Verbatim usb hdd niet zichtbaar op Medion desktop win10

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

paco
Lid geworden op: 07 dec 2004, 15:03
Locatie: Houthalen

01 sep 2017, 11:15

heb onlangs een Verbatim usb hdd van 2 tb aangekocht. Indien ik deze inplug op mijn Medion laptop met win 10 kan ik de usb schijf zien en bewerken.


Indien ik deze echter op mijn desktop pc - eveneens met win 10 - inplug krijg ik deze usb NIET te zien.


Daarom heb ik via schrijfbeheer eens nagekeken of ik de oorzaak kon vinden en stel vast dat deze schijf daar wel zichtbaar is - als schijf 5 - maar geen naam of letter toegewezen heeft gekregen.
Daarom het ik mijn muis in het gebied waar 18633.01 gb staat aangegeven met rechts geklikt om deze schijf alsnog een naam/letter te geven, maar dan krijg ik een volgende foutmelding:

"de bewerking is mislukt omdat de condoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is. Vernieuw de weergave via de taak Vernieuwen. Als het probleem zich blijft voordoen, dient u de console Schijfbeheer te sluiten en vervolgens Schijfbeheer ( of de computer) opnieuw op te starten"

Dit heb ik een paar keer geprobeerd, echter zonder oplossing.

Daarom heb ik getracht via de opdracht diskpart alsnog deze schijf te benoemen, maar daar zie ik mijn schijf 5 niet tussen staan. Zie wel een "Volume 5", maar dat is mijn data schijf zoals aangegeven.


wie weet raad?? heb een print van het schijfbeheer en diskpart bijgevoegd ter verduidelijking.
Paco



AfbeeldingAfbeelding

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

01 sep 2017, 14:31

paco schreef: de condoleweergave van Schijfbeheer niet bijgewerkt is.

Best van foutmeldingen te kopiëren/plakken of er een prtscr van te plaatsen: consoleweergave.:lol:
Mogelijk kan karelVos je helpen met hetgeen hij adviseert, loopt daar al heel wat jaartjes rond:

https://answers.microsoft.com/nl-nl/win ... 65cf182e6a
:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

01 sep 2017, 16:34

paco,

in het bovenste scherm waar die rode pijl staat
rechts klikken op het rechter vak met de
gegevens van het schijf Station letter en paden
wijzigen


Sony

verhaegen
Support SeniorenNet
Lid geworden op: 03 apr 2003, 20:48
Locatie: kapellen

01 sep 2017, 18:59

verwijder die schijf eens op de veilige wijze
via veilig verwijderen
pas uittrekken (usb ) als de comp zegt dat het nu mag

even wachten , steek hem dan eens in een andere usb poort

en zie dan wat het zegt

anders is het dat volume verwijderen en opnieuw aanmaken met een goed partitionprogramma
bv. mini tool partition wizzard (free)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 sep 2017, 09:58

@ paco
Volgens je eerste screenshot is deze schijf - althans in de ogen van deze PC - niet geformatteerd. Heb je er al gegevens op staan?