nuchter voor cataract operatie ?

Hier is de plaats voor discussie en vragen over fysische ziekten of aandoeningen

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

15 aug 2017, 11:33

Ik word zeer binnenkort van cataract geopereerd en moet om 8u in de
kliniek zijn. Maar ik heb vergeten te vragen aan de docter of ik moet nuchter zijn als ik in de kliniek aankom.
Ik heb de artikels gelezen over cataract maar nergens gezien toch dat met moet nuchter zijn. Ik krijg geen anesthesie het wordt een plaatselijke verdoving.

Danny.
Lid geworden op: 15 mei 2003, 21:42
Locatie: Vlaams Brabant

15 aug 2017, 11:51

Raquel, het is steeds beter, als je het niet weet, nuchter te zijn, nuchter kan nooit kwaad, maar het tegenovergestelde wel, ik bedoel maar, als je moet overgeven van een of wat door een of andere medicatie, is er toch minder risico.

Groetjes

Dann
Windows 11 Home 64-bit, Ram 8GB, Medion Akoya E23403 All-In-One, Microsoft Defender

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

15 aug 2017, 12:17

Raquel schreef:Ik word zeer binnenkort van cataract geopereerd en moet om 8u in de
kliniek zijn. Maar ik heb vergeten te vragen aan de docter of ik moet nuchter zijn als ik in de kliniek aankom.
Ik heb de artikels gelezen over cataract maar nergens gezien toch dat met moet nuchter zijn. Ik krijg geen anesthesie het wordt een plaatselijke verdoving.
Een telefoontje naar de kliniek is nochtans vlug gebeurd en dan weet je het meteen.

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

16 aug 2017, 15:38

Groot gelijk Prima Vera. De kliniek heeft mij gezegd dat ik moet nuchter zijn.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

16 aug 2017, 16:14

Raquel schreef:Groot gelijk Prima Vera. De kliniek heeft mij gezegd dat ik moet nuchter zijn.
Succes met de ingreep! :)

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

21 aug 2017, 07:57

Operatie vlot verlopen maar in de namiddag had ik zeer tranende ogen alsof er zand in was maar de morgen nadien gedaan. 's Anderendaags naar controle en mijn zicht nu is 7/10 wat niet zoveel verschil is met vroeger maar de zichtscherpte zou nog verbeteren zei de doctor en het gevoel van zand dat kan ook gebeuren. En nu volgende week het 2de oog.

flowerlady
Lid geworden op: 18 sep 2006, 23:23
Locatie: in ons mooie Haspengouw

26 aug 2017, 15:19

Ik word ook op 8 sept geopereerd van cataract ,en moet niet nuchter zijn ;waarom ook ,want de verdoving gebeurt door druppeling in het oog . Gebeurt ook bij mij met de speciale Femto laser ,maar in limburg wordt dat wel nog maar op 1 plaats gedaan ,en dat is in de oogkliniek van Dr Colla in Bilzen ben wel benieuwd of ik daarna een andere bril zal nodig hebben ,maar denk het wel ,enfin we zien wel !!
vriendelijke groetjes
Medion Akoya ,Windows 10,avg- avg firewall
ram:6 gb hd 1 thb.64 bits ,telenet

Raquel
Lid geworden op: 20 okt 2007, 12:12
Locatie: Grimbergen

05 sep 2017, 18:50

Ben op 31 augustus aan 2de oog geopereerd en alles goed verlopen.
Heb gevraagd waarom het nodig is nuchter te zijn aangezien het een plaatselijke verdoving is.
Het antwoord was, men kan nooit weten hoe sommige mensen reageren en vooraleer naar de operatiezaal te
gaan brengen ze ook een katheder in de arm dit om niet te moeten zoeken naar een ader, mocht het nodig zijn de
persoon toch in slaap te doen.
Van de operatie niets gevoeld en het duurt een 20 tal minuutjes.