Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 sep 2017, 15:36

pol55 schreef:Geen controle meer op fiscaliteit van de bedrijven. De maatregel maakt deel uit van zijn inspanningen TEGEN fiscale fraude. Nu val ik van mijn stoel.
Gij valt nogal rap van uwe stoel, koop een stoel met vijf poten, die zijn veel stabieler en probeer anders tenminste te begrijpen waarover het gaat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 sep 2017, 15:59

MichelN schreef:
pol55 schreef:Ze kunnen dan dat overbodig personeel op FOD financien omscholen ..... contoles gepensioneerden, zieken.
Daar valt inderdaad nog veel geld te rapen, er zijn 395.000 (!) langdurig zieken in dit land, dat is zeventig (!) procent meer dan tien jaar geleden. Op den duur ga je nog geloven dat de beroepsbekwame bevolking alleen nog bestaat uit kreupelen en krakkemikigen.
Moeten wij nu echt geloven dat 5% van de totale bevolking tussen 20 en 64 in dit land te ziek is om te werken, een grapje van +5 miljard euro per jaar?
Infosessie : De nieuwe wetgeving rond de reïntegratie van langdurig zieken gaat al op 1 januari van start en kreeg het fiat van de sociale partners, dus ook van de bonden. "We zijn ook een absolute voorstander van een betere integratie van langdurige zieken", zegt ACV'er Fonck. "Hoe langer een werknemer het contact kwijt is met de werkvloer, hoe moeilijker het zal zijn om opnieuw volwaardig aan de slag te kunnen. Over het algemene plaatje zijn we dus positief."
De vakbond werd pas ongerust toen werkgevers na infosessie over de nieuwe wetgeving massaal begonnen te vragen naar de ontslagmogelijkheden. "Het lijkt wel of ze grote kuis willen houden onder hun langdurig zieke werknemers."
Laatst gewijzigd door pol55 op 22 sep 2017, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

uoona
Lid geworden op: 23 feb 2005, 21:48
Locatie: hinterland

22 sep 2017, 16:08

@ MichelN: Ik denk dat gij les volgde bij die andere bullebak van een burgemeester in Leuven, ge spreekt de zelfde taal! :wink:
Laatst gewijzigd door uoona op 22 sep 2017, 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 sep 2017, 16:10

MichelN: 395.000 (!) langdurig zieken = 5%. BLA ...BLA.... BLA ....

Dus in Belgie werken er dan 8 MILJOEN mensen ....die werken en NIET ziek zijn.

Ga de poten van uw stoel maar tellen.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 sep 2017, 18:21

pol55 schreef:MichelN: 395.000 (!) langdurig zieken = 5%. BLA ...BLA.... BLA ....

Dus in Belgie werken er dan 8 MILJOEN mensen ....die werken en NIET ziek zijn.

Ga de poten van uw stoel maar tellen.
Ahum! Me dunkt dat gij er nu compleet afgedonderd zijt.

Totale beroepsbevolking in de leeftijdscategorie15 - 64j.: 7.289.476
Werkende beroepsbevolking 15 - 64j.: 4.540.566
Werkloze beroepsbevolking: 388.829
Inactieve bevolking: 2.360.080

Die 5% slaat op het totaal van de beroepsbevolking, slimmeke.
Bron: FOD Economie, Algemene directie statistiek, cijfers 2016

De werkende bevolking zijn de zelfstandigen en werkenden in loondienst van 15 jaar en ouder.

De werkloze bevolking zijn de werklozen zoals omschreven door het Internationaal Arbeidsbureau (IAB): actieve bevolking zonder betrekking. Dit zijn alle personen van 15 jaar en ouder, die zonder werk waren; direct beschikbaar voor de arbeidsmarkt waren en actief werk zochten.

De inactieve bevolking omvat alle personen die niet economisch actief zijn, inclusief diegene jonger dan 15 jaar, namelijk: personen die zich uitsluitend met het huishouden bezig houden, die als vrijwilliger werken, studenten en gepensioneerden.

En nu, Polleke blablabla?

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

22 sep 2017, 19:34

MichelN:
Werkende beroepsbevolking 15 - 64j.: 4.540.566 mensen. 5% daarvan = 227000 MENSEN (en dus geen robots) zijn langer ziek dan het gemiddelde en GEEN 395000 MENSEN zoals gij berekend slimmeke.
En tussen die 227000 mensen zijn er zeer veel die werkonbewaan zijn omwille van rugklachten, kanker, depressie, burnout, arbeidsongevallen....dat zijn dan in uw ogen geen mensen.
En die mensen noemt gij "kreupelen en krakkemikigen. "
Ge moest u SCHAMEN.




BLA BLA BLA
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

22 sep 2017, 20:44

pol55 schreef:MichelN:
Werkende beroepsbevolking 15 - 64j.: 4.540.566 mensen. 5% daarvan = 227000 MENSEN (en dus geen robots) zijn langer ziek dan het gemiddelde en GEEN 395000 MENSEN zoals gij berekend slimmeke.
Aaahrrgh! Leer nu toch eens begrijpend lezen!
De totale beroepsbekwame bevolking in België in de leeftijdscategorie tussen 15 en 64j. bedraagt 7.289.476 volgens de FOD Economie.
Dat betekent dus mensen die zouden kunnen werken, of heb je het nog niet door?
Volgens het ministerie van Volksgezondheid en mw De Block zijn er daarvan 390.000 langdurig ziek, ik heb het niet tot twee cijfers achter de komma uitgerekend maar volgens mij is dat plusminus 5% van de beroepsbevolking, of niet soms?
En tussen die 227000 mensen zijn er zeer veel die werkonbewaan zijn omwille van rugklachten, kanker, depressie, burnout, arbeidsongevallen....dat zijn dan in uw ogen geen mensen.
En die mensen noemt gij "kreupelen en krakkemikigen. "
Ge moest u SCHAMEN.
Leer lezen wat er staat, bis.
Ge weet goed genoeg dat daar een pak karottentrekkers bij zijn, hier in de buurt zit er ook zo eentje: al een jaar of acht thuis maar iedere zaterdag en zondag wel in staat om van de vroege ochtend tot de late avond te gaan klussen en de rest van de week pijn aan z'n rug.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 sep 2017, 08:56

Mijn buurvrouw is 56 jaar. Heeft jarenlang gewerkt en heeft (door haar lichaamsbouw) serieuze rugklachten. De laatste 5 jaar halftime...en sinds 1 jaar ziekenkas. Een controle arts en de VDAB vonden dat ze een .............

Cursus Begrijpend Lezen: van MichelN.
-"" Ge weet goed genoeg dat daar een pak karottentrekkers bij zijn, hier in de buurt zit er ook zo eentje: al een jaar of acht thuis maar iedere zaterdag en zondag wel in staat om van de vroege ochtend tot de late avond te gaan klussen en de rest van de week pijn aan z'n rug"-

Cursus Ouderen Koeieneren:
Nu MOET ze 8 uren/week werken (krijgt daarvoor 50€ in de maand meer dan op ziekenkas) met de auto 15km verplaatsing (openbaar vervoer niet mogelijk)
Poetsvrouw in een kmo:
Ma van 6 tot 8 uur
Di van 6 tot 8 uur
Wo van 6 tot 8 uur
Vr van 18 u tot 20 u
Alweer een werkloze minder .....en dat is niet in een comunistisch land .
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Gast

23 sep 2017, 11:17

Een melkstoel met drie poten is het meest stabiel.

Mijn tandarts zei dat, slimme mens, is dus zeker waar.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

23 sep 2017, 11:40

Mijn buurvrouw is 56 jaar. Heeft jarenlang gewerkt

56 jaar en jaren lang gewerkt?? hoeveel jaren is dit ?

op 56 jaar ben je nog instaat om alle werk te doen, zijn werkgevers die juist die mensen nodig hebben, zijn altijd op tijd en men moet geen rekening meer houden met de kinderen.[/b]
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 sep 2017, 12:39

denlowie schreef:Mijn buurvrouw is 56 jaar. Heeft jarenlang gewerkt

56 jaar en jaren lang gewerkt?? hoeveel jaren is dit ?

op 56 jaar ben je nog instaat om alle werk te doen, zijn werkgevers die juist die mensen nodig hebben, zijn altijd op tijd en men moet geen rekening meer houden met de kinderen.[/b]
Hoeveel jaren is dit ? Speelt dat een rol !!!! Volgens u MOET ge X aantal gewerkt hebben om MOGEN ziek te zijn.
De zoon van mij huisdokter is gestorven op 39 jaar aan MS....en had 5 jaar "gewerkt" als dokter, en daarna 4 jaar op de "ziekenkas" Maar die kan niet ziek zijn volgens u.

En nu ga ik weer 30km fietsen samen met mijn vrouwke. We zijn beide op pensioen en SAMEN 86 jaar gewerkt en af en toe eens griep gehad.....dat mag toch nog hé.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 sep 2017, 14:34

pol55 schreef:En nu ga ik weer 30km fietsen samen met mijn vrouwke. We zijn beide op pensioen en SAMEN 86 jaar gewerkt en af en toe eens griep gehad.....dat mag toch nog hé.
Lap, daar heb je hem weer met z'n fantasieverhaaltjes. Hij weet niet eens hoeveel jaren hijzelf nu wel gewerkt heeft: soms 44, de week erna 45 en nog een week later waren het er 46. De jaren van zijn brugpensioen telt hij gewoon bij zijn "gewerkte" jaren.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

23 sep 2017, 14:45

denlowie schreef:op 56 jaar ben je nog instaat om alle werk te doen, zijn werkgevers die juist die mensen nodig hebben, zijn altijd op tijd en men moet geen rekening meer houden met de kinderen.[/b]
Voilà, maar dat mag je niet hardop zeggen want anders ben je een uitzuiger en een slavendrijver. Ik heb zelf een 58-plusser in dienst gehad en die deed het meer dan behoorlijk, al had hij het soms wel wat lastig met de technologische vernieuwingen zowel qua materialen als werkmethodes.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

23 sep 2017, 15:57

MichelN schreef:
denlowie schreef:op 56 jaar ben je nog instaat om alle werk te doen, zijn werkgevers die juist die mensen nodig hebben, zijn altijd op tijd en men moet geen rekening meer houden met de kinderen.[/b]
Voilà, maar dat mag je niet hardop zeggen want anders ben je een uitzuiger en een slavendrijver. Ik heb zelf een 58-plusser in dienst gehad en die deed het meer dan behoorlijk, al had hij het soms wel wat lastig met de technologische vernieuwingen zowel qua materialen als werkmethodes.

Cursus Begrijpend Lezen deel 3: van MichelN.

"Voilà, maar dat mag je niet hardop zeggen want anders ben je een uitzuiger en een slavendrijver" ???
Wie heeft dat gezegd /geschreven ? Denk niet dat je op het ganse Sennet forum die 2 woorden zult vinden.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 sep 2017, 09:12

Tomorrowland september 2017: Belastings(ke) op effecten.

Het is de trofee van het zomerakkoord die CD&V enkele maanden geleden wilden binnenhalen. De christen-democraten ijverden al maanden voor meer fiscale rechtvaardigheid en de effectentaks moest daarvoor zorgen. Via een taks van 0,15 procent op alle effectenrekeningen waarop meer dan 500.000 euro staat, (dus 750€) moest de regering vanaf volgend jaar 254 miljoen ophalen. Het was een duur bevochten compromis. Noch Open VLD noch N-VA stonden voor de taks te springen, maar die kwam er ( LEES : ZAL ER NOOIT KOMEN) wel in ruil voor een verlaging van de tarieven in de vennootschapsbelasting. Geven en nemen, zoals dat meestal het geval is in de politiek.
Wat Van Overtveldt nog eens benadrukte: de hervorming is wel budget-neutraal. De regering gaat niet plots een pak minder inkomsten hebben. En het is vooral een 'meer rechtvaardige' belasting.


Het compromis is sinds gisteren 24-09-2017 afgeschoten (wat te verwachten was) Niets afnemen en zoveel mogelijk geven aan de rijken, zoals dat meestal het geval is met de huidige politiek(ers)
Laatst gewijzigd door pol55 op 24 sep 2017, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf