in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 okt 2017, 09:06

Goede morgen seizoentjes,

ik ben wat later vandaag omdat de verpleegkundigen in het weekend niet meer zullen komen.
buurman veranda heeft al komen kijken naar de keuken en hij vind het heel mooi en geslaagd. toen ventje zei dat het huis meer waard zal zijn als we het verkopen zei hij: blijf maar hier: we hebben nu fijne buren. vandaag gaan we naar de vernissage van buurvrouw veranda. moet nog verder doen met de keuken. maar nu kan ventje helpen.
Gimly had hem uit bed gemiauwd om 5 u 30. hij heeft hem dan ook eten gaan geven. ik wilde er niet uit.
het is broodmaaltijd met waterkerssoep.
gisteren was ik druk bezig in de keuken toen moeder 3 ja, drie keer gebeld heeft. moest dan telkens stoppen.
vader heeft nu een bobbel onder zijn sleutelbeen en de dokter moest komen.
gisteren vis bordelaise gegeten. moet dat nog opruimen straks. het gaat weer een donkere dag zijn.
weet nog altijd niet wat ik met die kastanjes ga doen.
de griepspuit zit in de frigo en ik moet 4 november om 12 uur die laten zetten. 't is dan binnen, spuit zetten, betalen en buiten. bandwerk. en maandag de eerste keer naar de kinè. ventje gaat me komen halen want het zal al goed donker zijn als ik na de sessie buiten ga.
er staat een hoop tenten en een poduim op het kerkplein. toen ik dat zag dacht ik: o god, wat gaan ze daar nu weer doen?
(eigenlijk had ik een ander scheldwoord in gedachten maar ik mag dat waarschijnlijk niet zetten. dus dan maar :twisted: )
Gimly is in zijn zetel gekropen en houdt de rode ballonen aan de lantaarnpaal in het oog. er is veel wind tot rukwinden van 50/60 km/uur.
Fijne zaterdag allen, groetjes en een knuffel
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 okt 2017, 09:10

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Oma-C, schoondochter zich dan wel serieus pijn gedaan met de val. Wens haar erg veel beterschap.

Zwanenmeer, ooit ware wij in een hotel aan zee waar honden toegelaten waren. Toen leefde Simon nog. Maar toen ik met beiden in de lift stond, kwam er een ouder koppel bij in de lift en spraken hun afkeur uit op het feit dat het hotel honden toeliet en om het feit dat ik er zelfs 2 bij mij had. Die mensen waren zo zeker van hun groot gelijk, dat ze naar de manager stapten. En die man reageerde op een geweldige manier, hij gaf deze mensen een uitgeprinte lijst met daar allemaal hotels op waar geen dieren waren toegelaten. Heb ze daarna niet meer gezien.

Bobijntje, heerlijk in Nederland jullie batterijtjes gaan opladen. Fijn zo.

Anjelier, ik vind dat prachtig , grote tegels. Geeft inderdaad meteen de indruk dat alles veel ruimer lijkt. Heb in de living en keuken ook een hoogglans vloer liggen, ook met grote tegels. Ben daar nog alle dagen blij om, dat ik toen deze tegel gekozen heb. Op ons bovenste terras lag vroeger bankrail, heet dat geloof ik. Ook dat werd na een regenbui enorm glad. Toen ik daar eens serieus op uitgegleden was en me toch wel mijn had gedaan, lagen 2 weken nadien , tegels op die niet glad worden.
Als je een heel goed hotel wil aan zee, waar Spaanse woef meer dan welkom is, dan heb ik een superadres. Maar weet niet of ik dat hier zo maar op het topic kan zetten. Laat me maar iets weten als je dat adres graag zou willen hebben.

MJ, Heel veel liefs aan jou en jouw man, vergeet ook jezelf niet.

Ik heb de strijk al gedaan, die ligt al keurig in de mand,

Ga plaats maken voor Muddy Maddy en voor Oma-C.

Maak er allemaal een leuke zaterdag van ondanks de regen. Liefs en een stevige knuffel voor jullie allemaal.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 okt 2017, 09:37

Afbeelding

Goede morgen seizoentjes, een regenmorgen en donker... maar dat was voorspeld
we nemen het dus zoals het komt en ik moet niet buiten zijn vandaag...

Ik heb de mail al nagezien en de formulieren voor de groene stroom in orde gebracht..
gewoon via mail
Dat wordt hier door de provincie of de stad gedaan : "gezamenlijke groene energie aankoop"
en ik moet alleen maar bevestigen of ik ja dan nee meedoe.. zij zorgen voor de rest..
Dat is al veel jaren dat ik daaraan meedoe en heb er al veel mee bespaard.
Da's dus in orde en nu nog de gewone huislijke taken van elke dag :wink:

M-M benieuwd wat die knobbel bij je vader is.. :roll: beterschap gewenst... :?

clive al vroeg bezig vandaag dat de strijk al weg is....
Hier draai de was en die zal in de linnendroger moeten, 't is geen weer om buiten te drogen :?

anjelier, het zal mooi zijn en makkelijk in onderhoud... geniet ervan..:)

Voor allen een gezellige dag verder... er komt net een ambulance in de straat..met veel lawaai. :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 okt 2017, 10:18

Hallo iedereen!

Het zal een binnenblijf dag worden. Dat had ik gisteren al voorzien, dus alles is in huis, ik moet niet buiten vandaag, tenzij ik wil.
De kip is terecht en gekortwiekt: ze was van buurman tropische tuinen.
Ik denk dat het niet bankrail maar bankirai moet zijn clive. Dat is inderdaad enorm glad als het nat is.Dat vraagt toch ook wel wat onderhoud denk ik zo een bankirai terras. Ik ben voor tegels.

Gisteren in de voormiddag naar de Latijnse les. Was weer een gezellige bedoening. De leraar heeft gelukkig nog genoeg gezag om zijn bende tot de orde te roepen. Het programma was heel gevarieerd. We hebben vertaald en en beetje spraakkunst erbij gekregen, gefilosofeerd en beslist dat er in al die eeuwen niet veel veranderd is op gebied van beleid voering.
In de namiddag wou ik naar de film, in gericht door Aktueel Denken. Had al een heel scenario uitgedacht hoe ik daar nu weer moest geraken met de fiets, maar hoera! er was een lieve ziel die ook ging en aanbood om me te komen halen en weer nar huis te brengen. De film zelf Lion was weer heel mooi en heel beklijvend. Is de hele avond door mijn hoofd blijven spoken.

Vandaag ga ik de Mount Everest van de strijk beklimmen en de grote stukken voor K. laten voor dinsdag. Ik zou graag hebben dat ze mee helpt met de oven uit kuisen, in die zin dat ik de ovendeur wil eruit halen, dat gaat, maar enkel als we met twee zijn.
Volgend project de dampkap, de ijskast heeft ze al mee gedaan, maar dat is allemaal van de rap rap. Ik heb toch veel goesting om ze tot één keer per maand te verminderen. Ik moet soms werk uitvinden, dat heeft niet veel zin hé.

Aan iedereen: hou je vast aan de takken van de bomen, want zo te zien is het veel wind buiten en loop tussen de regendruppels door.

omasenga
Lid geworden op: 05 jan 2014, 11:59
Locatie: limburg

21 okt 2017, 14:12

Hallo iedereen!
Eindelijk ben ik hier nog eens binnen geraakt, al dikwijls geprobeerd ,en vandaag is het gelukt !!!
Bobijntje, jij hebt een duwtje gegeven om nog een poging te doen :!:
Ik ben vandaag met onze poes bij de dierenarts geweest , ze is in haar pootje gebeten door een rivaal denk ik,
ze komt uit het asiel , En moet zich buiten nog een plekje veroveren
Ik wens jullie allen een fijn weekend en nu ga ik eens wat bij lezen !

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 okt 2017, 18:19

Afbeelding

Een goede avond iedereen... was klaar en gestreken in de kast... ikke blij :)
nadien nog tennis en snooker gezien...nu nog cross :lol:

Dag omasenga blij je weer eens te lezen :) je kon niet binnen..? moest je inloggen.?
die arme poes... beterschap gewenst... :wink:

Helena een drukke tijd tegenwoordig... maar je amuseert je wel dat is belangrijk...
Hier is de zon er nog doorgekomen vandaag.. het was 17° hier

Ik wens iedereen een gezellige avond en een goeie nacht...:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 okt 2017, 09:07

Goede morgen seizoentjes,

heb uitgeslapen omdat de verpleegkundigen in het weekend niet meer komen. vannacht toch weer last gehad van slijm en gal, net als Gimly.
de vernissage was intressant. buurvrouw is dan ook komen kijken naar de keuken en vond het ook mooi.
gisteren was er hier kermis in de hel: van achteren regende het en van voor hadden we zon.
ik ben nog niet ver geraakt in de keuken. zal een werkje voor van de week worden denk ik.( ventje hielp niet mee) heel de week op 20/20.
Oma C: toen de dokter zei dat vader met die bobbel naar het ziekenhuis moest begon hij te wenen. hij heeft dan pillen gekregen en eergisterennacht heeft moeder dan kunnen doorslapen. zij denkt dat het een uitzaaing is. vader heeft Multiple Myeloom op het heiligbeen zo groot als een sinaasappel. levenverwachting is 3 tot 5 jaar en hij leeft er al 4 mee.
gisteren op FB ontdekt dat wij 19 jaar geleden gisteren verhuisden naar engeland.
de ballonnen aan de lantaarnpaal hangen allen slap. er is heel veel wind.
denk dat ventje maar uit zijn bed gaat komen als de klokken van de pastoor binnen 24 min gaan luiden.
vandaag vit. D kuur.
ik heb veel last van mijn rug. denk dat het van het weer is. ga de brochettes uit de diepvries gaan halen en de afwas gaan doen.
Fijne zondag allen, groetjes en een knuffel
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 okt 2017, 10:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

HVT, oeps, het moet bankirai zijn :oops: Alleszins is deze weg en liggen er nu tegels, veel minder gevaarlijk. En ja , bepaalde films blijven in jouw hoofd hangen. Heb er zo'n drietal.

Omasenga, fijn jou te lezen. Arme poes, hoop dat het niet al te erg gesteld is met haar pootje en dat ze vlug geneest.

Oma-C, ja, ik ben op zaterdag meestal vroeg bezig. Vind het net zo fijn als jou, als de was keurig gestreken is. Alles goed bijhouden en dan heb je niet meteen zo'n berg was. Geniet van de sport op TV vandaag, het is toch binnenblijfweer.

Muddy Maddy, lekker uitgeslapen vandaag, het zal je deugd gedaan hebben. En geen verpleegkundigen meer in het weekend. Heb medelijden met jouw vader, wens hem veel sterkte.
En jou keuken is gekeurd en goed bevonden, dat is altijd leuk om horen.

Vandaag enkel licht HH en voor de rest genieten van het samen zijn. Heb weer een nieuw boek liggen en een aantal modemagazines waarvoor ik deze week nog geen tijd heb voor gehad. Manlief brengt die altijd voor me mee. Kan mijn daar echt zoet mee houden. Moet vandaag enkel buiten zijn om naar het groenten- en fruitkraam te gaan voor appeltjes voor Niels, want heb de laatste gisteren voor hem gesneden.

Zo, ik wens iedereen een leuke zondag. Sterkteknuffel voor hen die er eentje nodig hebben; Liefs aan jullie allen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 okt 2017, 10:09

Afbeelding

Goede morgen iedereen... 't is zo'n dagje dat je terug in je warme bedje zou duiken :oops: :roll:
Veel wind en regen...maar ik ga niet buiten kijken en me hier binnen amuseren...
Beetje vuur aan... en een lekker warme douche... want ik zit nog in tenue :oops:
Maar 's zondags komt er niemand en dan mag ik lopen zoals ik wil.... :lol:

M-M deze weersomstandigheden zijn niet zo bevorderlijk voor onze knoken en de rest....:roll...
artrosepijnen zijn zeker goed voelbaar bij dit vochtige en de eerste echte kou..
proberen een beetje in beweging te blijven anders wordt het erger..(uit ondervinding)
een beetje bezig blijven is soms beter dan gaan zitten of liggen... dan wordt je stram en stijf...
maar iedereen is anders hé...:roll:

Voor allen een aangename dag... kijk maar niet teveel naar buiten en amuseer je maar binnen
in de heerlijke warmte..
Beterschap aan allen die het kunnen gebruiken........
groetjes......... en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

22 okt 2017, 10:44

Goede morgen,

Ver gevorderde morgen in feite.
Redelijk goed geslapen in stukjes, maar ben aan mijn 4x90' geraakt.
Vandaag rommeldagje, beetje lezen, beetje puzzelen, beetje kruissteekjes aan de slab die tegen eind november af moet.
Misschien als ik veel zin heb het dekbedovertrek en de bijhorende slopen strijken, dan ben ik zeker dat het gedaan is, want vorige keer heeft ze me wijs gemaakt dat de overtrek gestreken was, maar ik weet dat hij zo van de draad gekomen is.

Ik ben van armoe naar de mis aan het luisteren. Op Klara is Pat Donnez aan het neuzelen en Radio2 is niet om aan te horen dat getetter en gezever. Ik kan natuurlijk ook alles af zetten, maar dan is het hier nog stiller dan stil en dat is heel gevaarlijk op zondag. Ik kan ook een babbeltje gaan slagen met de mensen op de parochie. Geen zin in een tochtje naar buiten.

De zon schijnt hier voor vijf minuten.
Een mens zou er voor aan zijn venster gaan staan en blijven staan kijken als ze er dan toch een paar minuten doorkomt.

Eindelijk ziet mijn gazon er een beetje groen uit en begint er minder klaver en onkruid en meer gras te komen. Drie jaar volgehouden vertikuteren, mesten, kalken en handmatig het onkruid met penwortel uittrekken. Komt daar toch geen mol zijn appartementen bouwen zeker! :roll:

Ben eergisteren uit bed gevallen met me om te rollen om eruit te komen. Beetje verkeerd ingeschat. Nu pas heb ik last van een zere nek en een blauw plek ontdekt door er op te gaan liggen vannacht. Zal ook wel weer genezen zeker. Hoe doet een mens nu zoiets doms? Te weten dat ik nog altijd in ons dubbel bed van 1,80m breed slaap...ik verhuis nu wel eens van de ene kant naar de andere in de loop van de nacht, maar toch.

Zo, we gan dus een beetje prullen. Aan iedereen een fijne zondag gewenst.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 okt 2017, 11:01

Voila, heerlijk gedoucht en alles weer aan de kant... en nog steeds een stevige regen buiten... :roll:

Helena, hier staat nooit een radio aan... ik heb al lawaai genoeg in m'n hoofd met die tenitus :roll: :oops:
dat gefluit en gesis stoort al genoeg... het is hier altijd heel stil ... zelfs als ik sport kijk zet ik de TV zachtjes..
Al goed dat we allemaal verschillend zijn... 't zou eentonig worden... :roll: :oops:
Er was een tijd dat ik s'avond zachte muziek opzette als ik niet kon slapen
maar dat is niet meer.... gewone stilte dat is voor mij onbetaalbaar... :wink:
Als ik een dag heb dat ik muziek wil horen dan leg ik een schijfje in het toestel
maar meestal duurt het niet lang... :oops:
Straks nog wat kaartjes afwerken...

clive leeswerk 't is er weer voor... en M-M sterkte voor je vader...

M-J hopelijk gaat het daar ook millimeter per millimeter de goede kant op... ook sterkte gewenst... :)

Seffens zorgen voor een kalkoenlapje met verse jonge wortelen...
smakelijk eten allemaal en verder een fijne dag...:)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

22 okt 2017, 16:52

Hallookes iedereen,

MM: van kastanjes kan je soep koken, die ziet er een beetje bruin uit.Ons kinderen hebben dat ooit op school gemaakt toen ze over de herfst leerden.

Oma-c: wij zijn ook veranderd van stroomleverancier, ook een groepsaankoop.Manlief pluist dat allemaal uit, meestal veranderen we jaarlijks.Het is heel eenvoudig , het kost niks en je bespaart er geld mee.

HVT: ons gazon vertoont nog steeds bruine plekken ondanks bemesting.Andere jaren was het al lang herstelt, en nu blijft het duren.Ik denk dat de droogte te vroeg op het jaar was.

Clive: je mag me de adresgegevens doorsturen van het hotel aan zee.
Ik vind dat de manager heel origineel gereageerd heeft ( met het voorval in de lift).

Wij moeten ons terras nog gewend worden, we zijn gewend om op te passen bij regenweer, en nu kunnen we erop lopen zonder uit te glijden.Een hele verbetering.


Dames, tot morgen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 okt 2017, 18:34

Afbeelding

Goede avond iedereen... een luie dag vandaag... ik ben wel met de kaartjes bezig geweest
en heb het ATP tennis gezien en cross vanuit Koksijde... in de luie zetel... :)
Hier bijna de hele dag regen gehad... en donker...en nu regent het nog...
Maar ik heb gelukkig een dak boven m'n hoofd....

Ik wens allen een gezellige avond... ik ga de rolluiken sluiten en zien wat ik kan eten...
Smakelijk wie nog aan tafel gaat .... een goede nacht en tot morgen :wink:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

22 okt 2017, 18:50

Afbeelding


aan alle seizoentjes : een goede avond en een weldoende nachtrust .

Hier is het meestal droog en zelfs zonnig geweest ..
Veel moed en sterkte voor de zieken en herstellenden .
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

23 okt 2017, 07:13

Goede morgen seizoentjes,

ik had al een heel epistel geschreven maar dat is de cyberhemel in gegaan.
vandaag verder doen aan de keuken, hopen dat ik de dierenarts voor Gimly niet moet bellen en vanavond om 5 uur naar de kinè
fijne maandag, groetjes en een knuffel
Cats Rule!