Den Elon zijn zaken lopen goed hé.....

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

13 jan 2018, 18:33

Onzen Elon laat zich niet tegenhouden door een paar miljard aan schulden meer of minder en schud weeral wat nieuws uit zijn mouw :

Tesla begint met de productie van dakpannen met zonnepanelen.

Inmiddels zijn meer dan 500 werknemers bezig met het produceren van de dakpannen. Klanten die al een aanbetaling van duizend dollar hebben gedaan, kunnen de komende maanden hun dakpannen verwachten.Het Amerikaanse bedrijf onthulde de dakpannen twee jaar geleden. Op iedere dakpan is een speciale coating aangebracht. Wie direct op een pan kijkt, ziet de zonnecel. Vanuit een andere kijkhoek – bijvoorbeeld vanaf de oprit – verdwijnt de zonnecel en lijkt de dakpan op een traditioneel exemplaar.

www.scientias.nl/tesla-start-productie- ... e-opvangen

Dus: begin die antieke zonnepanelen al maar van uw dak te halen!!

Gast

13 jan 2018, 23:48

Daar zullen nogal een pak elektriekdraadjes en stekkerkes aan te pas komen :lol: Ik waardeer de man omwille van de initiatieven die hij neemt en om zijn ondernemingsgeest , maar hij brengt er niet veel tot een goed einde. :)

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

14 jan 2018, 00:10

The Spirit of Flanders schreef:Daar zullen nogal een pak elektriekdraadjes en stekkerkes aan te pas komen :lol: Ik waardeer de man omwille van de initiatieven die hij neemt en om zijn ondernemingsgeest , maar hij brengt er niet veel tot een goed einde. :)
We kunnen er misschien eens mee lachen maar wat; .... hoeveel gaat die er mee de dieperik in trekken als de zeepbel zou barsten? (laat ons hopen dat het niet gebeurt)? 

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

14 jan 2018, 01:16

Paul Siemons schreef:
We kunnen er misschien eens mee lachen maar wat; .... hoeveel gaat die er mee de dieperik in trekken als de zeepbel zou barsten? (laat ons hopen dat het niet gebeurt)? 
Het begint een beetje op Lernaut en Hauspie te lijken.
Ondank is 's werelds loon
Gast

14 jan 2018, 14:22

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Daar zullen nogal een pak elektriekdraadjes en stekkerkes aan te pas komen :lol: Ik waardeer de man omwille van de initiatieven die hij neemt en om zijn ondernemingsgeest , maar hij brengt er niet veel tot een goed einde. :)
We kunnen er misschien eens mee lachen maar wat; .... hoeveel gaat die er mee de dieperik in trekken als de zeepbel zou barsten? (laat ons hopen dat het niet gebeurt)? 
Ge bedoelt de "investeerders" de dieperik induwen ? Daar heb ik geen compassie mee , dat zijn aasgieren.  Zijn SpaceX zou al bvb overgenomen worden door de staat ( door de NASA ). Zonder zijn SpaceX gaan er geen voorraden meer naar het ISS ruimtestation.  Tesla is een te mooi verhaal om het te laten kapot gaan , de Chinezen kopen dat met veel geld en plezier op.  Ik denk dat het zelfs zijn bedoeling is om zoveel mogelijk "passiva" op poten te zetten , zoals zijn mega-factory voor lithium-ion batterijen en daarvoor zoveel mogelijk schulden te maken. Bij een failliet "verdampen" de schulden en krijgt hijzelf een monsterbedrag voor hetgeen hij kan verkopen.  Hij was ook de oprichter van PayPal en heeft dat voor een flinke prijs verkocht. PayPal is een succes op wereldniveau. Vergeet ook niet dat hij nu een pak mensen met al zijn uitvindsels tewerkstelt.  Met één Elon Musk hier ter plaatste zou Vlaanderen de meest welvarende regio binnen Europa worden ... zolang hij maar niet bij Mark Coucke ten rade gaat...

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

14 jan 2018, 16:12

The Spirit of Flanders schreef: Vergeet ook niet dat hij nu een pak mensen met al zijn uitvindsels tewerkstelt.
Die allemaal betaalt worden van overheidsgeld !
En dan hebben we het nog niet over de miljarden die gepompt (en nog steeds gepompt) zijn in de infrastructuur die zo goed als zeker als verloren mogen beschouwd worden  
The Spirit of Flanders schreef: 
 Met één Elon Musk hier ter plaatste zou Vlaanderen de meest welvarende regio binnen Europa worden ... zolang hij maar niet bij Mark Coucke ten rade gaat...
Zelfde als hierboven: er heeft iemand vooraf al het voorbeeld van Lernout en Hauspie aangehaald  waar heel der wijken zijn  voor neergepoot met geld van de overheden!
Musk doet het niet anders!
Gast

14 jan 2018, 19:41

Paul Siemons schreef:.....

Zelfde als hierboven: er heeft iemand vooraf al het voorbeeld van Lernout en Hauspie aangehaald  waar heel der wijken zijn  voor neergepoot met geld van de overheden!
Musk doet het niet anders!
Er is wel degelijk een verschil.  Lernout en Hauspie heeft software gepikt van een nerd aan de unief en hebben dat klein beetje rommel opgeblazen tot een olifant terwijl de Amerikanen ( Microsoft ) al evenver stonden met hun text-to-speech , speech to-text en voice recognition.  Musk heeft wel al iets geproduceerd. De Tesla' s zijn echt geliefd door hun gebruikers. Moest hij zijn Tesla opgeven , dan ben ik er van overtuigd dat ze verder blijven "leven" zoals dat met de DeLorean ( DMC ) nu ook nog het geval is.

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

15 jan 2018, 00:15

The Spirit of Flanders schreef:
Er is wel degelijk een verschil.  Lernout en Hauspie heeft software gepikt van een nerd aan de unief ....
Wat product en hoe die dat verkregen zouden hebben maakt geen bal uit al hadden ze dat van de paus gejat .... het gaat erom wat ze ermee gedaan hebben om het te comercializeren.
Ze zullen het heel goed hebben kunnen uitleggen om geld te verkrijgen voor hun product ( bij ons zeggen ze
"die kan een str*nt in een zilverpapier aan alleman verkocht krijgen")
Musk heeft diezelfde gave en buit die natuurlijk uit.
 Leep als hij is speelt die de amerikaanse staten tegen elkaar uit : "Staat X, ik denk een batterijfabriek ergens neer te zetten met een zoveel honderdtal werknemers .... ben al eens gaan polsen in staat Y maar daar vond ik  de "condities" die ik kon krijgen toch wat aan de minne kant " ..... en de geldbeugel word opengetrokken!
The Spirit of Flanders schreef:  Musk heeft wel al iets geproduceerd.
Musk heeft niks geproduceerd: Hij heeft zich gewoon ingekocht in "Tesla" dat opgericht was door Martin Eberhard en Marc Tarpenning ........ die hij een tijd later alle twee heeft buitengewerkt .... (met zijn geld natuurlijk)

Zelfs "PayPal" heeft Musk niet zelf "geproduceerd" ... "PayPal" was van het bedrijf "Confinity"  dat heeft hij ook gewoon met zijn vermogen gekocht 

Het rare vind ik dat U deze "investeerder",E.Musk dus, zowat als een afgod vereerd om zijn "daden" waar U even terug in het topic het volgende over investeerders schrijft :   

...."Daar heb ik geen compassie mee , dat zijn aasgieren."

The Spirit of Flanders schreef: De Tesla' s zijn echt geliefd door hun gebruikers. Moest hij zijn Tesla opgeven , dan ben ik er van overtuigd dat ze verder blijven "leven" zoals dat met de DeLorean ( DMC ) nu ook nog het geval is.
Voor alles dat er bestaat (of bestaan heeft) zullen er wel liefhebbers zijn en die het spijtig vinden dat hun geliefde product niet meer gemaakt word. 

Heb je bijvoorbeeld enig idee hoeveel autoconstructeurs/merken van Belgische makelij er in het verleden geweest zijn die er nu niet meer zijn ?

 
 
Gast

15 jan 2018, 16:03

Paul Siemons schreef:
The Spirit of Flanders schreef:Er is wel degelijk een verschil.  Lernout en Hauspie heeft software gepikt van een nerd aan de unief ....
Wat product en hoe die dat verkregen zouden hebben maakt geen bal uit al hadden ze dat van de paus gejat .... het gaat erom wat ze ermee gedaan hebben om het te comercializeren.
Ze hebben ergens ooit hun eigen software laten integeren in ander software paket , dat ondertussen al niet meer bestaat. Het is inderdaad nooit iets van waarde geworden , eerder een prul zoals er vele gratis op het internet te vinden zijn.
Musk heeft niks geproduceerd: Hij heeft zich gewoon ingekocht in "Tesla" dat opgericht was door Martin Eberhard en Marc Tarpenning ........ die hij een tijd later alle twee heeft buitengewerkt .... (met zijn geld natuurlijk)
Het zal wel een machtstrijd geweest. Dat soort gasten ligt soms letterlijk op straat te vechten.
Zelfs "PayPal" heeft Musk niet zelf "geproduceerd" ... "PayPal" was van het bedrijf "Confinity"  dat heeft hij ook gewoon met zijn vermogen gekocht 
Volgens Wiki is Musk de oprichter van X.com dat met Confinity samensmolt en pas nadien PayPal werd
https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
Hij heeft toch een aantal bedrijven opgericht , en niet alleen als investeerder de boel geplunderd.  SpaceX is blijkbaar van hem en van hem alleen. Hij zal wel lugubere trekjes hebben , maar anderzijds is het een prototype van een geslaagde combinatie tussen een ingenieur en een marketeer. In feite is hij te vergelijken met Bill Gates , maar dan met een turbo motor in zijn lijf. In de VS is het ook geen schande om failliet te gaan , het is zelfs "hip" , maar dan moet de ondernemer nadien bewijzen dat hij opnieuw met iets anders zal beginnen. 
Een aantal , en hoe zijn die aan hun eind gekomen ?  In de meeste gevallen door "luiheid" ( niet verder investeren en renoveren , geen markten trachten te veroveren , etc ... )

Paul Siemons
Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22

15 jan 2018, 19:49

The Spirit of Flanders schreef:Ze hebben ergens ooit hun eigen software laten integeren in ander software paket , dat ondertussen al niet meer bestaat. Het is inderdaad nooit iets van waarde geworden , eerder een prul zoals er vele gratis op het internet te vinden zijn.
 Zoals ik in een vorige posting al heb gezegd doet dat niks ter zake waar die hun beginidee vandaan halen!
The Spirit of Flanders schreef:Het zal wel een machtstrijd geweest. Dat soort gasten ligt soms letterlijk op straat te vechten.
 
Heeft weeral niks met de het feit te maken dat E. Musk Tesla zou hebben opgericht (dus niks geproduceerd!)
 
The Spirit of Flanders schreef: Volgens Wiki is Musk de oprichter van X.com dat met Confinity samensmolt en pas nadien PayPal werd
https://en.wikipedia.org/wiki/Elon_Musk
Weeral mis:

In maart 1999 richtte Musk X.com op, een online betaalplatform.Hij investeerde hier 10 miljoen dollar in. Een jaar later werd dit bedrijf
samengevoegd met Confinity, dat ook een betaalplatform had, genaamd PayPal.
Zijn X.Com zal niet gewerkt hebben zoals gewenst en dan koopt hij zich maar in in een ander bedrijf!

En zelf daar ben ik eigenlijk mis mee : E. Musk was helemaal geen eigenaar van PayPal maar CEO.... omdat hij een grote aandeelhouder was (iets van een 12 tal % dacht ik) 
Sterker nog : de raad van bestuur van PayPal heeft hem afgezet als CEO (terwijl hij op huwelijksreis was  :lol:)
in het jaar 2001 als mijn geheugen me niet in de steek laat , wegens wanbeheer en nog wat serieuze akkefietjes!  
The Spirit of Flanders schreef:  SpaceX is blijkbaar van hem en van hem alleen. 
 
  Ook weeral mis: dat blijkt tussen de 20 en 30 % te liggen 

The space-exploration company he founded in 2002 raised $1 billion from Google Inc. (
GOOGL) and Fidelity Investments in January 2015. According to Forbes, SpaceX is valued at more than $20 billion as of December 2017. Some reports say that Musk owns the same percentage of SpaceX as he does of SolarCity and Tesla, where his stakes are in the 20 to 30% range.

Paca
Lid geworden op: 28 sep 2006, 01:58
Locatie: Suzhou

16 jan 2018, 01:56

Ben geen burgerlijk ingenieur maar vraag me toch af waarom een elektrische wagen meer moet kosten als een klassieke wagen met verbrandingsmotor. Dat er wat onderzoekingswerk aan voorafgegaan is kan ik begrijpen en dat dit wat investering gekost heeft die er terug moet uitgehaald worden begrijp ik ook nog wel. Dat batterijen nog wat in hun beginstadium staan begrijp ik ook wel ietwat (niet volledig hoor!).
Een kenner mag me terechtwijzen (graag zelfs) maar nu gaat er me toch niemand proberen wijs te maken dat het vervaardigen van een verbrandingsmotor goedkoper is als een elektrische motor?
Please enlighten me!

Theor
Lid geworden op: 06 mei 2010, 12:22
Locatie: Vlaanderen

16 jan 2018, 12:37

Tesla mag dan wel een sterke naam / merk zijn,

maar er is geen goed nieuws op komst voor Tesla,

en dat zijn de grotere automerken die bezig zijn om
electrische wagens te kunnen produceren,
dat zal kunnen tellen als concurrentie.

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

18 jan 2018, 18:34

Waar de gevestigde automerken mee bezig zijn om hun klanten wat op de mouw te spelden is van langsommeer gekend; welk merk durft het aan om op eender welk type uit hun gamma het voor de klant onmisbaar attribuut toe te voegen (zonder dit de volgende jaren steeds te herhalen, tot vervelens toe...) Volvo bv. en vele anderen ? Totaal nieuwe versies van ongekende merken moeten dus zo vlug mogelijk geweerd of verguisd worden ! Tesla ontspringt die dans ook niet ! Wie niet meedanst met die kermis moet met de grond gelijk gemaakt en daar doet de overheid maar al te graag aan mee. De prijs wordt niet bepaald bij vraag en aanbod, maar wat de roverheid eraan kan verdienen !  :twisted:
Gast

06 feb 2018, 23:19

Den Musk mag het nu toch wel eens terecht uitschreeuwen : "ich habe es geschaft !" :lol: Zijn Tesla roadster vliegt nu zelfs rond de zon , de aliens gaan straks een nieuw planeet ontdekken :lol: Moet je die zijdelingse motoren terug zien landen , gewoon fantastisch !  Mijn respect voor wat de Amerikanen verwezelijkt hebben , het werd trouwens tijd dat ze nog iets konden bewijzen van wat ze beweren te kunnen  ....

telloorlekker
Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46

08 feb 2018, 11:06

Totdat de overheid (en haar fiscaal beleid) er zich mee gaat moeien ! Dan is een faillissement niet ver meer af ! Voorbeelden uit het verleden te over.... :?