in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

12 dec 2017, 07:11

Goede morgen seizoentjes,


de sneeuw is zo goed als weg, dus nu papelat. moeder is gisteren ook niet naar vader geweest.
er staan weer veel piekuur gesprekken op de rekening. ik zei tegen ventje: wat wil je dan ook?
wij willen haar graag een gsm met grote toetsen geven en haar klantennummer bij ons, dan kan ze hele dagen naar mij bellen maar dat ziet vader dan niet zitten.
ondanks koude voeten toch redelijk geslapen. vandaag kine. zie het niet zitten. ik zal ergens een paar handschoenen moeten uitvissen want gisteren voelden die bevroren aan en deden pijn. mijn handen beginnen met de dag weer ijskoud te worden.
Gisteren lagen we al in bed toen er beneden misnoegd gemiauwd werd. zijn dweil lag niet goed en zijn doos stond niet op zijn plaats! ventje naar beneden om dat goed te leggen. mijn leesbril in de keuken is een oor af. dat is zoeken naar zo'n goedkoop leesbrilletje in 't kruidvat.
vandaag leesvoer.
brr, ik haal Gimly vanuit de gang en voel de koude in de gang. volgens de meteo zijn de waarden 3° maar het voelt aan als -1. best een dikkere trui aandoen vandaag.
heb horen zeggen dat het Damiaan volzet ligt. het ventje dat naast mijn vader ligt is uit een boom gevallen! 8O tast nu mijn zakken af! wat hij daar in die boom moest doen weten we niet. zijn vrouw zit heel de tijd op hem te kijven dus ik kan me er wel iets bij voorstellen.
Gimly ligt in zijn doos die gisteren dus niet goed stond.
ventje zegt dat het in brugge nog vol ligt met sneeuw. hier zo goed als niets meer. heb hem eraan herinnerd dat hij een zak zout moet halen voor de waterontharder. hij zei dat hij diep geslapen had. misschien omdat hij geen twee uur meer dvd gekeken heeft. sinds ik niet meer op mijn uurwerk kijk als ik naar het toilet ben geweest, val ik rapperder weer in slaap.
gisteren was het pas om 8 u 40 licht. morgen komt A. ze heeft al plannen: mijn deuren afwassen en verder doen in mijn onderste keukenkasten. maar ze moet ook nog 't een en 't ander strijken en het beddegoed helpen verversen. de voorraad chocolaatjes is al aangevuld.
vandaag plooien als ik naar de kine geweest ben en Yolande me niet te veel afgebeuld heeft.
Fijne Dinsdag, groetjes en een knuffel.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 dec 2017, 07:34

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes,

Wingerd, blij te lezen dat jij jou iets beter voelt. En de kerstboom is dan in stukjes versierd maar is heel mooi geworden. 

MJ, het was geen weer gisteren om door te gaan, eentje in het ziekenhuis volstaat. Ik begrijp maar al te goed dat je tijd tekort komt. 

Oma-C, het was heel erg glad buiten. Moest brood gaan halen in shopping en heb ook een uitschuiver gemaakt in de sneeuw. Ondanks sneeuwlaarsjes aan. Het was meer een struikelpartij, want viel over een borduur die onder de sneeuw lag, maar viel zacht en heb me nergens pijn gedaan. 

HVT, verzorg jouw verkoudheid maar goed. En moest je vandaag besluiten toch naar de kine te gaan, wees dan heel voorzichtig. 

Zwanenmeer, het zijn inderdaad donkere dagen en dan heb je weinig zin om iets te doen. Maar na regen of sneeuw in dit geval, komt zonneschijn. 

Anjelier, jouw hele planning in de war. Oeps , Spaanse woef door het ijs gezakt, hopelijk houdt hij er geen verkoudheid aan over. Maar je hebt hem onmiddellijk goed droog gewreven. Dat is iets wat hij geen tweede keer gaat proberen. Jouw kerstboom staat ook en zelfs een kerststal. Dat zie je zoveel niet meer. Maar is wel mooi. En Niels is gek op sneeuw, wou gisteren om de haverklap buiten Hapte in de sneeuwvlokken en rolde zich erin. Voor hem mag het alle dagen sneeuwen, maar ja, hij moet dan ook niet op zijn werk zijn en hoeft geen auto te rijden. 

Mammyretro, inlogproblemen op Libelle, ik kom daar al heel lang niet meer. En een fijne wandeling in de sneeuw gedaan. En van Niels had je dan goed geraden. 100 bisous en een knuffel terug.

Bobijntje, een prachtig overzichtje zoals steeds. Manlief heeft gisteren van thuis uit gewerkt en zelfs vandaag gaat hij even kijken of hij niet van hieruit kan werken. En intussen is Niels' zijn nieuwe kamergenoot gewoon. Het is een lieve hoor. Maar je kent Niels als er een verandering gebeurt hé ? En dan nog in zijn kamer. Maar het is daar wel supergezellig. Ik hoop dat het bij jullie ook goed gaat. 

Zo, ik ga plaats maken voor Muddy Maddy en voor Oma-C. Vandaag overal stofzuigen en de was en de strijk doen. Ik wens jullie allemaal een fijne dag, stuur jullie heel veel groetjes en een aantal warme knuffels. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 dec 2017, 10:15

AfbeeldingGoede morgen iedereenAfbeelding, hier is het aan 't regenen...zo zal de sneeuw snel weg zijn...ik heb vanmorgen eerst gaan ruimen aan de garage, een paadje maken
want er moet niemand in die garage zijn er lag gisteravond zo'n 5 cm 
en die had ik ook nog weg geschept... vanmorgen weer evenveel...
nu is er terug een paadje zodat de mensen door kunnen zonder benen breken...AfbeeldingNu even uitblazen want ik heb er aan gezweet... de koude wind is voorlopig weg 
en ik had het er warm aan.. nu maar hopen dat ik voorlopig niet meer terug moet...

mammyretro ik kon deze week ook niet meer inloggen bij libelle
maar dan heb ik hier genoeg te lezen en te schrijven :)

bobijntje dank voor je overzichtje, ik ga het niet herhalen.. :roll:

Hier lag op de brievenbus, op de haagjes en zo...en de weg waar niet gereden of gelopen werd 
een dik dekbed...wel een 10 tal cm alle dagen bijeengespaard
mooi om te zien.. en vanuit mijn appartement kijk ik op een
ondergesneeuwd speeltuintje en smetteloze garagedaken.. heel mooi
De sneeuw schuift hier en daar van de huisdaken naar beneden...mooi beeld

Voor allen een gezellige dag binnen... daar is het veilig en warm
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 dec 2017, 10:28

Goede morgen,

Naar de kine is afgelast. Hij had er begrip voor.
Oppas op jongste kleinkind is ook geregeld geraakt.
Met een dubbele oorontsteking kan ze beter niet nog wat meer mie-kroobjes opdoen.
 
Afbeelding

Zie je Niels al rijden? Ik wel dus...

Vandaag gaan we iets meer uit onze handen laten komen dan gisteren. We zullen zien, want het is nog net of ik onder water leef. Nog vier grote zakdoeken en dan zal ik moeten overgaan op versleten keukenhanddoeken. Tissues zijn geen optie of ik moet er drie of vier bijeen gebruiken.
Het zal ook wel overgaan zeker.

Maak er een fijne dag van allemaal. 

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

12 dec 2017, 11:23

Oeps, Niels in de auto, als dat maar goed afloopt. Bovendien is hij niet verzekerd en heeft hij geen rijbewijs. Ga hem bellen op zijn GSM dat hij dadelijk naar huis moet komen :D:D:D:D.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 dec 2017, 14:11

oh la la de emoticons slagen tilt....

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

12 dec 2017, 18:02

Afbeelding

Goede avond iedereen...en zo ineens is het donker hé....Afbeelding
De zon was er nog doorgekomen maar natuurlijk geeft ze 
geen warmte meer om de sneeuw te doen smeltenAfbeelding
Maar 't was mooi die schittering op de sneeuw...Afbeelding

Goede avond iedereen, ik heb geen last van de emoticons :roll:
als ze niet willen dan typ ik ze zelf :lol:

Niels aan 't autorijden... knappe gast :lol:... tegenwoordig kan alles :lol:

Goeie nacht en tot morgen... slaaplekker
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

12 dec 2017, 20:30

goede avond ,kom even over gewaaid 

clive ,goeie hond heb je en slimme ,een die auto rijd :D
ik kon gisteren ook de stoep van weg zien ,maar het is me gelukt om zonder vallen 
thuis te komen 

vandaag wat beter weer ,de zon nog erbij 
morgen weer regen ,en het is de wandeling ,
en ik heb het uitgestippeld ,ik hou van regen ,
maar uren wandelen ,zeg me niks 

bobijntje ,zoals altijd een update van je  :D
zo kan ik wat volgen 

helena ,ik word zeden verkoud ,maar als ik er een heb 
kan het lang duren voor hij weg is ,beterschap 

papy heeft een nieuw joujou ,dus moet hij mammy hebben 
want zelfs een afstand bediening is moeilijk voor hem  :D
maar dan heeft hij andere kwaliteiten ,want wat hij in de tuin heeft gemaakt 
doet ik hem niet na ,de dames die op fb bij me zitten ;weten het 

fijne avond ,bisous
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

12 dec 2017, 21:58

Hallookes iedereen,

Bobijntje: dank u wel voor de wensen voor toekomstige kleindochter.

Oma-C: was wel even schrikken gisteren toen spaanse woef op de vijver liep.Had dat niet verwacht.En inderdaad dat overkomt hem geen tweede keer.

Clive: gelukkig heb je je geen pijn gedaan.Een borduur zie je niet onder de sneeuw.

De planning die gisteren in het honderd liep , heb ik vandaag gedaan.De winkel en de kapper en vanavond de dierenarts voor spuitje tegen kennelhoest.Onderweg toch even geslipt met de auto, was hier en daar glad.Een mevrouw die in de wachtzaal zat, was ook geslipt zei ze.
Spaanse woef had niet door dat hij een spuitje kreeg, ondertussen mocht hij snoepjes eten van de dierenarts.De volgende keer weet hij de snoepjesdoos staan :D :D.Over 4 weken moet hij nog eens gaan , voor de 2de spuit.


Dames, tot morgen.

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

12 dec 2017, 23:34

Ja die emoticons: er is even een probleem geweest, maar het "onderhoudsteam" van de website had het rap door en heeft het verholpen.

Ik heb de keukendeurtjes maar onderhanden genomen deze namiddag. Vroeger zou ik heel de keuken gedaan gekregen hebben, maar vandaag is er maar één blok helemaal gedaan geraakt.
Wat zegt oma-c weer? Morgen komt ook nog langs en ik heb geen activiteiten buiten huis deze week zodoende.

Morgen moet ik eender hoe naar de bib geraken of ik ga me daar een boete moeten betalen...Ik kon niet meer verlengen. Dat gaat maar één keer bij ons en dan nog betalend.Ik hoopdat het toch een beetje dooit, want de stoep ligt hier nog vol sneeuw. Ja sorry hoor maar met die verkoudheid ging ik me daar eens niet in de kou staan schuppen, wat ik trouwens ook niet meer mag doen.

Slaap wel iedereen!

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

13 dec 2017, 07:08

Goede morgen seizoentjes,


er valt hier miezelige regen, en er is veel wind. de laatste resten sneeuw worden opgeruimd. ben gisteren behoorlijk afgebeuld bij de kine. voel het in de benen en mijn rug. A. komt vandaag en net is Gimly ziek. :(. ik hoop maar dat hij niet overgeeft of diarree heeft als ze hier is.
de verpleegsters hadden vader niet verwittigd dat wij niet konden komen en die twee dagen dat moeder ook niet kwam was hij ziek. die zie ik nog niet vrijdag naar huis gaan. ja, vader laat zijn gsm niet aan.
dan kom je dat tegen. ik ga op boodschap en vergeet de mijne.( toch meestal)
die verpleegsters denken: ja, meneer heeft toch een gsm? want moeder had maandag ook gebeld. hij moet nog een ct-scan ondergaan. waarschijnlijk op basis daarvan, laten ze hem dan naar huis gaan.
of moet hij blijven. ik denk het laatste. ventje heeft ons oude engelse kerstboompje mee naar de buro. wij hebben nu immers moderne kerstverlichting. mijn trolley heeft twee dagen dooiwater gelekt.
ventje komt 50 min te kort om vrijdag vroeger naar huis te komen. morgen de dokter. en weer de kine. ik ga pas terug zijn van de dokter of ik moet al weer aanzetten voor de kine. tsja, eten zal dan voor na de kine zijn. heb enkel het tv boekje gisteren uitgelezen. ze beginnen nu al met kerstfilms.ventje zei dat de enige kerstfilm de familie bekeek was de sound of music. ze hadden daar de video van. ik begin hier nu ook te hoesten. seffens heb ik een verkoudheid vast.
ga rap mijn FB bekijken en dan de afwas al opstarten.
Fijne woensdag, groetjes, knuffel
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2017, 09:39

Afbeelding
Goede morgen iedereen... hier regen en wind en men zegt:
"zonder regen en wind is de dooi niet waard dat hij begint"
de helft van de sneeuw is al wegAfbeelding
't zal mooi zijn als het weer opgeruimd is... ook minder gevaarlijk...
ik ben niet naar de markt vandaag... er zullen niet veel kramen staan
en er zal weinig volk zijn... Woehoehoe de wind loeit hier rond  de woningAfbeelding

Ja Helena, we moeten beginnen beseffen dat vroeger voorbij is en dat we nooit
nog alles gedaan krijgen wat toen wel ging :roll: aanvaarden wat komt...
ons overal in opwinden helpt ook niet :oops:

M-M sterkt voor jou en je vader... :?

ik ga even rusten met een dafalgan... heb vreselijke hoofdpijn...
Een aangename warme dag aan iedereen en tot later
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

13 dec 2017, 10:32

Goede morgen.

Och arme die sennet medewerkers die de make over aan het maken zijn. Die moeten over een enorme dosis geduld beschikken om al die "klachten" en opmerkingen te verwerken. En iedere keer opnieuw krijgen ze he tin orde. Chapeau!

Ondertussen hebben we ons daar al bij neergelegd hoor oma-C. Wie het niet kan zien liggen moet maar een borstel en dweil pakken en eraan beginnen...

Wel, dat zal dan de laatste keer zijn dat ik ook maar één vlokje sneeuw zal vegen bij de buren links en rechts.
Als ik bij mij bezig ben doe ik normaal gezien zeker één van de buren mee. Ik veronderstel dat ze wel gezien hebben dat ik al die dagen niet te bespeuren was. Stoep is geveegd tot op de millimeter links en rechts van mij.Boodschap begrepen. Ik zou op zijn minst eens informeren of alles oké was, als ik wist dat de buurvrouw alleen was en niet te bespeuren al die tijd.Natuurlijk heb ik kinderen, inderdaad. Beetje zot om die uit Brussel over te laten komen om sneeuw te ruimen omdat ik ziek ben. De dochter heeft zelf net ene kleine ingreep aan haar hand ondergaan waardoor ze zes weken uit circulatie is. Enfin, ik weet wat ik moet weten.

We zullen vandaag dan de rest van de keuken doen. Het is toch voorlopig nog geen weer om er door te ploeteren. Er zit nog brood en vlees in de diepvries en ik heb nog afbakbroodjes in voorraad. 

Gisteren voor ik in slaap viel een half uur aan een stuk geblaft gelijk een zeehond. Deze morgen idem. Mijn ochtendritueel duurde een half uur langer dan normaal.

En zo gaat dat tegenwoordig: oudste kleindochter heeft haar geschenkje zelf gekocht en ingepakt en ik heb de centjes op haar rekening overgeschreven. Jongste kleindochter is aan het bekomen van haar oorontsteking.
De rest is examen aan het doen, behalve die van het eerste studiejaar neem ik aan. De jaarlijkse foltering. Waarom doen ze geen permanente evaluatie?

Dames en dieren maak er een toffe dag van vandaag.

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

13 dec 2017, 16:37

Hallo dames, niet veel te vertellen maar kom toch even groeten. De godganse dag regen, hoe saai, maar gelukkig is de sneeuw praktisch allemaal weg.
Vanmorgen konden we gewoon rijden, ik moest immers net als Anjelierken naar de kapster. Ik ben nu te mooi om door de regen buiten te gaan lopen  :lol: :lol:
Er is momenteel iemand naar onze verwarming aan het kijken want die heeft de laatste tijd kuren. Soms wil ze niet aanslaan en dan moet manlief met een hamer op de circulatiepomp gaan kloppen, dat is toch ook geen doen  :cry:. Hopelijk geen grote kosten...
Tot een van de volgende dagen dames.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

13 dec 2017, 17:58

Dag seizoentjes allemaal ,

Oei, Wingerd , dat klinkt niet goed voor de verwarming .... 
Hier ook niet veel nieuws : alle nieuwjaarskaartjes vandaag geschreven ..
Een goede avond en veel sterkte aan iedereen die het kan gebruiken ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "