Auto verzekering

Vragen/antwoorden betreffende recht.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 okt 2017, 18:22

Door op reis te gaan heb ik de maand september mijn auto verzekering niet betaald
Heb ze nu rap rap betaald
Maar ben ik nu nog verzekerd,want mijn groene kaart liep maar tot vandaag,en heb nog geen nieuwe gekregen

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

08 okt 2017, 18:26

Je bent nog verzekerd, maar het probleem is als je tegengehouden word door de politie dat je geen bewijs heeft.

Ga naar je agent morgen en vraag hem een voorlopige kaart van 30 dagen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 okt 2017, 18:33

marcelvm schreef:Door op reis te gaan heb ik de maand september mijn auto verzekering niet betaald
Heb ze nu rap rap betaald
Maar ben ik nu nog verzekerd,want mijn groene kaart liep maar tot vandaag,en heb nog geen nieuwe gekregen
automatische betaling via bank helpt daar wel tegen hoor!

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 okt 2017, 19:01

Ik heb die al zeker zes maand papieren opgestuurd naar de verzekering en is nog niet in orde voor domilicering
Wel van mijn home verzekering sinds verleden maand
Maar heb nog grote problemen met hen , zij hebben mij misschien wel 6a7 herinneringen brieven gestuurd
Dan nog 7 aangetekend schrijven en bevel van curator,allemaal over de zevende maand die ik niet betaald zou hebben
Tweemaal telefonisch contact gehad,van mijne j...ker gemaakt
,heb toen telkens bewijs gevraagd dat ik in orde was
Hebben mij toen ook gezegd,dat hij zag dat ik domilicering heb aangevraagd ,maar was nog niet behandeld
Na maanden hè
Tweemaal email gekregen dat alles betaald was en ik in orde met mijn auto verzekering
Bleef toch maar die brieven krijgen,ik razend van de brieven gecopièrd bank uittreksels er bij
Aangetekend opgestuurd,,resultaat niks zelfs geen antwoord
Ondanks die bewijzen,bankuittreksels. Emails met bewijs dat ik in orde ben van hun ,toch nog die dreig brieven


Voor de maand september ben ik in de fout,maar was zoveel bezig met de reis te organiseren dat het mij ontgaan is
Maar het verhaal gaat hier over de maand jullie dus niet van toepassing op de maand september
Begin toch op kookpunt te raken,en denk toch als het zich niet zeervlug opgelost is ,een advocaat raad te vragen

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

08 okt 2017, 23:31

marcelvm,

Als een betaling niet op tijd aankomt, dan volgt er een computer antwoord.

Met PC-banking, en als beide partijen bij dezelfde bank zijn, is dit binnen de 30 minuten geregeld.

Een overschrijving naar een andere bank is heel wat anders. Een bank stuurt niets rechtstreeks naar een andere bank. Die overschrijving gebeurt via de nationale bank (NBB) en neemt 3 tot 4 WERKDAGEN in beslag, want dat ding blijft bij elke bank overnachten ( telkens een beetje centjes op zij zetten ).
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

09 okt 2017, 08:52

Maar waarom is deze zaak al lang niet opgelost
Heb de bank bewijzen van betaling opgestuurd aangetekend
Tweemaal gesprekken gehad telefonisch waarin ik bewijs wilde dat ik betaald had,via email is mij bevestigd dat alles in orde was
Dus die bediende ziet wel dat ik betaald heb
Begrijp er niets van
Ga nog even geduld hebben dan is het op
Hoe kan ik hen dan voor de rechtbank krijgen zonder advocaat te nemen,kan van af morgen normaal Nietmeer rijden daar mijn groene kaart verlopen is,en ik geen nieuwe gekregen heb

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

09 okt 2017, 09:33

Vroeger beheerde de bank de domiciliëring, maar dat is niet meer zo. Het is nu de schuldeiser die het beheert. Dat maakt dat je niet meer via de bank een domiciliëring kunt openen, wijzigen of schrappen. Daarvoor neem je rechtstreeks contact op met de schuldeiser.
Als er zich een probleem voordoet, dan moet u terecht bij uw schuldeiser. Indien nodig, kunnen zijn klantendienst en vervolgens de ombudsman van de betrokken sector u helpen. Eventuele klachten kunnen ook bij de bevoegde dienst van de FOD Economie worden ingediend.
Zal u de website geven waar ge terecht kunt:


http://economie.fgov.be/nl/geschillen/k ... _indienen/

Hoop u hiermee op weg te helpen :)
Succes
Gast

09 okt 2017, 10:07

,kan van af morgen normaal Nietmeer rijden daar mijn groene kaart verlopen is,en ik geen nieuwe gekregen heb
Best Marcelvm,
Niet te snel in paniek geraken en het is met de beste bedoeling geschreven :wink:
- Natuurlijk kun je vanaf morgen nog met de auto rijden want als die bediende van de verzekering kan zien dat je betaald hebt dan ben je ook verzekerd ook al kun je bij een eventuele controle of ongeval geen groene kaart voorleggen.
U hebt trouwens een e-mail van je verzekeringsagent dat je polis wel degelijk betaald werd.
Het enige probleem is dat er blijkbaar iets serieus misgelopen is met het opsturen van je groene kaart en dat kan te wijten zijn aan het feit ( zoals je zelf reeds aanhaalde ) dat je je verzekering te laat ( vergeten ) betaald hebt door je verlof.
- Indien je niet zou betaald hebben dan zal je verzekeringsmaatschappij je wel in gebreke stellen per aangetekend schrijven wat door de juridische dienst van de verzekeringsmaatschappij gedaan wordt binnen de 15 dagen.
- En wees gerust dat bij een eventuele controle je voertuig zomaar niet in beslag genomen wordt omdat je je groene kaart niet kunt voorleggen. Vooraleer over te gaan tot zo'n drastische maatregel wordt er altijd contact genomen met de verzekering om te zien hoe de vork in de steel zit.

U kunt rustig rondrijden maar hou het veilig he. :wink: :wink:

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

09 okt 2017, 11:06

Marcelvm,

Een domiciliering bestaat niet meer.
Dat heet nu SEPA.
De verzekering stuurt de SEPA gegevens op uw bankrekening.
Er zijn banken waar men de SEPA moet uitvoeren om die te laten werken.
De verzekering komt dan het geld pikken op uw bankrekening.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

09 okt 2017, 12:58

Bij mij gaat nu alles via ZOOMIT !

Een zo gezegde domicilering die nu SEPA ( omdat het Europees is) noemt, kan je zelf niet zomaar opzeggen, en bij zoomit wel .
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

09 okt 2017, 13:56

denlowie schreef:Bij mij gaat nu alles via ZOOMIT !

Een zo gezegde domicilering die nu SEPA ( omdat het Europees is) noemt, kan je zelf niet zomaar opzeggen, en bij zoomit wel .
Dat is juist Lowie, als klant kan je enkel een sepa blokkeren en dan gaat er ook niets meer van de rekening af. Enkel de leverancier kan een sepa opzeggen maar dan blijft ze nog een ganse tijd zichtbaar.

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

09 okt 2017, 20:03

Misschien toch eens overwegen om naar een goeie verzekeringsagent over te stappen ... als die bediende ziet dat je betaald hebt kan hij onmiddellijk een groen kaart voor 14 dagen of een maand geven. Heb je nooit betalingsproblemen gehad kan hij zo'n tijdelijk attest ook zo geven.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

10 okt 2017, 07:24

MARCHELVM niet op tijd betalen is toch wel een serieus risico als ge ouder zijt Voor hetzelfde geld ligt ge uit de verzekering en dan zijn ze van u af! Voor de rest Ik heb een agent en als ik een groene kaart wil hebben om een goede reden dan krijg ik die vandaag nog! Goedkoop en goed is niet altijd hetzefde!

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 okt 2017, 09:27

pastoor schreef: Met PC-banking, en als beide partijen bij dezelfde bank zijn, is dit binnen de 30 minuten geregeld.

Een overschrijving naar een andere bank is heel wat anders. Een bank stuurt niets rechtstreeks naar een andere bank. Die overschrijving gebeurt via de nationale bank (NBB) en neemt 3 tot 4 WERKDAGEN in beslag, want dat ding blijft bij elke bank overnachten ( telkens een beetje centjes op zij zetten ).

Dit is reeds een paar jaar veranderd.

Iederbank heeft een soort slot, wanneer alle transacties door gestuurd word naar de NBB, en de meeste banken hebben hun slot rond16:00 uur enkel op werkdagen, en dan gaan alle transacties naar de NBB, en die worden daar verwerkt en s'morgens vroeg beland de rekening bij u bank die dan zelf de rekeningen aanpast, bij de ene bank zal het om 8:30 uur op de rekening staan en bij de andere bank zal het na de middag op staan, maar tijdens de werkdagen duurt dit maar 1 werkdag meer, stort je de vrijdag zal het pas de maandag op de rekening staan.

Met kleine spaarbanken kan dit inderdaad nog een paar dagen duren
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 okt 2017, 09:48

Dafje
Ik heb iedere maand betaald
Maar ik heb daarstraks gebeld men zou met de administratie contact opnemen,en mij deze voormiddag nog contacteerden
Ben gisteren naar een andere verzekering gestapt,,en krijg ik straks voor twee uur geen voldoening
Gaat mijn opzegbrief vandaag in de bus
En gaat volgende maand mijn overstap naar een andere verzekering in voege