Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 aug 2017, 17:24

wanton schreef:Pol,
200.000 € spaargeld? Goed geboerd, jong.
Ja bijna, en dan ??? Dat is maar een rekenvoorbeeld.
Laatst gewijzigd door pol55 op 16 aug 2017, 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 aug 2017, 18:03

pol55,

Dat verhoogd waterverbruik is hoofdzakelijk de kostprijs van het splitsen van de afvoer van het water. Dat hebben ze aangekondigd. Het is een overheidsbedrijf, dat is per definitie nefast, een hannekesnest

Wat de elektriciteitsverbruik betreft, verander regelmatig naar de goedkoopste.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

09 aug 2017, 19:57

pol55 schreef:Wil, is dit verzonnen ????

We zijn nu allemaal Europeanen, ik leef van mijn arbeiders pensioen. 45 jaar gewerkt.
Door de opeenvolgende maatregelen van Europa/Belgie zijn de rente tarieven op spaargeld (een appeltje voor de dorst) waarvoor ik mijn gans leven heb gewerkt sedert 2014 van 4% naar 0,11% gedaald .
Nu kost het geld om het te bewaren in uw bank. Op een spaargeld van 200.000€ betekend dit op jaarbasis 7780€ verlies, ELK jaar.
In de openingsposting wordt alle schuld gelegd bij 'de veranderingspartijen' . Herinner jij je nog dat BDW je op voorhand heeft gezegd dat we door een zure appel moesten heenbijten?

Je haalt aan dat je in 2014 4% rente kreeg. Ik zie dat de overheidsobligaties van de belgische staat toen zo'n 2,2% rendement opleverden. https://tradingeconomics.com/belgium/go ... bond-yield
Is het de schuld van 'de veranderingspartijen' dat internationaal de rente naar beneden wordt gedrukt?


Water en elektriciteit zijn inderdaad duurder geworden. Maar dat zijn niet allemaal taksen. Je betaalt nu bv. voor elke druppel water die je verbruikt. Het 'gratis' water werd voordien door iemand anders betaald.
Tenminste één indexsprong is een verlies van netto 1%/jaar = 150€ (wat zich elk jaar blijft herhalen)
Je telt niet correct. In de jaren '84, '85 en '86 heeft Dehaene 3 indexsprongen gemaakt. Je moet die erbij tellen, nietwaar? Daar heb jij nu nog altijd veel last van.
Is het mogelijk dat een indexsprong uiteindelijk (niet onmiddellijk) voor de gemiddelde werknemer een positief effect kan hebben? Heb je daarover nagedacht?
Dan alle verzekeringen /KI en vele afgeleiden hiervan stijgen elk jaar met 2 %netto . Dus sinds 2014 is dat 6% meer.
Is dat door een politieke partij beslist? Hoe is dat tot stand gekomen?
Door het monopolie van de tegenwoordige providers blijven de tarieven maar stijgen. Bij Telenet van 59 naar 72 €/maand= 150€/jaar meer.
In MIJN geval (alles verrekend) een minder inkomen per jaar van meer dan 8000€, of te wel 666€/netto per maand
Vind je dat verzonnen ????
Heb je al eens vergeleken of andere providers goedkoper zijn?

Je maakt nu de berekening voor jouw geval. Hoe weet je wat het effect van de bewegingen is geweest op het inkomen van de rijkere burger? (zie openingsposting) Moet die voor Telenet niet bijbetalen? Is zijn water goedkoop gebleven? Je schrijft aan het begin dat de ONgekende inkomens van de rijkeren met 70% gestegen zijn. Hoe kan men dat berekenen als dat inkomen per definitie ONgekend is?
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

09 aug 2017, 20:54

Wil: Sorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

vg,
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

13 aug 2017, 13:10

Het misdadige ervan is dat het een opgezette strategie is!
Armoede als wapen voor ultieme machtscontrole van de bevolking.
In 2015 daalde de gemiddelde tewerkstelling in de 30 grootste bedrijven met 1.889 jobs met eenzelfde verhaal voor het totaalbeeld van 130.000 bedrijven. Die samen wél in 2017 2,8 miljárd euro krijgen door de indexsprong en tax shift waarvoor een put van 6,6 miljard euro wordt gegraven die wij weer zullen moeten dichtrijden met inleveringen!
Cadeautjes met belastinggeld voor bedrijven zonder enige verplichting tot jobcreatie!

Lonen daalden gemiddeld met 0.04% tussen 2014 en 2015, interimjobs namen toe met 17,3% en de regering bedient werkgevers ook meer dan goed op het gebied van flexibiliteit: meer overuren kloppen, meer nachtarbeid, zit allemaal in de wet 'wendbaarheid' die onlangs werd goedgekeurd'. Nog meer 'flexibiliteit' op werkgeversmaat is de regel geworden!

Overal in europa stegen de lonen behalve in dit apenland en door de indexsprong en loonmatiging stegen de belgische lonen te weinig om de levensduurte te kunnen volgen ====> verarming!
Intussen jagen ze de facturen voor basisbehoeften naar onbetaalbaarheid en worden arbeidersrechten steeds verder afgebroken.
We verarmen terwijl we erbij staan!
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

14 aug 2017, 08:33

HBVL: 14/08/2017.
Vorig jaar (2016) hebben 853 Belgische bedrijven MEER dan 221 miljard euro ondergebracht in belastingparadijzen, waarbij in sommige van deze "paradijzen" NUL € belastingen wordt betaald op inkomsten verworven in Belgie.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

14 aug 2017, 09:31

Wil
Je telt niet correct. In de jaren '84, '85 en '86 heeft Dehaene 3 indexsprongen gemaakt.


Martens was premier in de jaren 80.

Dehaene was premier in de jaren 90.
(Dehaene heeft nog een geschenk achtergelaten, crisisbelasting, bestaat vandaag nog).
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

16 aug 2017, 08:34

Krant van 18:08/2017:

-Rijke Belgen nerveus nu fiscus élke rekening kan inkijken-

"Rijke Belgen worden nerveus dat is voor niets nodig onze regering zal er wel een nieuwe mauw aan passen." aldus repliek krantenlezer.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

16 aug 2017, 10:24

"Verzekeraar DKV, de Belgische marktleider, zal de premies voor de hospitalisatieverzekeringen fors optrekken. De verhoging komt er op aandringen van de Nationale Bank van België om een tekort van 15 miljoen euro te overbruggen, schrijft De Tijd woensdag."

"De Nationale Bank wil de zwakkeren onder ons er uit....Premie verhogingen tot bijna 10%."

"De beste en gratis hospitalisatieverzekering is het OCMW. Ben je 65-plusser schenk al je eigendom aan je kinderen en haal al je geld wat niks meer opbrengt van die dure bank. Kom je in het ziekenhuis of rusthuis terecht betaald het OCMW de rekening en sterf je betalen je kinderen geen euro successie. Buitenlanders doen dat al lang, wij Vlamingen zijn daar te dom voor"
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

17 aug 2017, 12:37

De distributienettarieven voor elektriciteit, die een groot stuk van de stroomfactuur uitmaken, zijn vorig jaar onderschat voor ruim 42 miljoen euro. Dat blijkt uit berekeningen van de Vlaamse energieregulator Vreg. Het miljoenentekort zal verrekend worden in de tarieven voor 2018. Dit komt over een met een verhoging van 2 %

Dat is toch een grove misrekening (niet controleren van budget) van onze Vlaamse Minister van Energie Mhr Tommelein.
Van t' Overveld kan misschien zijn rekenmachientje aan Tommelein lenen....want die bakt er ook niets van.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 aug 2017, 08:15

Open Vld'ster Mercedes stelt voor: "Geef elke huurder 1.500 euro belastingvoordeel per jaar". Behalve voor de kleine inkomens, die hebben te weinig inkomen en kunnen dus die 1500€ niet aftrekken.

De "rijkere verhuurders" wrijven zich al in de handen. Immers zij zullen dan rapper huurders vinden. Wie is het financiele slachtoffer.... alweer te financieren met ons belastinggeld.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 aug 2017, 09:53

Pol ben je een webkrant ??
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 aug 2017, 10:05

Nee, Lowie

Ik heb geen politieke voorkeur (behalve de OVLD, dat is geen politieke partij, maar een dikke puist (hé mhr H de CROO) een verzameling van belasting ontduikers.

WEB KRANT ????

Je kan toch niet ontkennen dat de huidige ultra rechtse regering de gewone arbeidersklasse en zwakkeren viseert. Bijna elke week komen ze met een voorstel om de zwakkeren nog zwakker te maken . Dat vind ik immoreel.
Ik kan mij maar alleen uitten op dit forum, het is voor mij een opluchting.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 aug 2017, 11:03

pol55 schreef: Ik kan mij maar alleen uitten op dit forum, het is voor mij een opluchting.

Doe eens zoals ik elke dag een bruine café bezoeken en daar kan je over zulke zaken een woordje wisselen, ik doe dit al van mijn 16 jaar elke dag een bruine café bezoeken, daar kan je tot rust komen.

Vroeger ging dit veel beter dan nu, want er zijn bijna geen café's meer, en na het werk stopt er bijna niemand meer, de café's zaten vol vroeger.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

19 aug 2017, 20:39

denlowie schreef:
Vroeger ging dit veel beter dan nu, want er zijn bijna geen café's meer, en na het werk stopt er bijna niemand meer, de café's zaten vol vroeger.
Zelfs de grootste idioot begint op een ogenblik wat op volgende manier na te denken: Ik kan drie pintjes (zelfde merk) van het grootwarenhuis thuis drinken voor de prijs van ééntje op café. Mijn madame zaagt dan wel wat over weggesmeten geld en zo :wink: Maar dat nemen we er maar weeral bij.

Weet ge wat mij reeds geruime tijd interesseert? Ik vraag me af hoeveel hectoliters er in grootwarenhuizen aangekocht worden door de Belgische cafébazen (zonder factuur uiteraard) en aan caféprijs verkocht worden aan de toog. Bierstekers en brouwerijen die aan cafés leveren kennen dit fenomeen en elke cafébaas die zo wat buiten de lijntjes kleurt hoopt dat zijn klassieke leveranciers er niet teveel achter komen.