Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 dec 2017, 10:59

Afbeelding

En dit is  de kaart die door de Volkenbond werd  getekend in 1947 en die door Israël werd geaccepteerd.
De Negevwoestijn is niet bebouwbare grond. In feite reikt die woestijn nog hoger, tot aan de onderkant van de Palestijnse zones. Zie deze map die op Wiki staat:

Afbeelding

Van het bovenste deel (boven de stippellijn) was het grootste deel toegewezen aan de Arabieren. De 3 zones waren met een corridor met elkaar verbonden.

Niet goed genoeg voor de Arabieren. 'Álles is van ons' was en is het motto.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

18 dec 2017, 14:00

""Dat komt ook tot uiting in de link die je plaatste: "A majority (68%) of Palestinians look up to Israeli democracy, seeing it as “good” or “very good,”"

??Waar staat dat in dit artikel waar ik naar verwijs??

https://www.csmonitor.com/World/Middle- ... l-solution

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

18 dec 2017, 14:10

Ga maar eens kijken naar je posting op de vorige blz. van Zo 17 Dec 2017, 21:21 

Wel straf: je plaatst een link maar je hebt hem zelf niet eens gelezen??
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

21 dec 2017, 15:54

Het instituur voor evolutiebiologie heeft een wetenschappelijk studie uitgebracht die duidelijk maakt dat de ganse diaspora van joden, verspreid over de wereld, een nauwe genetische band heeft met de huidige bewoners uit de Levant (Midden-Oosten). Die gemeenschappelijke genetische oorsprong ligt helemaal in de lijn met de stelling dat historisch gezien de joden afstammen van de oude Hebreeuwse en israëlitische bewoners uit die regio.

Een fragmentje uit de studie:

Afbeelding

Bron: http://www.biologiaevolutiva.org/dcomas ... ar2010.pdf

Mijn bewering dat de joden sinds het einde van de 19e eeuw niet immigreren, maar re-migreren naar Israël, wordt door dit wetenschappelijk bewijs ondersteund.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

31 dec 2017, 11:52

In Israël zetelen Arabieren in de Kneset. Ze hebben recht op geneeskundige verzorging zoals Israëli's. Ze zijn actief in het onderwijs, in het leger, in overheidsdiensten.

De Arabische broeders in de nabijgelegen Arabische staten hebben andere regels om met hun geloofsgenoten om te gaan. Er is een regelrecht systeem van apartheid ingesteld in sommige landen.

Deze week deed Irak er nog een schepje bovenop. Er werd een nieuwe wet van kracht die de Palestijnen in Irak het recht op gratis schoolse opvoeding ontzegt. Ze hebben geen recht meer op gezondheidszorg en evenmin krijgen ze reisdocumenten. Palestijnen worden ook uitgesloten van een baan in overheidsinstellingen. Palestijnen zien hun status plots veranderd van landgenoot naar 'buitenlander'.

Bron: https://euromedmonitor.org/en/article/2 ... es-in-Iraq

Je zou denken dat dit tot een internationale en publieke afkeuring zou leiden in de pers? Neen, hoor. De persmeute heeft veel meer aandacht voor een tiener die een steen gooit naar een Israëlisch soldaat dan naar het lot van de Palestijnen in andere Arabische landen. De Palestijnen in Irak spreken zelf van 'ethnic cleansing'.

Palestijnen kunnen in verschillende niet-moslimlanden het burgerschap verwerven, maar niet in Irak, Egypte, Libanon, Tunesië, Saoedi-Arabië en Koeweit. De Arabische liga voegt daar nog een ironisch orgelpunt aan toe. Ze raadt haar leden aan om de Palestijnen géén burgerschap toe te staan. Waarom niet? Dan zou men hen het 'recht op terugkeer' afnemen om naar hun voormalige huizen in Israël te gaan (1948).  De Arabische landen willen dat de Palestijnen vluchtelingen blijven door hen voor te liegen dat ze naar hun voormalige dorpen kunnen terugkeren. Sommige dorpen bestaan zelfs niet meer en heel wat 'Palestijnen' hebben zelfs nooit een voet in die regio gezet, maar wat dan nog? Zo lang ze die Palestijnen maar als handpopjes kunnen gebruiken om hun islamideologie door te drukken, zijn ze nuttig.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

02 jan 2018, 12:29

Moslims in het Midden-Oosten maken tegenwoordig veel kabaal rond 'hun hoofdstad' Jeruzalem. Enkele historische feiten:

In de 8e eeuw maakten de Ummayaden de stad Ramla (niet Ramalla) tot de hoofdstad van het gebied dat nu Palestina wordt genoemd. Jeruzalem werd door de moslims nooit als de hoofdstad beschouwd. Bron

Toen Jordanië na de oorlog van 1948 de stad in handen kreeg, heeft die islamitische staat nooit het idee gehad om Jeruzalem tot hoofdstad van de regio te verheffen.

Geen enkele islamitische koning of leider - behalve de Jordaanse koning Abdullah I - heeft de stad zelfs maar bezocht in de 19 jaar dat Jordanië baas was over Jeruzalem ('48 tot '67), wat toch wel eigenaardig is voor de zogezegd 3e belangrijkste plaats van de islam...

In de koran - hét heilige moslimboek en zuivere woord van Allah - wordt Jeruzalem niet één keer vermeld. In het Oude Testament, de joodse bijbel, wordt de stad meer dan 800 keer vernoemd.

Het is pas sinds 1980 toen Israël de 'basic law'  heeft aangenomen, dat al het gedoe rond Jeruzalem is ontstaan. Voordien heeft er in feite geen haan naar gekraaid. Bron
Een volk zonder voorgeschiedenis claimt nu een stad waar het geen recht op heeft en waar slechts sinds het bestaan van de staat Israël volledige godsdienstige vrijheid bestaat. Zelfs ten nadele van joden en christenen die op de Tempelberg, een oorspronkelijk joodse religieuze plaats, nog steeds verbod hebben om er te mogen gaan bidden. Toen Sharon het enkele jaren geleden wél deed, was dat de start voor de intifada.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Silver Wolf
Lid geworden op: 08 apr 2008, 16:51
Locatie: Thuis

03 jan 2018, 05:56

Wil. schrijft o.a. (hierboven)
In de 8e eeuw maakten de Ummayaden de stad Ramla (niet Ramalla) tot de hoofdstad van het gebied dat nu Palestina wordt genoemd. Jeruzalem werd door de moslims nooit als de hoofdstad beschouwd. Bron
EINDE CITAAT

Mooi is dat...

Maar, als men al op de 8ste eeuw moet terugvallen om iemands landsgrenzen en/of rechten te erkennen,
dan wordt het tijd dat Zeeuws- en Frans-Vlaanderen, met West- en Oost- Vlaanderen worden herenigd. :idea:

Bij verdere uitbreiding wereldwijd, kunnen de landverhuizers,
die ooit de huidige USA hebben veroverd op Indianen,
stilaan hun huifkarren klaarmaken, om terug te keren naar Europa.

Tegelijk zouden de Maori en de Aboriginals zich (respectievelijk in Nieuw-Zeeland en Australië)
in de handen kunnen wrijven, wanneer de kolonisten (veroveraars) van destijds opkrassen.

sw

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

03 jan 2018, 10:26

Silver Wolf schreef:Mooi is dat...

Maar, als men al op de 8ste eeuw moet terugvallen om iemands landsgrenzen en/of rechten te erkennen,
dan wordt het tijd dat Zeeuws- en Frans-Vlaanderen, met West- en Oost- Vlaanderen worden herenigd. :idea:
Dat is juist. Maar dat was niet de essentie van mijn posting. Het ging voor mij niet over de Israëli's die een hoofdstad opeisen, maar net het omgekeerde: een volk dat geen voorgeschiedenis heeft (waar zijn hun leiders, hun koningen, waar is hun voormalig gebied, waar zijn hun culturele ankerpunten??) dat nu (de laatste 30 - 40 jaar) de stad Jeruzalem komt opeisen omdat het zogezegd de 3e belangrijkste plaats van de moslims is, terwijl er in de 1300 jaar die eraan vooraf zijn gegaan geen mens is die de stad ooit als centrum van de islam in die regio heeft aangeduid. Neen, het was Ramla. Tot '67 hadden al die islamitische leiders de kans om Jeruzalem te komen bezoeken, maar geen één die dat de moeite vond.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

maior domus
Lid geworden op: 25 jul 2014, 00:06

25 jan 2018, 18:45

Ondank is 's werelds loon

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

23 mar 2018, 10:32

Ooit gehoord van ' de counter Holocaust' ?  Ik ook niet, maar vandaag heb ik weer wat bijgeleerd dank zij het TV kanaal van de Palestijnse Autoriteit (PA).
Na de bevrijding van de nazikampen werden 2 tot 3 miljoen Duitsers vervolgd en gemarteld door de joden, zegt een 'historicus'  . 
En nu gij weer, sé!
Afbeelding

De P.A. wordt met Europees belastinggeld gesteund via de EU. Kan men zich voorstellen wat de reactie zou zijn indien Israël op dezelfde wijze zou laten spreken door een man met gezag maar dan over de Arabieren? Ook de rest van het gesprek druipt van de leugens en vooringenomenheid tegen de joden (niet alleen tegen Israël).

Oordeel hier zelf
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

30 mar 2018, 12:28

 De Palestijnse Autoriteit heeft haar budget voor 2018 voorgesteld.
7,47% van het beschikbaar budget zal gaan naar salarissen van terroristen die in de gevangenis zitten (in Israel), naar vrijgelaten terroristen en naar betalingen van families die "martelaren" en gewonden hebben.

Het geld dat de PA geeft als beloning voor terroristen loopt in z'n geheel op tot 44% van het geld dat de PA krijgt van de Europese Unie, de VS en enkele ander buitenlandse donoren.

Bron
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

06 apr 2018, 21:11

Fatah, de tegenhanger van Hamas, moedigt moslims aan om het martelaarschap na te streven. Dat past wel mooi in het kader van wat de laatste dagen aan het gebeuren is aan de grens Israël/Gaza.

Geregeld worden tekeningen en foto's gepost van strijders die hun bloed geven voor het vaderland. De voorbije week ging het zo: een Palestijnse vlag, gedrenkt in bloed, wordt als voorbeeld gesteld.

"How wonderful and mighty you are, O flag of Palestine, when you are soaked in the blood of the Martyrs"

"Hoe wondermooi en machtig zijt gij, O vlag van Palestina, wanneer gij doordrenkt zijt van het bloed der martelaren" en daar past natuurlijk een met bloed besmeurde vlag bij

Het lijkt er wel op dat de Pal. Autoriteit vreedzaam wil samenleven met Israël.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 apr 2018, 11:34

Ik zie vooral een hoop jonge Palestijnen die bij klaarlichte dag door sluipschutters worden doodgeschoten en ik zie ook het groeiende protest in Israël zelf tegen dit soort moordpartijen. En daarmee wil ik zeker Hamas niet gaan vrijpleiten of zoiets.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

07 apr 2018, 11:51

Ik zie enkele Arabieren die de oproep van Hamas opvolgen (een terreurbeweging die de vernietiging van Israël in de statuten heeft staan) en die  wetens en willens de grens opzoeken van wat toelaatbaar is en zich daardoor in volle bewustzijn van hun daden blootstellen aan het gevaar te worden gedood.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

frits1955
Lid geworden op: 05 nov 2016, 14:48

07 apr 2018, 12:24

Dat 10-tal neergeschoten journalisten volgden dus ook de orders van Hamas op? Sommigen stonden gewoon bij de ambulances en werden opzettelijk neergeschoten.