in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

21 nov 2017, 09:49

een dikke proficat aan wingerd! maak er een leuke dag van!
Cats Rule!

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 nov 2017, 11:09

Gelukkige verjaardag! voor Wingerd

Nog vele jaartjes in zo redelijk mogelijke goede gezondheid!

De laatste restjes van de festiviteiten zijn opgeruimd.
Dat was het dan weer tot met kerstavond.
Voor de rest weinig te vetellen.

We zullen zelf voor zonnetje moeten spelen, desondanks wens ik jullie allemaal een prettige dag.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

21 nov 2017, 11:16

hier volgt dan je ruiker Wingerd!

Afbeelding

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 nov 2017, 15:39

Goeie middag allen.... ik ben op de middag tussen de regendruppels door
stoofvlees gaan halen, dan kan dat stillekes sudderen en heb ik
als het straks klaar is het maar in de diepvries te steken
en kan ik uithalen als ik wil... dat is ook al eens lekker bij een boke
dat broodbeleg steekt ook tegen... :roll:
Het is niet koud vandaag en het wordt warmer volgens Sabine :)
Daar moeten we van genieten en op wandel gaan... :lol: eerst zien hé.... :oops:

Allé , ik ga eens kijken naar mijn stoofpot... .dat hij niet "overprutteld" tot later..
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 nov 2017, 15:49

VOOR WINGERD :

van harte : een fijne verjaardag ! begreep niet hoe ik dat heb over het hoofd gezien . Dat komt omdat er op jouw dag 3 verjaardagen staan van mensen die ik ken .... :oops: :oops: Kaartje is onderweg met de post ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

21 nov 2017, 15:52

Aan ALLE seizoentjes : veel moed en indien mogelijk : maak er een goede dag van , ondanks het sombere weer ...

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

21 nov 2017, 16:07

Hallookes iedereen,

Wingerd: een heel, heel gelukkige verjaardag.Dat er nog vele gezonde jaartjes mogen volgen.Geniet van deze dag.

Clive: Niels doet jullie nogal schrikken hé :D .Die zware narcose hangt nog in zijn lichaam.Dat duurt toch eventjes.En misschien ook de leeftijd.Weet nu niet juist hoe oud Niels is.Maar dat hij terug goed eet, is een goed teken.

MuddyMaddy: het eerste wat ik s'morgens doe, is vers water in de hond zijn drinkbak.Dat doe ik al jaren, ook bij mijn vorige hondjes, anders vergeet ik dat.En dat is routine hé.Eerst vers water voor de hond, dan koffie zetten, dan de kat buiten eten geven ( terwijl spaanse woef nog in zijn bench ligt te slapen), keukenraam openen voor frisse lucht.Elke morgend hetzelfde.
Als ik op 60° was , doe ik soms sodakorrels bij de witte was.Een handje vol is al genoeg, en je was is veel witter.

Straks ga ik aardperensoep maken, dat eten wij graag.Heb aardperen staan in de tuin, maar wel in een grote plastieken bak.Vroeger stonden die gewoon in de grond, maar dat groeit nog sneller dan onkruid.Dus om het in te perken is een kuip ideaal.
Ik maak er alleen soep van, je kunt er heel veel mee doen, maar de soep vinden wij het lekkers.

Manlief is zijn auto aan het wassen op de oprit, en ik zie spaanse woef heen en weer rennen met iets in zijn bek.Zal waarschijnlijk de spons gepakt hebben :D .Ja, als je met iets bezig bent, en hij is in de buurt, hou hem dan maar in de gaten :D .

Dames, tot morgen.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

21 nov 2017, 16:37

Bedankt voor alle goede wensen hier, en via de post !! Zwanenmeer, niet erg hoor ! Ik heb dus nog wat tegoed !

Ja, zo'n nieuwe voordeur, dat is niet niks, zeker op onze leeftijd hé Helena... :wink: , wij hebben dus duidelijk op hetzelfde moment gevierd nl vorige zondag ?
De kinderen en kleinkinderen waren hier voor een hele namiddag hapjes en drankjes en we hebben het tamelijk goed overleefd; er was maar één valse noot en dat was de "plus-kleinzoon". Ook het kleine brave hondje van dochter was erbij en het is keigrappig hoe onze grote Woef dan minuten aan een stuk hoge pieptonen zit uit te stoten als ze dat beestje ziet, zo blij is ze dan. Alle kinderen krijgen dan een flinke lik over hun neus en dan gaat ze héél voorzichtig naar de jongste, de baby dus, en die geeft ze een piepklein likje...schattig hoor.

Voor de rest is het maar een "medische" week maar daarover binnen enkele dagen een korte update.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

21 nov 2017, 17:56

Afbeelding

Voor allen een goede avond en een rustige nacht... er komt nog iemand
om speciale paperassen uit de voeten te doen ....dus heb ik niet veel tijd... sorry :roll:
Tot morgen... :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

21 nov 2017, 21:23

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes,

Had hier van alles opgeschreven ,maar alles weg .
Zal het morgen allemaal herdoen.

Moeten nu bedje nog gaan opmaken met nieuwe dekbedden.

Niels vandaag echt met smaak alles opgegeten.

Liefs aan jullie allen en voor straks slaapzacht.

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

21 nov 2017, 22:10

@ Wingerd


Op de valreep:


: Afbeelding

Dikke proficiat met deze heugelijke dag!!!
Geniet nu... niet morgen

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

22 nov 2017, 06:16

Goede morgen seizoentjes,

niet veel te vertellen. ga me vandaag rustig houden want me gisteren weer in iets druk gemaakt ( schoonloeder).
vandaag even naar de winkel en dan de rest van mijn leesvoer lezen.
knoken werken eventje niet mee deze morgen.
Fijne woensdag allen, groetjes knuff
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

22 nov 2017, 08:11

Afbeelding

Goedmorgen Seizoentjes,

Gisteren boven gepoetst en was mijn GSM in mijn handtas vergeten en dus een ganse dag niet gehoord. En toen ik dat merkte was het al bijna avond. Er stonden veel gemiste oproepen op waaronder een paar van een lieve vriendin die wou weten hoe het met Niels ging. Heb haar dan maar vlug een SMS gestuurd.

Oma-C, je hebt gelijk, heb een aantal nachten niet of nauwelijks geslapen. Maar deze nacht is het beter gegaan, was wel weer vroeg op. Maar voel me nu toch al een beetje uitgeslapen.

Anjelier, Niels is 12,5 jaar, maar nog goed voor zijn leeftijd, buiten deze escapade dan. En hij heeft ons inderdaad laten schrikken. Maar hij eet tenminste terug. Als hij bij de dierenarts niet gegeten had, moest hij aan het infuus en daar blijven. Gelukkig met dat vlees uit blik (ook niersparend) at hij dan uiteindelijk wel en mocht hij mee naar huis. Heb wel al zijn medicatie voor minstens 3 weken moeten stopzetten en dan wordt er opnieuw bloed geprikt. Spaanse Woef steelt dus dingen :D . Niels pikt hier vooral tuinhandschoenen als we in de tuin bezig zijn. Dan loopt hij ermee rond en legt ze dan ergens anders neer. Toen hij jonger was, heeft hij eens een zware hamer gepikt en stond vlak bij een raam daar wild mee te zwieren, hield toen even mijn hart vast. Jij hebt ongeveer hetzelfde ochtendritueel als ik. Ook ik vul eerst de drinkbak van Niels, ga hem dan oproepen en schuif dan het raam van zijn kamer open om te luchten. Dan maak ik mijn huishoudlijstje en als dat klaar is, krijgt hij zijn vitaminedrankje. Ontbijten doet hij om 08.30H.Geniet van de lekkere soep.

Zwanenmeer, alle verjaardagen staan in mijn agenda en soms gebeurt het toch dat ik er gewoon overheen kijk.

Muddy Maddy, zo te lezen heeft schoonmoeder jou gisteren weer alles behalve deugd gedaan. Probeer je het niet aan te trekken. Veranderen zal ze niet meer. Ze zal toch altijd commentaar hebben, wat je ook doet of wat je laat. Kop op .
En probeer er niet teveel over te piekeren.

Vrijdag valt hier deze week weg als poetsdag. Dus mijn lijst ziet er deze week wat ander uit. Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en de was doen en strijken. De eerste wasmachine is al aan het draaien.

Niels mankt wel nog zie ik op zijn geopereerd pootje, dat zal nog wel pijn doen.

Ik ga niet alle namen noemen maar wens jullie een zo'n fijn mogelijke woensdag. Liefs aan jullie allen en een stevige knuffel voor wie er eentje nodig heeft.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

22 nov 2017, 10:48

Afbeelding

Goede voormiddag iedereen... terug van de markt en ik moest al vroeg bij de notaris zijn.. dus ik ben hier laat...
De zon schijnt maar er is heel veel wind... de bladeren vliegen als sneeuwvlokken door de lucht :)
en de groendienst maar vegen :lol:

Ik wens allen (zonder namen sorry) een fijne woensdag en sterkte aan al wie het nodig heeft... :roll:
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

22 nov 2017, 12:39

Dag seizoentjes,
Even iets moeten afdrukken, en dan kom ik vlug-vlug langs ! :D

Heb gisteravond ook goed nieuws gekregen : manlief mag naar huis komen op 21 december :D
En dat voorgoed, als er nu niets anders gebeurt dat dit zou verhinderen .... :roll:
Altijd met twee woorden spreken, he !
Alles komt soms opeen, deze dag is er ook een 'grootouderdag' voor de grootouders van de 'eerste-jaars' van het middelbaar. Daarna is het oudercontact en dan begint de vakantie voor alle kids van de school.
Of ik naar dit gebeuren zal naartoe kunnen gaan is nog maar de vraag, het hangt af van het tijdstip dat manlief 'ontslagen' wordt. Hijzelf heeft al 'gepast' omdat hij liever direct naar huis komt, wat zeer begrijpelijk is natuurlijk...... maar ik zou wel graag gaan ......

Even voor Wingerd : ik was je verjaardag niet vergeten maar was gisteren nogal laat thuis om hier nog wat te tokkelen. Bij deze dus een late verjaardagswens voor jou :wink:
Kaartje voor jou zat vandaag terug in mijn bus ... heb een 'stommiteit' gedaan en daarmee kon het niet besteld worden :oops: :oops: :oops: Wordt natuurlijk weer opgestuurd. Sorry hoor ..... de wensen zijn er niet minder om .....

Nu ga ik gauw een boke eten, dan nog wat oprommelen, het is mijn 'me-day' en heb nog niets voor mezelf gedaan ! Straf he ?! Maar morgen is ook een belangrijke dag, er komt iemand van de ergo-dienst van het AZ kijken of er 'aanpassingen' moeten gebeuren, en welke dan. Manlief komt mee, en hij kan intussen zien dat ik het hier allemaal onder controle heb ! :wink:
Deze namiddag na 17.00 u komt de pedicure langs. Eigenlijk was dit gisterenmorgend voorzien, maar alle verkeer stond blijkbaar muurvast gisteren zodoende kon ze hier niet tijdig geraken, mede dat ze na mij nog 2 klanten had.
Enfin, straks is het dus mijn beurt! Weeral iets dat dan gedaan is, nietwaar !

En nu ga ik een boke eten, dat is het vlugste klaar ! :wink: Daarna eens verder kijken wat ik nog kan doen ..... :wink:

Dames, hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen