calcium en constipatie

Vragen/antwoorden betreffende gezond leven en/of uw gezondheid

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

07 okt 2017, 12:57

hallo ik weet niet waar ik dat mag posten ik moet reeds een tijdje voor gans mijn leven calcium nemen, en daar ben ik enorm door geconstipeerd, ik eet veel droge vruchten en peren druiven drink 2 liter water weet iemand raad bedankt

mira
Moderator SeniorenNet
Lid geworden op: 15 aug 2004, 18:22
Locatie: Het Vlakke Land bij de Noordzee

07 okt 2017, 13:40

Beste, je andere identieke bericht werd verwijderd ;-)

moderator mira

wyandotte-jan
Lid geworden op: 20 feb 2009, 17:02

11 okt 2017, 16:15

Goeden Dag.

Voor je constipatie help goed vlozaad.
Hier de link :https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/ge ... llium.html

citaat van A Vogel uit de kleine dokter.

Zuurkool met kalkpoeder
Maak zelf je zuurkool.
Voor je kalktekort: Maak zelf uw zuurkool maar gebruik weinig zout en veel kruiden zoals tijm,jeneverbessen en vooal mostertzaad dat naast andere natuurlijke keukenkruiden,veel bijdraagt tot de conservering van zuurkool.Zuurkool,gemaakt van wittekool,is zeer kalkrijk en heeft als rauwkost een uitstekende geneeskracht.Maar we willen het kalkgehalte nog aanmerkelijk verhogen en zo mogelijk zelf een kalkpreparaat maken. Welnu u verpulvert eierschalen en strooit het poeder in de zuurkool-ongeveer een halfe lepelpoeder op een kilozuurkool. U kunt hiervoor ook kant en klaar oesterschaalpoeder gebruiken dat bij elke goede drogist verkrijgbaar is.Dit poeder kunt u met de gesneden rauwewittekool vermengen op de zelfde manier als u met kruiden gewent bent.De kool begint nu te gisten en er onstaat een natuurlijke melkzuurkalk dat heel gemakelijk door het lichaam wordt opgenomen.
Citaat einde

Op mijn blog http://blog.seniorennet.be/smakelijk_eten/ staat een bericht hoe je zuurkool maakt.
Systeem
Microsoft Windows XP
Home edition
Version 2002
Service Pack 3

Computer:
Intel [R]
Pentium[R] D CPU 3.40GHz
3.40GHz,2.00GB RAM

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

11 okt 2017, 16:20

bedankt zal ik eens proberen
MaLoReg

20 okt 2017, 11:36

Volgens mijn bescheiden mening is er geen verband tss calcium innemen- zelfs in hoge dosis zoals
bij mij het geval- en constipatie.

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

20 okt 2017, 15:01

wyandotte-jan schreef:[...]citaat van A Vogel uit de kleine dokter.[..]
Jaja, de kleine dokter die niet eens een echte dokter was. Mja, wie gelooft in kwakzalverij zal allicht ook baat hebben met gedroogde kattendarmen gedrenkt in ochtendurine en poeierkes van dr Mann.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

19 nov 2017, 09:00

Mijn vrouw al jaren problemen met de ontlasting meerdere keren opgenomen in de spoed
Gingen wij op reis hadden wij altijd een fleed bij uit voorzorg
Maar met nieuwjaar kreeg ze een paket van de buurvrouw,waar een peperkoek bij zat
Dan herinnerd zij zich,dat iemand ooit eens zei,dat het goed voor de stoelgang was
En is zij smorgens na haar eten een snee peperkoek gaan eten
Het resultaat voor haar is zeergoed is zeer blij met het resultaat
Zeker zeker proberen er is niets aan verloren als het niet helpt,desnoods probeer met twee sneetjes
Mijn vrouw heeft vroeger ook van alles uit de apotheek en voedings winkel geprobeerd,maar dit is haar oplossing

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

19 nov 2017, 14:39

hallo goed voor haar dat het helpt, ik heb vanmorgen 2 sneetjes peperkoek inplaats van brood genomen, ik heb wel kunnen gaan maar ik had gisteren iets genomen daar het 3 dagen geleden was ga zeker proberen bedankt

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

07 dec 2017, 08:48

Laat eens weten of de peperkoek help
Mijn vrouw had het echt nooit kunnen denken,dat dit voor haar de oplossing zou zijn
En er zijn meerdere mensen,want het bericht kwam van andere mensen dus

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

07 dec 2017, 12:37

ik neem nu al dagen peperkoek mij helpt het helaas niet spijtig

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

07 dec 2017, 14:39

t962459   

Hoeveel calcium neem je per dag?
1 mg, 1,5 mg, 2,0 mg, 2,5 mg, 3 mg, 4 mg?
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

t962459
Lid geworden op: 04 jan 2007, 15:35

07 dec 2017, 18:02

hallo er staat op de doos 1000 mg

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

07 dec 2017, 20:39

t962459,

Lees bladzijden 73 - 74 - 75 in:  d
e Hoge gezondheidsraad van België
http://www.nubel.com/assets/voedingsaan ... n-2016.pdf 

Het maximum = 2500 mg per dag. De normale voeding levert ook Calcium.
Daar staat een tabel met calcium die van de voeding komt. De dokter moet daar rekening mee houden.
Bijvoorbeeld als jij bijvoorbeeld 100 gr kaas eet en een hal blik sardienen dan is het teveel.

* * * *
De meest voorkomende bijwerking bij calcium is constipatie.
https://gezondnu.nl/tips-en-vragen/lijn ... ing-klopt/ 
Dat zijn vezels. Een beetje overal te koop. Apotheek € 6.  
Privaat bericht volgt.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

Cyper
Lid geworden op: 12 jun 2013, 23:17
Locatie: Ieper

07 dec 2017, 22:52

Hierboven staat wijze raad. Teveel calcium maakt dat onze darmen 'gips' gaan produceren, plaaster dus... logisch dat dat niet schuift, hé?
Dus een klein beetje minderen op momenten dat je voedsel dat zélf veel calcium bevat erbij eet.
En verder: die peperkoek, dat is goed tegen constipatie omdat er roggemeel in zit. Dus als je dat zoete spul niet met grote hoeveelheid naar binnen krijgt, dan is gewoon roggebrood ook goed, hoor... Behalve roggemeel zit in peperkoek immers alleen maar gewoon meel, een massa suiker, en speculaaskruiden. En geen van deze laatste ingrediënten zijn werkzaam tegen constipatie. Vooral die suiker niet. 
Verder moet je je dosis groene groente verhogen (dat bevat vitamine C, en dat zet je lichaam aan om de calcium OP te nemen en niet af te voeren)n en je dosis vlees verlagen, volkorenbrood eten ipv wit brood, en niet teveel zout in je eten gooien: want hoeveel water je ook drinkt, als je teveel zout eet, houdt je lichaam al dat water gewoon bij en krijgen je darmen er niks van.
Havermout is ook erg goed, en soep: (alleen niet te zout, geen dozijn bouillonblokjes erin kieperen!) kortom allerlei dingen met veel vezels, meer dan je gewoon bent. 
Om door die plaaster te mengen, snap je.
Apropos: zodra je plaaster gaat produceren betekent dat, dat je lichaam de calcium niet opneemt. Met andere woorden: dat hij verspild is! 
De calcium die je lichaam opneemt, die komt niét in de vorm van plaaster in het toilet terecht, maar blijft IN je lichaam om als bouwmateriaal te dienen voor je botten en tanden en de rest. 
Dus: bij constipatie -> teveel calcium gesnoept. Beetje minderen.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 dec 2017, 11:03

t962459 schreef:ik neem nu al dagen peperkoek mij helpt het helaas niet spijtig
Zo ziet men maar dat elke darm anders reageerde op wat wij eten,wat goed is voor de èèn is soms niet goed voor een ander.  Ik bedoel gewoon eten geen peperkoek