De Tour 2017

Dit is de plaats waar je vragen kan stellen en/of discussiëren over alle mogelijke soorten van sporten: watersport, voetbal, basketbal, golf, tennis, enz.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 jul 2017, 20:44

Wat hebben we vandaag geleerd?
1. Dat de dappere Belgen nooit echt in aanmerking kwamen voor etappewinst, hooguit aandoenlijk op enige sympathie konden rekenen van het vaderlandse journaille, maar die zijn gewoontegetrouw al blij met een dooie mus.
2. Dat ik stilaan braakneigingen krijg van het urenlang geleuter van Spic & Span (Wuyts & De Cauwer) en met weemoed terugdenk aan Mark & Mark.
Vive le Vélo ook betere tijden gekend heeft, C. Vandegoor en Sven Nys de Oscar krijgen voor het beste reportagewerk op de radio en dat Carl Berteele hopelijk nog veel jaren lang gespaard blijft van rugklachten.
3. Dat Froome zonder enige twijfel de terechte winnaar is van de editie 2017.

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

24 jul 2017, 17:26

4. U vergeet nog te zeggen dat dit een saaie ronde was op een paar ritten na.
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

Wannesto
Lid geworden op: 30 sep 2007, 17:28
Locatie: Belgie

07 aug 2017, 20:10

Voor mij was het geen saaie ronde , Froome was veel te sterk , dit heb ik gezien op de col D'isoard , toen hij op het laatste nog een demarage plaatste ,Bardet en Arou waren er onmiddellijk af , maar Froome wilde niet doorgaan omdat Barguill voorop was en hij het liet voor de Fransen . En hij had alles onder controle . Een groot en verstandig renner .

Wieke65
Lid geworden op: 15 dec 2010, 18:05
Locatie: West Vlaanderen

10 sep 2017, 11:40

De tour is de meest commerciële koers die er is, meestal saai. Geef mij maar de vuelta, daar rijden de besten mee. Mannen met ballen.
Al wat ik zelf doe is goed genoeg.

gerro
Lid geworden op: 13 dec 2003, 19:00
Locatie: halfweg Schulensmeer en circuit Zolder

11 sep 2017, 08:25

Volledig met je eens Wieke. En wat betreft toeschouwers. Al dan niet geklede of verklede gekken tref je aan zowel in de Tour als in de Vuelta. Met dit verschil , in de Vuelta houden ze hun poten van de renners, in de Tour beschimpen en bespuwen ze de niet-Fransen als ze goed rijden. Bij mijn weten was de moeder van alle dopeurs een Fransman !? Richard wordt er nu vereerd als een heilige 😋
..."ieder nadeel heb zijn voordeel"... ( Johan Cruyff )

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

11 okt 2017, 04:55

In Noorwegen tijdens het voorbije WK waren de toeschouwers gedisciplineerd. Een " meeloper " tijdens de tijdrit werd vakkundig van het parcours geramd door de security ! Zo hoort het ook ....
Doe wel en zie niet om !