Bourgeois bij de grootste graaiers!

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
dejules

08 aug 2017, 15:58

miel schreef:Wie betaalt dat pension?
Wie heeft dat bedrag bepaald?
Wie heeft dat bedrag ge Stems?
Ik veronderstel dat de Gemeente Izegem daar wat mee te maken heeft.
Hoewel Geert Bourgeois al een riant loon van 252.528 euro ontvangt (onkostenvergoedingen niet inbegrepen), diende hij begin vorig jaar een aanvraag in bij de stad Izegem voor een rustpensioen. Bourgeois informeerde zelfs of hij het rustpensioen met terugwerkende kracht kon ontvangen.
Het schepencollege stemde in, waardoor Bourgeois bovenop zijn riante ministerwedde maandelijks 919 euro extra incasseert. Als voorzitter van de gemeenteraad van de stad ontvangt hij bovendien nog eens een dubbele zitpenning van 296 euro per raadszitting.
dejules

08 aug 2017, 16:00

voorn schreef:Deze wedden en vergoedingen liggen vast in een tabel volgens het aantal inwoners van gemeente of stad.
Zo hebben de burgemeesters van Antwerpen en Gent het maximum
132941,87€ bruto.
Hoewel Geert Bourgeois al een riant loon van 252.528 euro ontvangt (onkostenvergoedingen niet inbegrepen), diende hij begin vorig jaar een aanvraag in bij de stad Izegem voor een rustpensioen. Bourgeois informeerde zelfs of hij het rustpensioen met terugwerkende kracht kon ontvangen.
Het schepencollege stemde in, waardoor Bourgeois bovenop zijn riante ministerwedde maandelijks 919 euro extra incasseert. Als voorzitter van de gemeenteraad van de stad ontvangt hij bovendien nog eens een dubbele zitpenning van 296 euro per raadszitting.

Heert is een ordinaire graaier die nooit heeft bijgedragen aan de welvaart van Vlaanderen.
dejules

08 aug 2017, 16:33

voorn schreef:Dat van dat 1/3 kan van geen kanten kloppen op het loon van Ford.
Ongeacht wat U verdiende, uw werkloosheidsuitkering voor swt is max 50,57 Euro per dag (6-dagen week) is gem 1.300 Euro. Die bijpassing (ik heb die in 1 keer opgenomen ipv maandelijks) hebben wij zelf betaald van onze ontslagvergoeding alsook onze dkv en outplacement. Die bijpassing wordt zeer zwaar getaxeerd. Ik heb in het sluitingsjaar niet meer gewerkt en ben met swt medische redenen gegaan. Mijn ontslagpremie is niet getaxeerd op de lage gemiddelde aanslagvoet van mijn chemojaar maar op de hoogste die ze gevonden hebben (90u/week 7/7 en slechts 20 d verlof) in de jaren daarvoor.Blijkbaar staat het water de leeglopers aan de lippen en zijn ze iedereen die voor welvaart zorgt aan het uitknijpen!

mozareke
Lid geworden op: 23 okt 2006, 17:01
Locatie: Mechelen

08 aug 2017, 17:40

Jaren geleden hebben de trado's beslist dat heert op 65 jarige leeftijd mag toetreden tot het gild van de graaiers. Ere wie ere toekomt.
dejules

08 aug 2017, 18:22

mozareke schreef:Jaren geleden hebben de trado's beslist dat heert op 65 jarige leeftijd mag toetreden tot het gild van de graaiers. Ere wie ere toekomt.
Een man van eer had deze aalmoes niet opgevraagd.
Een man van eer had dit niet met terugwerkende kracht opgevraagd.
Peumans verzaakte aan zijn riante wedde, moest ze niet hebben, veel te veel zei hij.
Peumans is een man van eer.
Heert is een graaier.
Niemand heeft Heert gedwongen.
Hij kon er niet aan weerstaan.
Heert gaat de geschiedenisboeken in als graaier!

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

08 aug 2017, 18:50

dejules schreef:
mozareke schreef:Jaren geleden hebben de trado's beslist dat heert op 65 jarige leeftijd mag toetreden tot het gild van de graaiers. Ere wie ere toekomt.
Een man van eer had deze aalmoes niet opgevraagd.
Een man van eer had dit niet met terugwerkende kracht opgevraagd.
Peumans verzaakte aan zijn riante wedde, moest ze niet hebben, veel te veel zei hij.
Peumans is een man van eer.
Heert is een graaier.
Niemand heeft Heert gedwongen.
Hij kon er niet aan weerstaan.
Heert gaat de geschiedenisboeken in als graaier!
Een man van eer zadelt ook niet de miljoenen al of niet gepensioneerde ambtenaren op met het schuldgevoel dat ze profiterende leeglopers zijn die hun pensioen gestolen hebben op de kap van diegenen die in de privé werken... :evil: :evil: :evil:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

08 aug 2017, 19:19

dejules schreef:(...) Ik heb in het sluitingsjaar niet meer gewerkt en ben met swt medische redenen gegaan. Mijn ontslagpremie is niet getaxeerd op de lage gemiddelde aanslagvoet van mijn chemojaar maar op de hoogste die ze gevonden hebben (90u/week 7/7 en slechts 20 d verlof) in de jaren daarvoor.Blijkbaar staat het water de leeglopers aan de lippen en zijn ze iedereen die voor welvaart zorgt aan het uitknijpen!
In sommige ambtenarenkringen noemen ze dat "zijn ziekendagen oppakken". Ik vond dat maar niks en heb dus al mijn ziekendagen 'verloren laten gaan'. Vooral omdat ik mijn werk graag deed.

Ik wist ook dat mijn uitgestelde wedde, volgens afspraak, me een financieel goede situatie zou opleveren. Van jaloersheid zou ik dan ook geen last hebben. En het is uitgekomen ook!
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

08 aug 2017, 19:47

Wil. schreef:
dejules schreef:(...) Ik heb in het sluitingsjaar niet meer gewerkt en ben met swt medische redenen gegaan. Mijn ontslagpremie is niet getaxeerd op de lage gemiddelde aanslagvoet van mijn chemojaar maar op de hoogste die ze gevonden hebben (90u/week 7/7 en slechts 20 d verlof) in de jaren daarvoor.Blijkbaar staat het water de leeglopers aan de lippen en zijn ze iedereen die voor welvaart zorgt aan het uitknijpen!
In sommige ambtenarenkringen noemen ze dat "zijn ziekendagen oppakken". Ik vond dat maar niks en heb dus al mijn ziekendagen 'verloren laten gaan'. Vooral omdat ik mijn werk graag deed.

Ik wist ook dat mijn uitgestelde wedde, volgens afspraak, me een financieel goede situatie zou opleveren. Van jaloersheid zou ik dan ook geen last hebben. En het is uitgekomen ook!
Toen ik op pensioen ging had ik slechts 12 ziektedagen opgenomen. Ik kon nog bijna 3 jaar "ziek" zijn maar ik heb dat niet gedaan!
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
Gast

08 aug 2017, 20:13

Fokke schreef: Toen ik op pensioen ging had ik slechts 12 ziektedagen opgenomen. Ik kon nog bijna 3 jaar "ziek" zijn maar ik heb dat niet gedaan!
En kreeg ge een ereteken van "lauraat van de arbeid" of nijverheidsereteken ? Of is dat bij ambtenaren zinloos ... :)

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

08 aug 2017, 20:55

The Spirit of Flanders schreef:
Fokke schreef: Toen ik op pensioen ging had ik slechts 12 ziektedagen opgenomen. Ik kon nog bijna 3 jaar "ziek" zijn maar ik heb dat niet gedaan!
En kreeg ge een ereteken van "lauraat van de arbeid" of nijverheidsereteken ? Of is dat bij ambtenaren zinloos ... :)
Daar heb ik geen weet van en daarbij, je moet dat schijnt zelf aanvragen en dat zou ik nooit gedaan hebben! Ik hoef geen eretekens van de Balgiese staat! :x :lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!
dejules

08 aug 2017, 21:25

Wil. schreef: In sommige ambtenarenkringen noemen ze dat "zijn ziekendagen oppakken". Ik vond dat maar niks en heb dus al mijn ziekendagen 'verloren laten gaan'. Vooral omdat ik mijn werk graag deed.
Waarom bent U dan op uw 55ste met vervroegd pensioen gegaan?
Was je volledig leeggelopen?
dejules

08 aug 2017, 21:28

Fokke schreef: Een man van eer zadelt ook niet de miljoenen al of niet gepensioneerde ambtenaren op met het schuldgevoel dat ze profiterende leeglopers zijn die hun pensioen gestolen hebben op de kap van diegenen die in de privé werken...
U kunt ook beweren dat een ei rond is maar daarom hoeft U mij toch geen schuldgevoel aan te praten, toch?
Beweert U dat U het niet gestolen heeft maar gekregen?
U bent gek!

Fokke
Lid geworden op: 05 aug 2004, 11:09
Locatie: Noorderkempen

08 aug 2017, 22:16

dejules schreef:
Wil. schreef: In sommige ambtenarenkringen noemen ze dat "zijn ziekendagen oppakken". Ik vond dat maar niks en heb dus al mijn ziekendagen 'verloren laten gaan'. Vooral omdat ik mijn werk graag deed.
Waarom bent U dan op uw 55ste met vervroegd pensioen gegaan?
Was je volledig leeggelopen?
Nee hoor! Ik deed het nog graag al werd het zwaar in een zesde leerjaar. Door een samenloop van privéomstandigheden besloot ik er een punt achter te zetten. Ik was niet uitgeblust, kon goed met de leerlingen overweg, maar in de jaren negentig begon men met als maar meer paperasserij, altijd maar nieuwe programma's en handboeken. Zoals ik het toen uitdrukte: "Alles werd zo vereenvoudigd dat je het best door een computer liet uitrekenen." Ik kon nog 33 maanden de zieke uithangen zonder weddeverlies om zo aan een volledig "profiteurspensioen" te geraken maar ik heb mijn leerlingen dat niet willen aandoen: Beginnen in september... na enkele weken de zieke uithangen, een interimaris... Terug in de klas, weer de zieke uithangen, weer een interimaris...enzovoort! Wij gingen elk jaar op sneeuwklassen en dan hebben ze HUN meester nodig! En een zesde klas was een voorbereidingsjaar op het middelbaar... Ik heb die 22 maanden wedde aan de staat gegeven maar ik heb het mij nooit beklaagd. Van die paar duizend frank minder pensioen heb ik geen moment wakker gelegen. Ik vond het tof dat én de nieuwe spelling ingevoerd werd het jaar na mijn pensionering en in datzelfde jaar werd de inspectie door één inspecteur (die op een tiental minuten in je klas je wist te beoordelen en vooral te VERoordelen :lol: ) vervangen door een inspectieteam "dat in de school neerstreek" en een hele week bleef! :lol:
Als "didacticus" was ik zeker geen hoogvlieger maar ik had wel meestal een goede band met mijn leerlingen! En zoals een grote pedagoog (de Fokke!) in zijn afscheidsspietch zei:"Als een zwakke leerling graag naar school komt kan de slechtste lesgever er iets van maken. Als een zeer verstandige leerling tegen zijn goesting naar school brengt de beste didacticus er weinig van terecht!"
Ik leg nu mijn hoofd op de kapblok en wacht op het zwaard van de Jules...
:lol:
Weet dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord zolang ge stamelend bidt en bedelt bij de poort!

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2017, 00:12

Fokke schreef: Een man van eer zadelt ook niet de miljoenen al of niet gepensioneerde ambtenaren op met het schuldgevoel dat ze profiterende leeglopers zijn die hun pensioen gestolen hebben op de kap van diegenen die in de privé werken...
dejules schreef: U bent gek!
Hoe noemen ze die stijlfiguur ook weer??? Je verliest de discussie als je daartoe moet overgaan. Maar ja, da's niet de eerste keer nietwaar?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.