MEDICATIE TELLEN !!!

Vragen/antwoorden betreffende overige vragen, die niet passen in bovenstaande forums.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 dec 2017, 09:38

Ik gebruik nu nog steeds 2 magistrale bereidingen en wat het volume betreft daar heb ik zeker geen klagen van.

Ik heb een gel die word geleverd per 200g

Heb capsules waar ik 1 per dag neem, word voorgeschreven per 60 stuks en krijg steeds 2 voorschriften van de dokter.

Vroeger was het een zalf en dit werd geleverd per 300g,

Ik probeer steeds een magistrale bereiding te krijgen, want de capsules kreeg ik vroeger van een merk en daar zaten er 24 stuks in en ik betaalde X10 per capsule !!!
Voor net het zelfde !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Toby
Lid geworden op: 08 jan 2005, 20:44
Locatie: Het Soete Land Van Waes

11 dec 2017, 06:39

Die reacties die ik hier lees,  accentueren nogmaals de efficiëntie van magistrale bereidingen, zonder twijfel.
Mijn negatieve opmerkingen gaan dan ook over industrieel vervaardigde zalven en crèmes.
Laat dat bij dit duidelijk zijn.

Overigens hoor ik dat het een trend is bij jonge huisartsen om de "traditie" van magistrale bereidingen te handhaven.
Gelukkig maar, overigens.

Nogmaals : het probleem dat ik wil aankaarten is de quantiteit van de materie, niet de kwaliteit.
Ik ben ervan overtuigd dat magistrale bereidingen qua kwaliteit mijlenver voorop liggen op hun industriële maatjes.
De wijze van verpakking van die magistrale bereidingen is een zaak van de apotheker en heeft uiteraard niks te maken met verhandelen op grote schaal, industrieel dus.

Hier gaat de discussie niet over.

Het discussiepunt is dat industrieel vervaardigde produkten in plastiek of metaal tubes, nog wel eens de neiging hebben om snel leeg te geraken.

De oorzaak hiervan is navenant.
Warning: most messages of this kind, could be sent by an oldtimer Acer Aspire 7530 laptop or even an older Lenovo T500 laptop, both proudly and pretty fast using Linux Mint 21.1 "Vera" Cinnamon 64 bits operating system.
Give it a try too !