duurt lang eer pc afsluit

Vragen/antwoorden betreffende computer hardware.

chrisje1
Lid geworden op: 13 okt 2006, 13:09

03 nov 2017, 12:14

wanneer ik mijn pc medion met w 10 na gebruik op de normale manier afsluit,alsook de programma's afsluit die nog openstaan,duurt het echter vrij lang eer de pc volledig afsluit ,iemand een idee hoe dit zou komen ???

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

04 nov 2017, 08:46

Nee, de laptops waar wij les op geven vertonen hetzelfde verschijnsel. En het scherm is al uitgeschakeld, dus kun je niks meer zien. Mee leren leven is de boodschap geloof ik.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

11 nov 2017, 10:19

Ik vermoed dat dit komt omdat W10 alles opslaat om snel terug op te starten. De ene keer duurt dit langer dan de andere keer. U kan dat snel terug opstarten uit schakelen. Maar als er geen problemen zijn vind ik dit niet nodig.

Ik heb dit bij de eerste of tweede versie W10 eens een tijdje uit geschakeld omdat de pc bij het afsluiten direct terug opstartte.
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 nov 2017, 06:30

Om snel te kunnen afsluiten of herstarten deze truck,

- Open taakbeheer dmv de toetscombinatie CTRL-ALT-DEL in te drukken, taakbeheer verschijnt nu
- Ga vervolgens bovenaan naar de optie "Afsluiten"
- Druk terwijl je de CTRL toets ingedrukt houdt op de optie "afsluiten" of "heropstarten"

Je zult zien dat het zo sneller gaat.
OF : sneller je PC afsluiten en hetzelfde effect als via het startmenu : Windows 10: Windows-knop, en X, U, U.
OF: Deze is wat ingewikkelder en kost in eerste instantie meer tijd. Maar heb je eenmaal een shortcut in de taakbalk, dan is het een heel handige manier om snel je PC af te sluiten.
Volg deze stappen:
-Rechtermuisklik op bureaublad, Nieuw > Shortcut (Snelkoppeling in NL versie)
-Typ dit: %windir%\system32\shutdown.exe -s -t 0
-Next (volgende)
-Geef je shortcut een leuke naam (bijvoorbeeld: ‘Via deze shortcut sluit ik snel mijn PC af’
Nieuwsgierig wat de parameters betekenen? s is het afsluiten van de PC, t is de tijdsperiode (0 = zsm)
:)

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

30 nov 2017, 09:25

@ Wardje
Dat zal inderdaad wel sneller afsluiten, maar ik vrees dat je hier gebruik maakt van wat eigenlijk een noodoplossing moet zijn: afsluiten ondanks het feit dat er nog processen gaande zijn. Dat KAN (ik zeg niet zal!) rezulteren in slecht of niet afgesloten bestanden.
Ik denk dat het wijzer is om het "Snel opstarten" uit te schakelen. Ik heb dat ten andere om -ik-weet-niet-meer-welke-reden moeten doen in het begin van W10 (ik geloof dat het iets met netwerk delen te maken had).

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

30 nov 2017, 09:43

hviaene ;
Ik weet niet wat bij jou allemaal opstart; bij mij start enkel het antivirus mee op;
Als ik afsluit sluit ik al de lopende programma's eerst af , (of die waar ik mee bezig was)en heb noch bij her opstarten of afsluiten problemen gehad.
Maar elk zijn mening natuurlijk.

pcekspeer
Lid geworden op: 06 aug 2010, 12:44
Locatie: 3530 houthalen limburg

30 nov 2017, 11:42

hviaene schreef:Nee, de laptops waar wij les op geven vertonen hetzelfde verschijnsel. En het scherm is al uitgeschakeld, dus kun je niks meer zien. Mee leren leven is de boodschap geloof ik.
Lesgevers die dit niet weten aan te pakken?
PC Win7 Prem SP1/64bit/RAM4GB/HD1000GB/IE11//FFox
63.0.3 64bit /Chrome64bit//MSE+Win firewall/WLMail/Gmail/thunderbird/OpenOffice4.1.5/BSA+Micr.SafetyScan+MSRT.-Web Of Trust (WOT)-Spywarebl 5.5--Superantispyw/MBAM/AdwCleaner/JRT/Win10/Ixquick/

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

01 dec 2017, 09:07

pcekspeer schreef:
hviaene schreef:Nee, de laptops waar wij les op geven vertonen hetzelfde verschijnsel. En het scherm is al uitgeschakeld, dus kun je niks meer zien. Mee leren leven is de boodschap geloof ik.
Lesgevers die dit niet weten aan te pakken?
Mijn brave broeder,
Ten eerste mogen wij aan de setup van de laptops niets veranderen, dit valt onder het beheer van Digipolis in Antwerpen. Zij beslissen hierover en kunnen vanop afstand updates doorsturen.
Ten tweede: ik wil hier tegen iedereen een boompje opzetten over kennis van PC's, wegens vele jaren beroepservaring met vroeger nog DOS, Windows in alle geuren en kleuren, Unix en Linux.

@Wardje:
Het gaat niet om welke processen ik heb draaien, het gaat om de processen die bestanden aan het afsluiten zijn ter voorbereiding van de "Snelle start". Die heb ik noch jij onder kontrole. Als je die onderbreekt heb je geen idee in welke toestand je bestanden en/of het filesisteem achterlaat.

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

01 dec 2017, 16:53

hviaene    ; dan heb ik al 15 jaar veel chance . :wink: en ben er niet boos om

E.T.
Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15

01 dec 2017, 20:33

Wat noemen jullie lang? 30 seconde? Minuut? Twee?

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 dec 2017, 07:51

2.30 minuten is vind ik al betrekkelijk lang onder Windows 7., Nu sluit hij af na ongeveer 1 minuut.

hviaene
Lid geworden op: 05 apr 2004, 17:46
Locatie: Merksem

02 dec 2017, 09:19

wardje schreef:hviaene    ; dan heb ik al 15 jaar veel chance . :wink: en ben er niet boos om
Nee, dat heb je al niet zolang want die "snelle opstart" is een nieuwe funktie in Win 10. Zie bijv. hier

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

02 dec 2017, 09:34

hviaene    ;ik werk nog steeds met Windows 7, en zolang er updates zijn (2020) werk ik niet met W10.

jean55
Lid geworden op: 26 aug 2011, 10:21
Locatie: De mooie Voorkempen

03 dec 2017, 19:11

Inderdaad Hviaene als Wardje dit met een W10 had gedaan had hij al lang in de problemen gezeten. Want dan zou die bij het opstarten melden dat hij eerst Windows moest herstellen. Zolang dit natuurlijk mogelijk was.

Wat ik wel spijtig vind is dat deze week al tweemaal verkeerde suggesties worden gegeven, waardoor andere in de problemen kunnen komen. en ik lees niet alle dagen de sites door. Daarom denk ik dat het beter is de helpers van SeniorenNet hun werk te laten doen. En als er echt geen oplossing komt na een lange tijd. En U weet het echt dan iets te schrijven. Het is maar een voorstel he, ik heb hier ook niets te zeggen. 
Ik probeer alle dagen een zonnetje te zijn , maar ??

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

03 dec 2017, 19:46

jean55    , ik heb het begrepen