Malware??

Spyware is software die in het geheim op je computer wordt geplaatst en die persoonlijke gegevens doorstuurt, reclame toont, enz. Stel hier vragen, leer hoe je ervan af kan komen en hoe het te voorkomen.

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

09 okt 2017, 11:46

Beste kenners,
Ik krijg sinds een aantal dagen (weken?) in mijn mailbox (zowel hotmail als telenet) telkens om 11u05 een melding van Microsoft dat er een poging werd gedaan om mijn account te openen. (zie de tekst van melding hieronder)
Ik vaag me af of dit iets te meken heeft met virusachtige of malware activiteit, want ik doe dit zeker niet zelf.
Scan met Avast of Malwarebytes levert niets op. Bij Google staat het blijkbaar vol van vragen over dergelijke meldigen, maar nergens (?) een oplossing. Als ik doe wat in de melding staat (Recente activiteit cotroleren) krijg ik via mail of telefonisch een code. Maar ook als ik dit niet doe werkt eigenlijk alles normaal.

Heeft iemand hier weet van of een oplossing?

Bobikke

Microsoft-account
Bevestig je account
Er is ongewone activiteit vastgesteld voor een recente aanmelding bij het Microsoft-account bo*****@hotmail.com. Je hebt je bijvoorbeeld aangemeld vanaf een nieuwe locatie of via een nieuw apparaat of nieuwe app.
De toegang tot je Postvak IN, je lijst met contactpersonen en je agenda is geblokkeerd voor deze aanmelding om ervoor te zorgen dat je account beschermd blijft. Je moet je recente activiteiten controleren en herstelacties uitvoeren. Je moet bevestigen dat je de recente activiteiten hebt uitgevoerd om weer toegang tot je account te krijgen.
Recente activiteiten controleren
Met vriendelijke groet,
Het Microsoft-accountteam
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

abbs
Lid geworden op: 16 dec 2016, 13:49
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09 okt 2017, 12:45

Hallo,

Moet je dan ook steeds die stappen weer doen om op je E-Mail te komen?
Heb je ook al eens je wachtwoorden veranderd?
Groeten abbs
Afbeelding
Member of UNITE (Unified Network of Instructors and Trained Eliminators)

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 okt 2017, 13:26

PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

bobvdv
Lid geworden op: 26 nov 2002, 23:55
Locatie: boechout

09 okt 2017, 15:38

Bedankt vor de snelle antwoorden.
@abbs : ik moet niets doen om in mijn mails of account te komen, alles werkt perfect. In begin deed ik wat men vroeg, ook paswoord veranderen enzo, nu niet meer.

@pcekspeer : had dit al wel gelezen, maar er wordt geen oplossing geboden om ban die steeds terugkerende mails af te geraken

bobikke
ASUS R704A, intel core i3, 8GB mem.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

09 okt 2017, 18:44

@bob

Je hebt dus een mailtje verstuurd maar geen reactie gekregen, iets dergelijks?

Afbeelding

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

10 okt 2017, 04:10

pcekspeer schreef:@bob

Je hebt dus een mailtje verstuurd maar geen reactie gekregen, iets dergelijks?

Afbeelding

:wink:
Foute boel
Duidelijk poging tot phising
Spijtig genoeg heb je een mail naar hen verstuurd ( hier kunnen ze je IP onmiddellijk aflezen en ze scannen je met Languard om te kijken of je geen open poorten hebt om in te breken )

Doe je aan Internet bankieren ? - Pas dan op
Ik zou nu onmiddellijk AL mijn paswoorden veranderen.( maak een nieuw paswoord door bv achter je oude een getal te plaatsen ( 1 of 2 enz ..) - gemakkelijk om te onthouden

Nota : In de tekst staat trouwens een schrijffout --> In een zin met een vervolgzin en beginnende met EN .... mag nooit een komma staan. Op het einde van deze zelfde zin moet een vraagteken staan --> zin is een vragende vorm.
Microsoft maakt nooit zulke fouten.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

10 okt 2017, 10:36

bobvdv,

Eenvoudig, M$ stuurt geen individuele -email.
Alleen rechtstreekse foutmeldingen in de M$
programma's.

Sony

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

10 okt 2017, 10:49

@bob

Je hebt een schermafdruk genomen van 1 van die meldingen?

Verstuur die dan naar de link:
Even rechtstreeks contact op te nemen met de support afdeling.
Dit kan via aanmelding op onderstaande link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=294734

:wink:
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

Valium
Lid geworden op: 21 nov 2007, 04:15

15 okt 2017, 23:16

pcekspeer schreef:@bob

Je hebt een schermafdruk genomen van 1 van die meldingen?

Verstuur die dan naar de link:
Even rechtstreeks contact op te nemen met de support afdeling.
Dit kan via aanmelding op onderstaande link:
http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=294734

:wink:
Veel antwoorden op je reclamaties krijg je raar of zelden --> spijtig