Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

16 okt 2017, 16:37

denlowie schreef:
pol55 schreef: Lowie:

90% van de weekend jobs situeren zich in de horeca, en die gaan stilaan allemaal failliet, omdat het aantal klanten scherp daalt....vanwege de armoede...

.
Pol nu zit je toch wel heel fout !!!

Ik ga veel tot enorm veel uit eten op alle dagen van de week en nog nooit zat er zoveel volk in de week op het restaurant dan de laatste twee jaar !

Ik hou van cijfers: dit is van de provincies

West en Oost-Vlaanderen, Antwerpen en Limburg, Vlaams Brabant is hier niet in opgenomen.

omzet : 2010    5.179.000.000€

: 2017    6.890.000.000€

Dit is een verschil van 1.720.000.000€

of een verhoging van maar eventjes 33,2% !!!!

aantal horeca zaken in 2016 waren er 439.000 stuks.

oprichtingen : 2980

sluitingen en schrappingen : 2698

Dus pol niet zeveren hé, cijfers bewijzen dat de horeca nog steeds in de lift zit.

Natuurlijk zijn daar faillissement en je moet ook zien welke zaken er failliet gaan, ik zit rond de horeca van 1960 en heb er 40 jaar ze beleverd ik ken de horeca door en door.

Het zijn niet die met sterren die centen verdienen hoor, die zijn rijk van thuis uit !
Het zijn de restaurants van de lagere en de midden klasse die het maken !

Geef mij maar een frituur op een dorpsplein of aan een station !
Verhoudingsgewijs zien we dat nu 19,75% van alle faillissementen horecazaken zijn: het hoogste cijfer ooit.  Ter vergelijking: in een sector als de groothandel liep het aantal faillissementen terug met -2,28% en binnen een faillissementsgevoelige sector als de bouwnijverheid met -8,3%.

Dus pol niet zeveren hé, cijfers bewijzen dat de horeca nog steeds in de lift zit. (naar onder dan)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

16 okt 2017, 20:58

De horeca is wel de grootste sector van Belgie, dus is het zeker niet vreemd als zij ook de meeste faillissementen hebben.

Je bent ook nooit den sterkste in rekenen geweest !!

Er zijn 43.434 zelfstandigen in de horeca

En er zij 126.400 werknemers in de horeca werkzaam!

Dit is in het totaal 169.834 arbeidsplaatsen.

Ken jij een sector die veel meer arbeiders te werk stelt ????
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

17 okt 2017, 09:31

17/10/2017
Door de taxshift stijgen de nettolonen vanaf januari 2018 met 23 euro (hoge lonen) tot 32 euro (lage lonen). Dat blijkt uit berekeningen die minister van Financiën Johan Van Overtveldt (N-VA) liet maken en die vandaag in De Tijd en L'Echo staan. 
De regering besliste in 2015 een belastingverschuiving of taxshift door te voeren.
1) De sociale bijdragen voor bedrijven en de personenbelasting werden verlaagd.
2) Om dat te compenseren gingen enkele andere belastingen - waaronder de btw en de accijnzen - de hoogte in.

En in welke "groep" zitten volgens mij de gepensioneerden ALTIJD ??? TWEE (2) of ben ik verkeerd ???

De mensen die niet meer (kunnen) werken weeral "gepakt" ook al eens in april 2016, en in jan 2019 nog een keer.



In april 2016 ging al een eerste fase van de taxshift in. Sindsdien kregen de lage lonen (1.500 euro bruto) er 83 euro netto per maand bij. Vanaf januari 2018 komt daar maandelijks 32 euro extra bij. Bij de gemiddelde lonen (3.300 euro bruto), die al 51 euro bijkregen, komt 28 euro extra. De hoge lonen (5.500 euro bruto per maand), die al 44 euro per maand bijkregen, krijgen er 23 euro extra bij.
In 2019 volgt een derde en laatste schijf van de taxshift, met een extra loonsverhoging
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

17 okt 2017, 16:09

En moet dit altijd om geld draaien als je iets post ??

Ik heb voldoende pensioen, heb zelfs meer dan ik 20 jaar geleden kon dromen !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

17 okt 2017, 16:42

denlowie schreef:En moet dit altijd om geld draaien als je iets post ??
Ik heb voldoende pensioen, heb zelfs meer dan ik 20 jaar geleden kon dromen !
Natuurlijk, waarover moet hij anders dag aan dag liggen mekkeren?
Ik heb nu ook +/- 40€ meer per maand dan drie jaar geleden.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

17 okt 2017, 17:34

@ MichelN en denlowie:

Gij zijt alle 2 dikke egoisten, die alleen aan zichzelf denken....al mekkerend onder mekaar "de rest kan de pot op als ik het maar goed heb."
Gelukkig zijn jullie maar uitzonderingen goddank.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

17 okt 2017, 21:12

pol55 schreef:@ MichelN en denlowie:

Gij zijt alle 2 dikke egoisten, die alleen aan zichzelf denken....al mekkerend onder mekaar "de rest kan de pot op als ik het maar goed heb."
Gelukkig zijn jullie maar uitzonderingen goddank.
Wel alle twee zelfstandigen met ons klein pensioentje zijn we zeer tevreden.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2017, 08:00

denlowie schreef:
pol55 schreef:@ MichelN en denlowie:

Gij zijt alle 2 dikke egoisten, die alleen aan zichzelf denken....al mekkerend onder mekaar "de rest kan de pot op als ik het maar goed heb."
Gelukkig zijn jullie maar uitzonderingen goddank.
Wel alle twee zelfstandigen met ons klein pensioentje zijn we zeer tevreden.
Ja van dat klein pensioentje ....dat leugentje om bestwil ken ik, zelf persoonlijk ken ik er zo. Een paar kleine appartementjes, (waar dan ook) kleine Range Rover, ALLE sociale voordelen, (m.a.w profiteurs) enfin ge zit ook DUIDELIJK ook zoals VELE sukkelaars in de hoek waar de slagen vallen.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2017, 09:23

denlowie schreef:En moet dit altijd om geld draaien als je iets post ??

Ik heb voldoende pensioen, heb zelfs meer dan ik 20 jaar geleden kon dromen !
Geld...???? gij , gij hebt uw ganse "carriere" niks anders gedaan als zwartwerk en belastingen ontdoken. En onvoldoende pensioen om alle sociale voorzieningen te plunderen.
Hoe durft gij om op zo'n item "zwakkere klasse" te komen mekkeren...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

18 okt 2017, 10:48

pol55 schreef:
Geld...???? gij , gij hebt uw ganse "carriere" niks anders gedaan als zwartwerk en belastingen ontdoken. En onvoldoende pensioen om alle sociale voorzieningen te plunderen.
Hoe durft gij om op zo'n item "zwakkere klasse" te komen mekkeren...
Hoe durf u iemand war je niks vanaf weet nog weet heeft wie ik ben, om me te beschuldigen van zwartwerk, en belastingen ontdoken heb, weet je dat dit bericht genoeg is om een PV te laten opmaken van valse beschuldigingen !!

Waar haal je dit lef klootzak !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2017, 10:54

denlowie schreef:
pol55 schreef:
Geld...???? gij , gij hebt uw ganse "carriere" niks anders gedaan als zwartwerk en belastingen ontdoken. En onvoldoende pensioen om alle sociale voorzieningen te plunderen.
Hoe durft gij om op zo'n item "zwakkere klasse" te komen mekkeren...
Hoe durf u iemand war je niks vanaf weet nog weet heeft wie ik ben, om me te beschuldigen van zwartwerk, en belastingen ontdoken heb, weet je dat dit bericht genoeg is om een PV te laten opmaken van valse beschuldigingen !!

Waar haal je dit lef klootzak !
Toch een gevoelige snaar geraakt ?...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

18 okt 2017, 11:05

pol55 schreef:

Toch een gevoelige snaar geraakt ?..

.
1/ ik heb 3 maand minder dan 51 jaar gewerkt

2/Heb nooit één dag gestempeld

3/ heb nooit één dag ziekte uitkering genoten.

4/ het met 22 werknemers gewerkt, veel controles gehad nooit één PV gehad voor zwart werk

5/ nooit in fout geweest wat BTW en belastingen betreft

En uitgerekend u gaat me eens een lesje leren,

Ik zou u palmares van werkloosheid en ziekte dagen eens willen zien, wie de profiteur van ons is.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2017, 11:38

"Ik zou u palmares van werkloosheid en ziekte dagen eens willen zien, wie de profiteur van ons is:"

@ lowie: 46 jaar lang meer dan 50% ELK jaar van mijn pree afgedragen aan" vadertje staat"/ sociale bijdragen en niet vergeten op wat er nog daarna aan BTW bijkomt.

Mijn palmares, daar hebt gij zeker geen fluit mee te maken.

Toch verklap ik u:
1 week "gedopt" wegens economsche omstandigheden. Dus een kostenbesparing voor de baas...
1 maand "thuis" door een werkongeval: R arm gebroken. 2 weken ziekenverlof (telkens 1 week) met griep/hoge koorts.
15 maanden op kosten van vadertje staat geleefd in het leger als "kanonnenvlees".
Nooit in't zwart gewerkt.
Toemaatje:
Mijn echtgenote heeft ook 40 jaar gewerkt. 2 X 3 dagen ziek met zware migraine, en 2X bevallingsverlof.


Nog vragen ?

.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

18 okt 2017, 15:22

pol55 schreef:Nog vragen ?
Ja, moeten wij die flutverhaaltjes voor waar blijven aannemen? Weet je ondertussen al hoeveel jaar je echt effectief gewerkt hebt, was het nu 44 - 45 of 46j (afhankelijk van de stand van de zon en de sterren) zonder brugpensioen? Ik lees hier vrijwel dagelijks de frustraties van een ziekelijk jaloers ventje op mensen die wel wat gemaakt hebben van hun leven.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

18 okt 2017, 16:08

MichelN schreef:
pol55 schreef:Nog vragen ?
Ja, moeten wij die flutverhaaltjes voor waar blijven aannemen? Weet je ondertussen al hoeveel jaar je echt effectief gewerkt hebt, was het nu 44 - 45 of 46j (afhankelijk van de stand van de zon en de sterren) zonder brugpensioen? Ik lees hier vrijwel dagelijks de frustraties van een ziekelijk jaloers ventje op mensen die wel wat gemaakt hebben van hun leven.


ZIEKELIJKE mhr MichelN schreef:
"Nergens in Europa raken openstaande vacatures slechter ingevuld dan in België. Tiens, hoe zou dat komen?
Ik heb zelf een 58-plusser in dienst gehad en die deed het meer dan behoorlijk, al had hij het soms wel wat lastig met de technologische vernieuwingen zowel qua materialen als werkmethodes."

Het antwoord van een ziekelijke "ondernemer" die ouderen /zwakkeren uitbuit. Maar dat zal wel weer een flutverhaaltje zijn...

Wat ik gemaak heb van mijn leven man, daar kan jij een punt aan zuigen (=een prestatie die moeilijk te evenaren valt)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf