in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

10 dec 2017, 19:20

Hallo seizoentjes, goede avond allemaal,
Manlief is terug vertrokken naar AZ, erg zenuwachtig ..... heb hem moed gegeven, hij mag immers volgende week terug naar huis komen, en dit met twee overnachtingen ...
Het brengt wel wat "poespas" teweeg, immers, alle matten en karpetjes verwijderen, plaats maken voor rollator en rolstoel, steeds mee naar toillet gaan omdat er nog geen voorzieningen geplaatst zijn waar hij zich kan aan optrekken en vasthouden, alle plaatsen verwarmen want in het AZ is het een warme broeiplaats ..... het is niet verwonderlijk dat daar de ziekenhuisbacterie welig tiert, 3 kamers van patiënten hebben er al van, dwz dat de verpleging en al wie er nog binnengaat plastiek schorten en mondmaskertjes aan moet.....
Ze krijgen dat ook nooit meer volledig weg en momenteel worden er elke week van alle patiënten stalen genomen voor te zien of het bij hun nog niet is ......
Enfin, het begint te korten, en eens thuis kunnen we een deel van ons leven terug samen oppikken, al moet hij wel dagelijks nog op revalidatie naar Duffel. Afspraken moeten nog gemaakt worden wanneer hij afgehaald wordt met een busje van Hendrix, die firma rijdt op en af met revaliderende personen.

Anjelier, proficiat voor de ouders en jullie ook natuurlijk, voor het jonge leventje dat er in jullie familie bijkomt ! Opnieuw meer leven in de brouwerij !
Bedankt voor het receptje voor de rijsttaart, die ga ik zeker ook maken ! Had dit recept vroeger ook al eens maar ben het ergens kwijt geraakt, maar nu niet meer getreurd dus ! Wat ik me wel nog herinner is dat ik het vroeger maakte met Boss rijst Light, maar weet niet of dit nog zou bestaan, heb het al lange tijd niet meer gezien. De éérstvolgende aankopen zullen ook nu Boss rijst bevatten !

Hier ook fel gesneeuwd, buurman schuin over ons heeft een sneeuwman gemaakt met zijn kids en wat verderop is een Chinese familie naarstig geweest met het wegscheppen van de sneeuw.
Na de sneeuw kwam er regen en alles werd weggespoeld ......
De vogeltjes hebben vandaag ook hun best gedaan om zoveel mogelijk op te eten van de vetbollen en nootjes ! Mooi voor te zien ook!

OmaC, goede tips voor de lonten van kaarsen, bedankt.

M-M, een zware week voor de boeg, heb ik gezien. Toch maar wat oppassen, al is het idee van sokken over de schoenen wel een goed middel om niet te schuiven.
Hoe maakt je vader het nu? Hopelijk gaat het de goede richting uit nu.... kaarsjes blijven branden ......

Ik ga vlug een boke eten en dan wat TV kijken. Morgenvroeg is het strijken, wat op het programma staat, en om iets over 11 u vertrek ik terug naar AZ, dan zit hij gewoonlijk al te wachten tot ik er ben ! Zijn kamergenoot is, na al die maanden, nog niet bereid om veel te babbelen, dus .......
Verleden week, toen manlief één dag naar huis mocht komen en 's avonds terug moest, vroeg hij wel direct hoe het geweest was, en toen hij zaterdagmorgend ginder vertrok, zei hij wel dat het wel stilletjes zal zijn, zo alleen ...... ja, hij is er wel mee bezig.

En nu ga ik er echt uit !

Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en tot ..... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

10 dec 2017, 19:57

Dat ziet er goed uit hé MJ!

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

10 dec 2017, 20:42

goede avond 
hier ook sneeuw ,niks gedaan vandaag 
morgen de benedenkuis 

mariajohanna ,kan je eens herineren wat je naam op libelle was ,ik denk dat ik het nog weet (dooje post dat jet zette, beterschap voor je man 

clive ,dus jou huisje ook in keststemming en euh ,wie isniels ? 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

11 dec 2017, 07:16

Goede morgen seizoentjes,

een venijnige felle wind waait. Moeder belde gisteren om te zeggen dat we niet moesten afkomen wegens de sneeuw. ik moest naar het ziekenhuis bellen om tegen de verpleging te zeggen om aan mijn vader te zeggen dat we niet afkwamen wegens de sneeuw. Die lag hier zeker 2 cm dik. als het niet meer was. we hebben dus de kip zelf mogen opeten. 's avonds hebben we dan pitta gegeten. straks de afwas ervan en de soep wegsmijten. die is gekeerd. vandaag soep maken: kippesoep met noedels. swifferen want Gimly heeft weer veel haar verloren. die was vanmorgen een aria van verdi aan het zingen. "ik heb honger"
er zijn rukwinden voorspeld: tot 85 km/uur. dat beloofd. zal regelmatig met de trolley moeten stilstaan. vooral als je over het kerkplein loopt. vandaag nog de brief voor de mutualiteit in de bus gaan steken.Gimly ligt in een doos. zal er een weg moeten stoppen voor als A. hier woensdag komt. die kat en dozen mompelt ze dan. de hare had in de douche gepist. moet nog een doosje chocolaatjes halen. die zijn voor tijdens de pauze. normaal mogen ze niet, maar ik ben de klant en ik bepaal.( en betaal)
Moeder wist te zeggen dat 50 jaar geleden, twee dagen nadat ik geboren was, het ook gesneeuwd had. en daarna voor lange tijd niets meer. als de geschiedenis zich herhaalt, zien we geen witte kerst meer in lange tijd. ( ik heb liever een groene kerst)
en als alles goed gaat komt vader op zijn verjaardag thuis. hij was al eens uit bed geweest en had de gang afgelopen en in de zetel gezeten. zijn kamergenoot heeft geen televisie. zij lezen en hij speelt accordion.
Clive: dus Niels was er van overtuigd dat er een indringer in zijn kamer zat. vandaag maak ik iets dat ik aan de rooster van mijn voordeur kan hangen. paarse en zilver bollen. kans is groot dat ze er na een tijdje niet meer hangen. 't kan hun hier al dienen.
ventje heeft ontdekt dat er krassen in onze auto zijn op de spoiler bovenaan. ik denk dat ik wel weet wie de dader is.
ik ga eens het net afspeuren.
Fijne maandag, groetjes en knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

11 dec 2017, 08:08

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Oma-C, het stormde gisteren inderdaad hard, de wind huilde echt. Ik heb veel aan jou gedacht gisteren. Ik ben iets geruster nu, nu dat alle zieke bomen in de tuin en voortuin geveld zijn. Ik hoop dat jij toch een beetje kunnen slapen hebt deze nacht. 

MJ, nog even doorbijten, jullie beiden. Er is nog een lange weg te gaan, maar er is ook reeds een zeer lange weg al afgelegd. Ik hoop dat de aanpassingen vlot verlopen. Sinds 16 augustus brandt hier nog steeds een theelichtje voor jullie.

Mammretro, jij gaat ook poetsen vandaag. En Niels is onze bruine Labrador. Wij hebben helaas geen kinderen, dus Niels is een beetje ons kind. Maar doordat hij geen echte hondennaam heeft, raken mensen wel eens in de war  :) :) .  En denken ze dat we over een persoon bezig zijn. Maar het is echt wel een hele lieve en trouwe hond. Hou heel veel van hem. 

Muddy Maddy, jullie zijn dan gisteren niet moeten weggaan door de sneeuw. En jullie hebben kip en pitta gegeten. En nu nog de vaat doen. Het zou echt leuk zijn als je vader op zijn verjaardag zou mogen thuiskomen, ook voor hem brandt er een kaarsje. En ja, Niels beschouwde gisteren zijn mooi verlichte kersthond als indringer Maar nu is hij hem gewoon. En wat lees ik nu, krasjes op de nieuwe auto  :x . Met opzet gedaan denk je ? Vreselijk vind ik dat, dat er mensen bestaan die andermans spullen beschadigen. Hoop dat de krasjes  niet te diep zijn, zodat je ze kan weg similiseren. 

Het eerste wat ik vandaag deed toen ik opstond was de kerstboom aandoen, zo gezellig. 
Manlief is zijn agenda aan het raadplegen of hij niet van thuis uit kan werken, maar ik vrees ervoor.
Na het HH, moet ik naar shopping om 2 broodjes te gaan halen, dat is een kwartiertje stappen, mijn sneeuwlaarsjes staan al klaar. Ga me warm induffelen 

Zo lieve dames, als je niet buiten moet zijn, blijf dan veilig binnen. Ik wens jullie allemaal een hele fijne dag, stuur heel veel groetjes en een groot aantal stevige en warme knuffels.  

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

11 dec 2017, 09:58

M-J, blij van je optimistische nieuws te lezen !

Hier al de zoveelste dag op rij van binnenblijven...voel me niet meer zo belabberd maar het is volop aan het sneeuwen net als gisteren.
Maar kom, heb de kerstboom versierd met wat onderbrekingen, had namelijk niet zo veel zin, maar hij is uiteindelijk mooi geworden.
Al een deel van de kerstkaartjes geschreven maar nog niet verstuurd...vind dat nu zo vroeg allemaal dit jaar ?

Verder niet veel nieuws. Hou jullie warm en doe geen nodeloze verplaatsingen, zou ik zo zeggen.

mariajohanna
Lid geworden op: 21 okt 2012, 19:49

11 dec 2017, 10:17

Dag seizoentjes,
Hier ook volop aan het sneeuwen ..... heb manlief al laten weten dat ik vandaag niet kom, het is geen gebroken armen of benen waard. Ik moest maar zien, zei hij.
Vandaag eens goed doorwerken aan de kerstkaartjes, ik ben er nog niet mee klaar . Ben met alles laat, dit jaar maar iedereen zal er wel begrip voor hebben. Een dag telt maar evenveel uren als anders, nietwaar? En als je de tijd moet 'verdelen' ......
Hou jullie allemaal zo goed mogelijk, en wie er niet door moet blijft maar warm binnen....
Tot ... de volgende !
Vriendelijke woorden zijn sleutels die op alle deuren passen

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 dec 2017, 10:19

AfbeeldingGoede morgen alle leuterkes... hier is het om 9u 
terug beginnen sneeuwen en er ligt alweer een mooi pakje Afbeelding 
Geen dikken vlokken maar redelijk fijn en het plakt goed...
dus weer oppassen als je buiten moet... 
de auto's rijden hier stilletjes dus zal het wel glad zijn Afbeelding 
Ik hoop dat al wie er niet echt door moet, zich rustig thuis houdt
en er geen ongelukken gebeuren...uitschuiven.... 't is rap gebeurd hé... Afbeelding 

Dank voor de overzichtjes clive... geniet van je kersthuis :lol:

M-J, dat gaat de goede kant op... natuurlijk is het een heel gedoe...
tapijten en matjes weg :roll: ja je kan maar beter voorzichtig zijn...
hier liggen ook geen tapijten en matjes meer.. te gevaarlijk om te struikelen
met de draainissen.. ik vond het ook jammer want het is mooier en gezelliger met de tapijten
maar de gezondheid gaat voor ... Ik wens jullie veel sterkte en goede moed...
binnenkort kan je thuis voor verzorgster spelen en is het grootste geloop voor jou gedaan...:)

M-M, hier lag gisteren 5cm sneeuw en nu is het op weg om weer zoveel te worden..
De lucht zit precies nog vol ... weest voorzichtig hé...

Helena beterschap met de verkoudheid... :)

wingerd ook alles in kerststemming... ik heb nog niks uitgehaald
en ik weet nog niet of ik alles weer uit de kelder haal :roll:
en kerstkaartjes gaan hier rond de 15 e op de post :)

zwanenmeer, omasenga, bobijntje, en wie ik nog vergeet...? :roll:
mammyretro, fijn dat je ook hier bent gekomen... (en M-J was vroeger hotmail) :lol:

Ik wens allen een fijne nieuwe week... tot later 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 dec 2017, 12:00

AfbeeldingEen gezellige middag aan iedereen, 't is mooi vanachter hetraam
Al de hele voormiddag... maar ik kom niet verder dan de brievenbus...   
Maar ze blijvenmaar jagen die sneeuwvlokken...'t is al een mooi dekentje... 
maar ik heb liever mijn eigen dekbed...:) 

Ik ga een vers bokeeten met soep, lekker vers gemaakte kippensoep 
Smakelijk iedereen ....en tot later...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

11 dec 2017, 12:14

Afbeelding

Dat was het dus een half uurtje geleden, nu is het gestopt en het begint te smelten, maar er is nog op komst, ik heb koude voeten....
36 jaar geleden begon in het de namiddag te sneeuwen en het heeft toen niet opgehouden voor dagen
het was er nog eens berekoud  bij . Onze jongste werd toen geboren. Gelukkig waren we op de middag naar het ziekenhuis vertrokken. 

Morgen naar de kine met dit weer, ik denk het niet...trouwens die snotvalling is naar beneden gezakt  en nu begin ik te hoesten tegen de sterren op. Zal toch maar een beetje voorzichtig zijn. Een klasgenote van de Latijnse les had een onschuldig hoestje, tot ze met een longontsteking 14 dagen in het ziekenhuis gelden heeft... Ik heb absoluut geen zin in een verblijf op geriatrie bij ons...Tot daar aan toe op geneeskunde, maar ik ben de 70 gepasseerd en dan denken ze dat je incontinent, dement en weet ik wat nog bent.

Jongste kleindochter is ziek, er was een vraag voor oppas morgen, maar of dat nu zo verstandig is....enfin, ik zal back-up blijven in laatste instantie.

Maak het gezellig achter de venster en blijf binnen als je niet buiten moet. Met deze verkoudheid ga ik nu eens geen sneeuw ruimen buiten. Trouwens ik heb koorts, dus niet echt verstandig...Ik hoop dat buurman er niet aan begint met zijn mijnheer M.Zo we gaan toch iets proberen te doen.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

11 dec 2017, 13:40

Dag seizoentjes allemaal .. 
Hier is de sneeuw terug weg en nu regent het ... 
Weinig zin om iets te doen ...... tja ... de donkere dagen voor Kerstmis ...

Afbeelding

Veel moed en sterkte aan iedereen ... 
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

11 dec 2017, 15:54

Hallookes iedereen,

Receptje voor rijsttaart is graag gedaan , hoor.

MJ: mercikes voor de wensen voor toekomstige kleindochter.

Mijn planning voor vandaag is volledig in de war gelopen door de sneeuw.Ging normaal deze morgend naar de winkel, niet dus, en in de namiddag naar de kapper, ook niet dus.
Manlief heeft de eerste keer zijn enorme sneeuwschop kunnen gebruiken, heeft die 6 à 7 jaar geleden aangekocht.Spaanse woef natuurlijk mee naar buiten.Het was voor hem de eerste keer dat hij sneeuw zag, en maar rennen en in de sneeuw happen.Mooi om te zien.
Maar dan: sprong hij op de rand van de vijver ( wat hij wel vaker doet)en keek naar het water dat nu verandert was in een dun laagje ijs.En nog eens kijken, en dan liep hij op het ijs, met als gevolg , zakte hij erdoor in het ijskoude water.Op 1 , 2 , 3 was hij er terug uit :D .Gelukkig had ik het gezien en riep hem dadelijk binnen.Manlief had niks in de gaten.Hij schudde zich eens goed , en deed of er niks gebeurt was :D :D .
Heb hem afgedroogd en de vloer opgedweild.
Zal hem geen 2de keer meer overkomen, denk ik :D :D .

Mijn kerstboom staat en de lichtjes branden.Ook de kerststal onderaan de boom.Mijn kerstbeer zit bovenop de kast, uitkijkend in de living.Hoog genoeg gezet voor spaanse woef, die dat interessant vond.Ons eerste hondje indertijd was daar ook verzot op.

Manlief is te voet naar de bakker geweest, en kwam nat terug.Je moet op de rijbaan lopen en de passerende auto's spatten de sneeuw op hem.Met als gevolg een goeie natte broek :D .

Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

11 dec 2017, 17:51

AfbeeldingEen gezellige avond iedereen... hier is het gestopt metsneeuwen
maar ze beloven voor vannacht vriesweer...
dan wordt de papperige boel een hele ijs vlakte...
nog gevaarlijker danvandaag... :roll: 

anjelierken, ja het is een vieze boel op straat; maar soms moet men er door
je moet eten hebben ... je zal wel geschrokken zijn als je woef onderuit zag gaan.. 
hopelijk houdt hij er niks aan over...:roll:
Voor allen een warme avond en een heerlijke nacht met mooiedromen :wink:
Minder pijn en last voor wie geplaagd wordt... en veel sterkte...
Slaaplekker straks en tot morgen :)
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

11 dec 2017, 20:59

GOEDE AVOND ALLEN 

oma c je zal me waarschijnlijk meer hier zien ,kan me ook niet meer inloggen op libelle 
had geen stroom deze namiddag ,de p.c die viel uit ,
en deze avond geprobeerd om op het forum te gaan , kan ik niet meer :cry: :cry:
:cry:
zie dat het wat overal sneeuwd ,hier ook ,maar na 15 uur is het beginnen te regen ,
en nu kletterd het werkelijk tegen het raam 
ons straat licht brand niet meer is wel donker 

clive ,dus ,niels in een hond ,dacht het nog ,een labrador is zowiezo lief 

ik ben er toch door gegaan ,had zin in een wandeling ,want was nog in geen 2 dagen buiten geweest

wens allen een fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Bobijntje
Lid geworden op: 30 okt 2015, 19:48
Locatie: Ergens in Vlaanderen

11 dec 2017, 22:50

Hallo dames, goede witte avond allemaal


AfbeeldingWat is die lay-out hier weer verandert.....

Alles ligt hier te rusten onder een dik wit sneeuwtapijt,
vind dat zo rustgevend maar voor wie er door moet is 't natuurlijk minder :cry:
Ik heb hier dus 10 dagen moeten bijlezen maar ben toch weer een stuk
vergeten..........

Anjelier dikke proficiat met de uitbreiding van de familie,
wat zullen jullie blij zijn met zo'n koningswens!!!
Bedankt voor 't recept van de rijsttaart, manlief zal smullen!!
Geniet maar van het komende concert, dat is namelijk prachtig!!!

Wingerd jij bent dus ook al in kerststemming :wink:
 Verzorg die verkoudheid maar goed hoor, ze zijn goedkoop
momenteel!!

Oma-C beetje laat maar toch nog onze innige deelneming bij
't overlijden van je vriendin.
Jij hebt de kelder weer proper gemaakt alhoewel ik niet denk
dat die zo vuil zal zijn maar zo'n rolbeurt vind ik wel goed.

Lieve Clive, ook jouw kerstboom zal weer mooi staan schitteren,
je kleurencombinatie zal weer prachtig zijn!
En jij kan samen met Niels de kerstsfeer opsnuiven in zijn kamer
maar foei, jij zet er zomaar een vreemde verlichte hond bij :lol:
Hopelijk moest jouw manlief vandaag de baan niet op, 't
is wel heel gevaarlijk nu.

MJ wij hebben hier al veel aan jullie gedacht en kaarsjes branden hier
ook alle dagen!!! Vind het zo fijn voor jou dat echtgenoot nu toch al
soms naar huis mag, dat zal ook een aanpassen zijn voor jullie beiden
maar met veel geduld gaan jullie er el geraken!!!!
Dikke sterkteknuffel voor jullie

Hallo MM wat een mooi cadeau heb jij voor je verjaardag gekregen,
jouw ventje zit toch ook vol verrassingen hé!!
Voor jouw papa heel veel beterschapswensen en hopelijk
mag hij vlug naar huis!!!

Hvt wat een mooie foto, ik veronderstel dat die van je tuin is?
Verzorg die opkomende verkoudheid maar goed maar je hebt
geluk...ze is al een stukje gezakt nu kan je ze enkel nog uithoesten!!!
Hou je maar warm he en een vroeger libelleke zou zeggen :
niets beter dan tijm-honing-citroentee!!

Hallo Omasenga jij bent hier ook weer binnengeraakt :lol:  
leuk om jou te lezen!!
Alles goed met de kroost? Die gaan nu wel genieten van de sneeuw!!

Zwanenmeer jij verrast ons hier elke dag met prachtige plaatjes!
Jij zal nu wel een heel mooi uitzicht hebben met de sneeuw voor
de deur maar wees toch voorzichtig als je de baan op moet!!

Mammyretro jij komt ook weer eens overgewaaid van 't ander
forum:lol:,welkom

Billyke jij zal weer een wandeling met jouw hondje gemaakt hebben
wees maar voorzichtig hoor want 't ligt glad

Oeps ik ben aan 11 apostelen geraakt....zou de 12de in de sneeuw 
verdwaald zijn of heb ik echt iemand vergeten............

Morgen zal een dagje van boodschappen doen zijn als 't weer het
toelaat en anders zullen de kerstkaartjes aan de beurt komen

Ik wens jullie allen een heel fijne nachtrust, mooie dromen en 
voor morgen een sneeuw-en ijzelvrije dinsdag!!!
Geniet nu... niet morgen