
Je was immers al op 16 jarige leeft een vakman, in de chemie nog wel, dat hadden die vd chemie u al eerder eens verteld, toch?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

02 dec 2018, 10:39

voorn schreef:Jaloers op een jobke in chemie; of was je daar te dom voor?
Oh ja gij hebt 7 jaar nodig om iets te kennen.
Bij ons kreeg je maar 2 jaar.
:lol: :lol: :lol:

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

02 dec 2018, 13:05

flupke2 schreef:
voorn schreef:Jaloers op een jobke in chemie; of was je daar te dom voor?
Oh ja gij hebt 7 jaar nodig om iets te kennen.
Bij ons kreeg je maar 2 jaar.
:lol: :lol: :lol:
Hopla, als een duiveltje uit een doosje, onze 2de vakman op 16jarige leeftijd.
Het komt ooit nog goed met belziek...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

02 dec 2018, 13:32

Spijtig dat SOF niet meer op het forum is.
Die kon ook al wat ineensteken in het middelbaar.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

02 dec 2018, 13:40

voorn schreef:Spijtig dat SOF niet meer op het forum is.
Die zette beslist ook niet heel zijn fortuin op... 16jarige vakmannetjes, zijt maar gerust, zelfs niet bij de aanvang van zijn middelbare...studies....
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/leer ... ot-18-jaar.

Hebben jullie ook niet de indruk dat sommige politieke partijen samengesteld zijn uit veelal 16-jarige vakmannen en dito vrouwtjes? We zien toch dagdagelijks het resultaat van hun bemoeiingen en van hun benoemingen?
Toevallig die partijen waarop jullie stemmen?
Zeg dat het niet waar is...
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2018, 08:26

Antwerpen bij de meest aantrekkelijke steden om te investeren (wereldwijd).
BDW krijgt zijn colleke niet meer dicht 

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
dejules

15 dec 2018, 09:28

De Wever over komst Saudische fabriek: “Dit zet Antwerpen nog beter op de kaart”

De Saudische groep ERS wil 3,7 miljard investeren om bij het Delwaidedok een fabriek uit te bouwen die van niet-recycleerbaar plasticafval ammoniak en ureum zal maken, ideaal voor de chemische industrie. En vooral: dat levert 902 directe jobs op. 140 daarvan voor laaggeschoolden. “Ik kan dit alleen maar toejuichen”, reageert burgemeester Bart De Wever.

https://www.gva.be/cnt/dmf20150505_0166 ... p-de-kaart

Horus1
Lid geworden op: 23 dec 2016, 07:29
Locatie: Vlaanderen

15 dec 2018, 09:46

!Lap weer hetzelfde artikeltje uit mei 2015. Stop toch eens met je papierslag. Heb je al x keren gepost. Waarin heb je, buiten negatieve berichten posten op Seniorennet, wél plezier aan in je leven?

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 dec 2018, 09:58

Niet te hardvochtig in deze kerstdagen! Dejules heeft diepe, diepe spijt dat hij vandaag geen ambtenarenpensioen krijgt.

Vroeger heeft hij niet in de ambtenarij willen stappen: te dom leegloperswerk en vooral : een te lage wedde. Hij deed liever een dubbele job in de privé zodat hij grote sier kon maken. Wat hij ook gedaan heeft.
Nu is het zaadbakje leeg en hakt de krekel in op de mieren die hun deur echter gesloten houden.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

15 dec 2018, 10:39

Weet niet wat de capaciteiten van Jules zijn. Maar door zijn  2 jobs zal hij waarschijnlijk het maximum privé pensioen krijgen.
Er zijn veel ambtenaren die dat bedrag niet halen.
dejules

07 jan 2019, 17:13

“De situatie is mensonwaardig en het is schrijnend dat ze nu al jaren aansleept”, zegt Guido Van Limberghen van de Vrije Universiteit Brussel.
Hij is 1 van de 21 academici die vandaag in de krant De Standaard de gigantische wachttijden aanklaagt bij de Directie-Generaal Personen met een Handicap, een dienst waar de telefoon nog nauwelijks wordt opgenomen.

Momenteel wordt het aantal onbeantwoorde oproepen geschat op 200.000 per maand. Wie recht heeft op een tegemoetkoming of hulpmiddelen zoals een parkeerkaart moet terecht bij de dienst die een onderdeel is van de FOD Sociale Zekerheid.

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20190107_040 ... -per-maand

Schaf dat statuut af en gooi die leeglopers buiten!
dejules

10 jan 2019, 14:37

Van die 12.000 werknemers van Proximus is nog altijd ruim een vierde een statutaire ambtenaar.
Zeker bij de 50-plussers gaat het om meer dan de helft van de contracten.


Daar komt nog bij dat Proximus ook van oudsher nog heel wat profielen in eigen huis heeft, daar waar een concurrent als Telenet veel vaker werkt met externe onderaannemers. "Dan zie je dat je in zo'n sector als telecom plots een voordeel hebt als je geen zware historiek moet meeslepen."

Het valt op dat grote concurrent Telenet het in ons land vandaag doet met amper 2.788 voltijdse krachten. Dat is minder dan een kwart van het personeelsbestand van Belgacom. De winst (de zogenaamde 'ebitda') per werknemer bij Proximus ligt op zowat 100.000 euro, bij Telenet is dat het drievoudig.


https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/01/10 ... -proximus/

Die mensen die weg moeten zijn bijna allemaal statutair.
Die kan je niet afdanken en ook niet met brugpensioen sturen, wettelijk onmogelijk.
Ik begrijp heel goed dat de regering furieus is want zij zullen die aan 100% moeten uitbetalen tot aan hun pensioen en dan krijgen die hun excessief statutair pensioen.
Ik vraag mij af hoe die collega's dat jarenlang hebben volgehouden wetende dat zij veel hoger opgeleid zijn en veel slechter verloond werden.
Stop die waanzin en schaf dat ambtenarenstatuut af! Het beperkt de arbeidsmobiliteit en is onrechtvaardig!!
Laatst gewijzigd door dejules op 10 jan 2019, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

10 jan 2019, 15:00

Proximus 1900 jobs weg wegens vernieuwingen
In de privé wordt dit opgevangen door opleiding Het zijn daar toch niet allemaal klunsen.
Vernieuwing is geen doos die ze plots leveren.
Daarbij die 1200 moeten ook opgeleid worden.
dejules

10 jan 2019, 15:18

voorn schreef:Proximus 1900 jobs weg wegens vernieuwingen
In de privé wordt dit opgevangen door opleiding Het zijn daar toch niet allemaal klunsen.
Vernieuwing is geen doos die ze plots leveren.
Daarbij die 1200 moeten ook opgeleid worden.
Die mensen die moeten afvloeien zijn bijna allemaal statutair (komende van Belgacom).Die kan je niet afdanken en ook niet met brugpensioen sturen, wettelijk niet mogelijk. Ik begrijp heel goed dat de regering furieus is want zij zullen die aan 100% moeten uitbetalen tot aan hun pensioen en dan krijgen die hun excessief statutair pensioen.Ik vraag mij af hoe die collega's die het "gewone" werknemersstatuut hebben dat jarenlang hebben volgehouden wetende dat zij dikwijls veel hoger opgeleid zijn en veel slechter verloond werden.Stop die waanzin en schaf dat ambtenarenstatuut af! Het beperkt de arbeidsmobiliteit en is onrechtvaardig!!
Voorn : het gaat over oudere statutaire medewerkers, velen 55+. Die kan je niet heropleiden wegens te oud en einde loopbaan. 
55 Monique

26 jan 2019, 21:34

Stel me eindelijk de vraag 

Dat jullie beter op hoog verdiep van toren jullie gaan aangeven , en  bestuur overneemt ....
Die mensen die daar werken die klagen veel minder dan hier op dat forum .

En als je denkt dat ze daar niet moeten werken  :?:

En telkens andere zijn rekening maakt ....

Denkt eraan we hebben onze tijd gehad , laat nu over aan de andere generatie ....