Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

31 dec 2017, 09:17

flupke2 schreef:
Ik ook elke dag mijn portie groenten : chocolade
Dit gaat dan wel over de pure extra 85%

Maar mijn frieten zijn wel veel gezonder

friet 287 cal en 14,5 vet  en vitC 4,5mg

Chocolade 584 cal  en 43,4 vet  en vitC 0mg, bevat wel zeer veel magnesium tegen de krampen
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

31 dec 2017, 19:48

:lol:Mager varkensvlees ? Huh ? Lowie, dit moet je mij eens uitleggen. Meestal zijn de -gekende- varkens in de betere kringen en de politiek te vinden (cfr. Noord Korea e.a.) vanwaar dan "mager" ?  :P

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

01 jan 2018, 09:56

Wat brengt 2018....nog slechter dan 2017 voor 90% van de bevolking:
Onder Botswana voor de democratie. Achter Namibië en Rwanda met de staat van ons wegennet. Aan de staart in de EU als het over de pensioenen gaat. Minder groei dan het gemiddelde in Europa. Niets voorzien voor de opvang van de vergrijzing. Maar wel de hoogste inflatie en belastingen. Bedrijven die op één jaar 221 miljard overschrijven naar de belastingparadijzen. Suikertaksen op o% suikerdrank,  dieseltaks omhoog, beschrijf prijzen "lage inkomsten" woning van 5% naar 7%,  file verlies wordt doorgerekend naar de 'klant",  proximus tarieven duurder,( wat is de uitleg van A de Croo? , bezoek aan huisarts duurder, veel nepjobs, Bpost/trein/tram/bus tarieven omhoog, 
Allemaal meevallers voor deze regering.

Ik heb er geen probleem mee, zegt Lowie. Ik eet gezond elke dag groenten (frieten)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

01 jan 2018, 10:30

Natuurlijk heb ik er geen problemen mee, want je bent aan het liegen dat je zwart ziet !

De dokters krijgen meer maar ons remgeld gaat niks omhoog !

Bedrijven die hun geld overschrijven naar de kaaiman eilanden, wel en dan ?
Zij geven wel werk aan honderd duizenden arbeiders, die zelf niet bekwaam zijn om voor hun eigen te werken.

Wat de wegen betreft daar helpt geen enkel minister aan mee, zij kunnen nu toch niet aan doen dat die wegenwerkers in Belgie onbekwaam zijn om een deftige baan te leggen.

Suiker taks OK dit is net iets erover !

Dieseltaks moest al 30 jaar zo zijn zoals in andere landen, het zijn dan ook de grootste vervuilers van de weg.

Beschrijf bij de notaris, vind ik normaal iedereen gelijk voor de wet, art 10 grondwet.

Nepjobs , is altijd beter dan geen job, het is toch de overheid niet die moet zorgen voor werk, maar wel de werkende massa die ook eens hun duit in het zakje zouden mogen doen als het op jobcreatie aan komt, ik heb in het verleden mijn deel gedaan

trein tram tarieven wij zijn de laagste van europa, zeg eens een land waar de ouderen voor 6,5 euro gans Belgie mag rondreizen, zeg ook eens een land waar ouderen voor 52€ 365 dagen zoveel de bus mag nemen als men wilt !

Maar toch Pol ik wens je toch een zeer goed jaar en als je eten tekort kom mag je altijd bij mij langs komen hoor !.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

01 jan 2018, 11:05

denlowie schreef:Natuurlijk heb ik er geen problemen mee, want je bent aan het liegen dat je zwart ziet !

De dokters krijgen meer maar ons remgeld gaat niks omhoog !( En van waar komt dat meer ? van onze Maggie...en waar Maggie dat geld......ik weet het , maar gij zijt naief of wat)

Bedrijven die hun geld overschrijven naar de kaaiman eilanden, wel en dan ?
Zij geven wel werk aan honderd duizenden arbeiders, die zelf niet bekwaam zijn om voor hun eigen te werken. Dat is een keuze van elke arbeider of ze hun leven lang willen foefelen...

Wat de wegen betreft daar helpt geen enkel minister aan mee, zij kunnen nu toch niet aan doen dat die wegenwerkers in Belgie onbekwaam zijn om een deftige baan te leggen.
Wel de bazen, die het onder tafel krijgen...zwart geld

Suiker taks OK dit is net iets erover ! :D

Dieseltaks moest al 30 jaar zo zijn zoals in andere landen, het zijn dan ook de grootste vervuilers van de weg.
Ik heb 5,5 jaar geleden nog een milieu premie gehad voor mijn  eco-diesel...

Beschrijf bij de notaris, vind ik normaal iedereen gelijk voor de wet, art 10 grondwet.
Toch "gelijker" voor degene die nu een "duurder" huis kan kopen

Nepjobs , is altijd beter dan geen job, het is toch de overheid niet die moet zorgen voor werk, maar wel de werkende massa die ook eens hun duit in het zakje zouden mogen doen als het op jobcreatie aan komt, ik heb in het verleden mijn deel gedaan
Denk ge dat ? ik in alle geval denk er anders over.

trein tram tarieven wij zijn de laagste van europa, zeg eens een land waar de ouderen voor 6,5 euro gans Belgie mag rondreizen, zeg ook eens een land waar ouderen voor 52€ 365 dagen zoveel de bus mag nemen als men wilt !
Mijn zoon heeft 60 dagen de "vroegste" trein genomen naar Brussel en was 59 dagen te laat op zijn werk

Maar toch Pol ik wens je toch een zeer goed jaar en als je eten tekort kom mag je altijd bij mij langs komen hoor.
 Op voorwaarde : Alleen frietjes met varkensvlees ok ?!.
Laatst gewijzigd door pol55 op 01 jan 2018, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

01 jan 2018, 11:35

pol55 schreef: Mijn zoon heeft 60 dagen de "vroegste" trein genomen naar Brussel en was 59 dagen te laat op zijn werk
Mocht die zoveel te laat komen ...... als ik me goed herinner mocht ge bij ons op het werk na 3 keer op een jaar uwe C4 komen halen!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

01 jan 2018, 11:44

Paul Siemons schreef:
pol55 schreef: Mijn zoon heeft 60 dagen de "vroegste" trein genomen naar Brussel en was 59 dagen te laat op zijn werk
Mocht die zoveel te laat komen ...... als ik me goed herinner mocht ge bij ons op het werk na 3 keer op een jaar uwe C4 komen halen!
Die moest daar 60 dagen zijn om een cursus te volgen van de NMBS " Hoe kunnen we de treinen stipter laten rijden"
En daar speelt dat gene rol als ge te laat komt...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

03 jan 2018, 17:18

HOERA de vermindering van de elekticiteits tarieven (afschaffen van de Turteltaks) is eindelijk bekend .

Ecopower:
Vast voor onbepaaldeduur 3500Kw/h/jaar alleen stroom met gewone dagurenteller.

VOOR 01-01-2018 per jaar:

Kostprijs      VOOR 01-01-2018 (VREG TEST zonder rekening te houden met de afschaffing van de Turteltaks))
€ 800,45 / jaar (incl.btw)

Kostprijs      NA 01-01-2018 (ECOPOWER TEST na afschaffing van de Turteltaks)
€ 833 € / jaar (incl,btw)
Merci MhrTommelein...en dit NA afschaffing Turteltaks
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

voorn
Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Locatie: Antwerpen

04 jan 2018, 03:55

Paul Siemons schreef:
Mocht die zoveel te laat komen ...... als ik me goed herinner mocht ge bij ons op het werk na 3 keer op een jaar uwe C4 komen halen!
En wat kan men inbrengen als dat de eerste trein was.
Meermaals meegemaakt met de vroege shift uit Lier
 van collega's bij Fina.
De bus bleef dan maar 10 min langer staan aan het Centraal Station.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

08 jan 2018, 16:10

PORTUGAL BELAST DE PENSIOENEN NIET MEER SINDS  2018 . DUS U BETAALT ER GEEN BELASTINGEN  OP UW PENSIOEN!! 
Over welke pensioenen gaat het ?In beginsel gaat het over alle pensioenen.
Om te bepalen in welk land een pensioen belastbaar zal zijn, is de woonplaats op het belastbaar moment bepalend. Noteer dat het moet gaan om de definitief woonst, waarmee wordt bedoeld dat het niet kan volstaan een vakantiewoning in Portugal aan te houden terwijl het gezin in België blijft. Het moet gaan om een definitieve verhuis, met uitschrijving uit het rijksregister en afmelding bij de belastingautoriteiten.

Feiten:
Jong gepensioneerd koppel ( beide nu 61 jaar) overwinteren elk jaar in Portugal (okt t/m febr) + dan nog eens 2 a 3 X jaar/2 weken er naar toe op vakantie. Met het vliegtuig. Ginder hebben ze een auto ter beschikking.
Zelfde koppel (betere klasse) koopt een "prachtig" appartement met zeezicht aan de Costa Verde  (voor 180.000 euro.... de helft van hier) Hun woning in Belgie verkopen ze (geschatte prijs op 06-01-2018 480. 000 Euro)
Het gaat om een "definitieve" verhuis.
Gevolgen: Geen belasting meer op pensioen. Gratis dokter. Geen huur betalen voor hun vakantie . Al hun post in Portugal wordt naar een postadres in Belgie verstuurd. En feitelijk  wonen ze in Belgie bij  een van de kinderen...

Alweer 1000 euro netto/maand  in de sacoche. + de winst op de verkoop van hun VILLA hier....
Europa op z'n best....meestal niet voor Jan met de Pet...en allemaal legaal.

Ik lees subiet reacties....ga er dan zelf wonen.....iedereen die zich dat kan "permitteren" kan dat doen. Ik dus niet.

Toemaatje hier in Belgie:  De crisis is voorbij (voor het gepeupel is ze 3 jaar geleden pas begonnen)  toch alleszins in Knokke. Twee jaar voor het duurste flatgebouw van het land op de Zeedijk wordt opgeleverd, is 80% al verkocht. Kostprijs van de 32 flats: 4,5 tot 15 miljoen euro
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

08 jan 2018, 19:23

Ligt ge daar nu van wakker dat je in een verkeerde wieg geboren bent ?

Ik ben ook in een verkeerde wieg geboren maar ik aanvaard het ten minste, en ik kan het verdragen dat er standen zijn in onze samenleving, maar u heeft het zeer moeilijk daarmee !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

08 jan 2018, 20:42

denlowie schreef:Ligt ge daar nu van wakker dat je in een verkeerde wieg geboren bent ?

Ik ben ook in een verkeerde wieg geboren maar ik aanvaard het ten minste, en ik kan het verdragen dat er standen zijn in onze samenleving, maar u heeft het zeer moeilijk daarmee !
Lowie....... wat zijn standen ? Alle mensen zijn anders zowel fysiek als verstandelijk. Ik heb totaal daar geen enkel probleem mee. Maar de witte boord criminaliteit in AL al zijn facetten dat stoort mij enorm. Jij hebt daar geen  probleem mee, ik wel.........de kloof wordt door mensen met u manier van denken  (ikke en de rest kan stikke) alleen maar groter.  Geloof me, de goed nieuws show van onze donker blauwe regering is een zandkasteel...en ALLEEN de witte boorden profiteren daarvan.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 10:31

Ik ben niet zo voor die communistische gedachte van 'iedereen gelijk' want het komt er eigenlijk op neer van  ' 'iedereen arm' .  Voorbeelden genoeg in de wereld .
En denk je nu echt dat er in dergelijke systemen geen standen zijn of  er geen zijn die in de grootste luxe leven en hopen geld en bezittingen scheefslaan terwijl hun bevolking ' in gelijke mate' verarmt en crepeert ? ?
Ik heb er geen moeite mee met rijkdom van anderen . Of ze nu 100  of 500miljoen of miljarden hebben , wat kan het me schelen , ze kunnen ook maar 1 boterham tegelijk in hun mond stoppen en mijn zetel zit even gemakkelijk als die van hen.
Met mijn kont op een handdoek in 't zand op het strand  in Middelkerke is even 't zelfde als dat in Knokke.
De natuur , de zon en een wandeling in de bossen kost niks ..

Het staat ons  zelfs vrij om ons huis te verkopen en uit te zoeken hoe wij  in hemelsnaam  kunnen uitvlooien  om de fiscus alhier om de tuin te leiden  zoals jouw voorbeeld , Pol . Trouwens  een huis huren zal in Portugal ook minder kosten dan hier en belastingen op je pensioen betaal je dan ook niet .Het staat dus iedereen vrij om het elders 'beter' te gaan hebben dan hier . Mogelijkheden zijn er altijd .

Blij dat we ondernemers hebben ,ze werken waarschijnlijk het dubbele van hun werknemers en stellen duizenden mensen te werk , alom . Denk je nu echt dat in een 'alles voor iedereen gelijk' er  goed en degelijk betaald werk zou zijn  ? Van waar zou het komen denk je al dat geld ? Juist : uitbuiting en wegkijken van de armoe .
Ik heb geen last met standen en dat deze kicken op rijkdom en dat ze achterpoortjes en facades oprichten om hun geld te verdonkeremanen ...wel,  het is hun gegund . Gemoedsrust en vrijheid in de échte zin van het woord is van veel groter belang ! Weet : er gaat veel geld verloren aan overbodige luxe !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 jan 2018, 11:32

Phoebe ik ben het 100% met je eens !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

10 jan 2018, 12:00

Wel Lowie , ik heb gisteren in het zappen de laatste 10 minuten gezien van Telefacts Winter over de rijken op wintersport hier in Europa .
Ik keek met stijgende verbazing naar de verdwazing die er heerst in superveel geld uitgeven en hoe ze dat doen ..
Er was daar een vrouw , kreeg een kado van haar rijke man . Uurwerk : 50.000 Euro  ( het trok dan nog op niks vond ik volgens mijn eigen smaak )  ' t Leek net of ze gewoon een snoepje van niks kreeg  . Blasé dus ..
Flessen champagne in de dansclub waar enkel diegenen die gereserveerd hadden binnen mochten . Prijs : 20.000 Euro per fles . Ze verkochten er 25 die avond . Dito feestpoezen  aanwezig met blote kont  als randanimatie ..
Flessen wijn . Hou je vast   80.000 Euro en  250.000 Euro . Tentoongestelde luxewagens in gelimiteerde uitgaven  Prijs 1 miljoen Euro .
Een rijke toonde ondertussen op GSM zijn boot waar ze dan in gezelschap van juffen in bikini  en ander in portefeuille gelijkgestemden zichzelf te pletter feesten op het dek van het dure yacht.

Weet je , ik had op het einde medelijden met dat soort mensen  en naar mijn gevoel ondanks de rijkdom leeg bestaan.
Ik zou niet eens willen wisselen en ik meen dat hoor !
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....