welk gras?

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over je tuin, tuinieren, planten, vijver, en alles wat erbij hoort
Robol

21 jul 2017, 11:47

AfbeeldingAfbeelding

Kent iemand de naam van deze grassoort? Lange slanke aren. Dank U !
walk on with hope in your heart
And you'll never walk alone...
mira
Moderator SeniorenNet

21 jul 2017, 13:40

Een grassoort? Ik heb eerder de indruk dat het hier (foto 2) om een soort viburnum plant gaat (Viburnum davidii ?) :wink:
Robol

21 jul 2017, 13:45

Ja Mira, dat klopt als een bus, maar ik bedoel de sprietjes die er voor staan, ook tussen die rozen. 't Is een kwestie van "decor" te hebben...
mira
Moderator SeniorenNet

21 jul 2017, 13:58

Oei, sorry, ik zal een sterkere bril moeten kopen :D
Die sprietjes.... geen idee hoor.
fregat

21 jul 2017, 15:23

Robol schreef:Ja Mira, dat klopt als een bus, maar ik bedoel de sprietjes die er voor staan, ook tussen die rozen. 't Is een kwestie van "decor" te hebben...

Zeer moeilijk er zijn een groot aantal grassoorten ....best uitsteken en verwijderen voor gans uw perk overwoekerd is ! Ik vermoed " kweekgras " , verwijderen met riek om de wortel niet in stukken te steken !
Doe wel en zie niet om !
fregat

21 jul 2017, 15:32

Afbeelding

Is het deze ? Kweekgras
Doe wel en zie niet om !
Robol

21 jul 2017, 19:08

Afbeelding

Mira: hoe gaat die reclame weer...parel, parel, parel, maar dan in het Engels, qua geen reclame te maken...

Fregat: neen, geen zwenkgras, het zijn heel dunne aren, op de top van de spriet staan er vaak 3. Ik heb er geen probleem mee, ik vind het zelfs decoratief. Ik tracht alles wat er in mijn tuin leeft, planten, insecten, vogels, enz. te inventariseren. Ook wat er leeft in de berm en in het natuurgebied waar ik woon: de Vallei van de Zwarte beek. Wat vlinders betreft, mijn oogst van dit jaar: zo'n 26 verschillende dagvlinders en een 50tal nachtvlinders. Ik moet ze wel gefotografeerd hebben en daarna getekend in mijn natuurschetsboek.

De meeste foto's plaats ik bij poëzie en proza.

Robbe.
fregat

21 jul 2017, 19:55

Robol schreef:Afbeelding

Mira: hoe gaat die reclame weer...parel, parel, parel, maar dan in het Engels, qua geen reclame te maken...

Fregat: neen, geen zwenkgras, het zijn heel dunne aren, op de top van de spriet staan er vaak 3. Ik heb er geen probleem mee, ik vind het zelfs decoratief. Ik tracht alles wat er in mijn tuin leeft, planten, insecten, vogels, enz. te inventariseren. Ook wat er leeft in de berm en in het natuurgebied waar ik woon: de Vallei van de Zwarte beek. Wat vlinders betreft, mijn oogst van dit jaar: zo'n 26 verschillende dagvlinders en een 50tal nachtvlinders. Ik moet ze wel gefotografeerd hebben en daarna getekend in mijn natuurschetsboek.

De meeste foto's plaats ik bij poëzie en proza.

Robbe.

Harig Vingergras !
Doe wel en zie niet om !
Robol

21 jul 2017, 20:00

Bedankt Fregat !