in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 okt 2017, 17:58

Afbeelding

Een goede avond iedereen... een prachtige dag
en ik vond het toch niet zo warm als gisteren... maar wel heerlijk zonnig. :)
Een wandeling gedaan inplaats van een fietstocht... een toerke rond en langs de brievenbus terug...
en nadien het terras gepoetst... ramen gewassen aan de achterkant en blij dat het weer proper is..
nadien daar nog in een boek gelezen ... zalig was het... :)
Seffens nog in de douche en eten maken...groene boontjes en een klein stukje biefstuk
alles staat klaar... dan is het rap gereed... :) boontjes opstoven in een ajuintje en 't vleesje bakken

Allen een goede nacht straks... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

16 okt 2017, 21:04

Net thuis van een onverwacht en heerlijk dagje aan zee!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 okt 2017, 07:06

Goede morgen seizoentjes,


J moest hard lachen toen ik de pruik toonde die ik zondag aan had toen ik de deur opendeed. en ze vond mijn haar wel geslaagd, maar jammer dat je het litteken op mijn achterhoofd ziet.
M, de nieuwe thuishulp valt goed mee. ze heeft mogen strijken en ze heeft de badkamer heel netjes gedaan èn we kunnen 'n klapke doen.
de muren van de keuken zijn al voor een groot gedeel bekleed. toen ze vroegen wie de electriciteit gedaan had en ik wees op de muur van buurman onkruid wist Chris genoeg. afdekkapjes voor de stopcontacten zijn al 8 jaar niet meer te krijgen, maar ergens hebben ze er toch nog gevonden. eigenlijk zou ik nieuwe stopcontacten moeten aanleggen en zo blijven we bezig. we hebben gisteren een pizza laten komen en vandaag, afhankelijk of de stopcontacten werken eten we in of gaan we weer eten. chinees was jammer genoeg dicht. als we weer uit moeten eten wordt het pita. of ventje moet de stoof stoken want daar kan ik ook op koken. wel geen hele maaltijd maar toch iets opwarmen.
vandaag komen ze verder doen.
had vanmorgen echt geen zin om op te staan, ben nog moe.
Oma C: ik ben ook tot de brievenbus gewandeld en terug want anders zeurt dvdpost me weer aan de kop dat de dvd niet op tijd terug is. vandaag als de mannen er zijn, mijn boekjes gaan halen. het duurde een tijdje voor de zon er was.
Gimly is naar beneden gekomen als iedereen weg was. en daarna was ie weer naar boven na gegeten te hebben en zijn bak gebruikt te hebben.
maar tegen een uur of 3 is hij toch naar beneden gekomen en heeft zich naast mij geplaatst. heb hem ook een bedknuffel moeten geven toen ik naar de badkamer moest.
en nu draait hij rond mijn benen voor nog een zakje.
gaan moeten kijken voor een sensorlamp voor buiten want 's morgens iets in de vuilnisbak gaan smijten is moeilijk doordat je nauweljks iets ziet.
moet wel op batterijen want wij hebben daar geen aansluitingspunt.
er zal volgende maand wel iets staan in de cataloog van H&C.
fijne dinsdag groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 okt 2017, 09:16

Afbeelding

Goeie morgen iedereen.. :)
't is nog grijs en donker... dat is wennen :roll: hopelijk komt de zon erdoor vandaag... :?

M-M, fijn dat alles eens in orde komt... beetje bij beetje... :)
zo'n wandelingetje elke dag is goed, en je wordt het gewoon ...
ik moet mijn tv-blaadje niet gaan halen dat komt met de post want ik heb een jaarabonnement
vroeger bracht ik het uit delhaize mee maar 't is goedkoper per jaar en elke dinsdag zit het in de bus :)
Fijn dat er vandaag weer gewerkt wordt...
En je ziet.. aan alles komt een einde met geduld en boterhammen :lol:
Ik ga mijn broodje uithalen ... het machien roept...

Helena een dagje zee dat zal zalig geweest zijn mat het goeie weer...
vitamientjes opgedaan heerlijk... en het werk was niet gaan lopen...:lol:

Allen wie ik niet genoemd heb... een aangename dinsdag.. groetjes en tot later...:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

17 okt 2017, 17:28

Hallookes iedereen,

HVT: ik heb dit jaar de zee nog niet gezien.We zijn van plan om toch nog te gaan , met de auto , dan kan spaanse woef mee.Normaal gezien gaan we altijd met de trein.Maar als we spaanse woef willen meenemen , is de auto beter.

Wij zitten hier ook met de werken, er wordt een nieuw terras aangelegd.Ons terras lag hier al 27 jaar en dat was eraan te zien.Losgekomen tegels, voegen die hol waren , kapotte tegels, enz.Binnen enkele dagen zitten we in het nieuw.En dan uitgebreid poetsen zowel binnen als buiten.We brengen nogal zand mee naar binnen, en tussen spaanse woef zijn nagels.Die mag nu enkel s'avonds naar buiten , als de mannen weg zijn.Het zal mooi zijn .En na de winter koop ik nieuwe tuinmeubelen.Degene die er nu staan, zijn nog van plastiek ( plastieke tafel en stoelen).
Met het weder hebben we geluk.

Dames, misschien tot morgen.

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 okt 2017, 17:46

Afbeelding

Goedenamiddag Seizoentjes,

Ben er deze ochtend niet geraakt. Gisteren ondanks huishoudlijstje, weinig gedaan maar wel heel veel geslapen :oops: .
Waren nog de naweeën van zaterdag, denk ik.

Muddy Maddy, zo zie je maar dat alle puzzelstukjes in elkaar vallen. Vind het echt fijn dat de werken zo goed vooruit gaan en dat ook de poetshulp meevalt.

HVT, een onverwacht dagje aan zee, heerlijk moet dat geweest zijn.

Oma-C, jij ook genoten van het goede weer en ook hard gewerkt, las ik. Vandaag leek het wel of de zon rood was in plaats van geel, er hing ook zo' n raar licht in de living. Buurman beweerde dat dat door de bosbranden in Portugal kwam. Gisteren hing onze auto alvast vol met woestijnzand. Manlief was voor een keertje erg vroeg thuis terwijl ik weinig of niets had uitgespookt, maar heb mijn schade vandaag wel ingehaald. Heb net de strijk achter de rug en alles is weer netjes.

Anjelier,ook werken bij jou. Hebben we vorig jaar laten doen, de opritten en terras achterzijde woning. Mooi als het gedaan is en het was tenminste buiten te doen. Het zal wel een heel mooi zicht zijn bij jullie als alles af is. Aan een huis blijf je bezig vind ik soms wel eens. Niels geeft een pootje aan Spaanse Woef.

MJ, denk heel vaak aan jullie, sterkte voor jullie beiden.

Zo, Niels is aan het zeuren om zijn eten, hij is nu wel echt ongeduldig aan het worden.
Dus aan alle Seizoentjes , een heel fijne avond nog en voor veeeeel later vandaag , een zachte slaapwel. Liefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 okt 2017, 18:08

Afbeelding

Goede avond iedereen.... hier niet veel zon gezien... wel een oranje bol
die kon niet door het stof van de Sahara en van de rook van de branden in Portugal en
het zuiden zei Sabine de weervrouw...allemaal vuile lucht..
op mijn tuinstoel buiten lag wel fijn zand... :roll:

clive dat slapen zal je deugd gedaan hebben... naar je lichaam luisteren is altijd het beste... :)

Ik wens allen een fijne avond en een rustige nacht...
zoon komt net na z'n werk even dag zeggen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

17 okt 2017, 19:11

Het was inderdaad een fijne dag gisteren aan zee.
Vandaag wat verder gefoefeld in de tuin, een beetje gewassen, naar de kine, maar was wel nog behoorlijk moe.
Ik kan toch niet veel niet meer aan hoor.
Enfin, het kon altijd slechter.
Bah een mens mot het licht al aandoen.

Het werk stond me thuis op te wachten gisteravond. Ze vonden het niet de moeite van weg te lopen :P :P :P :P

Nog een rustige avond aan iedereen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

18 okt 2017, 07:12

Goede morgen seizoentjes,

vandaag deel 3 van de werken, het zakken van de plafonds en het plaatsen van spotjes. gisteren hier geen zon gezien, niet geel of rood. ventje moet dit weekend ook al naar de carwash.
gisteren om mijn leesvoer en poes zat in de winkel maar ze had geen zin om kopjes te geven of streeltjes te vragen. het lukte me maar net om thuis te geraken :oops: en eenmaal aan de voordeur had die geen zin om open te gaan! moest bellen. 't zal een klein haperingske geweest zijn zei PJ.
er zit hier nog een vlieg mij te ambeteren.
vanmorgen weer opgestaan met stramme benen. en straks zal ik weer last hebben van een pijnlijke nek. als ik het ga zeggen aan de dokter zal het weer zijn van: we gaan een fotooke laten trekken. en dan gaat ventje weer zuchten.
ze hebben allemaal nieuwe stopcontactdozen geplaatst.
in de wc hebben ze de sasbak moeten verlagen omdat anders het plafond er niet in kan. het is nog zo'n wc met een sasbak in de hoogte. een gewone wc kan er niet in omdat de ruimte te klein is. anders moet je in de gang je broek al afsteken en op de wcpot kruipen alsop een paard. en ik denk niet dat gasten dat zouden appriciëren.
in de badkamer hebben we wel een gewone hangwc (met vierkante bril)
morgen naar de dokter. denk wel dat ze zal zeggen dat de thuisverpleging niet meer moet komen. we zijn dan al bijna november en mijn val is in augustus gebeurd.
het is weer vochtig weer en dat voel ik wel aan mijn benen en mijn ribben. ze zeggen dat je daar nog lang last van kan hebben van genezen ribben.
we gaan dan wat flexium smeren en voor de nek heb ik een spuitflesje voltaren.
de mannen gaan wat later zijn. geeft niets want vandaag komt K en die is ook niet vroeg.
vandaag is madam onkruid thuis. die zal wel zieden want ze werken bij mij.
Clive:had het wel kunnen denken dat jij een weerbots ging hebben. eet Niels nog altijd goed van zijn dieetkorrels?
Anjelier: ook in de werken, vind spaanse woef dat intressant al dat zand? en nieuwe tuinmeubelen. wij zijn ook van plan achteraan een loungesetje te zetten onder een partytent. maar dat is allemaal voor volgend jaar als het meevalt.
hopelijk is het een beter jaar voor ons allemaal.
Helena: het werk was dus thuisgebleven. hier het weekend doorbrengen met het weer in orde zetten van de keuken, want nu staat alles in de living.
ik ga even neuzen op het net.
Fijne woensdag allen groetjes en een knuffel
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 okt 2017, 08:09

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Muddy Maddy, dank je voor het mooie overzichtje. Fijn te lezen dat de werken vorderen bij jullie.
Niels eet zijn dieetvoeding, hij moet wel voor zijn nieren, maar we moeten er altijd heel kleine stukjes boterhamworst ( Zijn die worsten met een rood jasje aan ) toevoegen; Snijden dat heel klein en doen dat in een plastic doosje en doen dan zo'n aantal stukjes bij zijn brokken, anders eet hij niet. Zijn medicatie krijgt hij in een stukje crémepaté. Geef die na zijn eten als hij alles op heeft als beloning. Eet hij niet alles op, dan wacht ik een uurtje met zijn medicatie zodat hij niet denkt een beloning te krijgen als hij zijn eten niet opeet. Hoop dat Gimly wel zijn dieetvoeding zonder problemen opeet. Succes bij de dokter.

Mijn lijstje is al klaar, vandaag weer alles boven poetsen en nieuwe dekbedden leggen. De 2 benedenverdiepingen gewoon stofzuigen. Vanavond de oude dekbedden strijken. En als manlief thuiskomt deze avond, samen het bed nog gaan opmaken en dan zit deze woensdag er al weer op. Vind dat de weken / maanden vliegen.

Ik ga plaats maken voor Oma-C .

Ik wens jullie allemaal een mooie dag, stuur jullie heel veel groetjes en een aantal dikke sterkteknuffels voor hen die deze nodig hebben. LIefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 okt 2017, 09:44

Afbeelding

Goede morgen alle uiltjes... nog geen zon te zien.. ook geen gesluierde zoals gisteren :roll:

iedereen z'n bezigheid vandaag... :) en nee werkjes gaan niet lopen
maar ze moeten ook niet allemaal op één dag gedaan worden :roll: morgen komt ook nog langs

Ik ben al terug van de markt... groentjes en fruit zijn binnen :)

M-M alles komt in orde met tijd en boterhammen...geduld is een schone zaak :lol:

Alle seizoentjes een fijne woensdag...
ik ga de groentjes en het fruit een plaatsje geven... tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

18 okt 2017, 10:03

Dat was ik nu net ook aan het denken dat het jaar alweer bijna om is.
Gisteren begon er al iemand over kerstversiering.
Ook nog een beetje verder gewerkt in de tuin.
Een deel van de was vergeten binnen te halen, die is nu dus terug kletsnat.
Gisteravond nog bezoek gehad met het boekje van Okra.

De verloren kip is niet meer te bekennen. Er liep hier zondag een heel mooie kip in de tuin. De sukkel zocht gezelschap, want ze kwam gewoon naast mij zitten als ik in de tuinstoel ging zitten uitrusten.

AfbeeldingAfbeelding

Is ze niet mooi?

Prettige dag nog!

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

18 okt 2017, 11:49

Dag seizoentjes allemaal !

Hier schijnt de zon al volop .. gelukkig maar . Ik probeer de lakens te drogen onder het afdak ..

Kben maandag gaan wandelen in de Eifel . Het weer was perfect ... Zon en wolken en 23° ..

Afbeelding

Aan MM veel moed met de werken.

Aan iedereen : hopelijk kunnen jullie genieten van het mooie weer . Veel sterkte en moed voor de zieken ! ..
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

18 okt 2017, 17:46

Afbeelding

Goeienavond allen... een prachtige dag is bijna voorbij... te mooi om binnen te blijven
zegt frankje en zo was het..een mooie wandeling gedaan frankje... :).
Ik heb een toerke gefietst...en ben helemaal rond moeten rijden om terug thuis te geraken :roll:
overal ligt alles metersdiep opengebroken en je geraakt er zelfs tevoet
met de fiets aan de hand bijna niet door.. het zal mooi zijn als het klaar is
maar dat duurt nog een maand of twee... ze hebben door het goede weer
goed kunnen doorwerken dat is al een voordeel... amaai, 't is net een oorlogsveld als je er bijkomt...
man man, ze zullen mij langs die kant niet meer zien zolang ze bezig zijn...
ik heb vandaag gezien wat ze met onze centen doen... :roll: :?
Maar ik ben toch thuisgeraakt... en ik heb gezweet want ik had een jasje aan...
Ik moet ook af en toe even stoppen door de draainissen...
maar als ik thuis blijf zitten dan roest ik vast :oops:

zwanenmeer, fijn gaan wandelen in de Eifel...meepakken wat kan hé.. :)

Helena, mooie kip en ze geniet van de warme grond waarop ze ligt :)

wens allen een gezellige avond en een goede nacht... tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

18 okt 2017, 21:43

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Zwanenmeer, Oma-C; lekker genoten van het goede weer. En of jullie gelijk hebben .

HVT, leuke kip, zou ze meteen een naam geven. Maar Niels zou niet zo tevreden zijn, denk ik, als er hier een kip in de tuin moest lopen. Hij zou ze beschouwen als zijn avondeten :D :D .

Ik kom jullie allemaal nog een zachte slaapwel wensen.

Liefs en een dikke knuffel aan jullie allen.