Auto verzekering

Vragen/antwoorden betreffende recht.

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 nov 2017, 11:32

55 Monique schreef:Klopt dafke .
Dit klopt niet !!

Je kan geen A.S versturen zonder afzender !
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
Gast

10 nov 2017, 12:20

Dit klopt niet !!
Je kan geen A.S versturen zonder afzender !
Klopt ook niet denlowie. Wettelijk kan Bpost U niet verplichten om een afzender te vermelden op de achterzijde van de briefomslag bij het versturen van een aangetekend schrijven. Zij raden het U wel aan om het te doen om bij niet aflevering ( verhuis, weigering, overlijden e.d......... ) de brief terug te kunnen bezorgen bij de afzender maar strikt genomen bent U dat niet verplicht.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

10 nov 2017, 13:11

Ik weet niet wie al ooit een aangetekend schrijven verricht heeft.
Maarten moet op het bijhorend briefje ,adres van bestemmeling EN afzender vermelden!
( hoe zou anders ,bij een geweigerde aanname de brief terug bij afzender geraken?)

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

10 nov 2017, 13:12

Ik weet niet wie al ooit een aangetekend schrijven verricht heeft.
Maarten moet op het bijhorend briefje ,adres van bestemmeling EN afzender vermelden!
( hoe zou anders ,bij een geweigerde aanname de brief terug bij afzender geraken?)
Gast

10 nov 2017, 13:29

k weet niet wie al ooit een aangetekend schrijven verricht heeft.
Maarten moet op het bijhorend briefje ,adres van bestemmeling EN afzender vermelden!
( hoe zou anders ,bij een geweigerde aanname de brief terug bij afzender geraken?)
Het bijhorend briefje blijft toch in het bezit van de afzender met de poststempel met datum van afgifte. De brief vertrekt, met daarop de barcode voor het traceren van de zending, naar de bestemmeling. Als je geen afzender vermeld op de briefomslag zal die ook aangeboden worden bij de bestemmeling die dan kan weigeren of aannemen. Natuurlijk is het probleem dan bij wie moeten ze hem terugbezorgen. Daarom raden ze ook aan om de afzender achteraan te vermelden. Maar strikt genomen moet het niet.

Website Bpost:
" U ontvangt altijd een bewijs van afgifte bij elke aangetekende zending. Dit afgiftebewijs draagt de bpost stempel en heeft een wettelijke waarde bij de rechtbank. Daarnaast kan u ook een getekend en gedateerd wettelijk bewijs van distributie ontvangen indien kiest voor het optionele ontvangstbewijs.

Een bestemmeling zal ook niet bij Bpost kunnen achterhalen wie de verzender ( indien geen afzender vermeld op briefomslag ) is van die bewuste aangetekende brief omdat die gegevens niet worden bijgehouden.
55 Monique

10 nov 2017, 14:29

http://www.bpost.be/trace

Je kan dat wel opvolgen zie link , en trouwens als je naar postpunt gaat staat de track nr onderaan op u kas etiket .
aantekende zendingen vernieuwd ook maar altijd hoor .
En als jij u adres achteraan plaats mag toch voor u veiligheid was is daar mis mee .

En nogmaals als je 100% zekerheid wilt vraagt aan loket bij de post of postpunt een bericht van ontvangst .
Heb je zekerheid .kost wel meer dat is enige nadeel maar anders heb je met zo kaart meer voordelen moet je beide adressen invullen ook . en als getekend is voor ontvangst krijg je u kaart weer van de post .
Moeilijke bevalling hier hoor

http://www.bpost.be/site/nl/professione ... -zendingen
Gast

10 nov 2017, 14:46

En als jij u adres achteraan plaats mag toch voor u veiligheid was is daar mis mee .
Is helemaal niks mee en beter ook maar het uitgangspunt was:

denlowie schreef op 10.11
" Je kan geen A.S versturen zonder afzender ! "

En dat is niet waar zoals ik hierboven reeds aangegeven heb en inmiddels telefonisch bevestigt werd door de klantendienst van Bpost. :wink: ( Probeer het maar, vriendelijke dame en heel behulpzaam zelfs :lol: )

( Zo, einde voor mij hier ivm het A.S. versturen )
55 Monique

10 nov 2017, 14:54

Beste ,Dicksy

Strakjes kan je alles online voorbereiden en zo wegbrengen naar de post en krijgt alles toegestuurd op u mailbox .

Ja verleden is passe hoor , moderner dat wel en alles zelf doen .

Je moet u wel registreren maar is niks mis mee , en al wat je online doet krijg je allemaal bewijzen van .

En trouwens woon rechtover een postpunt , hoor regelmatig dat ze mensen moeten bijstaan .En uitleg geven .

hoop dat goed komt meer kun je daar niet op zeggen .

denlowie
Lid geworden op: 10 mei 2004, 18:05
Locatie: gent

10 nov 2017, 16:00

Dit zal ik maandag testen !

Voor mij is het wel OK hoor, ik heb niks meer met A.S te maken
Ervaring is als een tandenstoker, niemand wil de jouwe gebruiken. (R.Dorgeles)
55 Monique

10 nov 2017, 17:11

Beste ,

Wat ik ook nog vergeten te vermelden , als je met vaste computer werkt of laptop heb je geen problemen
om zo zaken te doen online , met iphone gaat wel minder , heb dat al veel gehoord en gelezen .

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

10 nov 2017, 18:35

Persoonlijk lijkt het me toch ingewikkeld
Men wil een aangetekend schrijven richten . De bestemmeling weigert, Geen afzender, hoe weet die dan dat het schrijven aangekomen is? Vreemd hoor, Maar soit, ikvind het onbeleefd om het afzender adres niet te vermelden.
Gast

10 nov 2017, 19:46

Persoonlijk lijkt het me toch ingewikkeld
Men wil een aangetekend schrijven richten . De bestemmeling weigert, Geen afzender, hoe weet die dan dat het schrijven aangekomen is? Vreemd hoor, Maar soit, ikvind het onbeleefd om het afzender adres niet te vermelden.
Hoe die dat weet dat het schrijven aangekomen is ? Ik veronderstel dat die dat kan volgen via de track & trace code ( barcode ) die hij heeft gekregen op zijn bewijs van afgifte van een aangetekende zending. Die barcode is toch identiek aan de barcode die op de brief geplakt wordt. Bpost zal de status van de zending wel aanpassen afgeleverd/niet afgeleverd ( of zoiets ).
Of zoals 55 Monique schreef: " En nogmaals als je 100% zekerheid wilt vraagt aan loket bij de post of postpunt een bericht van ontvangst ."

Ik kan alleen maar herhalen wat ze bij Bpost zeiden dat U het wettelijk ( strikt genomen ) niet verplicht bent een afzender op de brief te schrijven maar dat ze het de mensen wel sterk aanraden om problemen te vermijden bij een weigering.

paullamb
Lid geworden op: 07 jun 2005, 00:03
Locatie: Lommel

10 nov 2017, 20:05

We gaan er verder niet op in. Te moeilijk. Maar bij een een Track en trace is het verplicht om de afzender te noteren. Denk er eens over na , hoe u anders dat pakje of brief zou kunnen volgen.
Maar goed, iemand zal gelijk hebben. Ik zelf moet het niet zijn, maar ik kan niet begrijpen waarom men ,als afzender, zijn adres niet zou willen vermelden.
Ik zou nooit een AS aanvaarden als ik niet weet wie het verzonden heeft.

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

11 nov 2017, 12:50

Heb alles volgens de regeltjes gedaan
Maar lijkt wel of de maatschappij geen contact meer wil
Gisteren weer telefonisch contact gemaakt,de persoon die ik moest hebben ,ging zeker in de voormiddag terug bellen,niet dus ganse dag niet
Maar daarstraks heeft iemand mij de raad gegeven,om naar een ombudsman te stappen
Had ik niet aangedacht
Maandag dus eerste doen

marcelvm
Lid geworden op: 29 jan 2007, 20:10

03 dec 2017, 13:02

Verleden week weer brief gehad dat ik binnen tien dagen moet betalen anders word een deurwaarder in gezet
Maar kan een gerecht een deurwaarder inschakelen en het recht geven meubelen of zo aan te slaan 
Zonder dat ik mij bij dat gerecht kan verdedigen,zou dit zeer discriminerend vinden