Modulaire condensatie-gasketel en externe thermostaat.

Hier kan je met elkaar discussiëren of vragen stellen over (exacte) wetenschappen en techniek.

ippa
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:07

24 sep 2017, 12:08

Hallo,

Ik hoor hierover verschillende meningen, daarom mijn volgende vraag:
Is het TECHNISCH noodzakelijk bij een modulaire gasketel een opentherm-thermostaat (modulair) (kamerthermostaat) te gebruiken?
Of kan een ook een aan/uit thermostaat gebruiken zonder risico de elektronische printplaat van de ketel te beschadigen.

Natuurlijk weet ik dat het beter is ivm. verbruik, modulair te regelen.

Dank voor uw advies.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

02 okt 2017, 21:53

ippa schreef:Is het TECHNISCH noodzakelijk bij een modulaire gasketel een opentherm-thermostaat (modulair) (kamerthermostaat) te gebruiken?
Of kan een ook een aan/uit thermostaat gebruiken zonder risico de elektronische printplaat van de ketel te beschadigen.
.
Een modulaire gasketel of thermostaat bestaat niet (toch niet in jouw betekenis), ik vermoed dat je "modulerend" bedoelt. Een simpele thermostaat zal ook zonder problemen wel werken maar je verliest wel alle voordelen van een modulerend type afgestemd op jouw ketel, beiden liefst van dezelfde fabrikant.
Toch maar oppassen met Opentherm, niet alle cv-ketels gebruiken hetzelfde communicatie-protocol zoals Honeywell.

ippa
Lid geworden op: 26 feb 2005, 11:07

03 okt 2017, 08:39

@ MichelN,

Dank voor de informatie.
Inderdaad, ik bedoel " modulerend ".

mvg,
JLD