Den Elon zijn zaken lopen goed hé.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 nov 2017, 15:40

Verlies voor autofabrikant Tesla


 Tesla heeft het afgelopen kwartaal
een verlies geleden van 671 miljoen
dollar.Het is het grootste verlies van
de autofabrikant tot nu toe.Er werd
rekening gehouden met negatieve cijfers
maar dit is meer dan analisten hadden
verwacht.

Een groter probleem voor Tesla vormen
de moeilijkheden met de productie van
het nieuwe en goedkopere Model 3.De
prijs wordt minimaal 35.000 dollar.Het
duurt langer dan verwacht voor de auto
in grote aantallen van de band rolt.

De auto wordt als het paradepaardje
gezien.Van de meer dan 500.000 bestelde
auto's zijn er pas 222 geproduceerd.

...ofte "Het Begin Van Het Einde" zeker???

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

02 nov 2017, 16:11

Doet me sterk denken aan het trieste verhaal van de DeLorean Motor Company in de jaren zeventig.
Hadden een prachtige wagen ontworpen, maar de productie ervan was ook te hoog gegrepen.
Ondank is 's werelds loon

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

02 nov 2017, 17:08

Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

02 nov 2017, 17:59

frits1955 schreef:Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.
Lawrence Solomon: How Tesla’s Elon Musk became the master of fake business

Musk’s genius is primarily in the subsidy-seeking realm. By 2015, U.S. governments alone had given his companies US$5 billion through direct grants, tax breaks, cut-rate loans, tax credits and rebates

http://business.financialpost.com/opini ... e-business

Theor
Lid geworden op: 06 mei 2010, 12:22
Locatie: Vlaanderen

03 nov 2017, 15:45

frits1955 schreef:Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.
zo is dat, zolang de geldschieters geloven in een goede afloop, goede toekomst, is er niets aan de hand.

Tesla is een sterke naam, en puur electrisch spreekt ook aan,

enfin, ik hoop dat het lukt,
olie blijven verstoken is ook niet de toekomst.

Idefix
Lid geworden op: 21 jun 2007, 18:58
Locatie: Vlaams Brabant

06 nov 2017, 10:21

Tesla gaat de IKEA toer op. De dealers moeten al zelf de zetels en de computers monteren............
https://nl.express.live/2017/11/06/tesl ... -monteren/
De zon is gratis voor iedereen

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

06 nov 2017, 10:54

Idefix , las onlangs dat ze ongeveer 4640€ verlies maken per wagen , omgerekend 47 miljoen dollar verlies , ge zou voor minder uw dealers laten werken.
En nog meer problemen aan het adres van edele Elon. Het bedrijf van Elon Musk zei te verwachten dat ze hun doelstelling om 20.000 Model 3’s te willen produceren voor december 2017 niet zullen halen. Tot 2 oktober zijn er echter pas 260 wagens van de band gerold.
Dat is ook geen ferme opsteker.
Gast

06 nov 2017, 17:06

Idefix schreef:Tesla gaat de IKEA toer op. De dealers moeten al zelf de zetels en de computers monteren............
https://nl.express.live/2017/11/06/tesl ... -monteren/
Dat is puur om invoertaksen te vermijden. Men importeert onderdelen , en dat kost minder dan compleet afgewerkte auto's . Het is zelfs zo dat ze in de VS volledig in mekaar gezet worden , en dan uit mekaar haalt vooraleer ze te transporteren.

janieburton
Lid geworden op: 18 jan 2009, 18:50

10 nov 2017, 09:19

Paul Siemons schreef:
frits1955 schreef:Tesla bestaat maar bij gratie van de geldschieters - als die eindelijk eens boter bij de vis willen zien zal Musk het moeilijk krijgen.
Lawrence Solomon: How Tesla’s Elon Musk became the master of fake business

Musk’s genius is primarily in the subsidy-seeking realm. By 2015, U.S. governments alone had given his companies US$5 billion through direct grants, tax breaks, cut-rate loans, tax credits and rebates

http://business.financialpost.com/opini ... e-business
Doet me denken aan de zaak Tapie in Frankrijk, dat was ook zo'n "wonder boy".

MichelN
Lid geworden op: 16 nov 2008, 17:44
Locatie: Groot-Leuven

10 nov 2017, 18:20

janieburton schreef:Doet me denken aan de zaak Tapie in Frankrijk, dat was ook zo'n "wonder boy".
Je moet het niet eens over de grens gaan zoeken, remember Lernhout & Hauspie en Flanders Language Valley.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 dec 2017, 09:35

Om zijn zaak overeind te houden heeft onzen Elon voor volgend jaar maar een kleine 2 miljard dollar nodig .... 8O

Tesla bijna bankroet?

Analisten van Bloomberg voorspellen een erg sombere toekomst voor Tesla. Als er geen vers geld komt en de industriële situatie verandert niet, dan heeft het bedrijf tegen 2018 al zijn reserves verteerd. Dat is bij wijze van spreken morgen al. Er zou volgens de analisten minstens 2 miljard dollar extra nodig zijn om het bedrijf boven water te houden.

www.vroom.be/nl/nieuws/tesla-bijna-bank ... term=news3


Tesla jaagt er bijna een half miljoen euro per uur door.

Tesla verraste recent nog met de lancering van een elektrische truck en sportwagen. Maar het is niet al goud wat blinkt voor de autofabrikant. Het bedrijf van Elon Musk rijdt letterlijk op het randje en blijft massaal veel geld verliezen. Aan dit tempo gaat Tesla in augustus volgend jaar failliet,

www.hln.be/geld/economie/autobedrijven/ ... ~a3719a16/
Gast

04 dec 2017, 11:34

En wat nog meer is , ik ontdekte onlangs dat ze NCA type Li-ion batterijen , een onbetrouwbaar type qua veiligheid , in hun Tesla's steken.  Voor mij geen auto die spontaan in brand kan vliegen , geef mij maar mijn Kangoo ZE  :)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 dec 2017, 11:43

The Spirit of Flanders schreef:En wat nog meer is , ik ontdekte onlangs dat ze NCA type Li-ion batterijen , een onbetrouwbaar type qua veiligheid , in hun Tesla's steken.  Voor mij geen auto die spontaan in brand kan vliegen , geef mij maar mijn Kangoo ZE  :)
En welk type "Lithium" batterij zit er in een Kangoo?
Gast

04 dec 2017, 11:55

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:En wat nog meer is , ik ontdekte onlangs dat ze NCA type Li-ion batterijen , een onbetrouwbaar type qua veiligheid , in hun Tesla's steken.  Voor mij geen auto die spontaan in brand kan vliegen , geef mij maar mijn Kangoo ZE  :)
En welk type "Lithium" batterij zit er in een Kangoo?
LFP ( Lithium Ijzer fosfaat - LiFePO4 ) 

Wat er zoal in de Tesla S steekt vind je hier : http://www.visualcapitalist.com/extraor ... a-model-s/

Als je een vergelijk wilt lezen tussen de verschillende types , dan moet je dit eens doornemen :  http://batteryuniversity.com/learn/arti ... ithium_ion . Vergelijk "Safety" in de figuren , en kijk ook eens naar "Life Span" . Het grote nadeel van LFP is zijn lage "Specific Energy"  , in mensentaal , ze zijn volumineuzer en zwaarder in vergelijk met andere types voor hetzelfde vermogen in kWh
 

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

04 dec 2017, 12:23

Elektrisch rijden duurder dan op benzine

Rijden met een elektrische auto is 10 procent duurder dan rijden met een benzineauto. Dit blijkt uit berekeningen van de Nederlandse automobilistenorganisatie ANWB, als onderdeel van een breder onderzoek naar elektrisch rijden. 

www.nu.nl/auto/5033756/elektrisch-rijde ... ine.html[i]
[/i]




[s][/s]