van muziekbib naar ringtone maker (Android)

Vragen/antwoorden betreffende
gsm, gps, Ipod, Ipad,smartphones, tablets...

maripa
Lid geworden op: 26 feb 2015, 20:51
Locatie: oostende

23 okt 2017, 17:49

Heb smartphone LG K8 (2017) - gekocht en wil een eigen beltoon kiezen Heb een Android app 'Ringtone Maker' geïnstalleerd. HOE breng ik een muziekstuk uit mijn muziekbibliotheek naar de Ringtone app? Om die dan te kunnen bewerken/cutten tot ringtone.

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

23 okt 2017, 18:31

maripa,

Dit is een link naar een vertaalde versie van een handleiding.
https://translate.google.be/translate?h ... rev=search

Sony

maripa
Lid geworden op: 26 feb 2015, 20:51
Locatie: oostende

24 okt 2017, 10:17

Dankjewel, Sony. Mijn probleem is echter niet het bewerken van een muziekstuk tot beltoon, maar wel hoe ik een bepaald muziekstuk uit de muziekbib op mijn smartphone naar de Ringtone app breng. Bij het downloaden van muziek van mijn PC naar mn smartphone komt die muziek wel in mn muziekbib terecht, maar slechts een willekeurig, beperkt gedeelte op de app. Kan je mij zeggen wat ik eventueel verkeerd of onvolledig doe? In ieder geval bedankt voor je antwoord. Maripa

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 okt 2017, 11:00

maripa,

Als je op die link klikt is het eerste wat je kunt lezen:
Stap 1: Nadat u de applicatie hebt geopend, moet u een lijst met audio bestanden op uw Android-apparaat zien zoals hieronder getoond. Tik nu op de navigatiebalk naast het liedje dat u wilt bewerken, selecteer dan 'Bewerken' .
Ik vermoed dat er ofwel langs de rechter zijde een scrollbalk
is waardoor je in de lijst kunt scrollen ofwel dat je met de hand
(vinger) de lijst omhoog en/of omlaag kunt scrollen.

Sony

maripa
Lid geworden op: 26 feb 2015, 20:51
Locatie: oostende

24 okt 2017, 12:04

Dag Sony, Bedankt voor de hulp. Ik heb intussen zelf de oorzaak gevonden: de Ringtone maker aanvaardt alleen MP3 bestanden. Ik moet dus bep muziekstukken omzetten naar MP3 via een MP3 converter. Probleem opgelost!

Sony
Lid geworden op: 19 feb 2005, 13:45
Locatie: Boom

24 okt 2017, 12:11

maripa,

ja dat was te bedenken.
Bedankt voor het melden.

Sony