Israël en de Palestijnen: enige toelichting

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)
Ice

15 mei 2018, 12:05

The Spirit of Flanders schreef:
wardje schreef:T'is hetzelfde zoals hier, maar hier is het beschaafder; hier werken tot 67jaar straks en de politiekers scheppen poen in overvloed op de kap van de  werkende klasse.
.....
Misschien een beetje meer "links" stemmen , dat zou misschien helpen. :) In Israel is het ook "rechts" dat de scepter zwaait , en ge ziet wat er van komt ... pakken - grabbelen - bezetten - bewapenen - vechten - moorden ....
Links of rechts telt niet meer...het moet gaan over het algemeen welzijn en niet eigen- en partijbelang....en dan is geen enkele politieke partij geschikt, niet links en niet rechts want dat loopt tegenwoordig dooreen, een enkele uitzondering daargelaten. :roll:

En de leugenpers haalt alles uit de kast om publieke verontwaardiging en medelijden op te wekken voor die 'arme palestijnen', zelfs artsen zonder grenzen en het aantal operaties worden in de verf gezet......foei, stoute israëliërs, jullie mogen je niet verdedigen tegen stenengooiende terroristen die jullie bestaansrecht verwerpen!

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 mei 2018, 12:13

Ik denk zo  , als die 55  opgewonden Palestijnen met hun 8 kinderen wegbleven van dat hek aan de  Israëlische grens  dan worden ze niet beschoten en ergo ,  bleven ze dus  in leven .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

15 mei 2018, 12:22

Phoebe schreef:Ik denk zo  , als die 55  opgewonden Palestijnen met hun 8 kinderen wegbleven van dat hek aan de  Israëlische grens  dan worden ze niet beschoten en ergo ,  bleven ze dus  in leven .
Er is nog altijd een verschil tussen het schieten met rubberkogels en het schieten met ontploffende fosformunitie , nietwaar. Op beelden is te zien dat er een persoon die helemaal rustig en helemaal alleen liep , weg van een groep , plots neerzeeg. Sommige Israeli's wanen zich blijkbaar op de kermis aan een schietkraam.

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 mei 2018, 12:39

Oeipei  , wat was dat dan ? Een ramptoerist ? Hij had beter in zijn plaatselijk parkje op een bankje gaan zitten , denk ik dan  .
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....
Gast

15 mei 2018, 12:47

Phoebe schreef:Oeipei  , wat was dat dan ? Een ramptoerist ? Hij had beter in zijn plaatselijk parkje op een bankje gaan zitten , denk ik dan  .
't Sadisme is je blijkbaar niet vreemd. Afstammeling van één of andere SS beul misschien ? :twisted:
Gast

15 mei 2018, 12:55

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Gematigde Palestijnen weten dat ze Israel en de Joden erin niet zomaar in het niets kunnen laten opgaan. Het zijn niet allemaal gekke extremisten. Toen de staat Israel nog niet bestond leefden Joden en Palestijnen er vredig naast mekaar , dus het kan ....
Joden en Palestijnen? Er waren toen geen 'Palestijnen'. Tenzij je ook de joden die er woonden als 'Palestijnen' benoemt. Er waren daar joden en Arabieren.
Ah bon , dus Palestina ( of Filistina of zoiets ) en de inwoners ervan zijn dus "ontstaan" toen Israel een land werd. Voordien waren alle Palestijnen dus geesten uit het verre verleden die toen terug tot leven kwamen. Dat wist ik niet :roll:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 mei 2018, 13:02

Sadisme ?  Neen  Sof , met gezond verstand heeft dat te maken ..
Als die dommerik daar wegblijft dan loopt hij geen gevaar !

Alleen kan men hier vaststellen dat jij bij gebrek aan argumenten gewoon persoonlijk en vooral beledigend wordt . Ik hoef dit van jou niet te pikken !!!
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....

wardje
Lid geworden op: 04 dec 2005, 15:46
Locatie: oostrozebeke

15 mei 2018, 13:19

“De 55 Palestijnen die gedood zijn in de Gazastrook waren allemaal terroristen.” Die zware uitspraak deed Simona Frankel, de Israëlische ambassadrice in België.
Simona Frankel zou wel een betere bril moet kopen, alle Palestijnen werden doodgeschoten op Palestijnse grond.
Ondertussen is ook duidelijk geworden dat het Israëlische leger helemaal niet doelgericht schoot maar willekeurig op de massa in.
Ook de leiders van de Palestijnen gaan niet vrijuit , wat voor soort volk neemt baby's mee naar het slagveld?
Hoe meer ik erover nadenk (t' klinkt misschien cru) wordt het eens niet tijd om de oorlog van 14-18 en 40-45 achter ons te laten en Israel te bekijken als de natie die ze nu zijn. namelijk die van oorlogvoerder. Begrijp me niet verkeerd (de holocaust mag niet vergeten worden).
Ice

15 mei 2018, 13:19

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Gematigde Palestijnen weten dat ze Israel en de Joden erin niet zomaar in het niets kunnen laten opgaan. Het zijn niet allemaal gekke extremisten. Toen de staat Israel nog niet bestond leefden Joden en Palestijnen er vredig naast mekaar , dus het kan ....
Joden en Palestijnen? Er waren toen geen 'Palestijnen'. Tenzij je ook de joden die er woonden als 'Palestijnen' benoemt. Er waren daar joden en Arabieren.
Ah bon , dus Palestina ( of Filistina of zoiets ) en de inwoners ervan zijn dus "ontstaan" toen Israel een land werd. Voordien waren alle Palestijnen dus geesten uit het verre verleden die toen terug tot leven kwamen. Dat wist ik niet :roll:
Neen, de palestijnen waren arabieren, inwijkelingen van de omliggende arabische buurlanden, ZO zijn die daar terecht gekomen! :roll:

En Phoebe heeft overschot van gelijk: wegblijven van de grens als je weet dat er geschoten zal worden maar moslims provoceren graag, bovendien krijgen palestijnen naar verluidt betááld door de laffe hamas om zich als 'martelaar' op te offeren....
Gast

15 mei 2018, 13:29

Phoebe schreef:Sadisme ?  Neen  Sof , met gezond verstand heeft dat te maken ..
Als die dommerik daar wegblijft dan loopt hij geen gevaar !

Alleen kan men hier vaststellen dat jij bij gebrek aan argumenten gewoon persoonlijk en vooral beledigend wordt . Ik hoef dit van jou niet te pikken !!!
Als gij geen wansmakelijke uitspraken neerpent gaat ge van mij ook geen reactie op je persoonlijkheid krijgen. Zo simpel is het. Ik pik dergelijk sadisme ook niet , zelfs als dit niet persoonlijk is bedoeld.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 13:30

The Spirit of Flanders schreef:
Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef: Gematigde Palestijnen weten dat ze Israel en de Joden erin niet zomaar in het niets kunnen laten opgaan. Het zijn niet allemaal gekke extremisten. Toen de staat Israel nog niet bestond leefden Joden en Palestijnen er vredig naast mekaar , dus het kan ....
Joden en Palestijnen? Er waren toen geen 'Palestijnen'. Tenzij je ook de joden die er woonden als 'Palestijnen' benoemt. Er waren daar joden en Arabieren.
Ah bon , dus Palestina ( of Filistina of zoiets ) en de inwoners ervan zijn dus "ontstaan" toen Israel een land werd. Voordien waren alle Palestijnen dus geesten uit het verre verleden die toen terug tot leven kwamen. Dat wist ik niet :roll:
Ofwel noem je alle  inwoners van dat gebied 'Palestijnen' ofwel spreek je over joden en Arabieren.

De term Palestijnen is pas in de jaren 60 en 70 weer tot leven gewekt. Zoek maar eens naar verslagen uit 1948 of kort erna waar men het over het Palestijnse volk heeft. Ik bedoel niet teksten over Palestijnen die na 1970 werden geschreven maar ahw ooggetuigenverslagen uit de beginperiode van de staat Israël.

Ik wil je graag terug verwijzen naar een eerdere posting nl. deze waarin dat fenomeen uit de doeken wordt gedaan.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.
Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41

15 mei 2018, 13:32

The Spirit of Flanders schreef:
Phoebe schreef:Sadisme ?  Neen  Sof , met gezond verstand heeft dat te maken ..
Als die dommerik daar wegblijft dan loopt hij geen gevaar !

Alleen kan men hier vaststellen dat jij bij gebrek aan argumenten gewoon persoonlijk en vooral beledigend wordt . Ik hoef dit van jou niet te pikken !!!
Als gij geen wansmakelijke uitspraken neerpent gaat ge van mij ook geen reactie op je persoonlijkheid krijgen. Zo simpel is het. Ik pik dergelijk sadisme ook niet , zelfs als dit niet persoonlijk is bedoeld.
Sof, het is niet omdat een mening over feiten die zich hebben afgespeeld jou niet aanstaat, dat je met gerichte en persoonlijke, ongefundeerde insinuaties moet bovenkomen. Je hebt een discussie onmiddellijk verloren als je er Hitler moet bijsleuren.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
Gast

15 mei 2018, 13:45

Wil. schreef: Ik wil je graag terug verwijzen naar een eerdere posting nl. deze waarin dat fenomeen uit de doeken wordt gedaan.
Ken je dit ?

"Philistine States"

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... ap_830.svg

Komt van hier : https://en.wikipedia.org/wiki/Israel

Zaols ik schreef : oude geesten die bij de geboorte van Israel terug tot leven kwamen ....
Laatst gewijzigd door Gast op 15 mei 2018, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ice

15 mei 2018, 13:46

Wil. schreef:
The Spirit of Flanders schreef:
Phoebe schreef:Sadisme ?  Neen  Sof , met gezond verstand heeft dat te maken ..
Als die dommerik daar wegblijft dan loopt hij geen gevaar !

Alleen kan men hier vaststellen dat jij bij gebrek aan argumenten gewoon persoonlijk en vooral beledigend wordt . Ik hoef dit van jou niet te pikken !!!
Als gij geen wansmakelijke uitspraken neerpent gaat ge van mij ook geen reactie op je persoonlijkheid krijgen. Zo simpel is het. Ik pik dergelijk sadisme ook niet , zelfs als dit niet persoonlijk is bedoeld.
Sof, het is niet omdat een mening over feiten die zich hebben afgespeeld jou niet aanstaat, dat je met gerichte en persoonlijke, ongefundeerde insinuaties moet bovenkomen. Je hebt een discussie onmiddellijk verloren als je er Hitler moet bijsleuren.
En dan nog de ironie ervan: palestijnen beogen net hetzelfde als hitler: uitroeiing van de Joden.... :roll:

Phoebe
Lid geworden op: 16 mar 2003, 01:30
Locatie: In ons mooie Vlaanderen

15 mei 2018, 13:47

 Sof , ik denk dat jij van mij  in de toekomst zelfs geen enkele reactie meer zal krijgen op het betreurenswaardige en onbeschoft niveau dat jij hanteert in jouw replieken .
Ik vrees dat jij eigenlijk niet goed  weet wat' sadisme' is en wat een 'SS beul' was niet kan inschatten op zijn  ware betekenis . Iemand aldus benoemen is gewoon beneden alles  en de discussie onwaardig. Dit zijn beledigingen van de richel  ..
Je moest je schamen !!


en ja Ice,  ik hoor daarnet in het  TV nieuws dat die opstandelingen aan de grens  vooral volgelingen van Hamas zijn (nog altijd  als een terroristische beweging beschouwd) en ook van  een extremistische  groepering Islamic Jihad .
Wie zich aldaar begeeft doet dat op eigen risico  en willen misschien ,zoals één van die volgers dat daarnet op TV zei, sterven als martelaar  en allemaal naar de hemel gaan .




 
In de Stille Oceaan kan men elkander goed verstaan ....