Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
brisamar

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 02 Aug 2017, 12:34  Onderwerp: slovenië
Heeft iemand ervaring met een rondreis door Slovenië.
Wij zouden met eigen wagen gaan en een rondrit maken van ongeveer 2 weken.
Graag info van 'ervaringsdeskundigen'
Dank bij voorbaat

PS. Reis zou doorgaan in juli of augustus 2018
maior domus

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 02 Aug 2017, 23:10  Onderwerp: Re: slovenië
brisamar schreef:

PS. Reis zou doorgaan in juli of augustus 2018

Dan hebt gij nog veel tijd om alles goed voor te bereiden.
Succes daarmee!
resultaten behaald in het verleden geven geen garantie voor de toekomst.
zotspook

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Di 08 Aug 2017, 13:54 
We zijn er door gereden met de bus toen we naar Kroatië reden, en ik moet zeggen, dat ik verliefd ben geworden op dit land. Er zijn daar de Julische Alpen met als hoogtepunt de Triglav, in Kranska Gora daar begint ook het natuurpark dat naar deze top heet. Er wordt daar veel geskied, dan heb je ook nog de witte paarden in Lipica; van de Spaanse rijschool in Wenen, dan heb je daar de grotten van Postonja, met de witte grotsalamander, in Bovec hebben ze opnames gedaan voor de tweede film van de kronieken van Narnia, prins Caspian, aan de oever van de Soca. Ook het meer van Bled is prachtig, met het kleine eilandje en het kasteel, ook is daar de villa van Tito te zien. En de hoofdstad Lublijana is ook mooi En de Karawanken kan je ook beklimmen en met de euro heb je ook geen problemen. Die gebruiken ze daar ook. Alleen aan de grenzen is er kontrole. Ook ik wil is graag komen kennis maken met het seniorennet ik ben al zelf over de vijftig tja een oud spook he ! of wat dacht je en ik werk ook bij senioren en heb altijd veel interesse ervoor gehad
kitten

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 09 Aug 2017, 14:31 
Je kunt Slovenië echt wel zien als zuidelijk Oostenrijk. Qua landschap zeker en de bevolking is eerder Alpijns. Het is een stuk van het vroeger Joegoslavië dat bezet is geweest door Oostenrijk Hongarije. de mentaliteit is er anders dan in de meer kust en zuidelijke delen, minder stug.
Heel mooi en heel toeristvriendelijk. Je vond er, toch in de jaren begin 2000, nog het " zimmer frei " systeem.
Men spreekt er ook eerder Duits dan Engels. De prijzen zijn er nog zeer democratisch, het eten is er ook eerder Alpen gericht.
Bled bijvoorbeeld is een echte parel.

Ga naar: