Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

huren

Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Wonen & Zorg Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Seppe123

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017, 9:43    Onderwerp: huren Reageer met quote

Mijn dochter huurt samen met haar vriend een huis. Hij is vertrokken en ze woont er nu alleen. Ze betaalt de huur alleen verder. Moet ze de verhuurder laten weten dat ze nu alleen woont?

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017, 10:34    Onderwerp: Re: huren Reageer met quote

Seppe123 schreef:
Mijn dochter huurt samen met haar vriend een huis. Hij is vertrokken en ze woont er nu alleen. Ze betaalt de huur alleen verder. Moet ze de verhuurder laten weten dat ze nu alleen woont?

Op wiens naam staat het huurcontract? Als het enkel op haar naam is moet ze niets laten weten. Staat het op beider naam en/of op zijn naam alleen kan ze maar beter actie ondernemen. Het belangrijkste is evenwel dat hij zijn domicilie wijzigt en niet op dat adres laat staan.

Naar boven
Wiana

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017, 11:03    Onderwerp: Re: huren Reageer met quote

Prima Vera schreef:
Het belangrijkste is evenwel dat hij zijn domicilie wijzigt en niet op dat adres laat staan.

Sommigen beseffen inderdaad de impact van een domicilieadres niet !!! Meteen laten schrappen, is de boodschap !

Naar boven
Seppe123

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017, 12:14    Onderwerp: huren Reageer met quote

Het contract is door beiden ondertekend, maar hij heeft al een adresverandering gedaan. Ze is dus opnieuw alleenstaand.

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017, 12:34    Onderwerp: Re: huren Reageer met quote

Seppe123 schreef:
Het contract is door beiden ondertekend, maar hij heeft al een adresverandering gedaan. Ze is dus opnieuw alleenstaand.

Dat laatste is totaal van geen belang. Wel dat zijn naam van het huurcontract geschrapt wordt.

Naar boven
pastoor

BerichtGeplaatst: Vr 29 Sep 2017, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

hoi Seppe123,

Alle overheidsdiensten krijgen die adresverandering automatisch.

Dat is niet het geval voor elektriciteit, gas en water, Telenet, verzekeringen (auto, brand, familiale) ...
En andere zaken.

Na 1 jaar is alles geregeld

Seppe123

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2017, 9:34    Onderwerp: huren Reageer met quote

Electriciteit is doorgegeven, telenet overgenomen maar mijn dochter heeft nog 2 openstaande rekeningen van hem moeten betalen, met play sport enz. een grapje van 240 euro. We hebben al die extra's er nu uitgegooid. Verzekeringen staan al op haar naam. Hij vertrekt, dus eigenlijk contractbreuk. Zij blijft met de kosten achter. Misschien toch de huisbaas verwittigen dat hij vertrokken is, anders heeft hij misschien later nog recht op de borg. Ik heb 3 maanden huur geleend aan hen zodat ze konden verhuizen. Hij heeft bij mij ook nog 300 euro schuld. Miserie he, maar het blijft je dochter, dus helpen we haar weer verder. Als je in zo'n geval geen hulp krijgt, geraak je al gauw in schulden.

Naar boven
Prima Vera

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2017, 10:01    Onderwerp: Re: huren Reageer met quote

Seppe123 schreef:
Electriciteit is doorgegeven, telenet overgenomen maar mijn dochter heeft nog 2 openstaande rekeningen van hem moeten betalen, met play sport enz. een grapje van 240 euro. We hebben al die extra's er nu uitgegooid. Verzekeringen staan al op haar naam. Hij vertrekt, dus eigenlijk contractbreuk. Zij blijft met de kosten achter. Misschien toch de huisbaas verwittigen dat hij vertrokken is, anders heeft hij misschien later nog recht op de borg. Ik heb 3 maanden huur geleend aan hen zodat ze konden verhuizen. Hij heeft bij mij ook nog 300 euro schuld. Miserie he, maar het blijft je dochter, dus helpen we haar weer verder. Als je in zo'n geval geen hulp krijgt, geraak je al gauw in schulden.

Je huurcontract laten aanpassen is één van de eerste zaken die je dient te doen.

Naar boven
wardje

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2017, 10:30    Onderwerp: Reageer met quote

Seppe123,

Hadden zij een samenlevingscontract of woonden ze enkel samen , dat wordt niet vermeld?
Bij een samenlevingscontract zijn wel spelregels te volgen bij huren of kopen.

Een samenwonend koppel kan afspreken dat zij allebei akkoord moeten gaan om bepaalde contracten te tekenen.
Wie neemt het huurcontract over bij een eventuele scheiding (als de partners samen het huurcontract ondertekenden)?Anders als zij dat niet hebben Als beide partners het huurcontract ondertekenden, blijven ze beiden huurder zolang het huurcontract loopt. Beide huurders moeten opzeggen, samen of apart, om het huurcontract correct te beëindigen.

Had slechts een van beiden het huurcontract ondertekend, dan zou die wijze van samenwonen wel een rol gespeeld hebben. Woont het koppel feitelijk samen, dan is enkel de partner wiens naam in het huurcontract staat de huurder. Die partner
is als enige verantwoordelijk voor het betalen van de huur en is ook de enige die het huurcontract kan opzeggen. Maar als een koppel wettelijk of gehuwd samenwoont in de huurwoning, dan zijn beide partners van rechtswege huurder,
zelfs als maar een van beiden het contract ondertekend heeft. Beide partners moeten dan het huurcontract opzeggen om het te beëindigen

.

Naar boven
Seppe123

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2017, 18:59    Onderwerp: huren Reageer met quote

Ze woonden samen zonder huwelijk of samenlevingscontract. Het huurcontract is door hen beiden getekend. Maar hij is gewoon vertrokken zonder iets af te spreken. Hij heeft wel een adresverandering doorgegeven. Ik denk dat mijn dochter alleen kan melden bij de verhuurder dat ze nu alleen woont en de huur zal verder betalen. Kan de huur nu opslagen?

Naar boven
wardje

BerichtGeplaatst: Za 30 Sep 2017, 19:05    Onderwerp: Reageer met quote

Denk nu niet dat de verhuurder zou opslaan omdat uw dochter alleen huurt , als hij zijn huur krijgt zoals vroeger toen ze beiden huurden , kan dat voor hem toch geen reden zijn om z'n huur te verhogen. Smile

Naar boven
Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Zo 01 Okt 2017, 17:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wat een miserie, altijd, ondanks alles, alles op papier en contractueel vastleggen: wat is van hem, wat is van haar en geen geleen zolang geen huwelijk of wettelijk samenlevingscontract, wanneer leren jonge mensen dat toch.

Wanneer iemand mij vertelt dat ze gaan trouwen of een samenlevingscontract opstellen, dan zeg ik altijd dat ze allebei moeten zorgen dat ze financieel onafhankelijk moeten blijven van elkaar. Je weet nooit wat de andere kan overkomen: jong sterven is ook een vorm van alleen te komen vallen en dan....Ze moeten nog niet eens uit elkaar gaan om alleen te vallen.

Vroeger was men daar anders in, maar ik heb gnoe miserie gezien rondom mij om voorgaande stelling te verdedigen: ieder voor zich en een stukje voor samen.

Naar boven
Wiana

BerichtGeplaatst: Zo 01 Okt 2017, 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Helena van Troje schreef:
wanneer leren jonge mensen dat toch.

.

Uiteraard heb je gelijk, Helena !
Alleen ... ik geloof niet dat het alleen om 'jonge' mensen gaat ! Het gaat erom hoe jezelf ingesteld bent.
Naďef meestal, inderdaad, maar ook oudere mensen maken zoiets mee !
Het is immers niet omdat je zelf eerlijk bent, dat de andere partij zo is ! Voorbeelden genoeg !

Intriest, maar zo is het nu eenmaal ...

Naar boven
fregat

BerichtGeplaatst: Di 17 Okt 2017, 6:15    Onderwerp: Reageer met quote

Wiana schreef:
Helena van Troje schreef:
wanneer leren jonge mensen dat toch.

.

Uiteraard heb je gelijk, Helena !
Alleen ... ik geloof niet dat het alleen om 'jonge' mensen gaat ! Het gaat erom hoe jezelf ingesteld bent.
Naďef meestal, inderdaad, maar ook oudere mensen maken zoiets mee !
Het is immers niet omdat je zelf eerlijk bent, dat de andere partij zo is ! Voorbeelden genoeg !

Intriest, maar zo is het nu eenmaal ...

Bedenk steeds dat het over geld gaat ....en dan vallen de maskers meestal af ! Maar liefde verhindert gewoonlijk het rationeel denken en men ziet steeds als zonnig vanop de roze wolk !

Helena van Troje

BerichtGeplaatst: Do 19 Okt 2017, 10:45    Onderwerp: Reageer met quote

Reden waarom ik het wel in mijn eentje verder zal klaren voor de rest van de tijd die me nog rest.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats Reactie    SeniorenNet Forum Index // Wonen & Zorg Tijden zijn in EET (Europa)
Pagina 1 van 1

Ga naar: