Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Inloopdouche

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Overige vrije tijd / hobby's Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Tsameni

BerichtGeplaatst: Di 01 Aug 2017, 17:25    Onderwerp: Inloopdouche Reageer met quote

Hallo,

Ik heb een vraagje, wij hebben een chalet gekocht maar staat een heel hoog bad in.
Wij zouden daar heel graag een inloopdouche in maken, doordat wij niet meer in dat bad kunnen in of uitstappen wegens gezondheidsproblemen.
Dank je wel

Groetjes Tsameni

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
maior domus

BerichtGeplaatst: Di 01 Aug 2017, 17:46    Onderwerp: Re: Inloopdouche Reageer met quote

Tsameni schreef:

Ik heb een vraagje, wij hebben een chalet gekocht maar staat een heel hoog bad in.
Wij zouden daar heel graag een inloopdouche in maken, doordat wij niet meer in dat bad kunnen in of uitstappen wegens gezondheidsproblemen.
Dank je wel

Geachte Tsameni, u hebt van mij de toestemming om dat hoge bad te vervangen door een inloopdouche.
Hoogachtend,
M D

Tsameni

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug 2017, 6:26    Onderwerp: Inloopdouche Reageer met quote

Wel lieve maior domus,
Alvast bedankt dat ik jou toestemming heb,maar heb je dan ook de kennis hoe we dit het beste aanpakken.
Of is het gewoon even kennis maken,dat je er bent.

Mvg

Tsameni Wink

Naar boven
maior domus

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug 2017, 7:09    Onderwerp: Reageer met quote

Het was me niet helemaal duidelijk wat uw vraag was.
Ik heb nog nooit een bad vervangen door een inloopdouche.
Maar ik maak me volgende bedenkingen:
Je moet onder de inloopdouche voldoende hoogte hebben om de afvoerleiding met sifon te plaatsen.
In vele inloopdouches die geplaatst zijn na de bouw van de woning, ziet ge dat er toch een klein drempeltje is als ge de douche instapt. Dat is om die voldoende hoogte te bereiken.
Een echte inloopdouche heeft geen drempel.
Maar ik neem aan dat een klein drempeltje geen bezwaar is. Wel oppassen voor het struikelen.
Voor de rest is het bijna onmogelijk om advies te geven denk ik, zonder de situatie ter plaatse te bekijken of zonder foto's.
Ik denk wel dat ge er een heel werkje zult aan hebben.
Ge gaat toch niet alles zelf doen?
Wie gaat dat bad verplaatsen en afvoeren bijvoorbeeld?
Er zal waarschijnlijk opnieuw betegeld moeten worden.
Als het financieel kan, zou ik zoveel mogelijk zelf voorbereiden (uitbreken) en daarna alles laten doen.
Googel maar eens op “inloopdouche plaatsen”. Er staan ook instructiefilmpjes op Youtube.

*leah*

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug 2017, 10:52    Onderwerp: Reageer met quote

In bvb Brico heb je keuzes genoeg wat betreft inloopdouches, gaat van goedkoop naar heel duur, 't is maar wat je wilt.
Als u een groot persoon bent dan zeker zien dat de cabine ruim genoeg is.
Twee jaar geleden waren wij op vakantie in Nederland, hadden een comfortabele inloopdouche, voor mij dan toch.
Mijn man is groot, heeft lange armen en die botste voortdurend tegen de wanden.
Ik zou kiezen voor een cabine die bovenaan open is, anders sta je er wel dampend bij.
Veel suc6 gewenst.

Tsameni

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug 2017, 13:25    Onderwerp: Inloopdouche Reageer met quote

Dank jullie wel lieve mensen.

maior alvast bedankt, voor je suport.
Ja dat zou een werkje voor de zoon worden, zullen zoveel mogelijk zelf uitbreken..
Wij willen een open douche bovenaan, ben niet groot 1,63 m.
Inderdaad moeten zeker opnieuw betegelen.
Het bad is toch 68 cm hoog,maar heb artrittis, en kan daardoor niet zo goed uit de voeten.

Maar alvast dank jullie wel.

Grtjs

Tsameni
Wink

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Wo 02 Aug 2017, 15:40    Onderwerp: Reageer met quote

Hier staat er een douche stoel in. Aangekocht bij de mutualiteitswinkel.

kitten

BerichtGeplaatst: Vr 04 Aug 2017, 12:07    Onderwerp: Reageer met quote

Zelf heb ik ook mijn bad laten vervangen door een inloopdouche. ik heb wel gekozen voor een bestaande cassette, dat zetten ze er gewoon in. Voor een echte vlakke inloopdouche moet je veel meer breken en aan je afvoer veranderen. Ook lukt dat niet altijd in een appartement zo een niveauverlaging, er is gewoon niet genoeg diepte: prijs rond de 5000¤ uitbreken , plaatsen en terug opknappen inbegrepen. Hangt echt af van de keuze die je maakt, er zijn al veel goedkopere beschikbaar. De mijne is ook open boven aan, met vast klapstoeltje, regendouche etc. Ik ben er héél tevreden mee. Eerst wou ik kiezen voor een douche / bad met deurtje om gemakkelijk in te stappen, prachtig idee en mooi ook nog, maar ontzettend duur, reken maar alles in een 8.000¤.
Vergeet ook niet dat er een premie bestaat op het veranderen van bad naar douche boven de 65 jaar , een 1500 ¤.

Naar boven
Fokke

BerichtGeplaatst: Vr 04 Aug 2017, 13:31    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn dochter heeft een inloopdouche, met alles er op en eraan, met zijsproeiers en zo... en helemaal betegeld en uiteraard heel duur. Resultaat: Nen hoop miserie met de afloop en de vloertegels... En al die speciale sproeierakkefietjes worden nooit gebruikt. Bij een gewone douche stap je na afloop uit en hoef je geen poot meer uit te steken maar bij een inloopdouche moet je altijd een aftrekker en dweil bij de hand hebben. Moesten ze kunnen/mogen herbeginnen dan zouden ze een gewone maar ruime douche plaatsen, met een lage instap. Een inloopdouche was in die tijd (15 jaar geleden) jé van hét en een eerste klasonderwerp als de vrouwtjes het over hun bouwplannen hadden! Mijn eerder kritische mening van toen werd weggelachen als de mening van een ouwe zak! Laughing Laughing Laughing

polux

BerichtGeplaatst: Za 05 Aug 2017, 0:36    Onderwerp: van bad naar douche in 1 dag Reageer met quote

Deze oplossing kan zonder veel breken. moet ge maar eens googelen. Er zijn mogelijkheden genoeg.
grz

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Overige vrije tijd / hobby's Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: