electrische fiets

Vragen/antwoorden betreffende ouderdom

leentje 58
Lid geworden op: 01 jan 2015, 21:25

30 jul 2017, 21:44

hallo mijn vader van 91 jaar is nog in vrij goede gezondheid en kan zelfs nog fietsen
nu we tegenwoordig veel wind hebben krijgt hij het een beetje lastig met een gewone fiets. Hij zou zich nog een electrische fiets willen kopen alhoewel we vrezen dat dit te laat is op zijn leeftijd en dat hij zich hieraan niet meer kan aan passen. Zijn er mensen die hier voor tips kunnen geven of argumenten tegen?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 aug 2017, 07:53

leentje 58,
Is uw vader op zijn leeftijd nog gemakkelijk van begrip dan zou ik zeker een elektrische fiets aanraden.
Het computertje is niet moeilijk om te bedienen, en de batterij opladen is ook niet moeilijk.
Zou u wel aanraden om een middenmotor te nemen (dus op de trapas), want een motor in het voorwiel stuurt zwaarder.
hoop u iets bijgebracht te hebben :D

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

03 aug 2017, 12:41

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

zotspook
Lid geworden op: 25 aug 2005, 15:14
Locatie: limburg

30 aug 2017, 15:00

Zeker nog doen, maar eerst oefenen op minder drukke wegen, zodat hij z'n fiets kan leren kennen en onder kontrole houden, is heel fijn om te fietsen. Ik heb er ook eentje en spook er regelmatig rond.
Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 aug 2017, 15:02

Leentje stelt wel vraagjes... maar dan hoor je ze niet meer...
Tsja,...
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

14 dec 2018, 12:40

Niet onderschatten dat electrichfietsen
ik zie veel houderen die in groep of alleen fietsen
veel en veel te hard rijden voor hun kapasiteiten,bij de minste adering liggen zij tegen het wegdek
Hoeveel word er niet gevallen door hen ,zijn ze niet dood leest men daar nietverel over
kennis werkt in grote fietsenstalling,heeft dit al dikwijls verteld
paar weken of maand terug nog heel artikel in Nederlandse kranten

Reini
Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Locatie: Brasschaat

16 dec 2018, 11:20

Enkel aan te raden voor senioren op wegen waar weinig verkeer is. Zoals Marcel schrijft : Veel valpartijen met wonden aan benen en voeten, door de leeftijd slecht genezend. 
Waarschijnlijk is de oorzaak dat mensen plots in het verkeer moeten remmen, en niet beseffen hoe snel ze wel rijden met de bekende gevolgen. 
En... Boenk. 
Mens van 91 heeft geen goede reflexen meer om in druk verkeer zich staande te houden of in groep te rijden, altijd een risico. 
Bijna alle senioren die ik ken met electrische fiets maakten al een duikeling, erg of minder erg. 
Marcelv

09 apr 2019, 16:25

Kom ik deze week weer oudere tegen met electriche fiets op een weg pas aangereden met groffe grind
Daar ik zelf met gewone fiets rij nog zeer sportief ben moest ik zelf tweemaal flink corrigeren daar het voorwiel weg wilde en reed zeker niet snel
Komen zij mij voorbij gereden of zij op een nieuwe fietspad reden ongelofelijk