Auto verzekering

Vragen/antwoorden betreffende recht.

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 nov 2017, 09:26

lotte schreef:
Bij het verzenden van een aangetekende zending krijgt U toch een afgestempeld bewijs.
Dat is een bewijs dat je hem verzonden hebt, geen bewijs dat de bestemmeling de brief heeft ontvangen.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

08 nov 2017, 09:30

MyriamC schreef:
lotte schreef:
Bij het verzenden van een aangetekende zending krijgt U toch een afgestempeld bewijs.
Dat is een bewijs dat je hem verzonden hebt, geen bewijs dat de bestemmeling de brief heeft ontvangen

.
Maar indien de geadresseerde hem niet ophaalt, dan word dit op de rechtbank gezien als zijnde dat de geadresseerde hem ontvangen heeft.
Dit is zeer belangrijk, het is door deze zienswijze dat je eigenlijk geen ontvangst kaard moet bijvoegen.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

MyriamC
Lid geworden op: 07 jan 2006, 18:13
Locatie: Noorderkempen

08 nov 2017, 09:33

denlowie schreef: Maar indien de geadresseerde hem niet ophaalt, dan word dit op de rechtbank gezien als zijnde dat de geadresseerde hem ontvangen heeft.
Dit is zeer belangrijk, het is door deze zienswijze dat je eigenlijk geen ontvangst kaard moet bijvoegen.
Tenzij de brief verloren gegaan is ...
Misschien met het verzendbewijs naar het postpunt gaan. Zij kunnen allicht wel zien of de brief afgeleverd werd want de ontvanger moet daar voor tekenen.

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

08 nov 2017, 09:46

En zelfs als de brief aangekomen is en geopend is kan de geadresseerde zeggen dat er een blanco papier in zit.
Ook daarvoor is er een oplossing.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
55 Monique

08 nov 2017, 10:38

Je kan toch doorlopende opdrachten invoeren online , indien je dat zelf wilt ( dan weet je zeker dat word uitgevoerd , en bedrag en uitvoering datums en hoeveel keer in jaar kan je allemaal zelf regelen online , indien jou domiciliëringen door agent verzekering of verzekering zelf niet in orde brengt .Je kan dat allemaal brengt wel beetje werk mee , maar dan heb je ook minder kopzorgen erna .
Of u domiciliëringen beheren online , als ze is aangemaakt , om te voorkomen dat je geen tweemaal aanmaakt of betaald
zeker doordat al zolang aansleept . En je kan u bank daar ook van de op de hoogte brengen , maar dat gaan ze zelf zien , als ze die opdrachten gaan binnenkrijgen .

Wijst zijn eigen uit als je online bankieren bekijkt .

Bekijk dat eens rustig misschien sta je dan al stap verder .

En als je aangetekend verstuurd , altijd aan de post vragen naar bericht van ontvangst kost wel iets meer , en die wegen dat af en ga je erna bewijs krijgen in u brievenbus dat ze hebben ontvangen want ze moeten tekenen voor ontvangst .En dat moet je bijhouden als er iets zou voordoen .

En je kan ook aanvinken als je mails verstuurd dat ze in ontvangst hebben gekregen als ze hem openen .
Krijg jij bewijs op jou mail . Word hij niet geopend krijg je geen mail dat weet je zeker dat ze niet naar kijken .
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 08 nov 2017, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Prima Vera
Lid geworden op: 25 mei 2012, 19:10

08 nov 2017, 11:35

pastoor schreef:En zelfs als de brief aangekomen is en geopend is kan de geadresseerde zeggen dat er een blanco papier in zit.
Ook daarvoor is er een oplossing.
Inderdaad voor zulke zaken :

1. aangetekend schrijven
2. kopie via gewone post
3. via e-mail.

En bij de aangetekende vermelden op de brief zelf dat een kopie én via de gewone post én via de email wordt verzonden. Hebben ze geen enkele reden meer om er tussenuit te geraken.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 nov 2017, 11:43

pastoor schreef:En zelfs als de brief aangekomen is en geopend is kan de geadresseerde zeggen dat er een blanco papier in zit.
Ook daarvoor is er een oplossing.

Inderdaad best alleen de brief opsturen zonder enveloppe
Maar in mijn geval zaten er bijna twintig brieven in
Betaal herinneringen zeker zes aangetekende brieven
Drie brieven met uittreksels van mijn bank
Drie afdrukken van Emails van de verzekering dat ik geen achterstallige betalingen had
Dus was moeilijke zaak
Èène brief stuur ik altijd op zonder evenlop

Maar ik kan in het postkantoor te weten komen of de brief wel of niet ontvangen is

Charlie Maru
Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

08 nov 2017, 13:33

marcelvm schreef:
pastoor schreef: Maar ik kan in het postkantoor te weten komen of de brief wel of niet ontvangen is
Een aangetekende zending bij de post kunt u altijd online volgen met de referentie op het afgiftebewijs.
U kunt daar dan ook zien of die ontvangen is geweest.

https://track.bpost.be/btr/web/#/home?lang=nl

http://www.bpost.be/site/nl/verzenden/b ... de-zending
(4de punt)

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

08 nov 2017, 15:52

Een A.S die niet aangenomen word of er is er niet om gegaan naar de post word op de rechtbank altijd als ontvangen beschouwd.
Anders weigert men elke A.S en heeft het totaal geen nut er één te sturen.

Die vrede rechters en andere rechters die weten ook wat er in de samenleving gaande is.

En het probleem van de omslag zat geen brief is, sorry dit forum is toch geen kleuterklas hoop ik, er zijn wel omslagen met een ruitje dan zal er wel een brief inzitten met het adres op !

En ieder firma die een A.S stuurt doet het in zo een omslag en op de brief zelf zet men het adres.

We leven wel in het jaar 2017 hé !

Ge zal geen enkel A.S van een verzekering krijgen die dus niet in een omslag zit, zijn die firma's dan zo achterlijk of geloven jullie nog in sprookjes.

En ALS en ALS, dit is bulsit.
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

08 nov 2017, 16:59

Charlie Maru schreef:
marcelvm schreef:
pastoor schreef: Maar ik kan in het postkantoor te weten komen of de brief wel of niet ontvangen is
Een aangetekende zending bij de post kunt u altijd online volgen met de referentie op het afgiftebewijs.
U kunt daar dan ook zien of die ontvangen is geweest.

https://track.bpost.be/btr/web/#/home?lang=nl

http://www.bpost.be/site/nl/verzenden/b ... de-zending
(4de punt)

Goede tip kende die niet,heb het gedaan
En ik zie dat de brief is afgeleverd,maar hoe zegd hij dan dat er geen brief is
Slechte communicatie daar

pastoor
Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Locatie: Hoeselt, White House

08 nov 2017, 17:48

http://plusmagazine.knack.be/recht-en-g ... 56921.html

TIP Als u wilt vermijden dat de bestemmeling zou beweren dat hij een lege enveloppe ontving, kunt u een vensterenveloppe gebruiken of de brief dichtvouwen en -kleven, het adres op de buitenzijde schrijven en hem versturen zonder een enveloppe te gebruiken.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

10 nov 2017, 09:55

Kan ik op de post geweten komen welke persoon mijn aangetekend schrijven heeft ontvangen
55 Monique

10 nov 2017, 10:10

Dat denk ik niet , alleen dat ze is afgeleverd .Krijgt toch een bewijs van u aangetekend , staat toch een track code op ,
en aan dat nr kan je opvolgen of is geleverd .Maar of je dat nu nog kan zien ????? als dat poosje is geleden , kun je alleen telefonisch opvragen .Of klacht neerleggen online met de post maar of dat iets gaat opleveren ?????
Maar heb het al vermeld , Als je een bericht van ontvangst bijvoegt samen met u aangetekend schrijven dan wel , dan krijg je die kaart terug gestuurd met de post in u brievenbus , en daar staat de naam op wie heeft getekend .En die kaart voeg je dan bij u aangetekende zending en als er dan iets voordoet heb je bewijzen en naam en handtekening .
Kost iets meer kan je altijd vragen in postkantoor .En trouwens zal ook vermeld staan als je u kas etiket krijgt dat je dat hebt bijbetaald . Ik hou alles bij dan pas kun je klacht neerleggen en op uur en datum .

En ze wegen altijd brief of omslag af en betaald volgens gewicht , heb je ook bewijzen af . aan bedrag dat je moet betalen .

Als ik iets aangetekend verstuur doe ik dat altijd zo en nog nooit problemen mee gehad .
Laatst gewijzigd door 55 Monique op 10 nov 2017, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.

dafke
Lid geworden op: 23 feb 2005, 12:43
Locatie: maaskant

10 nov 2017, 10:23

En altijd de naam en adres van de afzender op de briefomslag zetten . Anders krijgt ge hem niet terug als hij geweigerd is!
55 Monique

10 nov 2017, 10:26

Klopt dafke .