Heb hulp en advies nodig.  [OPGELOST]

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.
MaLoReg

04 sep 2017, 11:33

Tot op heden werk ik met laptop-moet zeggen dat ik zga leek ben wat pc gebruik betreft dus doe ik veelal beroep
op mensen van sennet die via teamvieuwer het probleem oplossen.
Mijn huidige laptop kampt met zoveel problemen dat ook op manier teamvieuwer er geen oplossing is.
Nu wil ik 't volgende vragen: mijn zoon raad me Mac book van Sony aan (hij zou niet kunnnen helpen omdat hij heel ver weg woont-mijn vaste teamvieuwer persoon kent niets van Mac book).
Als ik een Mac book aanschaf dewelke dan-op wat moet ik letten en vind ik hier mensen die mij desgevallens kunnen helpen via teamvieuwer (of bestaat dat niet bij Macbook??)Ge leest het, ik ken er totaal niks van.
Bij Fnac las ik ook dat er Mac book-Air is (geen idee wat dit is).
Ik gebruik mijn huidige laptop enkel voor: lezen van kranten/mails verzenden/Skype/web.........dat is het eigenlijk
denk ik. (nog een vraag, wat gebeurt er dan met mijn fotoalbum, daar ben ik aan gehecht).

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 sep 2017, 17:29

MaLoReg schreef:...mijn zoon raad me Mac book van Sony aan ...
ue... Is dit een vergissing? macbook is een laptop van APPLE, een concurent van de apple macbook is de Sony VAIO.
De producten van Apple hebben een heel ander systeem dan de traditionele Windows producten. Je moet dan weer gaan studeren!
Is het niet eenvoudiger om uw laptop eens goed te laten opkuisen zodat die weer als nieuw is?
MaLoReg

06 sep 2017, 17:38

Sorry dat moet natuurlijk Apple zijn (omdat ik alles van Sony heb vergiste ik mij).
Dus MacBook-Air van Apple! Als ik die aanschaf kan ik alle hulp gebruiken?
Welf forum is daarvoor het juiste? Blijkbaar niet dit want antwoord kwam er nauwelijks.
Nog een vraag: kan iemand dan ook met teamviewer uithelpen indien nodig?
Kan ik hier alle vragen stellen en dan asap antwoorden krijgen?
Dit zou ik eerst moeten weten voor ik die aanschaf doe want alleen ga ik er nooit uitkomen en voor ieder
antwoord 2 dagen moeten wachtenschiet ook niet op.

hovel
Lid geworden op: 31 mei 2005, 15:37
Locatie: Spanje

06 sep 2017, 17:49

Voor vragen mbt Apple producten (mac...) moet je hier zijn: Computer - Macintosh.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

06 sep 2017, 18:16

Sony maak geen laptop's meer en het aangewezen forum voor
Apple producten hier bij Seniorennet is:
https://www.seniorennet.be/appleforum/

Sony

sacho
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:08

06 sep 2017, 18:33

Maloreg, indien u voorheeft een Apple te kopen. Met uw beperkte kennis is dat weggegooid geld.
Ik heb een Mac gehad en ben overgestapt naar windows.
Laat iemand uwe Windows laptop eens goed op orde zetten.
Het appleforum wordt niet zoveel gebruikt als u de datums ziet van de laatste berichten.
U zal daar meerdere dagen moeten wachten op een antwoord denk ik.
MaLoReg

06 sep 2017, 19:16

Je zegt het zoals het is Sacho: héél beperkte kennis en dat is nog veel gezegt.
Was een aan 't lezen op Apple forum en daar staat dat iemand met weinig gebruik net zo goed een IPad
kan hebben-die heb ik (alhoewel ik deze nauwelijks gebruik en er dus ook niks van ken)
't Is mijn zoon die mij op 't idee MacBook bracht-ikzelf ben amper voorstander.
Mijn huidige laptop kan zelfs nog wel mee zonder na te laten kijken-hij heeft kuren maar zolang mails werken en Skype en flightradar ben ik al tevreden.
Ik ga dus echt dat artikel : IPad versus MacBook nog eens goed doorlezen.
Dank je Sacho om mijn voeten terug op de grond te zetten.
MaLoReg

06 sep 2017, 19:38

Bij FNAC was er ook een kleine lichtgewicht laptop:
LENOVO 110-15 ISK 15.6FHD/13-6006/6/256/INT HD Graphcs
Processor Intel 13 6006
Memory 6 GB
Harde schijf 256GB SSD
Display 15.6"
Graphics Intel HD
De hele beschrijving zegt me niets maar in geval mijn huidige pc de geest zou geven-kan deze dan dienen?
Vraag is dan: hoe krijg ik foto album en documenten op een nieuwe? Alsook hoe krijg ik CCleaner//Facebook//
Teamviewer//Mails//Intl Expl//Mijn bank//AVG en Skype op onderste balk zoals het nu is?

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

08 sep 2017, 20:53

MaLoReg schreef:Tot op heden werk ik met laptop-moet zeggen dat ik zga leek ben wat pc gebruik betreft dus doe ik veelal beroep
op mensen van sennet die via teamvieuwer het probleem oplossen.
...knip....).
Je woont in Antwerpen, ga dan eens een beginnerskursus volgen. Info bij de seniorenconsulente van het distrikt, en staat ook geregeld in het Krantje van A. Je zult er jezelf een groot plezier mee doen.