in de Vier Seizoenen reeks 8

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

wingerd
Lid geworden op: 05 mei 2010, 23:13

15 dec 2017, 14:54

Zo, de pakjes liggen al klaar, met dank aan de vriendelijke meneer van B-post, die heeft ervoor gezorgd dat ik erg weinig op pad moest, dit laatste is natuurlijk ook vaker een nadeel dan een voordeel.
Ook al een deel kaartjes verstuurd en de kerstbeeldjes geplaatst. Die figuurtjes zijn hier wel dakloos, er hoort nl. geen stalletje bij, ze zijn modern en decoratief.
Voor de rest niet veel uitgespookt, net als HvT haar dokter zeg ik "moet dat ?"

Gisteravond gingen we eens per uitzondering naar een kerstconcert, het was Keltische muziek en daar houden wij van. Maar...het werd een flop. Kwamen we daar de zaal binnen en ze hadden daar al rook binnengestuurd. Nu is dat tegenwoordig wel vaak zo, om "sfeer" te scheppen, maar dit was niet meer normaal. Manlief kreeg het direct benauwd en moest hevig hoesten. Vermits dat niet ophield, zijn we dan maar terug buiten gegaan en weer naar huis. Ik ga wel een mail sturen naar het CC, want dit kan toch niet ? Er hing werkelijk een onwelriekende benauwende sfeer en er zaten nog mensen te hoesten.  :roll:

MM jij vroeg naar Woef zijn stokjes, welja, dat is altijd zo geweest, in het bos moet je overal takken en takjes zoeken en weggooien en Woef verzamelt die dan in zijn muil en neemt ze mee. Soms met veel moeite want er ontbreken nogal wat tanden in die muil (vroeger zwaar mishandeld). Maar toch, takjes zijn haar lang leven en in de tuin ligt ze daar dan op te knabbelen, maar eet ze niet op.

Dames, geniet nog van de alweer donkere dag.

anjelierken
Lid geworden op: 16 feb 2017, 17:29

15 dec 2017, 16:38

Hallookes iedereen,

MM: als ik de afwas doe met dreft, heb ik na enkele dagen exzeem.Wij gebruiken meestal een afwasmiddel van een huismerk, die zijn zachter voor de handen.Ik gebruik wel dreft als ik kleding was, waar een vetvlek op is.Gewoon een beetje dreft op de vetvlek , en dan in de was.Die is er zo uit.

Clive: denk niet dat spaanse woef iets overgehouden heeft aan zijn ijskoude bad.Zit nog steeds vol energie en eet goed.Volgens dierenarts mag hij niet meer verdikken, zit goed op gewicht.Sinds de 6 maanden dat hij hier is, is hij toch een kleine 3 kg bijgekomen.

Wingerd: jammer dat het kerstconcert een flop werd.Je kijkt er dan naar uit, en dan gebeurt zoiets.Ik denk wel dat er meerdere mensen zullen klagen.En terecht!

Er zitten hier 2 cakes in de oven voor morgen.Ons moeder is jarig, en morgennamiddag zullen we een stukje eten en een glaasje wijn erbij.Dat is voor haar voldoende, meer hoeft niet zegt ze.Ze houdt niet van teveel drukte of gedoe.Bij mijn vader in de zomer hadden we de ganse buurt uitgenodigd, maar dat hoefde voor haar niet , zei ze.Alleen de kinderen en kleinkinderen.

Dames, tot morgen.

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

15 dec 2017, 18:15

AfbeeldingGoeienavond iedereen.. het is een droge dag gebleven
af en toe een drupje maar dat was niet de moeitewaard  :roll:

Mijn haartjes zijn gekortwiekt,er zaten 5 personen voor mij bij de kapper :roll: 
ik was pas tegen 13 u terug thuis .... ik kan weer een muts opzetten
om te gaan wandelen :).. en het is zo gewassen en gedroogd :lol:

Anjelier fijne verjaardag voor je moeder morgen... 

M-M ik was vanmorgen vergeten jouw vader ook
een fijne verjaardag te wensen :) het begint te tellen hé...

wingerd jammer van het concert... dat is niet zoals het moet zijn  :roll:
volgende keer hopelijk beter....
Ik wens iedereen een gezellige avond en een goeie nacht...
mooie dromen en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Helena van Troje
Lid geworden op: 15 apr 2006, 17:07

15 dec 2017, 19:30

Oeps de vergeten verjaardagen hip hip hip voor je vader MM
En tegen morgen dan hoera voor je mama Anjelierken

En het laken is buiten droog geraakt.
Nog even nadrogen binnen.

Als jullie willen weten waar ik de helft van mijn jeugd heb gezeten, kijk dan morgen op de site van Canvas naar het artikel over de geheime kamer.

Dat oor is nog niet in orde.
Blijkt oudste ook al veertien dagen met een serieuze verkoudheid te zitten.

We zullen eens horen hoe het met de twee kleinste zit en of de drie groten een beetje deftig aan hun examens bezig zijn. Frans was al slecht uitgevallen voor de oudste. En die heeft maar twee keer examen dit jaar...
Volgend jaar hogeschool of univ... Het is alsof ze gisteren pas in mijn armen lag...

Nog een goede nachtrust voor iedereen en tot morgen.

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

15 dec 2017, 19:43

Wingerd / wat een pech met die rook bij de voorstelling . Dat is wel niet normaal ... Hopelijk geeft het cultuurcentrum een compensatie voor de gemiste show .... 

Aan alle seizoentjes : een goede nachtrust ..

ik heb dan toch maar de living versierd met kerstspulletjes , aangezien ik nog zo'n ouderwetse haard heb met een namaak haardvuur ... :-) In veel kerstreclames komt dat toch altijd terug ... 

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 dec 2017, 06:31

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Ik kon niet meer slapen, dus ben ik maar opgestaan. 

Oma-C, wel lang moeten wachten bij de kapper, maar de haartjes zijn weer mooi gedaan. 

HVT, met jouw oor zou ik toch maar oppassen hoor. Alleszins van harte beterschap. En de oudste al zo groot, ze groeien toch zo snel op. 

Zwanenmeer, ik heb ook van die dagen waar ik precies niet vooruit kan, zeker als het van die donkere, sombere dagen zijn. En jij hebt toch wat mooie kerstversiering geplaatst, is toch een beetje gezellig voor jezelf. 

Wingerd, jij hebt al alle pakjes, hier ligt er enkel eentje voor Niels onder de kerstboom; de rest moeten we nog gaan halen, maar we weten beiden al wat we graag zouden gekregen hebben, dus moeten we maar 2 winkels doen. Wat sneu te lezen dat het concert zo'n flop was met die overdreven rook. Zou inderdaad een mail sturen naar het CC. En Woef verzamelt takjes. Vind het zo erg dat hij zo zwaar mishandel is geweest. Ze zouden zijn vorige eigenaar, want dat is geen baasje, in de diepste kerker moeten steken. Ben zo blij dat hij bij jullie het nu zo goed heeft. 

Anjelier, ook spaanse woef heeft het ook al zo goed getroffen met jullie. Hij heeft een goed leven en is nu met zijn 3 kg erbij, mooi op zijn gewicht. Niels zou wat moeten afvallen, hij is even zwaar als ik , maar het lukt gewoon niet. Hij krijgt het minimum aan voeding en krijgt door de dag stukjes appel in plaats van snoepjes. Enkel voor het slapen gaan , krijgt hij zijn slaapsnoep en die neem ik hem op zijn leeftijd niet meer af. Maar we krijgen er geen gram vanaf. Was ook wel een stevige pup en is nooit mager geweest. Maar hij is nu ook niet zo dik, dat zijn gezondheid eronder lijdt natuurlijk. 
Wens jou mama een gelukkige verjaardag. 

Muddy Maddy, ben vergeten jouw vader gelukkige verjaardag te wensen, wil je dat alsnog doen? 
Hoe is het nu met Gimly ? Hoop dat hij terug beter is. 

MJ, nu kan het aftellen echt beginnen Ben zo blij voor jullie.

Bobijntje, alles oké ? Maak er een gezellige dag van. 

Zo, manlief is ook al op. Ik ga Niels wakker maken en dan schrijf ik mijn lijstje. En dan begin ik aan de strijk. 

Ik ga niet alle namen noemen, maar ik wens jullie allemaal een fijne zaterdag. Liefs en dikke knuffels voor elk van jullie.

mammyretro
Lid geworden op: 17 nov 2016, 18:04

16 dec 2017, 06:57

Goede morgen, 
Ik ben ook al vroeg wakker, ,deze nacht moest ik om de 2 uur op 
Dat was3 x , , :? :?
Verder Zal ik alles goed bijlezen 
Vandaag een nieuwe dag, Zal beginnen met mijn jaartjes schrijven
Ben elk jaar te laat :twisted: :cry:
les larmes sont simplement des gouttes d'eau a l’intérieur de toi

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

16 dec 2017, 09:00

Goede morgen seizoentjes,


ventje vannacht ziek geweest. hij vermoed dat het ontbijt die iemand gaf voor zijn pensionering de zalm te lang al uit de frigo was. en dus de pizza die we waren gaan eten lag eruit heb hem dan domperidone gegeven. heb Gimly  voor proef anti haarbal snoepjes gegeven en die werden gesmaakt. hij klampte zich vast aan mijn arm om nog eentje te krijgen. succes!
denk dat zijn bui wel voorbij gaat zijn.( boulemie) 
kine was niet zo vermoeiend. maar ze willen verder doen en ik heb maar 18 beurten in het jaar. de rest komt uit eigen zak en zoveel geld heb ik niet.
moest van moeder bellen naar de mr grill. vader is verlost van alle sondes en infusen dus ik denk dat die maandag wel naar huis zal gaan. gedaan met al dat geloop, taxi's en vriendinnen die mee moeten om moeder op de bus te helpen.
nog 3 dagen werken en ventje is in congè. olè. hij was anders al lang in verlof maar heeft er moeten opnemen met mijn val van de trap. gisteren moest hij dus langer werken en hij zat alleen met zeger in de buro die niet alleen wilde blijven ventje moest dus oppas spelen :P
vandaag denk ik aan hot dogs eten. rap klaar en dan weinig afwas.
ik ga ventje eens oproepen. het is draaien van kant.
Fijne zaterdag, groetjes en knuffel.
Cats Rule!

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2017, 10:07

AfbeeldingGoede morgen iedereen, :wink:
Hier is na een regennacht de zon erdoor gekomen
voor hoelang.? dat zullen we wel zien maar elk uurtjeis er een
Er zitten veel wolken maar ik zie ook een beetje blauw in delucht... :)

M-M succes voor je vader dat hij naar huis zou mogen...
en verder sterkte voor jullie allen  :)

clive al zo vroeg wakker en het was nog heel donker toen.. :roll:

M-J, ja nu begint het echt te korten... :wink:

zwanenmeer, wingerd, Helena, omasenga, mammyretro, bobijntje, 
en als ik iemand vergeet... sorry :oops:

Ik wens iedereen een gezellig weekend  en maak er het beste van... 
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

16 dec 2017, 17:44

AfbeeldingEen goede zaterdagavond... de dag was deels zonnig maar droog
tegen de avond is er wat regen gevallen, niet veel maar destraat was toch nat :roll:

Ik wens allen een gezellige avond en een rustige nacht...
Sterkte aan wie het kan gebruiken...
Slaap lekker en tot morgen...
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

16 dec 2017, 18:53

Afbeelding

Aan alle Seizoentjes , een dikke knuffel en voor straks slaapzacht. 

Liefs. 

zwanenmeer
Lid geworden op: 10 mar 2008, 20:01

16 dec 2017, 20:12

Voor alle seizoentjes :
een goed weekend en een goede nacht ..

Afbeelding
en het beste moet altijd nog.... komen
"je leeft maar één dag: VANDAAG "

Muddy Maddy
Lid geworden op: 30 okt 2015, 07:56
Locatie: Aan het grijze water van de noordzee

17 dec 2017, 09:39

Goede morgen seizoentjes,

ventje heeft gisteren de hele dag niets gegeten. Gimly zijn 4 snoepjes. en ik restjes.
moeder belde gisteren om te zeggen dat ze weer naar de bank moest. ze had de automaat gebruikt en te weinig geld gekregen zei ze. waarschijnlijk op een verkeerde knop geduwd. en we moeten vroeger komen. niet zodat we dadelijk naar de grill moeten vertrekken. ja chef.
het ziet er hier maar grijs uit. hopelijk vallen er geen vlokken uit. buren onkruid zijn hier van alles aan het uitsteken. haar heb ik hier al zien rondlopen. er staat weer een grote tent op het kerkplein.
bij cezar mag je nu alleen maar  eten en geen teugje drinken. toen hij dat zei tegen de lustige weduwe ging ze kwaad weg. als het terras er staat dan kan het wel. zijn pizzabakker moet nog veel leren. ventje vond ook dat er te weinig beleg op lag. ok, dan kan ik er wel zelf een maken.
of een verse meenemen uit de winkel en extra beleggen.
hopelijk mag vader maandag eindelijk naar huis. ventje moet nog 3 dagen werken. maandag moet hij om 7 uur naar de dokter of hij heeft geen pillen meer. hopelijk wordt 2018 een beter jaar voor alle seizoentjes.
ik ga me nu wassen en aankleden. dan ben ik gereed tegen dat we moeten vertrekken.
Fijne zondag groetjes en een knuffel!
Cats Rule!

clive
Lid geworden op: 31 okt 2015, 07:15

17 dec 2017, 09:57

Afbeelding
Goedemorgen Seizoentjes, 

Gisteren al zoveel mogelijk boodschappen gedaan voor Kerst en dan nog naar Brussel gereden voor mijn kerstgeschenkje waar het stortregende. Als ik dat geweten had, waren we vandaag gegaan. Maar manlief had gisteren mijn cadeautje gereserveerd en ze houden dat maar 2 dagen bij. Enfin, het ligt nu mooi te wezen onder de kerstboom. Nu deze week moet manlief zijn geschenkje nog gaan halen en dan ligt alles eronder, buiten nog een paar nuttige prulletjes die op Oudejaar worden opengedaan. Kwestie dat er na Kerst nog wat onder de boom ligt. 
De menu 's zijn ook bepaald, heb gekozen om zelf te koken, heb  het wel haalbaar gehouden. 
En van elk gerecht krijgt Niels een proefbordje, behalve van de paddenstoelen, daar hij allergisch aan. En we gaan hem niet ziek maken natuurlijk. Bak zijn stukje dan even apart zonder de champignons. 
Ik ga vandaag mijn kaartenlint vrijmaken, want de eerste kerstkaarten zijn binnen. De kaarten die ik nu afdoe, doe ik in de kaartenbox, gooi nooit kaartjes weg. Maar nu moet het lint vrij zijn voor de kerstkaarten. 
Ga vandaag het licht HH doen en dan maak ik er een luie zondag van Heb deze nacht eens goed doorgeslapen tot 07.30H deze ochtend, heeft me wel eens goed gedaan. 

Zo, lieve Seizoentjes, ik wens de zieken heel veel beterschap. Maak er allemaal een fijne en gezellige dag van. Liefs en heel veel knuffels voor jullie allemaal. 

Oma-C
Lid geworden op: 20 jun 2010, 15:55
Locatie: Thuis

17 dec 2017, 10:09

Afbeelding

Goede morgen alle uiltjes,Afbeelding een zonnige groet van hieruitAfbeelding
hopelijk blijft ze schijnen, ik wil graag seffens een wandeling doen...

M-M, beterschap voor je ventje... en hopelijk mag je vader maandag naar huis :?

clive alle pakjes onder de boom dan ben je gerust :lol:

zwanenmeer ook een heel fijn weekend :)

voor anjelier, Helena, M-J, omasenga, wingerd, Lenk, en wie ik vergeet... :oops:
een aangenaam weekend en maak er het beste van...!
Afbeelding "Gelukkig zijn betekent dat je dankbaar bent voor alles wat je hebt".