Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Fabricage fout lederen salon ?

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Recht Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Imkeren

BerichtGeplaatst: Vr 18 Aug 2017, 16:42    Onderwerp: Fabricage fout lederen salon ? Reageer met quote

Lederen salon van Lederland Breda.

Ik kocht een duur lederen salon bij Lederland. Toen ok vroeg naar de oorsprong van het leder en de bewerking nadat ik ontdekt had dat het in China gefabriceerd was ) overtuigde men mij dat het leder ok was omdat het in Italië zou gelooid zijn.

Ook over de waarborg moest ik discussiëren; normaal was het 2 jaar en dan degressief tot 5 jaar, ik kon 5 jaar volledige waarborg bedingen.

Het salon is nu 18 maanden gebruikt en op een hoofdsteun schilfert het leder af.

Een firma die voor Lederland werkt stelde de fout vast en beweert dat de inwerking van zweet dit effect zou hebben omdat de looi procedure die onderworpen zou zijn aan Europese regels niet meer zo degelijk zou zijn.

Wat is de te volgen juridische weg als de firma niet bereid is om dit probleem op te lossen ?

Ik wacht af wat de verdere aanpak van Lederland zal zijn ? Wordt vervolgd.

MS Windows 7 64-bit SP1/Intel i3/i5/i7 @ 2.20GHz//RAM 4,00 GB @ 663MHz
SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
wardje

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 6:48    Onderwerp: Reageer met quote

U hebt een lederen salon gekocht gemaakt van oud leder.
Wanneer leer nieuw is, voelt het zacht en soepel en heeft een gladde, glanzende uitstraling. Als leder een zekere leeftijd heeft, begint het te schilferen of barstjes te vertonen. Schilferen treedt op wanneer het leer uit een gebrek aan vocht droogt. Vocht terug brengen in het leer met een conditioner gemaakt voor dat doel zal schilferen stoppen en het leer te naar zijn oorspronkelijke zachtheid herstellen.
Een leder conditioner toepassen op een schone doek. Met behulp van een cirkelvormige beweging, wrijf eerst de doek in het gebied waar het leer begint te schilferen. Als u geen leder conditioner vindt, neatsfoot olie. (is olie om paardenzadels te onderhouden)
Hoop u hiermee te helpen , en hopelijks heb je geluk dat de winkel in ziet dat er zeker iets loos is met je salon Smile

Naar boven
benq

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 8:42    Onderwerp: Reageer met quote

Das juist, veel mensen weten niet dat je leder moet onderhouden, mijn vrouw smeert 2 maal per jaar ons salon en ook de lederen zetels van de auto in met ledervet, dit word savonds gedaan en tegen de morgen is dit ingetrokken.

denlowie

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 9:22    Onderwerp: Reageer met quote

Je zal die vraag beter in Nederland stellen want dit is Nederlands recht daar je hem heeft gekocht in Breda dus Nederlandse wetgeving is daar van toepassing.

wardje

BerichtGeplaatst: Za 19 Aug 2017, 12:57    Onderwerp: Reageer met quote

benq, wij doen dat ook jaarlijks tweemaal . Smile

Naar boven
Imkeren

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2017, 19:37    Onderwerp: Reageer met quote

Het ultieme antwoord van Lederland :

Geachte Heer Cop,

Na aanleiding en terug koppeling van het service raport van Solpro ,moet ik u mede delen dat wij het probleem wat u melde niet meer kunnen oplossen.
Omdat leer is onderheven aan slijtage en in gevoelig voor hoofdvetten en zuren en daar kunnen wij niks aan doen en ook de reperateuren .
De enige oplossing voor u is dat u nieuwe hoofdsteunen besteld maar die kunnen wij dan niet vergoeden.
Wel is daar dan weer kleur verschil mogelijk.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
Martijn de Beer

Ik ben hier dus helemaal niet mee akkoord omdat de fout niks met hoofdvetten alleen te maken heeft de oppervlaktelaag lost op meerdere plaatsen waar geen contact met de huid ontstaat.
Vooral omdat het salon nog maar 1,5 jaar oud is.
Hoe en waar kan ik me verzetten ?

SJV70_HR (CPU1)/488GB /IE11/ AVG 2014 free/Windows Firewall/Accleaner/Malwarebytes
Naar boven
Dicksy

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2017, 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
Hoe en waar kan ik me verzetten ?

Misschien hier Uw licht eens opsteken vermits het salon gekocht werd in Nederland !

https://www.degeschillencommissie.nl/consumenten/

Naar boven
Imkeren

BerichtGeplaatst: Vr 25 Aug 2017, 23:37    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt hoor.

Naar boven
Fokke

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2017, 0:02    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn ervaring is: Van zodra je uw aankoop betaald hebt is voor de verkoper de kous af en probeert hij van de waarborg af te geraken met allerlei trukken. Ik had geplaatste ramen die voor het einde van de waarborg mankementen vertonen en eiste dat ze dat gratis oplosten. Als het te flagrant is doen ze je een voorstel om tegen een "gunstprijs" de zaak op te lossen. Zij weten ook dat, als je procedeert, je in elk geval méér zult moeten betalen aan de advocaat dan die gunstprijs. Daar sta je dan met je groot gelijk en ga je noodgedwongen op dat voorstel in. Zelf meegemaakt! Evil or Very Mad Embarassed

wardje

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2017, 6:56    Onderwerp: Reageer met quote

Imkeren,

Informeer u hier eens, registreer je, en stel uw vraag in het betreffende onderwerp, zullen u wel op de goeie weg helpen. Smile

https://juridischforum.be/index.php?sid=02c7d736cc3d8c68ad5a8188ebeafa4d

Naar boven
Imkeren

BerichtGeplaatst: Za 26 Aug 2017, 9:40    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt Wardje

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Recht Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: