Het mobiliteitsplan in Gent

Hier is plaats voor openbaar debat.
Fazal

01 aug 2017, 15:43

De idioot die dàt heeft gemaakt, mogen ze voor mijn part opsluiten, samen met degenen die het hebben goedgekeurd.
Noem het maar een immobiliteitsplan. Men weet verdomd niet meer waar in of waar uit! Op 50 meter van uw bestemming, mag je terugkeren en gans de ring afrijden, of in de file gaan staan. Sommige straten, ja, zelfs buiten het echte centrum zijn afgesloten, terwijl daar normaal geen kat te bekennen is. Laat staan dat je daar regelmatig voetgangers ziet lopen.

En die parkeerautomaten mogen er ook zijn. Ze staan soms meer dan 100 meter ver uit elkaar. In sommige straten zijn er zelfs geen te vinden, en dan mag je op zoek gaan in de omliggende straten. En dan mag je al van geluk spreken dat je een 1/2 uur gratis kan parkeren, want sommige automaten geven op dat vlak gewoon: "niet thuis"! Dan kost het u geld alleen maar om iets af te geven of iets op te halen, Duurt misschien ± hoop en al 5 à 10 minuten, en daarvoor dien je dan misschien eerst nog 100 meter ver te lopen, als je die vervloekte automaat dan nog vind uiteraard!!!! M.a.w. dat alleen al, noem ik DIEFSTAL OP GROTE SCHAAL, :evil:
Gast

01 aug 2017, 16:14

Ma ma Fazal, zo lang weg geweest, ik kon me zelfs uw nick name niet meer herinneren.
Op vakantie geweest?
Een wereldreis gemaakt?

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

01 aug 2017, 16:44

Ik heb er geen probleem mee in Gent.

1/ ga in de week niet meer eten in Gent.

2/En als ik de zondag ga eten in Gent, dan neem ik een tram1 in Wondelgem, of de bus3 in Mariakerke

3/ dit wil zeggen dat ik niet wekelijks meer naar Gent ga.

4/Mijn zoon heeft al zijn klanten in het center opgezegd, waardoor ik er niet meer moet zijn en ook hij niet meer, dat ze het daar maar zelf doen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Fazal

01 aug 2017, 18:58

Jaja maar, ik woon en leef in Gent en ik ben slecht te been (momenteel).
Mijn wagen zie ik dus zo een beetje als mijn rolstoel.
M.a.w., ik heb hem dagelijks broodnodig.
En tussen(), uw zoon heeft groot gelijk!
Laatst gewijzigd door Fazal op 01 aug 2017, 19:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Fazal

01 aug 2017, 19:04

*leah* schreef:Ma ma Fazal, zo lang weg geweest, ik kon me zelfs uw nick name niet meer herinneren.
Op vakantie geweest?
Een wereldreis gemaakt?
Nee, in de file gestaan, en eindelijk na een maand, dan toch thuisgeraakt, mits het negeren van verbodstekens. :wink:

En voor de rest is er, buiten het zeveren over de politiek èn het nieuws, dat intussen () al lang geen nieuws meer is, hier niet veel meer om over te discussiëren.

En nu moet ik nòg een ritje doen.

Tot volgende maand dan maar weer. :twisted:
Laatst gewijzigd door Fazal op 02 aug 2017, 10:15, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

03 aug 2017, 15:56

vandaag moest ik naar base in de lange munt, ik nam de tram en ik dacht dat dit om 9 uur open zou zijn maar ik was mis, het was om 9:30uur.

daar waren verschillende kleine vracht wagens aan het lossen en ze zetten die palletten op straat want om 9:00 uur is daar geen volk van de meeste winkels te bespeuren.
Ik sta daar te wachten en spreek een chauffeur aan en die zei, ik sta hier al van 8:45uur en als ze om 9:30 uur hier zijn ben ik zeer tevreden, wij moeten hier uit het center zijn om 10 uur maar de dames komen dan met moeite toe, dit kost de baas elke keer bijna een uur dat ik moet wachten.

En dit vind ik zo zielig, geen verkeer meer maar de winkels moeten bevoorraad worden, de Primarkt die was net gedaan, en de winkel was al open, ik denk open om 9 uur, één van de enige.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

fregat
Lid geworden op: 05 jan 2011, 18:04
Locatie: Waasland

03 aug 2017, 16:07

Vraag mij af hoe de koerierdiensten de pakjes geleverd krijgen , hoe De Post de brievenbussen ledigt , zendingen ophaalt bij Ministeries of bedrijven ?
Doe wel en zie niet om !
Fazal

03 aug 2017, 16:55

Naar het schijnt zouden die allemaal een speciale vergunning hebben om door de afgesloten punten (in het huidige circulatieplan) te mogen rijden.
Maar natuurlijk niet om de vroegere en bijgeplaatste huidige verbodstekens te negeren. zoals bvb een rode plaat met een horizontale witte streep, en o.m. een plaat met de vermelding: verboden voor alle verkeer.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

03 aug 2017, 19:19

Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Fazal

04 aug 2017, 13:34

Ja, was te verwachten als ze al het verkeer door dezelfde trechters zouden sturen.
Openbaar vervoer? Laat mij niet lachen!
Zelfs voor een taxi dien je soms 2 , jawel ± 2 uur te wachten!
Er is altijd wel een of ander bedrijf dat ervan kan profiteren!
Maar intussen stoppen winkels hun activiteiten op sommige plaatsen, of erger nog, ze gaan failliet!
En, als je moeilijk te been bent, dan sta je nog maar eens voor andere problemen.
Fazal

09 aug 2017, 19:15

En laat het openbaar vervoer ook maar zo!
Straks zitten we bovenop de tram of bus zoals in Indië.

En als je een taxi belt, dan kan je tot ± 2 uur wachten.
Leuk is anders, vooral als je slecht te been bent!

Natuurlijk moet je 2 uur wachten, gezien dat vervloekte circulatieplan u niet toelaat u op uw eigen manier te verplaatsen!

Er is altijd wel iemand die er profijt uit haalt, behalve jij zelf!

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

13 aug 2017, 15:33

De Groenen hebben er wat van gemaakt.
Eerst hebben ze Mortsel kapot gekregen, nu Gent.
Welke stad valt morgen ten prooi aan hun extremisme?
Ondank is 's werelds loon

rolija
Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41

13 aug 2017, 17:36

Ik ben GVD beschaamd een echte Gentenaar te zijn.... 3 uren parkeren in het centrum 10 euro...... Van de Bargiebrug hebben ze een speelplein gemaakt, dat was de belangrijkste invalsweg weg van de Brugse Poort naar het centrum, nu alle dagen kilometers omrijden en alle dagen file op de ring.. :roll:
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."