25¤voor reservatie

Hier is plaats voor openbaar debat.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

18 aug 2017, 11:59

pol55 schreef:"Topchefs vinden geen personeel meer" (krant van 18/08/2017)

Dat zijn volgens mij de redenen :

1. De hoge prijs. Daardoor zien de jongeren in dat er steeds minder mensen zich kunnen veroorloven om op restaurant te gaan. Dus geen toekomst meer.
2. De witte kassa, dus veel minder loon in't zwart.
3. Noodkreet van de "chefs" om ook het gepeupel de uitgaven voor resto bezoek fiscaal aftrekbaar te maken, zoals het is voor de "witte boorden"

Het grootste probleem in de horeca is het loon !!

Als men op zondag 8 uren werkt dan heb je voor je zondag 12€ extra verdiend, daar bij de meesten die zondags werken dubbel betaald worden.

De lonen zelf is 12 a 13€ per uur - hun belastingen en hun rsz.

De flexi jobs hebben natuurlijk bruto netto , maar voor een flexi job je zijn moet je al een job hebben in een andere sector waar je minstens 4/5 werkt.

En ook een groot probleem altijd de weekends werken tot s'nachts

Daar heeft de witte kassa niks mee te zien, want meestal geven ze toch geen kasbon.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

24 aug 2017, 14:42

pol55 schreef:THUIS:(Chez Maison 3 sterren)

Lekker eten, geen reservatie nodig, goedkoop (in Belgie echter helaas wel niet meer*) wijn aan 5€ fles, bier aan 50 cent, parking, rustig, binnen of op terras eten, geen Facebook gezever, geen vervelende iphones, uren vrij te kiezen,.....wat moet ge meer hebben en ATIJD GRATIS KRAANWATER.

*: Voeding + diesel tanken Nederland = goedkoper dan hier.
Steeds meer horecazaken (nu reeds 6 op 10) kiezen voor gefilterd water: "Een karaf kraantjeswater: 12 euro, aub" (krant 24/08/2017)
1 karaf kraanwaterr (gegarandeerd altijd zuiverwater kost +/- 0,3 cent wat nog teveel is !!!!)) ....grootste winstpercentage ooit gerigistreed in de wereld...4000 (VIERDUIZEND)
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 aug 2017, 10:43

pol55 schreef:THUIS:(Chez Maison 3 sterren)

Lekker eten, geen reservatie nodig, goedkoop (in Belgie echter helaas wel niet meer*) wijn aan 5€ fles, bier aan 50 cent, parking, rustig, binnen of op terras eten, geen Facebook gezever, geen vervelende iphones, uren vrij te kiezen,.....wat moet ge meer hebben.
En moeder de vrouw mag daarvoor een halve dag in de keuken staan, of wat?
Niet mee akkoord hoor. Ik geef graag 25 of 50 euro als voorschot op een avondje genieten. Als ik reserveer, dan ga ik ook.

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

30 aug 2017, 10:52

Neen hoor. Wij doen alles samen....

Winkelen, eten maken, opeten en afwassen. Ook een tijdverdrijf voor gepensioneerden werkmensen, want die kunnen een resto niet (meer) betalen. Behoren met deze regering tot 2-de klasse mensen.
Minder tijdverlies en VEEL voordeliger dan in een restaurant.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

flupke2
Lid geworden op: 09 jan 2005, 16:51
Locatie: naast mijn buur

30 aug 2017, 10:58

pol55 schreef:Neen hoor. Wij doen alles samen....

Winkelen, eten maken, opeten en afwassen. Ook een tijdverdrijf voor gepensioneerden werkmensen, want die kunnen een resto niet (meer) betalen. Behoren met deze regering tot 2-de klasse mensen.
Minder tijdverlies en VEEL voordeliger dan in een restaurant.
Zo doen wij het ook meestal. Maar geregeld , zo om de 2 weken gemiddeld, eens lekker gaan eten in een restaurant, dat hoort er zeker bij. En dat zijn geen toprestaurants, daar ben je dikwijls veel geld kwijt en ga je toch met honger naar buiten. Een goed restaurant waar je voor +- € 50 per persoon lekker gegeten hebt en van een goed wijntje hebt genoten.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 aug 2017, 10:59

pol55 schreef:gepensioneerden werkmensen, want die kunnen een resto niet (meer) betalen.
Dat ligt er maar aan hoe goed je tijdens je loopbaan voor jezelf gezorgd hebt. Wij zijn ook gepensioneerd, en wij gaan graag en veel op restaurant (en op reis).

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 aug 2017, 11:03

flupke2 schreef:Een goed restaurant waar je voor +- € 50 per persoon lekker gegeten hebt en van een goed wijntje hebt genoten.
Wij doen ook geen toprestaurants meer (been there, done that), maar als je voor 50 euro per persoon wil gesteld zijn, is de keuze (hier in de streek) beperkt.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 aug 2017, 11:09

MyriamC schreef:
pol55 schreef:gepensioneerden werkmensen, want die kunnen een resto niet (meer) betalen.
Dat ligt er maar aan hoe goed je tijdens je loopbaan voor jezelf gezorgd hebt. Wij zijn ook gepensioneerd, en wij gaan graag en veel op restaurant (en op reis).
Dat is zo.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

30 aug 2017, 11:49

Ja voor 50€ de man heb je zeer weinig keus, deze doen wij in de week, zelden eens met een bon.

voor twee personen bij een turk ben je al 90 a100€ kwijt, als je naar Phillipine rijd voor wat mosselen kom je niet toe met je 100€ voor de twee, tenzij je enkel een biertje drinkt en geen aperitief en geen koffie, enkel mosselen.
Als je bij een goede italiaan gaat reken op minstens 130€ per persoon, en voor een pizza ga ik niet naar een restaurant dit eet ik in een pizza huis, zoals pizza hut of een pitahuis met pizza's.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

30 aug 2017, 12:00

denlowie schreef:Ja voor 50€ de man heb je zeer weinig keus, deze doen wij in de week, zelden eens met een bon.

voor twee personen bij een turk ben je al 90 a100€ kwijt, als je naar Phillipine rijd voor wat mosselen kom je niet toe met je 100€ voor de twee, tenzij je enkel een biertje drinkt en geen aperitief en geen koffie, enkel mosselen.
Als je bij een goede italiaan gaat reken op minstens 130€ per persoon, en voor een pizza ga ik niet naar een restaurant dit eet ik in een pizza huis, zoals pizza hut of een pitahuis met pizza's.
meen je dat nu? Pizza hut? nog nooit zo'n vieze pizza's gegeten dan ooit in Pizza hut! Bah.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 aug 2017, 12:14

Prima Vera schreef: meen je dat nu? Pizza hut? nog nooit zo'n vieze pizza's gegeten dan ooit in Pizza hut! Bah.
Bah inderdaad. Ik eet graag pizza, maar het moet wel goeie pizza zijn. Gelukkig hebben wij sinds een jaar een zeer goede pizzeria achter onze hoek. Een echte Italiaan, Michele uit Puglia. Zijn pizza's zijn super!

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

30 aug 2017, 12:15

MyriamC schreef:
pol55 schreef:gepensioneerden werkmensen, want die kunnen een resto niet (meer) betalen.
Dat ligt er maar aan hoe goed je tijdens je loopbaan voor jezelf gezorgd hebt. Wij zijn ook gepensioneerd, en wij gaan graag en veel op restaurant (en op reis).
wij doen elk jaar een wereldreis.....
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 aug 2017, 12:21

denlowie schreef: Als je bij een goede italiaan gaat reken op minstens 130€ per persoon
Dat vind ik toch lichtelijk overdreven. Ga een keer bij La Botte in Genk - zowat de duurste Italiaan die ik ken - daar heb je steeds een schitterend 5-gangen degustatiemenu voor 75 euro pp (105 euro met aangepaste wijnen, maar dat nemen wij niet want wij moeten altijd nog rijden).

pol55
Lid geworden op: 20 mei 2006, 16:03
Locatie: Mijnstreek BE Limburg

30 aug 2017, 13:08

MyriamC schreef:
denlowie schreef: Als je bij een goede italiaan gaat reken op minstens 130€ per persoon
Dat vind ik toch lichtelijk overdreven. Ga een keer bij La Botte in Genk - zowat de duurste Italiaan die ik ken - daar heb je steeds een schitterend 5-gangen degustatiemenu voor 75 euro pp (105 euro met aangepaste wijnen, maar dat nemen wij niet want wij moeten altijd nog rijden).
We zijn ook al een paar keren bij Pepe (La Botte) gaan eten (toen we nog werkten) spreek over 6 a 7 jaar geleden. Onder de 100€/man komt ge daar NU niet weg.
Laatst gewijzigd door pol55 op 30 aug 2017, 17:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Huawei D15 . AMD Ryzen 5 3500 U, 256 GB SSD schijf

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

30 aug 2017, 14:25

pol55 schreef: We zijn ook al een paar keren bij Pepe (La Botte) gaan eten (toen we nog werkten) spreek over 6 a 7 jaar geleden. Onder de 100€/man komt ge daar NU niet weg.
Kijk dan maar eens op de website: https://www.labotte.be/menu-la-botte/
3-gangenlunch 32 euro
5-gangen degustatiemenu 75 euro
Je hoeft daar niet persé à la carte te eten hé. Dus zeggen "onder de 100€/man komt de gaar NU niet weg" is bullshit.