in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

13 dec 2017, 18:27

AfbeeldingEen goede avond iedereen.. amaaiwie niet buiten moet 
blijf maar binnen.... het regent hier al de hele dag eerstgewone regen 
en nu zijn het bakken die ze eruit kippen... :roll: maar de sneeuw isbijna weg...
hier en daar waarhet op een hoop geschept was ligt nog wat... 
maar morgen is dat ook weg... goed want ik moet boodschappendoen.

wingerd succes met de verwarming want die kan je nu niet missen deze tijd :roll:
en am mooi gemaakt door de kapper... ik moet vrijdag op de middag gaan
maar knippen en brushen ik ben daar op 20 minuten terug buiten :lol:

zwanenmeer, hier giet het ook zoals op het plaatje,
de weerman waarschuwde vandaag voor wateroverlast :roll:

Helena bij mij waren ze ook tot aan de poort van de garage geweest 
en de rest mocht ik zelf doen :lol:... ik ga zowiezo toch kijken want ik vertrouw het niet...
ik zie het niet van hier want het is achter de hoek :?

Nog en gezellige warme avond en een goeie nacht...
slaaplekker en tot morgen
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

14 dec 2017, 07:29

Goede morgen seizoentjes,


veel wind en ventje is op zending. Gimly nog altijd ziek. de deuren zijn afgewassen en de helft van de onderste keukenkasten is gedaan want A. had rugpijn. heb ze een dafalgan gegeven.
dat ventje naast vader: zijn broer is duivenmelker en er zat een tak van die boom waar hij uitgedonderd is in de weg van de duiven. wachten nog op het resultaat van vader zijn ct- scan.
vandaag de dokter. diepvries is gisteren geweest. ik heb een zeeduivel gekocht, g&t sorbet, frambozensorbet en 6 flessen cava. had nog juist plaats in de vriezer. heb een ornament van paarse en zilveren kerstballen gemaakt. vanmorgen hingen ze er nog. moet nog twee linten met kleine pakjes hangen aan het raam, maar dat moet ventje dan maar doen. vandaag na de zending op boodschap want doordat ze maandag eerder naar huis mochten komt ventje 50 min te kort om 2u te nemen. ik snap niet waarom vader ipv te piekeren niet zijn gsm had genomen en naar mij of moeder gebeld. ventje moet nog 4 dagen werken volgende week en dan begint het kerstverlof. of we gaan "vieren" weet ik niet. dat hangt af van de situatie met vader. eigenlijk zou ik liever hebben dat dit gewone dagen waren.
over sneeuw ruimen: buurman veranda had een pad gemaakt tussen de twee huizen en beide voordeuren sneeuwvrij gemaakt.
de rest liet het allemaal liggen. alleen de schoenmaker had sneeuw geruimd.
moet nog de libelle lezen. ik zit waarschijnlijk in een leesdip. moet nog naam van de pillen opschrijven die de dokter de vorige keer voorgeschreven had en die ze op haar computer niet terug vond. en vignetten meedoen voor de secretaresse. plus kerstkaartje voor dokter en secretaresse.
de rest kan ik dan morgen schrijven en hopen dat jan  postzegels gaat hebben. anders moet ik naar het postpunt. en dat is een beetje ver.
Fijne vrijdag, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 dec 2017, 07:31

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes, 

Eerst en vooral, aan alle zieken van harte beterschap. 

Ben gisteren niet hier geweest. Kreeg eergisteren laat een alarmerend telefoontje van ex-buurmeisje dat 
baby D met spoed was opgenomen in het ziekenhuis. Hij had heel hoge koorts en deed 2X zo lang koortsstuipen dat ze hem in slaap hebben moeten doen. En net nu zijn mijn buren, de mama en de papa dus van ex-buurmeisje op vakantie. Dus holderdebolder naar het ziekenhuis. Is dan even overgebracht naar een ander ziekenhuis waar hij een nacht op IC heeft gelegen. De dag nadien mocht hij terug naar het ziekenhuis en ligt nu op een gewone kamer. Ben hem dan al 2 keer gaan bezoeken. Hij is nu beter, en gisteren heeft hij door de dag geen koorts meer gehad Maar hoe de nacht verlopen is, weet ik nog niet. Het is nog wat vroeg om te bellen. Als hij 24 uur koortsvrij is, mag hij naar huis, dus duimen omhoog dat hij deze nacht geen koorts heeft gemaakt en dat hij dan vandaag misschien al naar huis mag. Hij had een begin van een longontsteking. Gelukkig eet en drinkt hij goed en is het een stevige kleine. 

Moet vandaag om 16.00H bij de kapper zijn. En als baby D vandaag nog niet naar huis mag, ga ik na de kapper rechtsreeks terug naar het ziekenhuis. Mijn buren zijn pas zaterdagnacht thuis. Gisteren zijn vuile kleertjes meegebracht en die gisterenavond laat nog gewassen en gedroogd. Straks even met mijn strijkijzer erover en dan neem ik die terug mee als hij nog een dagje moet blijven. 

Heb jullie allemaal gelezen en merk dat er veel verkoudheden zijn. Wingerd, ik hoop niet dat je in zware kosten valt. 

Ik was om 05.15H al op en heb de teksten in de kaartjes geplakt, nu moeten onze namen er nog onder en in de enveloppen worden gestoken en dan doe ik ze maandagochtend op de bus. Manlief tekent ze in het weekend. 

Vandaag de 2 benedenverdiepingen dweilklaar maken voor morgen en dan naar de kapper . Hopelijk daarna niet naar het ziekenhuis. Elke keer als ik naar de kapper ga, regent het. Zal dus maar mijn paraplu meenemen. 

Zo, ik ga langzaam beginnen en ga hier plaats maken voor Muddy Maddy en Oma-C. Sorry voor het ego-bericht.  Liefs en dikke knuffels aan jullie allemaal. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2017, 09:47

AfbeeldingEengoede morgen iedereen,
Het is momenteel droog na een hele nacht regen...
het water is met bakken naar beneden gevallen... amaai!!
Ik zou niet schrikken als er mensen wateroverlast hebben hierof daar
hopelijk krijgen we eens een droog dagje dat alles een beetjekan zakken...
Er hangen wel hele dikke grijze wolken ..... :roll:

Amai ik ben al moe van alles te lezen... wat een drukte bij jullie :roll:
M-M en clive ik kan alleen veel sterkte wensen... en hopen dat alles goedkomt..
allebei een knuffel en een emmertje met moed :?

Verder is alles hier min of mer normaal.. kalmaan dan breekt het lijntje niet...:)

Groetjes en beterschapswensen aan iedereen die het nodig heeft... :?
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

14 dec 2017, 10:52

Gesneuveld uiteindelijk. Het zal een heel braaf kalm dagje moeten worden vrees ik.
Jongste kleinkinderen ook allebei ziek:RSV en oorontsteking. Hopelijk moeten ze niet opgenomen worden.

Volgens het weerbericht ging het vandaag nog sneeuwen en regenen . De zon schijnt en ik zie blauwe lucht.

Hopelijk krijgt iedereen gedaan wat hij op zijn to do lijstje heeft staan.

Dat van mij blijft leeg vandaag.

Prettige dag nog!
Laatst gewijzigd door Helena van Troje op 14 dec 2017, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

14 dec 2017, 12:09

Voor HVT en andere zieken : spoedig herstel gewenst ! 

Het is nat en koud buiten .... winter hé ...
Veel moed voor iedereen ...

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

14 dec 2017, 13:59

Hallo iedereen,

de verwarming was gisteren snel gerepareerd, maar wel een nieuwe circulatiepomp moeten plaatsen zoals manlief al gedacht had. De rekening hebben we nog te verwachten  :cry:
Vanmorgen naar de dokter, enkel om een verwijsbrief voor de endocrinoloog, in januari, en voor voorschriftjes.
Heb er wat bemoedigende woorden bij gekregen, dus de doktersrekening was niet voor niets  :wink: :wink:

Dan nog een hoop kaartjes gekocht dus er zal kunnen geschreven worden.
Héél eventjes zon gehad hier maar dat duurde niet lang.

Beterschap en groetjes aan iedereen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

14 dec 2017, 17:53

AfbeeldingGoede avond iedereen, het is de hele dag droog gebleven fijn toch..
ik heb een grote wandeling gaan doen want de zon scheen in de namiddag
Er was wel een ferme wind maar goed gekleed kan ik ertegen
en daar wou ik van profiteren, en het heeft deugd gedaan...Afbeelding

Ik zie dat de lachende smiley's een kerstmuts op hebben... leuk is dat... Afbeelding
Dank aan de sennetmedewerkers die daarvoor gezorgd hebben

Nu ga ik voor eten zorgen .. ik heb en hamburger meegebracht
en een vers pistoléke een ajuintje erbij bakken en een gemengd slaatje erbij...
meer heb ik niet meer nodig vandaag... :)
Ik wens allemaatjes een gezellige avond en een rustige warme nacht...
groetjes allen en tot morgen..Afbeelding sterkte aan de zieken
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

14 dec 2017, 21:19

Afbeelding

Goedenavond Seizoentjes, 

Van harte beterschap aan alle zieke Seizoentjes  of zij die pijn hebben of verdriet.

Baby D is thuis.  Was 24 uur koortsvrij geweest en dus mocht hij naar huis. Ben blij. 

Ik kwam eigenlijk enkel langs om jullie allemaal nog een fijne avond te wensen en voor straks een zachte slaapwel. Liefs en een warme knuffel aan jullie allen. 

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

14 dec 2017, 22:39

Hallookes iedereen,

Clive: dat was wel schrikken met baby D.Zeker als ze zo klein zijn.De ouders van baby D zullen wel blij geweest zijn met uw hulp, op die momenten hebben ze die nodig.
Gelukkig is hij nu weer thuis, dan is het ergste achter de rug :D.

HVT: veel beterschap gewenst voor jongste kleinkinderen.

Alle sneeuw is weg, nu is er veel water.Hier een eindje verder is er een straat afgesloten wegens watersnood.
Van teveel water zullen wij hier nooit last hebben, we wonen op een droge zandgrond.

Morgenavond ga ik nog eens bloemschikken, is ook al een tijdje geleden.We gaan een kerststuk maken, ziet er mooi uit op foto.

Dames, misschien tot morgen.

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

15 dec 2017, 07:09

Goede morgen seizoentjes,

vader mag misschien maandag naar huis. vandaag verjaart hij dus in het ziekenhuis. moet om 11 uur bellen dan zal zijn gsm aanliggen. en dan om 12 uur naar de marteling. met 90% luchtvochtigheid voel ik mijn benen weer.
bij de dokter was alles in orde. volgende keer wordt bloed genomen om mijn vit D level te bepalen. ze was blij met haar kerstkaartje. ook de secretaresse. vandaag schrijf ik de rest.
Gimly is nog altijd niet in orde. ik heb anti- haarbal snoepjes mee. ik denk dat het van de kip van verleden week zondag is die hem niet bevallen is. de laatste keer dat ik hem kip gaf was het ook van dat.
ons moeder begint te halucineren. nu beweerde ze dat ik overlaatst smoelen zat te trekken in de mr grill. :roll:.
ventje moet langer werken en heeft een vergadering.
er staat een zak zout in de gang. kan de waterontharder vanavond bijgevuld worden want het onderhoud komt maar in januari. en je krijgt nu maar een beperkt aantal zakken. vroeger kreeg je er 8 nu zijn het er maar 5 niet meer. de meesten stelden hun onderhoud uit tot hun zakken op waren.
b- post was weer rap. maar ik had hem te stekken. dan pakje weer uit de auto. briefje heeft hij niet gevraagd. dat zat al in de bus.
ik heb weer met groene dreft gewerkt en mijn vel aan de vingers begint weer te pellen.
Gimly is op zijn dweil gaan liggen. en ik heb nog altijd de libelle niet uitgelezen. zal hem meedoen naar de marteling.
Clive: ben blij dat alles weer in orde is met baby D. zat er zelf een beetje mee in omdat jij een goede band hebt met zijn moeder.
Wingerd: in de kosten. zo'n circulatiepomp zal wel duur zijn. maar een hele verwarmingsketel vervangen was ook best duur. twee weken zo'n 32 liter water per dag verloren. en dat allemaal omdat de mislukte aannemer hier zelf wilde komen wonen. we moesten er een extra lening bijnemen. waarom brengt Woef takjes mee van een wandeling?
ga eens kijken of er niets wereldschokkend is gebeurd op de sociale media.
Fijne vrijdag, groetjes en een knuffel voor elk.
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

15 dec 2017, 08:06

Afbeelding

Goedemorgen Seizoentjes,

Anjelier, ja, het was serieus schrikken voor de ouders van baby D. Gelukkig is hij terug thuis. 
Heeft Spaanse woef niets overgehouden aan zijn bad in de vijver ? Ik hoop van niet. 
En jij gaat bloemschikken, doe ik ook graag, maar er zijn hier geen cursussen in de buurt. Maar doe het wel vaak als de bloemen niet te duur zijn. Als ik daarmee bezig ben, word ik er heel rustig van. Maar er een mooi kerststuk van , dat gaat jou zeker lukken. 

Muddy Maddy,  ventje moet later werken vandaag. Dat klinkt mij heel bekend in de oren. Ja , ik heb een heel goede band met de mama van baby D. En nu was net haar mama en papa op vakantie En dan voel ik toch wel dat ze me echt wel nodig heeft. Normaal komt hij zaterdag zijn Sinterklaas halen. 
Gimly nog altijd ziek, arm katje. En bij  de dokter was alles in orde, dat lees ik graag. 

Gisteren dan naar de kapster geweest, ben tevreden en heb al een afspraak voor volgend jaar. 
In mijn nieuwe agenda staan al verschillende nieuwe afspraken  De 4° januari moet ik naar de pneumoloog van mijn huisarts. Dat is de minst leuke afspraak. Maar het zal wel loslopen.
Niels' s zijn spullen zijn al gewassen, nog 3 machines was te gaan vandaag. Morgenochtend de strijk. 
Het feesttafellaken heb ik gisteren gewassen en gestreken Strijk dan dat opnieuw als ik het op de bewuste dag op tafel leg. 

Zo, ga plaats maken voor Oma-C. En ga er eens aan het HH beginnen. Moet de 2 benedenverdiepingen dweilen, gaat vooruit gaan, want heb gisteren al overal alles afgeveegd. 

Ik wens jullie allemaal een heel mooie dag, beterschap aan de zieken en voor elk van jullie een dikke knuffel. Liefs.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2017, 09:46

AfbeeldingGoede morgen iedereen,  :)
hopelijk blijft het droog want ik moet seffens naar de kapper om 11u30
tegen dan is het weer middag...ik ben dan als ik niet moet wachten
om 12u daar buiten :lol: met dat korte kopje hebben ze niet veel werk :lol:
de dagen vliegen voorbij....straks is het alweer weekend.

M-M sterkte en hopelijk mag vader maandag naar huis en is alles goed
dan is dat heen en weer gerij gedaan...

clive fijn dat baby D terug thuis is.. het is altijd bangelijk
als zo'n kleintje naar de kliniek moet... :?

anjelier maak er een mooi kerststuk van... een mooie bezigheid :)

helena beterschap met de zieken allemaal :?

Voor allen een gezellig weekend....
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2017, 11:36

Knap, zei er iets in mijn oor gisteravond en ik hoorde niet meer links. Nog niet trouwens. :?
Daarenboven doet he nu pijn tot in mijn kaak. Hoor mij arm sukkeltje. :oops: :oops: :oops:
We zullen het nog aanzien tot na het weekend. Als het niet echt fel verbeterd is, dan maar naar de huisarts.
Ik heb daar helemaal geen zin in: eerstens met de fiets daar naartoe en tweedens in een wachtzaal vol microben er nog gaan bij ophalen... :roll:

Gisteren mijn Latijnse cursussen allemaal bij elkaar in een grote kaft gestoken.
Toch één nuttig ding gedaan.Weeral een beetje meer plaats in die schuif.
Nog twee kaften herinneringen door de versnipperaar jagen.
Spijtig, maar mijn nazaten hebben daar geen zaken mee. 
En als ik er niet meer ben, zijn de twee belanghebbenden allebei van de wereldbol verdwenen.

Mijn vuilzak is niet opgehaald. Volgende keer zet ik hem zo dat ze er over strompelen. Ik had hem een beetje tegen de brievenbus gezet zodat hij niet zou omvallen op de stoep.

Gezien de buienradar zei dat het droog bleef en gezien mijn terras aan het opdrogen was, toch de lakens maar buiten gehangen. Het is een riskatie, maar wie niet waagt niet wint!Dat was koud aan de pollekes...

Aan iedereen een fijne dag gewenst voor vandaag met de voltooiing van al de geplande werken. Ook aan mezelf, want het gaat hier voor geen meter vooruit. Luisterdokter zou zeggen:"En moet dat eigenlijk?"
 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

15 dec 2017, 12:03

Oei, Helena , dat klinkt niet goed voor je oor en je kaak ..... toch maar niet te lang mee wachten ... Doet het ook pijn ????? Kan een zware oorontsteking zijn .... 
Hier gaat het ook niet vooruit , voor geen meter .....  Kerstversiering binnen zetten .... of ... niet .... Er komt toch geen bezoek ...   Heb er geen zin  in eigenlijk ... 

Baby D gelukkig terug thuis ... erg als zo kleintjes ziek zijn ...

Aan iedereen die het kan gebruiken : spoedig herstel .. en veel moed .. 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "