Inkomen zwakkere klasse

Hier is plaats voor openbaar debat.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

14 mar 2018, 17:39

pcekspeer schreef:@MichelN

Je bretellen koop je toch in Moskou of niet, zijn daar spotgoedkoop hé...
Welke vergelijkingen maak jij toch?

Zelfs in Leuven kijken ze toch verder dan hun... straat lang is?
Tja, als je zelfs de achterliggende gedachte niet begrijpt laat ik je maar in je wijsheid.
Doe jij al je wekelijkse boodschappen online? Ik doe dat al mijn hele leven in eigen land en streek in winkels waar ik al jaren over de vloer kom, of dat nu 7, 11 of 13% duurder is dan in buurlanden interesseert mij geen fluit. De retailsector moet haar eigen boontjes maar zien te doppen, ik heb dat ook moeten toen tijdens mijn beroepsloopbaan.
[...]
Je kan ook overwegen om groepsaankopen te doen voor geïnteresseerden in je straatje... :wink:
Mijn "straatje" is de langste straat tussen Leuven en Brussel, ik heb jouw advies absoluut niet nodig bij het plannen van mijn aankopen, hou jij je dus maar bij je computerkes.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

19 mar 2018, 20:29

Toch twijfelachtig .................

Het loon van een zaakvoerder: 860 euro netto/maand . Dat zou zeker wel omhoog mogen, vind ze zelf. We vroegen het aan S.D. 
  • Beroep: oprichtster en zaakvoerder
  • Studies: Master Geschiedenis
  • Privé: getrouwd, twee kinderen
  • Netto maandloon: 860 euro= 3,86 euro/uur.....(860 euro/220 uur= 3,86)
  • Extralegale voordelen: geen
  • Wat doe je als job?
  • Ik ben zaakvoerder en oprichtster van XXXX, een verpakkingsarme zaak in XXXX. Ik werk tussen de veertig en de vijftig uren per week. Bij de opstart werkte ik meer .
  • Ik hoef geen huur te betalen. Ik heb geen auto nodig, dus daar geef ik geen geld aan uit. Mijn man heeft een bedrijfswagen die ik af en toe kan gebruiken. De school- en opvangkosten van de kinderen zijn de grootste kost...
[s][/s][s][/s][s][/s][s][/s]

Mijn loon is een beetje gezakt nu we een derde persoon hebben aangenomen, maar daartegenover staat meer vrijheid. Mijn loon is niet het eerste dat moet veranderen in de zaak. Dat is vaak zo in een bedrijf. Als er geld is, dan wil je dat eerder investeren dan het voor jezelf houden.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

19 mar 2018, 21:43

Zulke zaken kom je meer tegen dan een gewone werkman zich kan indenken, en zeker als de persoon gehuwd is met iemand die een mooi loon heeft
mocht je de kleine zaken zoals een koffie huisje op den buiten, als deze hun kosten kunnen betalen en wat klein geld verdienen zijn deze mensen tevreden !!!


En Pol dit is echt zo man, er is niet alles goud dat blinkt hoor, en gelukkig is dit de minderheid , en zeer veel zelfstandigen zouden beter voor een baas gaan werken !

Weet u Pol dat er nu nog in Belgen mensen werken met een plukkaart voor minder dan 9€ per uur, de flexi jobbers hebben nu 9,80€ per uur in de horeca voor zaterdag avond en zondag te gaan werken, men werkt allemaal niet op de dokken hoor.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

20 mar 2018, 14:05

Deze zelfstandige zal een "goede" boekhouder hebben om DEEL2 van de belastingaangifte in te vullen.. ....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

20 mar 2018, 16:02

pol55 schreef:Deze zelfstandige zal een "goede" boekhouder hebben om DEEL2 van de belastingaangifte in te vullen.. ....
Wat kan je toch lullen man !!

De zelfstandigen worden wel gecontroleerd, gewone arbeiders nooit ook al werken die ook soms in het zwart !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

20 mar 2018, 16:39

Wat kan je toch lullen man !!.....En gij niet zeker !!!!!!
denlowie schreef:Zulke zaken kom je meer tegen dan een gewone werkman zich kan indenken, en zeker als de persoon gehuwd is met iemand die een mooi loon heeft
mocht je de kleine zaken zoals een koffie huisje op den buiten, als deze hun kosten kunnen betalen en wat klein geld verdienen zijn deze mensen tevreden !!!


En Pol dit is echt zo man, er is niet alles goud dat blinkt hoor, en gelukkig is dit de minderheid , en zeer veel zelfstandigen zouden beter voor een baas gaan werken !

Weet u Pol dat er nu nog in Belgen mensen werken met een plukkaart voor minder dan 9€ per uur, de flexi jobbers hebben nu 9,80€ per uur in de horeca voor zaterdag avond en zondag te gaan werken, men werkt allemaal niet op de dokken hoor.
Denk ge nu echt dat ik geen twijfels  heb voor een zelfstandige, arbeider, vrij beroep, bediende die officieel aan 3 ,82 euro/uur werkt.( gemiddeld Inkomen per uur aan werk en verkoop) Wie is hier de LUL gij of ik ????? 
Laatst gewijzigd door pol55 op 20 mar 2018, 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

20 mar 2018, 16:44

Pol ik heb in mijn leven enorm veel klanten gehad, daar zijn er zeer veel goed van gekomen maar ook een deel in armoede !!
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

24 mar 2018, 20:31

pol55 schreef:Denk ge nu echt dat ik geen twijfels  heb voor een zelfstandige, arbeider, vrij beroep, bediende die officieel aan 3 ,82 euro/uur werkt.( gemiddeld Inkomen per uur aan werk en verkoop) Wie is hier de LUL gij of ik ????? 
Gij natuurlijk, laat daar geen twijfel over bestaan! 

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

24 mar 2018, 20:42

denlowie schreef:Pol ik heb in mijn leven enorm veel klanten gehad, daar zijn er zeer veel goed van gekomen maar ook een deel in armoede !!
Voilà, ik denk dat je met het soort werknemers als die P55 binnen de kortste keren de boeken kon toe doen: heel veel lawijt maar weinig wol.
Je hebt twee soorten werknemers, om het in voetbaltermen te zeggen: de waterdragers die de camionetten mogen kuisen of de werf opruimen en daarnaast de spitsen die je met gerust gemoed op een delicate opdracht zet waarvan je op voorhand weet dat die tot in de puntjes uitgevoerd wordt. Die laatsten worden daar ook navenant voor beloond.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 mar 2018, 23:29

Hik.....Voilà, ik denk dat je met het soort werknemers als die P55 binnen de kortste keren de boeken kon toe doen: heel veel lawijt maar weinig wol. Hik......bwa 
Je hebt twee soorten werknemers, om het in voetbaltermen te zeggen: de waterdragers die de camionetten mogen kuisen of de verf opruimen en daarnaast de spitsen die je met gerust gemoed op een delicate opdracht zet waarvan je op voorhand weet dat die tot in de puntjes uitgevoerd wordt. Die laatsten worden daar ook navenant voor beloond. Hik.....
scoll P55 hik.....Mijn ma zei altijd als hij maar geen voetballer wordt....Hik....ben het ook nooit geworden....had een slecht karakter....heb alleen maar  banden mogen oppompen en liefst leeglaten...
 regaaaards MiickeM  Hik Hik snurkt snurkt grrrr
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

25 mar 2018, 12:31

Het  "GROOTTE" paasakkoord 2018/

Het was al duidelijk dat de regering-Michel het zoveelste gat grotendeels zou dichtrijden met technische correcties. Daarmee 'corrigeert' de regering het rapport van het Monitoringcomité, de begrotingstechnici die de toestand van de begroting opvolgen en die het gat op 1,4 miljard euro hadden geraamd. Zo gaat de regering uit van een hogere economische groei en schuift ze een deel van de kosten door naar de deelstaten. (Vertaal DE GEMEENTEN.....en wie zijn dat .....)

Wel is afgesproken om vaart te zetten achter eerder besliste hervormingen die moeilijk op gang kwamen. Het gaat over het inzetten op het begeleiden van langdurig zieken naar de werkvloer, het invoeren van arbeidsreïntegratiejobs om zieken de kans te geven elders aan de slag te gaan en enkele hervormingen op het ambtenarenapparaat. ( Vaartzetten met de handrem op, dat gaat niet.....Dus BLA BLA)

Daarnaast heeft de regering een enveloppe van 80 miljoen euro verdeeld voor het verhogen van de sociale uitkeringen. Het geld gaat voor een derde naar hogere leeflonen, een derde naar uitkeringen voor mensen met handicap en een derde naar de inkomensgarantie voor 65-plussers.. Dus omgerekend 30 euro per "rechthebbende " Belg (een doekje voor het doodbloeden en die verhoogde paenuts uitkeringen gaan naar....die officieel weinig inkomen hebben) 

Voor de e-commerce steekt de regering een tandje bij. Een bestaande lastenverlaging voor nachtwerk in die sector wordt uitgebreid. Vicepremier Alexander De Croo (Open VLD) had op zo'n maatregel aangedrongen. Dus na vele meestal ongezonde deeltijdse hamburgerjobs , wordt het meest ongezonde/asociaal nachtwerk extra gepromoot.

Over de zware beroepen, het Energiepact en de beursgang van de staatsbank Belfius en de daaraan gekoppelde oplossing voor de Arco-coöperanten is nog geen oplossing gevonden. Ook geen woord over het voorkomen/oplossen van de dagelijkse beslommeringen van de "consument" :
de vleesmaffia, de pensioenen, de  F16/drones.....(Ze hebben gezocht onder stoelen en banken maar helaas ...niets gevonden.)

Het enige positieve in deze  paasverklaring is: het belasten van de bevolking is  tijdelijk overgeschakeld  op "standby/slaapstand"....remember...oktober 2018 en mei 2019.
"In de sport geldt nog altijd het oude adagium: collectivisering van de verliezen (voor het gepeupel) en privatisering van de winsten (voor de witte boorden) ”, daar zit ook veel waarheid in,  van de politiek van de huidige beleidsmensen....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

27 mar 2018, 08:57

Jachtseizoen geopend !!!

23--03-2018:    Bart Tommelein (OVLD) opent jacht op zonnefraudeurs: “Ook belangrijk om kleintjes te pakken”

Jachtseizoen geopend  ?

27-03-2018:   Honderd rijkste Belgen parkeren 48 000 000 000  Euro (48 MILJARD) in Luxemburg. Ze betalen er meestal elk jaar slechts een minimumbelasting van 4.815 euro. Plaatselijke advieskantoren regelen alle verplichtingen.
Van de honderd rijkste families zijn nog altijd zes op de tien in Luxemburg aanwezig. Vier op de tien hebben er weinig meer dan een postbusadres, terwijl in totaal meer dan 48 miljard euro eigen vermogen in die postbusvennootschappen zit. Uit het onderzoek blijkt dat de constructies ook naar exotische belastingparadijzen leiden.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

29 mar 2018, 14:00

pol55 schreef:Jachtseizoen geopend !!!

27-03-2018:   Honderd rijkste Belgen parkeren 48 000 000 000  Euro (48 MILJARD) in Luxemburg. .
Bartje zal ook hen in het vizier krijgen, en dan, owee!!
Maar, je weet ook, hij moet eerst de kruimeltjes aanpakken, om het een beetje in de vingertjes te krijgen.
Dat Leterme en de zijnen, en dat zijn er onnoemlijk veel, maar op hun tellen beginnen te passen na... Pasen, dedjuu.
Afbeelding


Lijstje, lijstje aan de wand?
Aan de wand van Le Soir en De Tijd.
Opmerkelijk is dat ook Yves Leterme (CD&V) opduikt. De oud-premier was er jarenlang betrokken bij een postbusconstructie achter het Duitse kabelbedrijf Tele Columbus. Leterme ziet geen graten in zijn betrokkenheid bij de constructie, die intussen is opgedoekt. Hij ziet ook geen conflict met zijn vorige topmandaat bij de OESO, hoewel die organisatie juist de strijd aanbond tegen zulke internationale belastingconstructies.
Volgens zijn zeggen, en wie twijfelt aan een goede katholiek, maakte hij enkel dankbaar gebruik van deze algemeen gewaardeerde open boulevard voor belastingontwijking.
http://www.knack.be/nieuws/belgie/honde ... 82175.html

Die ene daar aan de andere kant vh veld, maxister van Financiën voelt zich gehandicapt:
"Dit is een problematiek die de nationale wetgeving en de organisatie van de fiscus overstijgt."
Dus is het Europa die dat vet varkentje zal moeten wassen?
Wijzelf laten alles rustig zijn, en haar, en ons gangetje gaan, ahja.
Is allemaal goed voor de tewerkstelling en de economie en de klimaatopwarming.
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

29 mar 2018, 17:25

https://www.topics.be/massale-belasting ... rBrand=hln





De voorzitter van de Europese Commissie is een Luxemburger Jean-Claude Juncker. Hij werd op 15 juli 2014 verkozen door het Europees Parlement en ving zijn werkzaamheden aan op 1 november 2014. Vanaf TOEN zijn de rijken rijker geworden....en de armen stemmen voor die partijen. Toch een raar volk die Belgen, Fransen, Nederlanders enz enz.... 
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

07 apr 2018, 10:32

Stilaan wat windstilte (eindelijk)

Na een tsunami  van allerlei geraffineerde maatregelen de laatste  4 a 5 jaar (onder andere om de zwakkeren nog verder op te offeren  in onze democratie) lijken de  regeringspartijen wat te surplacen in de verdere aanpak van de afgang van het "gepeupel" Zal wel iets te maken hebben met 14 oktober .
Nochtans zegt Mevr Rutten "GEWOON (verder ?)  DOEN"
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf