Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

27 feb 2018, 11:06

pol55 schreef:. Voor Vlaams minister van Begroting, Financiën en Energie Bart Tommelein (55) worden het drukke jaren.  (Ik hoop niet meer te lang)
-Iedereen een thuisbatterij
-Iedereen zonnepanelan
-Iedereen muurisolatie/ramen en deuren
-Iedereen rijdt elektrisch
-Iedereen koopt (risico volle) aandelen
-Iedereen enz enz enz

Vele mensen hebben al problemen als de startbatterij van hun autoke het laat afweten... 
Ocharme, zoveel armoe????????????????..............Kijk eens rond hoeveel armtierige SUV's  en Pick-Ups er rondrijden. Als hij maar groter is dan die van de buur.......
De zon is gratis voor iedereen

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

27 feb 2018, 12:24

Ocharme, zoveel armoe????????????????..............Kijk eens rond hoeveel armtierige SUV's  en Pick-Ups er rondrijden. Als hij maar groter is dan die van de buur.......

BMW en Mercedes hun verkoop is bijna voor 100% gefinancierd door firmawagens en wagen voor de vrije beroepen, verzekeringsmakelaars . Hier en daar ook te bezichtigen in Borgerhout, Molenbeek en Meulenberg.

Bij de jaarlijkse eindafrekening zijn de armere mensen de financiers...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

27 feb 2018, 15:11

pol55 schreef:BMW en Mercedes hun verkoop is bijna voor 100% gefinancierd door firmawagens en wagen voor de vrije beroepen, verzekeringsmakelaars . Hier en daar ook te bezichtigen in Borgerhout, Molenbeek en Meulenberg.
Bij de jaarlijkse eindafrekening zijn de armere mensen de financiers...
Geeuw! Die 350.000  "armere" mensen die  achterstallige consumentenkredieten hebben uitstaan (nieuwste smartphone, spelconsole, flatscreen, nieuwe SUV, skivakantie en in de zomer naar een modieuze exotische bestemming)
Jouw baas vond dat jij geen bedrijfswagen nodig had (of verdiende) en nu zit je te kreften van jaloersheid op werknemers die op basis van prestaties er wel eentje kregen? Triestig sujet.
Tip: armere mensen betalen helemaal geen belasting, dat is het voorrecht van de "raaiken".

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

27 feb 2018, 16:06

Tip: armere mensen betalen helemaal geen belasting, dat is het voorrecht van de "raaiken".

AANDACHT: Armere mensen betalen steeds meer en meer belastingen in vergelijking met de "raaiken"  en verminderen ze hun inkomen elke maand en meer. Mensen blij maken met een dode mus noemen ze dat....

ARME mensen betalen geen belasting, maar het "volk" waartoe gij denkt toe te behoren maakt van armere mensen ARME mensen en zullen ze de armere mensen nog MEER "plunderen" om die ook  "ARM" te maken.

Dat noemt wel ook "liberaal kapitalisme"

Zowel liberaal kapitalisme als marxisme komen overeen in het primaat van de economische waarden, het belang en geloof van de technische “vooruitgang”, de ongebreidelde industriële opbouw, voor beiden wordt politiek gereduceerd tot het trachten wetenschappelijk te beheren van het productieapparaat. Voor beiden dient de maatschappij niet geregeerd te worden, maar beheerd .

Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

01 mar 2018, 10:21

PANO: VRT 28-02-2018

Nog nooit hebben zoveel ­bedrijven, banken en nutsmaatschappijen een incassobureau /deurwaarder afgestuurd op mensen die hun facturen niet betalen. De Belgische Vereniging van Incasso­bedrijven (BVI) inde vorig jaar liefst 204 miljoen euro, een record. Het gaat om een stijging met acht procent tegenover het jaar voordien.

De incassobureaus/deurwaarders hun inkomen hangt af van de waarde van de aangeslagen "goederen". Als hun uitgaven om die achterstallige inkomsten te bekomen(voor de schuldeiser) gedekt zijn (met de nodige winst natuurlijk)...blijf er praktisch niets meer over voor de schuldeiser. Immers alles wordt schandalig onder de marktprijs geveild.
Dus oplossen doen  die "witte boorden" het niet. Integendeel alleen zichzelf verrijken meestal op kosten van de "sukkelaar".
Het aantal mensen dat moet toekomen met minder dan het leefloon is daardoor al opgelopen tot 1,5 MILJOEN Belgen.
PS:
Moet ook bekennen dat de laksheid/controle van de "aankoop op krediet" niet ernstig wordt genomen. Hier zijn er meestal "jongere gezinnen" die alle 2 een iphone hebben en hun rekeningen van water en stroom niet meer kunnen betalen..dat wordt natuurlijk in de hand gewerkt door de onze tomorrow politiek...
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf
Gast

01 mar 2018, 10:29

Moet ook bekennen dat de laksheid/controle van de "aankoop op krediet" niet ernstig wordt genomen. Hier zijn er meestal "jongere gezinnen" die alle 2 een iphone hebben en hun rekeningen van water en stroom niet meer kunnen betalen..dat wordt natuurlijk in de hand gewerkt door de onze tomorrow politiek...
Heeft niks met tomorrow politiek te maken, heeft alles te maken met prioriteiten stellen. Eerst water en stroom betalen en dan Iphone aanschaffen en niet andersom.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

01 mar 2018, 10:47

Bij veel jonge mensen heerst het gevoel als we niet alles hebben zoals hun kennissen en (vrienden) dan horen ze er niet bij.
Bij ouderen en velen van onze leeftijd werdt er wat aangeschaft als we het konden betalen (een woning of auto) niet te na gesproken.
Nu leent men bijna voor alles  en de banken spelen daar ook op in je kan altijd in het rood gaan als je het maar vlug genoeg aanzuivert.
En zo lang dat men met 2 inkomens heeft lukt dat bij velen iedere maand nog net; maar als plots één loon gedeeltelijk wegvalt zit men in de miserie.
Wat vloeit er daar uit voort echtscheidingen want waar geld tekort is , is dat nog al veel de eerste grote miserie. Wat zegt het spreekwoord "Lege portemonnee, dulle zinnen"
De laatste generatie is opgegroeid in weelde (en dat is niet verkeerd)  maar blijf erbij  sedert de invoering van de euro is het leven veel duurder geworden.
Dat en de hebzucht om alles zo vlug mogelijk zich aan te schaffen doet veel jongeren de das om.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

01 mar 2018, 12:57

Dit staat vandaag in het nieuws


INCASSO breken elk record meer dan 200 miljoen geïnd aan achterstallige facturen.


Incassobureaus breken record: vorig jaar ruim 200 miljoen euro geïndIncassobureaus breken record: vorig jaar ruim 200 miljoen euro geïnd
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

08 mar 2018, 10:31

Trumpcare komt er aan....HLN 08-03-2018
Het echte gelaat van Maggie  (OVLD) komt er aan 

Een vrouw lijdt chronisch pijn sinds de batterij van haar neurostimulator - die ze kreeg ingeplant na een herniaoperatie - leeg is, maar heeft door nieuwe regelgeving geen zicht op een datum waarop het batterijtje vervangen kan worden. Intussen vecht ze ook tegen huidkanker. “Na een lijdensweg door rugproblemen onderging ik in 2005 een herniaoperatie. Die ingreep was niet echt een succes. Om de pijn onder controle te houden kreeg ik in 2006, na het doorlopen van de toelatingsprocedure, een neurostimulator ingeplant. In 2012 was de batterij leeg, en werd die met een kleine ingreep vervangen. Opnieuw zes jaar later kreeg ik op 16 februari jl. weer de melding dat mijn batterij leeg is. Toen ik contact opnam met het ziekenhuis, werd mij medegedeeld dat sinds begin dit jaar een nieuwe procedure van toepassing is. Ik moet opnieuw de toelatingsprocedure doorlopen bij het Riziv. Bovendien is er nog een groot aantal wachtende patiënten voor mij, door verschillende problemen is er vertraging. 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

13 mar 2018, 09:06

Belgie Meer en Meer koploper:
Vorig jaar betaalden Belgische consumenten voor identieke producten gemiddeld 13,4 procent meer in de supermarkt dan in Duitsland, 12,9 procent meer dan in Nederland en 9,1 procent meer dan in Frankrijk.Dat blijkt uit het jaarverslag 2017 van het Prijzenobservatorium .Ten opzichte van een vorige analyse in 2013 zijn de verschillen in prijsniveaus nog toegenomen.
De prijsverschillen met de buurlanden worden in de hand gewerkt door minder gunstige aankoopprijzen en -voorwaarden.  Daarnaast zijn er de hogere belastingen en de hogere loonkosten, al worden die laatste gecompenseerd door een hogere productiviteit per werknemer .De prijzen lagen in België respectievelijk 11,7 procent, 10,3 procent en 10,2 procent hoger dan in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Ook voor de niet-voedingsmiddelen betaalde de Belgische consument in 2017 meer dan in de buurlanden. Vooral ten opzichte van Duitsland had de Belgische klant een nadeel: hij betaalde 24,4 procent meer. Ook met Nederland en Frankrijk was er een prijsverschil van respectievelijk 14,5 procent en 5,6 procent.
In België steeg de elektriciteitsprijs in 2017 net geen 8 procent tegenover 1,2 procent in de buurlanden. De enige troost is dat de prijsstijging van vorig jaar lager lag dan in voorgaande jaren. In 2016 was er een toename met 28 procent, in 2015 met bijna 12 procent. Deze prijsstijging blijkt vooral in  Vlaanderen.

Toch mooie resultaten van onze "beleidsmensen", vooral een echte promotie voor de belastingsvermindering partij van de burger (OVLD) 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

13 mar 2018, 12:58

Wat houd je tegen om daar te gaan kopen ????

Ik woon 10 meter van de grens en ik koop niks in Nederland enkel ga ik er nog uit eten, niet omdat het goedkoper is want dit is het zeker niet, maar omdat deze zaken nu éénmaal top zijn in hun klasse.
Belgie heeft ook zeer goede restaurants maar eens naar Nederland gaan vind ik  niet erg.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

13 mar 2018, 14:30

Wat houd je tegen om daar te gaan kopen ????

Ik ga daar 1X maand een volle kar halen EN voltaken met diesel . Totaal op en af 50 km. =  2 liter diesel verbruiken . Totale
besparing: 45 X 12= 540 euro jaar .....1000 liter stookolie gratis.
Maar voor u zullen dat paenuts zijn hé.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

14 mar 2018, 10:55

pol55 schreef:Wat houd je tegen om daar te gaan kopen ????

Ik ga daar 1X maand een volle kar halen EN voltaken met diesel . Totaal op en af 50 km. =  2 liter diesel verbruiken . Totale
besparing: 45 X 12= 540 euro jaar .....1000 liter stookolie gratis.
Maar voor u zullen dat paenuts zijn hé.
Nee, voor mij is dat dikke flauwe kul, ik moet al minstens 100 km rijden eer ik in een buitenland ben. Moet ik dan naar Frankrijk voor een fles water en naar Holland voor een liter melk?
Trouwens, verse groenten en fruit - dat hebben ze handig weggelaten uit die enquète - zijn bij ons goedkoper dan in de buurlanden terwijl die WEL een belangrijk onderdeel van onze dagelijkse kost vormen.
Al eens vlees gekocht in Frankrijk? Je zou stom staan van de prijsverschillen. Is supermarktbrood dan zo fantastisch in F? Me dunkt van niet en in Duitsland of NL al zeker niet, zelfs niet bij een gewone bakker.
Je moet dus al minstens voor 500€ kopen ginds en de winst op je diesel is, aangezien je daarvoor 600 km moet rijden, minimaal vermits je dan ook meer onkosten (onderhoud e.d.) hebt.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

14 mar 2018, 15:43

@
Je kan ook overwegen om groepsaankopen te doen 
:wink:

Om beurt doet er eentje de verplaatsing om de grote aantallen in te kopen....
Samen is goedkoper dan solo-slim...
Maar dat zijn senioren niet gewoon...?
Laatst gewijzigd door pcekspeer op 14 mar 2018, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

14 mar 2018, 17:03

Dat het in de ons omringende landen goedkoper is om voor sommige artikelen je inkopen te doen , dat staat wel vast.
Maar is het dan de moeite om de verplaatsing te doen? Dat moet ieder voor zichzelf uitmaken.
Wijzelf winkelen geregeld in Duitsland, maar rijden daarvoor niet extra daar naartoe, dan zou de winst door de goedkopere aankoop teniet gedaan worden door de verplaatsingsonkosten ( van bij ons naar Aken is 95 km) .
Maar wij hebben familie wonen in de omgeving van Keulen. En als we daar op bezoek gaan, enkele keren per jaar, maken we wel van de gelegenheid gebruik om onze inkopen te doen. En de koffer is dan steeds goed gevuld. Daardoor zijn ( een deel van) onze verplaatsingsonkosten voor het familiebezoek gedekt