Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Brandverzekering Blokpolis +23%

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Recht Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jomi4447

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 11:22    Onderwerp: Brandverzekering Blokpolis +23% Reageer met quote

Onze brandverzekering blokpolis loopt van 1/9/17 tot 31/8/18
Wij zijn verzekerd bij DVV verzekeringen - polis COCOON +
Zopas op 16 Augustus mijn uitnodiging tot betaling ontvangen , deze is verhoogd geworden met 166,69 ¤ , wat overeenkomt met een verhoging van ongeveer 23% tegenover vorig jaar.
Natuurlijk kan je op deze korte termijn deze verzekering niet meer opzeggen want wettelijk is men verplicht .......een opzegtermijn van drie maanden.
Wat dus wil zeggen dan ik voor 1 Juni 2017 had moeten opzeggen.
MAAR als men de rekening veertien dagen voor het vervallen van de polis opstuurt.....ja dan weet U het wel.....betalen zal U of je bent niet verzekerd.
Kan men hier nog iets tegenin brengen, of zal het gewoon betalen worden.
We zijn dus nooit , voor 1 Juni, op de hoogte gebracht van een eventuele verhoging van onze polis.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Dicksy

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 11:40    Onderwerp: Reageer met quote

http://www.mefirst.be/nl/verzekeringsgids/auto/contract-opzeggen-verhoging-premie.html
Projecteer het gegeven in de link ( = autoverzekering ) naar je brandverzekering en neem contact met je verzekeringsmaatschappij.

Naar boven
Jomi4447

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 11:52    Onderwerp: Brandverzekering Reageer met quote

OK Bedankt Dicksy
Zal er is vlug werk van maken, heb al contact opgenomen met andere verzekering.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 12:11    Onderwerp: Reageer met quote

joni4447,

Quote:
Onze brandverzekering blokpolis loopt van 1/9/17 tot 31/8/18. Wij zijn verzekerd bij DVV verzekeringen - polis COCOON + Zopas op 16 Augustus mijn uitnodiging tot betaling ontvangen, deze is verhoogd geworden met 166,69 ¤ , wat overeenkomt met een verhoging van ongeveer 23% tegenover vorig jaar. Natuurlijk kan je op deze korte termijn deze verzekering niet meer opzeggen want wettelijk is men verplicht .......een opzegtermijn van drie maanden. Wat dus wil zeggen dan ik voor 1 Juni 2017 had moeten opzeggen. MAAR als men de rekening veertien dagen voor het vervallen van de polis opstuurt.....ja dan weet U het wel.....betalen zal U of je bent niet verzekerd. Kan men hier nog iets tegenin brengen, of zal het gewoon betalen worden. We zijn dus nooit , voor 1 Juni, op de hoogte gebracht van een eventuele verhoging van onze polis.

Natuurlijk kan je op deze korte termijn deze verzekering niet meer opzeggen want wettelijk is men verplicht .......een opzegtermijn van drie maanden.

Die verzekering pleegt een contractbreuk. Hierdoor heb jij het recht dat contract onmiddellijk op te zeggen zonder iets te betalen.

Ik kreeg vorig jaar per 26 maart de factuur van de bank om de autoverzekering per 07 april te betalen. En ze hadden de prijs unilateraal verhoogd met 2 %. Dat is contractbreuk.

Een uur later heb ik contact opgenomen met een auto verzekeringsmaatschappij in de Av. Louise in Brussel. Ik vertelde wat er gebeurd is en besloot bij hen een contract te tekenen. 15 minuten later was het contract via E-mail op de PC. Ik heb terug contact opgenomen om te vermelden dat ik de volgende dag de details van het contract zou bespreken. Ze gingen akkoord. Dezelfde dag heb ik via een aangetekende zending het contract met die bank opgezegd met vermelding van de reden (en dat was wettelijk) (ik dacht dat zoiets bij hen moet zijn ten laatste 4 dagen voor de betaling van het nieuwe contract).

Via een uitleg van de nieuws maatschappij was de nieuwe polis ¤ 489 in vergelijking met de oude ¤ 832.

Alles was in orde.

MichelN

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 16:45    Onderwerp: Reageer met quote

pastoor schreef:
Via een uitleg van de nieuws maatschappij was de nieuwe polis ¤ 489 in vergelijking met de oude ¤ 832.
Alles was in orde.

Over de opzegtermijn ga ik mij niet uitspreken, die verschilt allicht van verzekeraar tot verzekeraar. Een premie die van de ene dag op de andere plots 45% goedkoper wordt voor hetzelfde voertuig daar stel ik mij toch serieuze vragen bij, maar pastoor zal daar wel een uitleg voor hebben.

Ik betaal voor een 2L diesel 140pk , premiebescherming inbegrepen en 29 jaar schadevrij (niet voor dezelfde wagen natuurlijk) 370¤.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 18:38    Onderwerp: Reageer met quote

Volgens de verzekeringsstatistieken is dat een wagen die niet gestolen wordt, geen diefstalverzekering nodig. En misschien nog andere verschillen met de vorige verzekering.

wardje

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 7:07    Onderwerp: Reageer met quote

Normaal staat in KLEINE lettertjes in uw polis dat je uw contract altijd 3 maanden voor vervaldatum kan opzeggen. (maar velen lezen dat niet ), en een jaar is zo voorbij dat je er niet aan denkt.
Denk dat je er moeilijk zal vanaf geraken ,je kan natuurlijk je vervaldatum in het oog houden en voor die datum je contract opzeggen en bij een andere verzekeraar een polis afsluiten.
Succes Smile

Naar boven
benq

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 8:35    Onderwerp: Reageer met quote

MichelN schreef:
Een premie die van de ene dag op de andere plots 45% goedkoper wordt voor hetzelfde voertuig daar stel ik mij toch serieuze vragen bij, .

En waarom stel jij daar serieuze vragen bij?
Een B.A. is wettelijk vastgesteld en dient alleen om de tegenpartij uit te betalen.
Als een bepaalde verzekering maatschappij voor een B.A. maar 50 euro per jaar moest aanrekenen zou ik daar zeker naar toe gaan, ik zou begot niet twijfelen.

Laatst aangepast door benq op Za 19 Aug 2017, 15:46, in totaal 1 keer bewerkt

pastoor

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 9:21    Onderwerp: Reageer met quote

Benq, ik heb dat NIET geschreven.

benq

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 15:48    Onderwerp: Reageer met quote

pastoor schreef:
Benq, ik heb dat NIET geschreven.

Aangepast, Wink

pastoor

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Wardje,

Quote:
Normaal staat in KLEINE lettertjes in uw polis dat je uw contract altijd 3 maanden voor vervaldatum kan opzeggen. (maar velen lezen dat niet ), en een jaar is zo voorbij dat je er niet aan denkt. Denk dat je er moeilijk zal vanaf geraken ,je kan natuurlijk je vervaldatum in het oog houden en voor die datum je contract opzeggen en bij een andere verzekeraar een polis afsluiten.

Die verzekering veroorzaakt een CONTRACTBREUK door de polis met 23 % te verhogen, in welk geval men de polis onmiddellijk kan opzeggen. Dan telt de vervaldag niet. Een aangetekende brief en 3 dagen bestaat er geen contract meer.

verhaegen

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 19:56    Onderwerp: Reageer met quote

elke keer dat er opslag is , kan men opzeggen

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jomi4447

BerichtGeplaatst: Zo 20 Aug 2017, 9:21    Onderwerp: Blokpolis Reageer met quote

Beste vrienden van seniorennet

Vriendelijk bedankt voor al uw reacties .
Heb reeds een nieuwe offerte aangevraagd bij mijn eigen bank, deze hadden dezelfde uitleg......bij een verhoging zonder voorafgaande mededeling plegen ze contractbreuk en mag ik ten allen tijde mijn verzekering opzeggen.

Naar boven
Dicksy

BerichtGeplaatst: Zo 20 Aug 2017, 9:33    Onderwerp: Reageer met quote

Goe gedaan, klant is koning. Misschien ga je nu een tegenvoorstel krijgen van DVV wat zelfs nog goedkoper is want niemand verliest graag klanten en ze weten goed genoeg dat dit geen goede reclame is voor hun zaak.
Succes. Wink

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Recht Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: