geen internet

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

tieke
Lid geworden op: 07 feb 2005, 15:00
Locatie: antwerpen

22 jul 2017, 19:34

Hallo,
Iik heb een tablet samsung galaxy tab 2.

Naar Frankrijk geweest kon nog op internet maar nu niet meer .
Normaal kon ik hier op BBx2 van proximus,
maar nu vraagt hij een wachtwoord en dat weet ik niet meer,
met de laptop en mijn smartfoon is alles ok.
bij instellingen toont hij dat ik verbonden ben proximus fon.
maar kan toch niet op internet
als ik zoals vroeger de BBox aantik vraagt hij nu een wachtwoord.
en dat weet ik niet meer juist .
Ik denk dat bij de instellingen iets verkeerd is, of dat iemand iets veranderde.
kan dat? En wat zou dat kunnen zijn? iets aan te doen of niet.
dank tieke
Windows windows 10
skynet
avg 2015
Hotmail
Gmail
printer canon MG 5350
smartphone samsung
Gast

22 jul 2017, 20:18

Tieke bekijk dit eens:
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... tml#/bbox2
Als U ooit het paswoord van je bbox2 gewijzigd hebt kun je dit terugvinden op deze manier.
Verbreek de verbinding met proxifon en kijk of je bbox vermeld staat tussen de verschillende WiFi's die hij toont als je terug verbinding wilt maken. Toont hij deze zal hij vragen om te verbinden en dan tik je dat nummer in dat achteraan op bbox staat en verbinden.

In bovenstaande link klikken en ga onmiddellijk naar de 1 link die je ziet:
1. " Surf naar het configuratieschema van uw modem "
- Vul daar het S/N ( serienummer ) van je modem in dat vermeld staat op de achterzijde/onderkant van je modem.
- Klik advanced settings aan.
- Klik Wireless aan en achter Passephrase staat het wachtwoord dat in gebruik is voor je BBOX 2.
Laatst gewijzigd door Gast op 22 jul 2017, 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

22 jul 2017, 20:18

tieke schreef: Normaal kon ik hier op BBx2 van proximus,
maar nu vraagt hij een wachtwoord en dat weet ik niet meer,
Wachtwoord staat op den onderkant van uwe Bbox2. (Passphrase)

tieke
Lid geworden op: 07 feb 2005, 15:00
Locatie: antwerpen

23 jul 2017, 08:32

Dank aan jullie beiden voor het antwoord!
Ik zal maar pas deze namiddag kunnen antwoorden of het ok is nu
Fijne dag nog, tieke
Windows windows 10
skynet
avg 2015
Hotmail
Gmail
printer canon MG 5350
smartphone samsung

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 jul 2017, 10:16

tieke,
Ik denk dat bij de instellingen iets verkeerd is, of dat iemand iets veranderde.
kan dat?
Neen zeker niet daar je andere toestellen wel verbonden zijn.
Je hebt vermoedelijk in Frankrijk een andere WiFi verbinding gebruikt.
Kijk eens na of die nog tussen de verbindingen staat en dat daarbij
automatisch verbinding maken staat aangevinkt. Als dat zo is verwijder
dan het vinkje.

Sony

tieke
Lid geworden op: 07 feb 2005, 15:00
Locatie: antwerpen

23 jul 2017, 14:30

Beste dicksy fij antwoord van ik kwam direct op de chat pagina van proximus,
Van alles gedaan maar geen oplossing tot nu, woensdag komt er een technicus thuis en misschien komt het in orde.

sony ik denk dat u gelijk hebt iemand anders heeft spellekes gespeeld op het tablet en je weet nooit wat er allemaal gebeurd,
ik werk al wel een 8 jaar met het tablet en zonder belangrijke fouten
dank aan jullie beiden!
Windows windows 10
skynet
avg 2015
Hotmail
Gmail
printer canon MG 5350
smartphone samsung
Gast

23 jul 2017, 15:00

Beste dicksy fij antwoord van ik kwam direct op de chat pagina van proximus,
Als je de link opent zie je toch een BBOX 3 en een BBOX 2 staan en dat was ik misschien vergeten vermelden dat je jou BBOX ( 3 of 2 ) moet aanklikken en dan kom je direct bij de BBOX 2 terecht en daar heb je dan de eerste link.
bovenaan moet je onder de rubriek " SUPPORT " zijn.
Afbeelding

Dan krijg je een scherm met een witte balk waar je het S/N serialnummer van jet BBOX moet invullen:
Afbeelding

Vul het S/N in welk vermeld staat op de achterzijde op je BBOX en je krijgt alle gegevens van je BBOX 2 met vermelding van je paswoord achter het woord Passephrase

Succes

tieke
Lid geworden op: 07 feb 2005, 15:00
Locatie: antwerpen

26 jul 2017, 17:23

Beste Dicksy, Sony, Maru,

Nogmaals dank voor de hulp, alles gedaan zoals jullie schreven, maar toch wachtwoord niet gevonden.
Vandaag is Proximus geweest voor de tv die geregeld uitviel en we moesten. altijd terug opstarten ( heel vervelend)
Nu ook mijn tablet, ok
op de BBOX hadden we het wachtwoord veranderd, ( veel vroeger)
decoder nieuwe gekregen en zo een nieuw wachtwoord kunnen inzetten.

ik wou dit eventjes melden omdat ik echt dankbaar ben dat jullie al die moeite doen elke dag. Jullie hielpen ons al vele jaren, gelukkig nu minder nodig dank zij seniorennethelpers
fijne dag nog Tieke
Windows windows 10
skynet
avg 2015
Hotmail
Gmail
printer canon MG 5350
smartphone samsung