Betaalkaart Beobank en i-tunes.  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...
MaLoReg

01 aug 2017, 11:58

Sinds vorige maand betaal ik plots 0,99 per maand aan Beobank, helemaal niet wetende waar dit voor dient. Heb uitleg gevraagd en naar het schijnt is dit een maandelijkse betaling voor i-tunes?
Goed, ik heb dit nu voor de tweede of derde maal betaald maar het ontgaat me waarom ik dit betaal-gebruik geen i-tunes en ook nooit aangevraagd. Waarom komt dit op de rekening van Beobank?
Volgens Beobank moet ik dat bij -tunes stopzetten. Ja, maar ik heb niets aangevraagd-hoe zet ik dat dan stop?
Heb gevraagd mijn betaalkaart stop te zetten (na jaren lang klant) want dit is onzin waar ik niet aan meewerk. Vraag is nu: hoe stop ik die betaling aan i-tunes-wat moet ik daar voor doen?

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

01 aug 2017, 12:22

MaLoReg schreef:Sinds vorige maand betaal ik plots 0,99 per maand aan Beobank, helemaal niet wetende waar dit voor dient. Heb uitleg gevraagd en naar het schijnt is dit een maandelijkse betaling voor i-tunes?
Goed, ik heb dit nu voor de tweede of derde maal betaald maar het ontgaat me waarom ik dit betaal-gebruik geen i-tunes en ook nooit aangevraagd. Waarom komt dit op de rekening van Beobank?
Volgens Beobank moet ik dat bij -tunes stopzetten. Ja, maar ik heb niets aangevraagd-hoe zet ik dat dan stop?
Heb gevraagd mijn betaalkaart stop te zetten (na jaren lang klant) want dit is onzin waar ik niet aan meewerk. Vraag is nu: hoe stop ik die betaling aan i-tunes-wat moet ik daar voor doen?
Jouw probleem heeft inderdaad totaal niets met de bank te maken, zij voeren alleen maar uit. Enkel I tunes kan jouw helpen. Met de betaalkaart (alhoewel via een betaalkaart betaal je niets automatisch, dus daar zit je m.i. al fout) stop te zetten, geraak je nergens want dit lost het probleem niet op. Je moet het aan de bron aanpakken, wss op je I pad of gsm of tablet of pc een verkeerd manoeuvre gedaan!

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

01 aug 2017, 12:27

Kijk eens op het hieronder voorgestelde ,of daar een abonnement loopt .

Op een iPhone, iPad of iPod touch

1. Ga naar 'Instellingen' > [uw naam] > 'iTunes en App Store'.
2. Tik op uw Apple ID boven in het scherm.
3. Tik op 'Toon Apple ID'. Mogelijk moet u inloggen of Touch ID gebruiken.
4. Tik op 'Abonnementen'.
5. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. ...
6. Gebruik de opties om het abonnement te beheren.
weer een stap vooruit
MaLoReg

01 aug 2017, 12:33

Wacht even: ik zit op 2: tik op apple ID maar daar krijg ik fot of annuleer.
Weet ook niet waarom ik nu plots min IPad moet gebruiken-ik doe alles met laptop.
Dus jouw item 2 daar zit ik al blok.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 aug 2017, 12:37

MaLoReg,

kijk eens op onderstaande link:
https://support.apple.com/nl-be/HT202039

Sony
MaLoReg

01 aug 2017, 12:44

Heb op die apple support (maar dan op mijn laptop) mailadres en land ingevuld maar ik zie enkel maar 'download' nergens waar ik het zogenaamde 'abonnement' kan verwijderen.
'k Weet zelfs niet wat i-tunes is laat staan dat ik daar een abonnement heb. Ik kom daar zelf niet uit lijkt me té moeilijk.

Shewa
Lid geworden op: 08 jan 2005, 13:28
Locatie: Overijse

01 aug 2017, 12:48

MaLoReg,

Doordat ge de vraag bij Multimedia stelde , dacht ik aan Ipad .
weer een stap vooruit
MaLoReg

01 aug 2017, 14:35

Shewa schreef:Kijk eens op het hieronder voorgestelde ,of daar een abonnement loopt .

Op een iPhone, iPad of iPod touch

1. Ga naar 'Instellingen' > [uw naam] > 'iTunes en App Store'.
2. Tik op uw Apple ID boven in het scherm.
3. Tik op 'Toon Apple ID'. Mogelijk moet u inloggen of Touch ID gebruiken.
4. Tik op 'Abonnementen'.
5. Tik op het abonnement dat u wilt beheren. ...
6. Gebruik de opties om het abonnement te beheren.
Als ik tik op Apple ID boven in et scherm dan krijg ik:
-Maak foto
-Kies foto
-Annuleer
Dan item 3 bij jou 'mogelijk inloggen op Touch ID" ook geen idee waar ik dat kan vinden.
Ik zit eigenlijk al strop bij item 2. (je uitleg lijkt/is simpel maar om de ene/andere reden kan ik item 2 niet volbrengen.
Indien niet anders zal ik met IPad naar Fnac gaan om dit te laten oplossen maar tot nu toe heb ik nog altijd geen idee wat dit met mijn Beobank kaart te maken heeft en waarom ik op Beobank maandelijks moet betalen voor i-tunes die ik nooit heb aangevraagd.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

01 aug 2017, 14:56

MaLoReg, uw Beobank kaart heeft daar niets mee te maken, dat liet Prima Vera reeds verstaan.

Beobank voert een opdracht uit voor betaling van iets dat jij besteld hebt, ofwel is het iemand die dit met jouw gegevens besteld heeft.

Enkel bij de leverancier ga je dit kunnen stopzetten, maarhoe?

Misschien, zoals je daar zelf aangeeft, eens bij Fnac gaan vragen om hulp.

Groetjes

Danny
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender
MaLoReg

01 aug 2017, 15:04

Ik verzeker je Danny dat ik helemaal niets besteld heb-betaal nu al enkele maanden 0,99 bij de Beobank (dacht dat dit mss om een vergeten restantje ging) vroeg daar uitleg over en blijkt dat het i-tunes is.
Het gaat me niet zo direct om dit futiel bedragje maar ik laat me toch niets aansmeren dat ik niet bestel.
Zal jullie laten weten of Fnac dit opgelost heeft. Raar is ook dat dit (i-tunes) iets te maken heeft met IPad, terwijl ik steeds laptop gebruik en mijn IPad enkel heb voor vakanties in 't buitenland.
Rare zaak!
MaLoReg

04 aug 2017, 08:37

Alles is nagezien. Er was geen kredietkaart gelinkt aan mijn apple I.D.
Heb dus mijn kaart opgezegd en een nieuwe aangevraagd-dat was de enigste oplossing om die betaling te stoppen.
Topic mag gesloten worden aub.