Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Zwart scherm

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Computer - Software Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
sjef

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 17:09    Onderwerp: Zwart scherm Reageer met quote

Wanneer ik naar een site wil gaan, ook op Seniorennet, krijg ik een zwart scherm, maar niet overal.
Wanneer ik dan de muis op de rechterkant zet en het pijltje tevoorschijn komt om het scherm te verbreden of versmallen krijg ik het normale scherm te zien.

Laptop; LENOVO Lenovo B71-80 (U3E1)
Intel Core i7 6600U @ 2.50GHz
W10

pcekspeer

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 17:28    Onderwerp: Reageer met quote

@sjef

Je gebruikt als bestur.system Win10.
Welke browser gebruik je: EDGE of InternetExplorer11 of...?
De zoekmachine die je gebruikt om naar die sites te gaan is google?

Wink

56.0.1 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.3/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
sjef

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 17:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik Chrome.
Ik ben bezig geweest met wat uit te zoeken, maar het zijn niet de sites die ik via Google op zoek die problemen geven, maar wel wanneer ik snelkoppelingen op mijn bureaublad wil gebruiken.

pcekspeer

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 18:02    Onderwerp: Reageer met quote

@sjef

Aha, goede uitleg.

Dus sjef, verwijderen we die slecht werkende snelkopp. en vervangen we die door goed werkende.

Eerst ga je via chrome naar de 1ste van die slecht openende sites, die nu wel correct zal openen en laat chrome zo geopend staan.
Vervolgens verwijder je de snelkopp. naar diezelfde site.
In chrome klik je dan op:

Zo heb je de 1ste snelkopp. omgeruild tegen een goed werkende.
Doe zo verder voor de anderen.
Lukt dat?
Lukt het niet, geef dan aan vanaf waar je niet verder kan of vanaf waar het hapert.
Wink

56.0.1 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.3/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5-Ccleaner-Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/
Naar boven
sjef

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 18:16    Onderwerp: Reageer met quote

We gaan het proberen.

sjef

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 18:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt pcekspeer, alles werkt weer. Waren de oude snelkoppelingen misschien versleten? Shocked

pcekspeer

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 18:44    Onderwerp: Reageer met quote

@sjef

Prima.
De snelkopp. zelf waren niet defect maar wel het volgende kan de oorzaak geweest zijn.
Die snelkopp. staan er al een tijdje hé. Alle browsers zijn sinds enige weken serieus overgegaan naar het enkel nog toelaten van veiliger sites.
Voorheen begon die URL (=adres) altijd met http zoals je weet, maar sindsdien in er het veel veiligere https voor in de plaats gekomen.
Wil dus zeggen dat alle sites de kans krijgen om hun webpagina's hieraan aan te passen.
Kan dus best zijn dat jouw oude snelkopp. nog dateren uit de vorige periode en daardoor dit gestoord gedrag zijn gaan vertonen, vanaf het ogenblik dat die pagina moet geopend worden...
In ieder geval heb je ze nu gewijzigd om op de juiste manier die sites te benaderen. Mogelijk krijgen andere snelkopp. naar websites in de toekomst hetzelfde probleem hé, maar dan weet je alvast hoe het aan te pakken.
Midden vorig jaar waren volgens google reeds meer dan 50% van alle sites aangepast. Geleidelijk aan zal de rest ook wel moeten volgen natuurlijk.
Tuurlijk, een snelkopp. kan door velerlei oorzaken plotseling corrupt geraken. Gewoon vervangen en klaar.
Suc6 verder hé,
Wink

Naar boven
sjef

BerichtGeplaatst: Vr 11 Aug 2017, 22:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weten we ook weeral, bedankt voor de uitleg.

Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Computer - Software Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: