Auto verzekering

Vragen/antwoorden betreffende recht.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

10 okt 2017, 11:12

marcelvm schreef: Ik heb iedere maand betaald
Maar ik heb daarstraks gebeld men zou met de administratie contact opnemen,en mij deze voormiddag nog contacteerden
Ben gisteren naar een andere verzekering gestapt,,en krijg ik straks voor twee uur geen voldoening
Gaat mijn opzegbrief vandaag in de bus
En gaat volgende maand mijn overstap naar een andere verzekering in voege
Juist opletten dat ge u niet verder in de miserie werkt......

Verzekering moet ge opzeggen min. 3 maand vóór de vervaldatum, anders wordt het stilzwijgend voor één jaar verlengd.
Ook al betaal je maandelijks, contract is normaal gezien voor 1 jaar.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 okt 2017, 11:24

Charlie Maru schreef:
marcelvm schreef: Ik heb iedere maand betaald
Maar ik heb daarstraks gebeld men zou met de administratie contact opnemen,en mij deze voormiddag nog contacteerden
Ben gisteren naar een andere verzekering gestapt,,en krijg ik straks voor twee uur geen voldoening
Gaat mijn opzegbrief vandaag in de bus
En gaat volgende maand mijn overstap naar een andere verzekering in voege
Juist opletten dat ge u niet verder in de miserie werkt......

Verzekering moet ge opzeggen min. 3 maand vóór de vervaldatum, anders wordt het stilzwijgend voor één jaar verlengd.
Ook al betaal je maandelijks, contract is normaal gezien voor 1 jaar.
Een degelijke verzekeringsmij regelt dat voor jou. Zij doen het nodige.

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

10 okt 2017, 11:35

Prima Vera schreef:
Een degelijke verzekeringsmij regelt dat voor jou. Zij doen het nodige.
Dat wel.....

Maar vandaag opzeggen en volgende maand een andere in voege laten gaan zal er niet inzitten vrees ik aangezien een opzegtermijn van minimaal 3 maand nodig is.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

10 okt 2017, 11:40

Charlie Maru schreef:
Prima Vera schreef:
Een degelijke verzekeringsmij regelt dat voor jou. Zij doen het nodige.
Dat wel.....

Maar vandaag opzeggen en volgende maand een andere in voege laten gaan zal er niet inzitten vrees ik aangezien een opzegtermijn van minimaal 3 maand nodig is.
Dat zullen ze de betrokkene dan ook wel zeggen. Dubbele verzekering heeft sowieso geen zin.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 okt 2017, 12:19

Is geen probleem tijd terug briefgekregen met verhoging van de premie,nog geen drie euro de maand
Maar vandaag is de laatste dag dat ik mijn opzeg kan doen,om direct overstap te maken
Brief ligd klaar,men ging mij deze voormiddag opbellen van de verzekering,of ik echt nog iets moet betalen of niet
Ik had dit zelf niet gezien,maar man van mijn nieuwe verzekering had het opgemerkt,heeft dan zelfs gebeld naar de mijne,en gevraagd of het een probleem was voor de overstap

Seffens om een uur of twee. Gaat de post open
Heb ik dan nog geen telefoon gekregen richting post en aangetekende opzeg

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 okt 2017, 18:55

Weer geen reactie gekregen,
Opzegbrief is verzonden volgende dagen word nieuwe verzekering afgesloten
Hoop dat de miserie gedaan is
Heel den dag nog met mijn bankpapieren bezig geweest,want ik zie zwart op wit dat alles betaald zelfs èên rekening dubbel
En toch gaatmen op de duur nog twijfelen

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

13 okt 2017, 07:39

Woensdag email alles betaald probleem gevonden alles in orde
Te laat heb volgende maand andere verzekering

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

13 okt 2017, 12:03

EIND GOED , AL GOED !! :D

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

13 okt 2017, 12:19

heel goed marcelvm
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

17 okt 2017, 08:35

Gisteren weer brief in de bus herinnering,
Maar nu ga ik er niet meer op reageren,zoeken het maar uit
Maar dit is dan toch maar het bewijs dat daar diensten niet met elkaar maar naast elkaar werken
Gast

17 okt 2017, 09:19

Gisteren weer brief in de bus herinnering,
Maar nu ga ik er niet meer op reageren,zoeken het maar uit
Maar dit is dan toch maar het bewijs dat daar diensten niet met elkaar maar naast elkaar werken
Is natuurlijk een reactie die je kunt doen maar heb je ook al gedacht aan de gevolgen of de mogelijks verdere actie’s die zo’n verzekeringsmaatschappij kunnen nemen ?
Volgende stap zal zijn dat je geschrapt wordt wegens wanbetaling waarna ze je op de zwarte lijst zetten. Die zwarte lijst telt trouwens niet alleen voor deze verzekering maar is consulteerbaar door alle takken van verzekering.
Neem eens contact met je nieuwe verzekeringsagent wat je te doen staat in dit geval. Toch niet te lichtzinnig over gaan maar dat is natuurlijk mijn gedacht.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

18 okt 2017, 17:23

Charlie Maru schreef: Maar vandaag opzeggen en volgende maand een andere in voege laten gaan zal er niet inzitten vrees ik aangezien een opzegtermijn van minimaal 3 maand nodig is.
Tenzij de premie opgeslagen is. Dan telt die 3 maanden niet en kan je direct veranderen van maatschappij.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

19 okt 2017, 08:44

Dicksy schreef:
Gisteren weer brief in de bus herinnering,
Maar nu ga ik er niet meer op reageren,zoeken het maar uit
Maar dit is dan toch maar het bewijs dat daar diensten niet met elkaar maar naast elkaar werken
Is natuurlijk een reactie die je kunt doen maar heb je ook al gedacht aan de gevolgen of de mogelijks verdere actie’s die zo’n verzekeringsmaatschappij kunnen nemen ?
Volgende stap zal zijn dat je geschrapt wordt wegens wanbetaling waarna ze je op de zwarte lijst zetten. Die zwarte lijst telt trouwens niet alleen voor deze verzekering maar is consulteerbaar door alle takken van verzekering.
Neem eens contact met je nieuwe verzekeringsagent wat je te doen staat in dit geval. Toch niet te lichtzinnig over gaan maar dat is natuurlijk mijn gedacht.


Als men mij op zwarte lijst zet word het een proces
Heb alle betalingen zwart op wit
Heb drie Emails waarin mij bevestigd is dat ik geen betaling achterstand heb
Heb tweemaal hun aangetekend schrijven gestuurd
Komt het daarover zover,ga ik zelfs zonder advocaat naar de rechtbanh
De fout ligd zeer duidelijk bij hun ,welke rechter gaat hier aan twijfelen moest het zover komen

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 nov 2017, 08:36

Vorige week nog eens brief van curator gekregen binnen 7dagen betalen anders........
Weer contact opgenomen met de verzekering
Die man had meer aandacht,is dan gaan nakijken,en wat wist hij te vertellen
De eerste aanmaning gaat over 80cent dat ik te weinig zou betaald hebbende6maand. Ik betaal al twee jaar het zelfde bedrag
De tweede ik zou de 7maand niet betaald hebben
Heb hem er toen op gewezen ,dat ik drie Emails heb waarin mij bevestigd werd geen betalingen had open staan
Dus betaal ik niks
Ik wees hem er op dat ik aangetekend ,bewijzen van betaling heb verstuurd de8maand
Hij gaan nakijken,zegd hij dat er geen aangetekend schrijven ontvangen zou zijn

Heb gisteren dan weer maar de bewijzen aangetekend opgestuurd,wat hij mij vroeg om op te sturen
Deze man moet ik zeggen was behulpzaam en zeer vriendelijk


Maar wat nu met die aangetekende brief die zij niet zouden aangekregen hebben,hoe kan ik dit achter halen

In het postkantoor waar ik hem gepost heb mischien

lotte
Lid geworden op: 26 apr 2005, 13:47
Locatie: Tielt

08 nov 2017, 08:48

marcelvm schreef:Vorige week nog eens brief van curator gekregen binnen 7dagen betalen anders........
Weer contact opgenomen met de verzekering
Die man had meer aandacht,is dan gaan nakijken,en wat wist hij te vertellen
De eerste aanmaning gaat over 80cent dat ik te weinig zou betaald hebbende6maand. Ik betaal al twee jaar het zelfde bedrag
De tweede ik zou de 7maand niet betaald hebben
Heb hem er toen op gewezen ,dat ik drie Emails heb waarin mij bevestigd werd geen betalingen had open staan
Dus betaal ik niks
Ik wees hem er op dat ik aangetekend ,bewijzen van betaling heb verstuurd de8maand
Hij gaan nakijken,zegd hij dat er geen aangetekend schrijven ontvangen zou zijn

Heb gisteren dan weer maar de bewijzen aangetekend opgestuurd,wat hij mij vroeg om op te sturen
Deze man moet ik zeggen was behulpzaam en zeer vriendelijk


Maar wat nu met die aangetekende brief die zij niet zouden aangekregen hebben,hoe kan ik dit achter halen

In het postkantoor waar ik hem gepost heb mischien
Bij het verzenden van een aangetekende zending krijgt U toch een afgestempeld bewijs.